Srandista - Corolla TS

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 17:02

kuki mam za sebou viacero zrychleni, slalomov a rallysprintov. Tam mi to merali:-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 17:05

Dnes po ceste z prace som zistil, ze TSka ma ovela lepsi grip, ako byvala E11. Urcite v tom sice zohralo daco aj obutie, ale stejne to bol pre mna docela vyrazny rozdiel.

Na vypadovke z Brna, po ktorej chodim niekedy domov sa nachadza 90° pravotociva zakruta. Na ceste je sice povolena 80, s E11 som ale musel do zakruty spomalovat priblizne na 60, pri 70 totiz uz bolo pocut piskanie pneumatik a pomaly konciaci grip, pri 80 sa uz auto po tecne hrnulo zo zakruty von (nastastie je tam pomerne velky manevrovaci priestor). Dnes som to tam hodil s TSkou v 80... A auto ani nehlo brvou, naschval som daval pozor, ci sa nahodou nezapne VSC... A nic sa nestalo, ziadne piskanie pneumatik, ziadna nedotacavost, ziaden zasah stabilizacie. Auto zatocilo presne tak, ako som mu s volantom nakazal.

Mam taky pocit, ze momentalne ma to auto limity trocha dalej, ako ich mam zatial nastavene ja :) Som zvedavy, ako ich budem odhalovat.

spider207: Mne na vychutnanie uplne staci, aby som navstivil liftovu zonu, a to sa da robit aj pri uplne legalnych rychlostiach :)

Coz ovsem neznamena, ze by ma kusok nezaujimalo, ako dokaze TSka zrychlit na 100. Nie je to vsak pre mna nic natolko dolezite, nech uz by na stopkach svietil akykolvek cas, nebudem sa vrhat do predaja auta :D

Inak v Brne zijem uz zijem pomaly 3 roky, odkedy som si tu nasiel svoju terajsiu pracu.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa chmelo » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 17:22

12ky mali celkovo lepšie vlastnosti podvozku ako 11ky a 10ky....pamätám si, ako ma prekvapilo jej chovanie, keď som sedel prvý krát v 12ke, čo sa kúpila do firmy niekde v 2003ťom roku. Tiež chovanie na snehu je lepšie... ;-)
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
Gabo
toyoťák
Príspevky: 972
Dátum registrácie: Streda, 31. Mája 2006, 16:53
Bydlisko: Nitra

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Gabo » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 17:38

Aj tak nie je dolezite zrychlenie z 0 na 100, ale jednotlive zrychlenia napr. zo 60 na 100, 80-120 a pod. ;-)
Toyota Auris TS Hybrid 2016
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 20:07

Ja by som sa do ziadneho porovnavania si nepustal, len mam uz co sa merania zrychleni za sebou dost vela a snazil som sa odpovedat na otazku, ktora tu padla - ako na tom bude TSka voci TDI v mestskej krizovatkovej bitke.

To, ze taketo auto je na nieco uplne ine, o tom neni pochyb. A to, co Gabo pisal o pruznych zrychleniach, pod to sa podpisem 10x. To je skutocna pouzitelna sila auta. V spravnom rozsahu otacok bude drtit TDI, v inom sprsvnom rozsahu zas TSka. Celkovo bude mat TSka navrch. Ale z 0 na 100 to take jednoznacne neni.

Srandista - super, takze v skutku mas bezpecnejsie auto, ako si chcel :-) Inak tie kolesa a gumy su spravny rozmer na TSku? Myslim, ze by si zasluzila 17ky a 205 alebo mozno aj 215 ky. Neplanujes?
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 21:33

Tak som bol dnes vecer prevetrat TSku. Sli sme do kina, a cestou z neho sme boli odviezt kamosku, ktora bola na filme s nami. Boli sme v aute 3, sli sme po obchvate, a tak som mohol ist krasne plynule a kludne... A co povedala okamzita spotreba? Pri 60 to zralo tak 4,7l, pri 80 tak 5,5l... A teraz mi povedzte, naco by mi bol dizel? :D A navyse, ten vam neda ani taky zvuk, ani taky zatah vo vysokych otackach, ako to moje auto, ktore som dnes hnal do kopca na trojke v 7 tisicoch :) Ten pocit, az sa otoci vacka, a to auto zacne tahat ako dive, kopec-nekopec, prajem zazit kazdemu milovnikovy aut...

Kazdopadne buduci vikend idem do BA, tak som zvedavy, co povie priemerka po tom... Kazdopadne, ako som dnes mohol ist plynulo, tak priemerka padala dolu ako kamen. Takze kratkym jazdam po meste sa budem musiet vyhybat, pokial nebudem chciet vycuciavat nadrz zavratnym tempom :)

kuki: jj, citim sa v nom ovela bezpecnejsie (a to myslim uplne vazne). Inak, na aute nie su standardne disky ani pneu (nie, ze by som bol za to nejako moc rad)... Kazdopadne to znamena, ze disky maju o pol palca vacsiu sirku, a pneu su 205/50R16... S tym, ze pruziny su k zemi blizsie o 30 mm, aspon co som vycital zo "servisnej knizky". Myslel som si, ze to bude jedna z prvych veci, co z toho auta vyhodim, ale tlmice s tym bojuju statocne, a uz mi to vobec nepride o tolko tuhsie, ako na zaciatku...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 22:03

Srandista, vidim, ze si rovnaky pacient ako my. Nakupis habakuk koni a sup udaje o spotrebe :-)

Inak samozrejme super, ze eko vacka robi, co ma. Nie je nad dve auta v jednom. Jekyl a Hyde hadr.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa sonnicek » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 22:35

pockaj pockaj na dialnicne presuny, ustalena spotreba na benzine pri takychto rychlostiach je uplne nieco ine a musel by si mat velke stastie aby si sa drzal okolo takej hodnoty, benzin zacina zrat okolo 120 az vyssie ak ides 130-140-150 uvidis tie cisielka a zreferuj, mne to po novej dialnici z BB do BA zozralo skoro aj rucicku ked som isiel 160-170-180 a tlacil sa s mojou 1.4-kou na S-kove medaky :mrgreen: vtomto jednoznacne fandim dieslu a je to proste jeho primarne urcenie to nevymyslis, inak TS by mala mat 6kvalt ze je to tak? som zvedavy na tieto cisla :)

btw. konecne si to auticko obstaral niekdo kdo to aj nalezite sreferuje a podeli sa zo zazitkami snami smrtelnikmi jazdiacimi slabe motorizacie :mrgreen:
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 13. Septembra 2012, 23:50

Srandista napísal:Dnes po ceste z prace som zistil, ze TSka ma ovela lepsi grip, ako byvala E11. Urcite v tom sice zohralo daco aj obutie, ale stejne to bol pre mna docela vyrazny rozdiel..
no tak toto si rad s tebou niekedy preverim, nechce sa mi tomu totiz verit. Tuha zadna naprava vs. McPherson u E11 je urcite rozdiel. JA viem, ze mam mozno odladenejsiu E11 nez ty, ale dovolim si tvrdit, ze E12 je horsia v tomto smere. Na tej TS som cosi pojazdil aj ja a nemal som z nej taky pocit istoty ako v E12. Ale ktovie ci je rozdiel medzi 5d a 3d. A pises, ze mas 205ky pneu, co na suchom asfalte spravi velky rozdiel, tak este to testuj a sleduj poriadne, lebo bol by som velmi prekvapeny, ale zaujimavy podnet aspon.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa libor12 » Piatok, 14. Septembra 2012, 01:12

Kuki,vim ze tdi je ted tvoje modla a nic lepsiho proste neni. Ale divej se na to z pohledu techniky,ne znacky. Kde by ten tvuj diesel byl bez turba?? Dej na 2zz turbo,zacni foukat 1bar a mas tam bez problemu 400hp. A zas je to tdi v .... Pro mne vzdy platilo fordem tam a vlakem zpet. Podivej kdy byly zalozeny znacky toyota,yamaha,honda a dalsi a nebo kdy zacali vyrabet auta a motory. Ono to neni vetsinou ani 60let. A uz pred skoro 30lety ty jejich turbo motory dosahovaly 400kw vykonu na litr. To co japonci v 80 letech vyrabeli,ford vymyslel uz v roce 2005. Ty nejlepsi legendarni motory opet pochazeji z japonska. Zadny diesel ti nikdy neda ten drncivy zvuk vytacejici se atmosfery pres 8000,ktery se zarezava az do morku kosti a zpusobuje euforii. :) tak jako 2zz. Diesel je tezsi,v tdi nachylnejsi na poruchy a jedina jeho vyhoda je spotreba a vyssi kroutici moment. Srandista- zadne 17ky ani 215! Sirokou gumou snizis zatizeni plochy pneu na cm2 a velkym kolem zvetsis silu potrebnou k uhlovemu zrychleni.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 14. Septembra 2012, 08:07

Andy: nuz, viem porovnat len to, co mam k dispozicii. A z toho porovnania mi moja E12 prisla v zakrute sakra istejsia ako moja E11. Ale ako vravim, viem si predstavit, ze za tento stav mozu pneumatiky (nove u E12 vs. starsie u E11), popridade pruzenie (znizene u E12 vs. standardne u E11).

libor: ver tomu, ze TDI nie je kukiho modla. Viem velmi dobre, ze spoza jeho kapoty sa nelinie traktorove klepanie :)

Inak, myslim ze akekolvek teoreticke porovnavanie mojho benzinu a nejakeho TDI ma temer mizivu hodnotu, nieco taketo by sa dalo vyskusat jedine v praxi. Musim opacit toho kamarata so 170 konovim Superbom, nech ho niekedy prevetra :)

Inak, co sa zvuku tyka, myslim ze nie je vela stvorvalcovych benzinov, ktore by vedeli vyludit tak uspokojujuci zvuk, ako moj 2ZZ-GE. Je ale pravda, ze kuki hra inu ligu, a jeho pat hrnek rozhodne tiez nema zly soundtrack!
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Septembra 2012, 09:02

libor - ako ti uz aj Srandista napisal - si vo vela veciach uplne mimo. Podme porade...

1) TDI, TDCi a ake kolvek ine chrochtodizle z duse neznasam. Nebudem pisat dovody preco, pravdepodobne su podobne ako tie tvoje. Takze tu sme na jednej vlne. ja vsak nehovorim o tom, ci ich mam rad alebo nie, ale o otazke - co bude rychlejsie.

2) Naco mi je informacia, ze co by bolo keby sa nieco niekam dalo? Otazka znela, ci Srandista s TSkou "potopi" nejaky (standardny) dizel. Co s tym ma kompresor a 1 bar a 400kW?

3) Fordem tam a vlakem spat - mozno u teba. My sme mali v nasej rodine novu japonsku Corollu E10 a hned prvy rok isla kvoli fatalnej zavade v motore do servisu, potom novu japonsku Mazdu 6 a ta mala cuduj sa svete tiez hned prvy rok fatalnu zavadu na brzdach aj xenonoch a isla do servisu... Potom sme mali nejaponsky Ford Mondeo a nejaponsky Ford Focus a oba este mimo garanciek servis nevideli, nikdy nemali ziadnu fatalnu chybu, dokonca ani nefatalnu. Proste jazdia a hotovo. Takze ako sa utne Ford, utnu sa aj japonci. Urcite mas velku statistiku aut, co ti presli rukami a je pravdepodobne uplne opacna, ako ta moja. Ok, ale pre nasu rodinu su Fordy prve bezproblemove auta. A uplne zbytocne do temy tahas spolahlivost, bavime sa o tom, co je rychlejsie, nie co kolko vydrzi.

4) Opat, hoci mam rad vylety do historie a nesporne nam japonci dali uzasne motory - co to ma spolocne s tou otazkou, na ktoru som odpovedal? Mas pravdu, ale si opat uplne mimo temu. O euforii z vytoceneho motora sa bavit nemusime. V tomto ohlade sme rovnaki pacienti a zavidim Srandistovi, ze si ju na rozdiel odo mna moze uzivat.

5) Ano, je tazsi, ano je poruchovejsi. Co z toho je k teme? Vyssi krutiaci moment? Nenazval by som to vyssi, skor tak dvojnasobny v "porovnatelnych" motoroch. To je skakra rozdiel. A hoci sa mi euforia z vytoceneho motora velice paci, je to prave krutak, ktory ti dava pocit zrychlenia - onen tlak do chrbta. Samozrejme, dizel (a turbobenzin tiez, len menej vyrazne) kopne a potom uz len slabne a slabne... a je to frustrujuce a demotivujuce. Naopak cim vyssie Srandista svoju TSku vytoci, tym viac sily dostane - to je skvele. Ale aj v najlepsom, pri 7800 otackach dostane len polovicny krutak ako dnesne TDIcka, polovicny tlak do sedacky. V tomto ohlade nikdy nezazije ani priblizne to, co majitel dizla. To je zas nevyhoda, a nesporne to onu euforiu znizuje. Ideal by bol, keby mal v tych 7800 otackach taky krutak ako dizel v 2000. To by bol hukot!

6) Mas po fyzikalnej stranke pravdu, naozaj znizis plosne zatazenie gumy, naozaj zvysis silu potrebnu k roztoceniu kolesa. Treba vsak vidiet cely obraz, nie len vybrane fragmenty. Ano, "stratil" by cast vykonu. Ale v zakrutach by sirsia guma a nizsi profil boli citit. Alebo nas snad ides presviedcat, ze auto s nizsim profilom pneu a sirsou pneu bude menej ochotne zatacat? Nevhravim o ziadnych extremoch, myslim ze esteticky aj funkcne by bola 17ka 205ka alebo 215ka akurat.

Srandista, pisal si na zaciatku, ze mas 195ku tak som v tom, ale tu si zas pisal, ze 205ku. Ktore je spravne? :-)
Inak realnu skusku s TDI mam za sebou. Audi A4 2.0 TDI. Neviem, ci mal 140 alebo 170 koni alebo mozno aj chipovany bol. Ale pri rozbehu z cca 40 na cca 100 km/h v este seriovom ST som mu neusiel ani o kusok...
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 14. Septembra 2012, 09:21

kuki: standardny rozmer pneu na moje auto je 195/55R16, po druhom majitelovi mam ale ine disky aj pneu, s rozmerom 205/50R16.

Ale musim sa ozvat k tomu krutaku. Ano, je pochopitelne, ze nedostanem taky kopanec ako na TDI (no, ci je to vyhoda, to necham na posudeni kazdeho), ale samotne ciselko krutiaceho momentu uvadzane vyrobcom je mierne zavadzajuce, resp. nic nehovoriace. Krutak je totiz uvadzany na kluke, lenze nasledovne sa musi dostat ku kolesam, a to cez diferencial a prevodovku. A to su potom uplne ine cisla, ktore maju u benzinu na krutak pozitivny vplyv, pretoze motor dokaze tocit vyssimi otackami a ma lahsie prevody. Nie ze by som sa tym dopredu pasoval za vitaza benzin vs. diesel suboju, len hovorim, ako to s tym krutakom v skutocnosti je. Toto dokaze rozlustit len realna situacia, lenze ako som uz vyssie spominal, z podobnych detinskych "krizovatkovych situacii" som uz vyrastol, takze to nebuden nijak aktivne vyhladavat.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 14. Septembra 2012, 09:26

Aha, ok! Dik za objasnenie.

Tusim si este nenasiel temu, kde toto siahodlho rozoberame :-) Nemusis mat ziadne znalosti fyziky, staci sadnut do 100 konoveho dizla a 100 konoveho hladkeho benzinu a bude ti jasne, co ma a co nema krutak na kolesach ;-) Vsetci toto dobre pozname. Preto maju majitelia Oktavii ftedei pocit, ze maju najrychlejsie auto sveta... Celkovy priebeh krutaku a teda zrychlenie vo vacsom rozsahu rychlosti je uz ina pesnicka...
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 14. Septembra 2012, 11:54

...mne sa zas zdalo, ze s benzinom vystartujem ovela rychlejsie ako dizel, ale uz pri 160 stracam... to bolo za cias celici,... ISide ako do 100,tak do 200...
dufam sa mi raz podari vyskusat to vvtl-i.... vvti mam ale nic moc.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných