teer7 - Previa, Corolla Verso, RX400h
Napísané: Utorok, 27. Marca 2012, 16:45
Po par rokoch od registracie na toto forum som sa konecne dokopal k tomu, aby som napisal par riadkov o mojich karach.
Som z Toy pozitivnej rodiny (otec + dvaja bratia - od r. 1996 doteraz to boli Corolla E10, Corolla E11, Avensis T25, 2x Previa 1. gen., 3x Previa 2. gen., Lexus CT200h), takze volba znacky bola jednoznacna. Volba modelu takisto - ked sme s bratom v polovici 90-tych rokov prvy krat videli Previu prvej generacie, okamzite sme podlahli jej kuzlu. Vtedy to bol nesplnitelny sen, ale dnes jazdim uz s druhou Previou tejto generacie.
Prva bola cervena, rocnik 95 s automatom. Velmi prijemne vozenie, ale dost vysoke naklady na prevadzku a udrzbu.
Ta aktualna je v tmavomodrej metalize, oznacenie TRC10, vyrobena 04/1997, je to 2TZ-FE, 2438 ccm, 97 kW / 132 koni, zadnokolka, 5-stupnova manualna prevodovka, 7-miestna verzia, usporiadanie sedadiel v strednej rade tzv. captain chairs, takze dve samostatne otocne sedacky s laktovymi opierkami, 2x siber, dvojita klima, chladnicka vpredu pod palubnou doskou. Kupil som ju (maj 2009) na Slovensku ako jazdenku, ale bola dovezena z Nemecka. V case kupy mala 185 000 km a bola vo velmi dobrej kondicii. Par nedostatkov sa samozrejme naslo a najde - nejaky ten skrabanec na laku, trosku hrdze na leme laveho zadneho blatnika, ale nic, co by bolo treba nakladne odstranovat.
Uz pri kupe prvej Previe som chcel o tomto aute vediet co najviac, preto som dlhe hodiny stravil najma na americkych a britskych forach, az som narazil na par blaznov, ktori si svoje Previe upravovali do JDM stylu a priznavam, ze to ma uplne dostalo. Japonska Previa (Estima), vyrabana poslednych 6 mesiacov pred zaradenim 2. generacie do vyroby, mala pre mna uplne ine caro, ako bezne EU verzie. Zacal som teda zhanat vsetky mozne dostupne informacie, kde by sa dali zohnat predne svetla, maska, lista pod masku, zadne svetla, a pod. Prerod na JDM styl zacal vymenou povodnych zadnych svetiel za japonske, ktore maju zabudovanu aj cuvaciu kameru. Potom prisli na rad vacsie kolesa - disky Momo Tens Black 17" a pneu Yokohama C Drive 235/45 a dokonca sa na druhy pokus podaril aj zapis do TP. Auto celkom prijemne stvrdlo, predtym sa spravalo ako plavajuci Titanic, teraz pekne drzi na ceste a v zatackach sa tak nenaklana. Po dlhych mesiacoch a mnozstve mailov do Ameriky a do Nemecka sa naslo aj riesenie, ako upravit predne svetla z RHD verzie tak, aby sa dali pouzit na LHD aute. Prvy pokus nedopadol podla mojich predstav (estetickych), preto sa kupa svetiel musela zopakovat. Druhy pokus uz dopadol k mojej absolutnej spokojnosti. Svetla svietia ako maju a su plnohodnotne nastavovatelne. Potom prisiel na rad malicky spoiler na prednu kapotu, ktory ciastocne prekryva ulozenie stieracov. Auto dostalo aj zadny stresny spoiler s brzdovym svetlom, kryty zrkadiel s integrovanymi smerovkami a par dalsich drobnosti, ako zadny stierac z E12, novy chladic, a pod. Podarilo sa mi zohnat aj vcelku raritnu originalnu stredovu konzolu, ktora sa montuje medzi predne sedacky. Je vsak v dost zalostnom stave, preto keby niekto z vas vedel o sikovnom mechanikovi z BA alebo okolia, ktory sa specializuje na opravu/upravu plastov, dajte mi prosim info. Ak mate aj osobnu skusenost, ma to pre mna vacsiu hodnotu ako anonymny kontakt z Googlu.
V bizkej dobe by mala nasledovat vymena tlmicov (Kayaba) a chladica klimy. Nie som ziadny hi-fi fanatik, ale rad by som nechal auto vytlmit Dynamatom, lebo sa mi zda trosku hlucnejsie. A ak by mi padol jackpot, dozicim mu prestrek a bodykit DAD Garson LX, ktory sa tovarensky montoval na model Estima 3.0 V6 Aeras (supercharged, cca. 300 koni ).
Par fotiek pred i po uprave by som mal mat, pohladam ich a zavesim.
Som z Toy pozitivnej rodiny (otec + dvaja bratia - od r. 1996 doteraz to boli Corolla E10, Corolla E11, Avensis T25, 2x Previa 1. gen., 3x Previa 2. gen., Lexus CT200h), takze volba znacky bola jednoznacna. Volba modelu takisto - ked sme s bratom v polovici 90-tych rokov prvy krat videli Previu prvej generacie, okamzite sme podlahli jej kuzlu. Vtedy to bol nesplnitelny sen, ale dnes jazdim uz s druhou Previou tejto generacie.
Prva bola cervena, rocnik 95 s automatom. Velmi prijemne vozenie, ale dost vysoke naklady na prevadzku a udrzbu.
Ta aktualna je v tmavomodrej metalize, oznacenie TRC10, vyrobena 04/1997, je to 2TZ-FE, 2438 ccm, 97 kW / 132 koni, zadnokolka, 5-stupnova manualna prevodovka, 7-miestna verzia, usporiadanie sedadiel v strednej rade tzv. captain chairs, takze dve samostatne otocne sedacky s laktovymi opierkami, 2x siber, dvojita klima, chladnicka vpredu pod palubnou doskou. Kupil som ju (maj 2009) na Slovensku ako jazdenku, ale bola dovezena z Nemecka. V case kupy mala 185 000 km a bola vo velmi dobrej kondicii. Par nedostatkov sa samozrejme naslo a najde - nejaky ten skrabanec na laku, trosku hrdze na leme laveho zadneho blatnika, ale nic, co by bolo treba nakladne odstranovat.
Uz pri kupe prvej Previe som chcel o tomto aute vediet co najviac, preto som dlhe hodiny stravil najma na americkych a britskych forach, az som narazil na par blaznov, ktori si svoje Previe upravovali do JDM stylu a priznavam, ze to ma uplne dostalo. Japonska Previa (Estima), vyrabana poslednych 6 mesiacov pred zaradenim 2. generacie do vyroby, mala pre mna uplne ine caro, ako bezne EU verzie. Zacal som teda zhanat vsetky mozne dostupne informacie, kde by sa dali zohnat predne svetla, maska, lista pod masku, zadne svetla, a pod. Prerod na JDM styl zacal vymenou povodnych zadnych svetiel za japonske, ktore maju zabudovanu aj cuvaciu kameru. Potom prisli na rad vacsie kolesa - disky Momo Tens Black 17" a pneu Yokohama C Drive 235/45 a dokonca sa na druhy pokus podaril aj zapis do TP. Auto celkom prijemne stvrdlo, predtym sa spravalo ako plavajuci Titanic, teraz pekne drzi na ceste a v zatackach sa tak nenaklana. Po dlhych mesiacoch a mnozstve mailov do Ameriky a do Nemecka sa naslo aj riesenie, ako upravit predne svetla z RHD verzie tak, aby sa dali pouzit na LHD aute. Prvy pokus nedopadol podla mojich predstav (estetickych), preto sa kupa svetiel musela zopakovat. Druhy pokus uz dopadol k mojej absolutnej spokojnosti. Svetla svietia ako maju a su plnohodnotne nastavovatelne. Potom prisiel na rad malicky spoiler na prednu kapotu, ktory ciastocne prekryva ulozenie stieracov. Auto dostalo aj zadny stresny spoiler s brzdovym svetlom, kryty zrkadiel s integrovanymi smerovkami a par dalsich drobnosti, ako zadny stierac z E12, novy chladic, a pod. Podarilo sa mi zohnat aj vcelku raritnu originalnu stredovu konzolu, ktora sa montuje medzi predne sedacky. Je vsak v dost zalostnom stave, preto keby niekto z vas vedel o sikovnom mechanikovi z BA alebo okolia, ktory sa specializuje na opravu/upravu plastov, dajte mi prosim info. Ak mate aj osobnu skusenost, ma to pre mna vacsiu hodnotu ako anonymny kontakt z Googlu.
V bizkej dobe by mala nasledovat vymena tlmicov (Kayaba) a chladica klimy. Nie som ziadny hi-fi fanatik, ale rad by som nechal auto vytlmit Dynamatom, lebo sa mi zda trosku hlucnejsie. A ak by mi padol jackpot, dozicim mu prestrek a bodykit DAD Garson LX, ktory sa tovarensky montoval na model Estima 3.0 V6 Aeras (supercharged, cca. 300 koni ).
Par fotiek pred i po uprave by som mal mat, pohladam ich a zavesim.