Supra MK III 3.0i Turbo

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa ondrik » Streda, 13. Júna 2012, 20:34

libor12 tusim ma glowshift budiky... skus kontaktovat jeho, aj kopa chalanov ma od neho.
Hlavne nekupuj lacne cinske sunty, lebo ti to bude ukazovat este vacsie bludy ako tie seriovky ;-)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Streda, 13. Júna 2012, 22:49

ja mam Prosport ale mal som zapojene iba 2 z 3 budikov (teplota vody, teplota oleja, tlak oleja som nezapojil...) a navyse uz vyse roka ich nemam v aute. tolko rozmyslam ze ich prekablujem az som sa k tomu nikdy nedostal :D preto svoj fundovany nazor zhrniem takto. som rad ze som ich tam mal kym som ich tam mal, lebo az po ich namontovani clovek zisti ake bludy ukazuju tie pristrojovkove. presnost nebola ziadna NASA grade ale myslim ze na slusnej urovni.
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 14. Júna 2012, 08:01

Ja by som mal technicku otazku - a neberte to prosim ako rypanie - fakt ma to zaujima. Ak sa udaje na seriovych budikoch lisia od udajov na pridavnych budikoch (pieste dokonca ze seriove ukazuju bludy), ako viete, ze to nie su prave tie pridavne, ktore ukazuju bludy? Lebo ak by som si mal vsadit, tak by som vsadil na origo budiky a cidla, lebo predsa len konstrukteri v Toyote snad vedeli kde, co a ako merat. Kdezto prave dorobene cidlo "niekam" by som povazoval za zdroj bludnych info.

Inak ja mam na palubke seriovo taku pridavnu sadu budikov - tlak oleja, tlak turba a teplota oleja. Plus na pristrojovke teplota vody samozrejme. No a tie budiky nieco ukazuju. A ked som napichol OBDII reader a cital data cez neho, tak vsetko sedelo s udajmi na budikoch. (hoci napr tlak turba som neskusal, lebo moj soft ho nevie precitat). A napriklad taka rychlost bola na OBDII spravna, teda nie tych +5km/h, co ukazuje tachometer. Cize mam o dovod viac verit seriovym budikom.

Oli, mas starsie auto a neviem, ci mas OBDII. Ale ak ano, urcite by stalo za zvazenie poriesit OBDII reader a mat virtualne budiky na mobile. Ci?
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa ondrik » Štvrtok, 14. Júna 2012, 08:21

napriklad teplota vody, v celice mi stale ukazuje presne v polovici, ked sa zohreje. Ale neverim tomu ze ma stale tych cca 90 stupnov, aj ked stojim v kolone v horuci lentny den a ventilator sa zapina kazdu minutu snad, alebo ked autu nakladam po klukatej trati na "letisku", kde nenaberiem vzhladom na rychlost az taky napor vzduchu, aby mi stihal v pohode uchladit vodu... Stale je rucicka presne v polovici a este nikdy mi nestupla ani o mm vyssie...
teplotu a tlak oleja by som rad videl, napr. aj kvoli vedomosti "zohriateho" auta, vymene oleja, atd...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 14. Júna 2012, 08:22

Ahoj, ja mám Glowshift, tú najvyššiu radu http://www.glowshiftdirect.com/elite-10 ... auges.aspx.. a zatiaľ spokojnosť, tlak turba ukazuje podľa "papierov" + má to aj nejaké funkcie navyše..mne sa hlavne páči recall, teda že si vytiahneš max. dosiahnutú hodnotu jednoduchým stlačením tlačítka a nemusíš stále sledovať budík, nastaviš si varovanie a hotovo..mohol si kuknúť na zraze ;-)

Kuki, to nemyslíš vážne ;-) krásne to je vydieť napr. na mojom tlaku turba...budík mi ukazuje aj "medzihodnoty" ale origo sa začne hýbať až keď sa tlak blíži k maximu, a o ukazovateloch roznych teplôt a tlakov, alebo nebodaj kontrolkách sa fakt nevyjadrujem. Skúšal som párkrát merať napr. tlak oleja v mieste origo čidla normovaným mechanickým manometrom a aj keď hodnota bola pod minimom, kontrolka neblikla...ako nehovorím že všetky aftermarket budíky sú nejakou alfou- megou, ale pokiaľ trochu zainvestuješ tak dostaneš určite viac informácii. U Teba to môže byť OK, ale nie pri 20 ročných autách... ;-)

Ondro, další príklad...
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

libor12
toyoťák
Príspevky: 611
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Júna 2010, 19:42
Bydlisko: Dobříš

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa libor12 » Štvrtok, 14. Júna 2012, 11:55

pokud ti nezalezi na designu tak doporučuji použit tyhle http://www.jfperformance.cz/mereni-indikace.html a pokud i design tak glowshift ale jen tu nejvyšší řadu kvůli přesným čidlům. K těm budíkum pak ještě něco napíšu,nemám bohužel čas,skládám 4AGE "V-2" ( fau cwei :twisted: ) do corolly abych mel cim jezdit.
corolla ae92gti
celica ra61

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Štvrtok, 14. Júna 2012, 17:49

ako pise Ondrik a Thomas. na nasich 20+ rocnych autach, kde technologie boli tam kde boli, je to takto aftermarketovo ovela presnejsie riesenie.
tiez som si vsimol ze "origo" budik po zohriati motora vzdy ukazuje teplotu vody v strede. cokolvek robis drzi sa tam ako partizan na strome, nepohne sa ani o milimeter. no pridavny krasne ukazuje 70-90+*C podla stylu jazdy (nizke otacky + vysoka rychlost vs. vytacanie+"pomala" jazda do kopca). taktiez, ked povodny ukazoval uz takmer zahriaty motor, ze jeden by sa nebal vytocit ho na 7000+, aftermarket sa ledva splhal na 70*C a aftermarket teplota oleja este ani netusila ze motor bezi. cize podla origo by som mu nalozil, podla aftermarketu nie :)
teplota oleja a tlak oleja na povodnej pristrojovke ani niesu takze su bonus. tlak oleja tam je ale nie ako ukazatel ale iba kontrolka. ta kontrolka ma tu nevyhodu, ze ak nefunguje (vypalena ziarovka) tak sa to dozvies neskoro, kdezto budik ta vcas varuje.

na ST185 je zasa okrem toho budika teploty vody problem aj budik tlaku turba. ten je na palubovke v skutku pateticky a napriklad ukazatel poctu much na celnom skle je hodnotnejsia informacia nez ukazuje ten povodny budik tlaku turba :D

Obrázok
Naposledy upravil/-a stenky v Piatok, 15. Júna 2012, 00:11, upravené celkom 1 krát.
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
macka
panic
Príspevky: 121
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Októbra 2008, 23:02
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať používateľa:

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa macka » Štvrtok, 14. Júna 2012, 19:37

mne to na supre vsetko pekne pobehuje hore dole :) ..ale zas presne to byt nemusi
Supra mk3 7m-gte 88"

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa kuki » Štvrtok, 14. Júna 2012, 22:13

Myslel som to uplne vazne, len som neratal s 20+ rocnymi autami. Bral som ako priklad svoje auto, kde vsetko sedi a hra ako ma. Budiky lietaju hore dole (okrem vody, ta sa fakt drzi).

Islo mi o to, co popisuje zname prislovie - dovtedy vies, kolko je hodin, kym mas len jedny hodinky. Ak mam v aute dva pristroje, ktore meraju "to iste" a ukazuju ine hodnoty, tak bez nejakej objektivnej referencie tazko povedat, ktory z nich klame a ci nahodou nie aj oba,

Ak mam niekde v sacom potrubi cidlo na teplotu nasavaneho vzduchu, ktore ma 20+ rokov a nahradim ho modernym umiestnenym na tom istom mieste, tak verim, ze dostanem lepsiu informaciu. Ale myslel som to skor tak, ze ak dam pridavne cidlo inde, ako je origo, tak mozem zmerat nieco ine (hoci presne). Napr olej. Urcite je podstatne ina teplota oleja v motore, po opusteni motora a v olejovej vani. A ak origo cidlo meria napriklad teplotu za motorom, lebo to je ta, co ma vyznam, tak osadenim presneho cidla ale povedzme do olejovej vane dostaneme sice presnejsi udaj, ale tej "nespravej" teploty. To som chcel povedat. Ze teda mozno nove cidlo povie, ze olej je este studeny alebo uz horuci ale meria to na zlom mieste a teda je ta informacia mozno este horsia ako menej presna informacia z cidla na spravnom mieste. Ale ak pojde nove cidlo tam, kde bolo stare, tak ok.

Ondrik - ta voda, ono to je skoro tak. Ked si to vezmes, motor ma k dispozicii vsetko preto, aby si vodu vedel udrzat na konstantnej teplote. Okolity vzduch je aj v lete daleko studensi ako voda a teda sa da voda efektivne chladit a motor je zas obvykle teplejsi ako voda a teda sa da voda aj zohrievat. A tak je o na ECU, termostate a ventilatoroch aby drzali vodu na konstantnej teplote. A co mam zalogovane priebehy teploty vody, tak to tak skutocne je. Rozdiel v teplote vody, ktory som mal medzi ustalenou jazdou 50km/h na 5-ke pri 13 stupnoch celzia a jazdou na krv (4x hned po sebe 0-120km/h a vytacanie motora az k obmedzovacu) bol ani nie 5 stupnov. Alebo inak povedane, vode bolo uplne fuk, ci sa smotim ako dochodca alebo ci trham asfalt. Ale olej a tlak oleja - to uz je ina pesnicka. Teplota oleja behala skoro rovnako dynamicky ako rucicka tachometra. Len som kukal.
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa stefan-celica » Štvrtok, 14. Júna 2012, 22:31

favorit je 20-25+ a tam to skace jedna radost, nepovedal by som ze toyota v 90rokoch nevedela dat presny budik, bud je ten ventilator (kto ma klimu 2ventilatory) tak ucinny ze to dokaze ochladit a udrzat za par "sekund" na "beznu" prevadzkovu teplotu, alebo nieje dobre umiestnene cidlo teploty tusim to niekde spominal Libor ze je na vstupe ci niekde kde meria uz ochladenu vodu, alebo vie toyota vyrobit iba spolahlivy motor a "cidla" budiky su natom ako hovorite :)
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa stenky » Piatok, 15. Júna 2012, 00:17

pridavny budik vody mam zhruba 20cm dolu hadicou za origo cidlom. to ci ukazuje dobre sa da overit pekne vriacou vodou a ortutovym teplomerom :) ja som to neoveroval
olej ci meria presne, nepresne... mam to na sendvici pod filtrom. tlak oleja sa tam da odcitat rozumne teplota je urcite o par stupnov nizsia, no odmietal som rezat do bloku zavit pre presnejsie meranie. vzhladom na to ze od vyroby tam nic na podobne meranie neexistuje, plati stare motto numerickych matematikov "aj priblizny vysledok je lepsi ako ziadny" :)
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Oli21
panic
Príspevky: 126
Dátum registrácie: Pondelok, 5. Septembra 2011, 12:49
Bydlisko: Myjava

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa Oli21 » Piatok, 15. Júna 2012, 14:47

libor: L´jay-ovi uz som pisal.Premyslam o nom len keby sa dalo to podsvietenie spravit na modro :)

Kuki: ano mas pravdu ze cidlo moze byt dobre ale ak ho nespravne umiestnis tak ti to je nanic.
Ja chcem len pridavne na vodu (zatial, potom budem riesit pridavnu lambdu a budik na zmes)
To cidlo na teplotu vody chcem dat na vystupnu hadicu z motora.Tam by mala byt voda relativne najteplejsia.Je jasne ze ho nebudem davat na vystup z chladica :D

Co sa tyka toho stock budiku, vsetci co mame Mk III sme sa zhodli na tom ze ukazuje sprostosti.
Aj ako pise Stenky: tlak turba ukazuje az ked sa blizi k max. proste pridas, rucicka nic, zaberes plny kotel a zrazu vystreli, trosku povolis plyn a hned padne na min.
Aj tak budem muset dat pridavny, fukam viac ako je schopny ukazovat stock.
Toyota Supra MK III Turbo- bezodná kasička
Audi Allroad 2.7 BiTurbo - 2. bezodná kasička
ex: Honda Accord 2.2 VTEC CE9
ex: Audi A6 avant 2.5 TDi 4B - zetor sound
ex: Honda Accord CA5 - 2 ks

Používateľov profilový obrázok
kuki
toyoťák
Príspevky: 968
Dátum registrácie: Utorok, 7. Novembra 2006, 17:30
Bydlisko: Bratislava

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa kuki » Piatok, 15. Júna 2012, 15:49

Super, tak potom vies co robis a hura do toho!
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One

Používateľov profilový obrázok
macka
panic
Príspevky: 121
Dátum registrácie: Štvrtok, 16. Októbra 2008, 23:02
Bydlisko: Bardejov
Kontaktovať používateľa:

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa macka » Piatok, 15. Júna 2012, 16:16

ahoj oli, chcel by som reagovat na tvoj prispevok
mne ten budik tlaku turba skace pekne, to som si vsimol, ze kolko slapem tolko natlaci, nie len strop alebo dno :)
Supra mk3 7m-gte 88"

Používateľov profilový obrázok
Oli21
panic
Príspevky: 126
Dátum registrácie: Pondelok, 5. Septembra 2011, 12:49
Bydlisko: Myjava

Re: Supra MK III 3.0i Turbo

Príspevok od používateľa Oli21 » Piatok, 15. Júna 2012, 17:40

macka napísal:ahoj oli, chcel by som reagovat na tvoj prispevok
mne ten budik tlaku turba skace pekne, to som si vsimol, ze kolko slapem tolko natlaci, nie len strop alebo dno :)
Sam si to videl co to robi.
Toyota Supra MK III Turbo- bezodná kasička
Audi Allroad 2.7 BiTurbo - 2. bezodná kasička
ex: Honda Accord 2.2 VTEC CE9
ex: Audi A6 avant 2.5 TDi 4B - zetor sound
ex: Honda Accord CA5 - 2 ks

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných