exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
Gabo
toyoťák
Príspevky: 972
Dátum registrácie: Streda, 31. Mája 2006, 16:53
Bydlisko: Nitra

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa Gabo » Pondelok, 19. Decembra 2011, 15:16

Ahoj prosim ta, cim si cistil motorovy priestor? Vdaka. Inak auticko fakt super.
Toyota Auris TS Hybrid 2016
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Pondelok, 19. Decembra 2011, 21:31

Ahoj, no ja som to nijak špeciálne nečistil - max. vlhká handra, prejsť plochy ktoré som dosiahol rukou... A vďaka, snažím sa ju držať pri živote :)
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Nedeľa, 15. Júla 2012, 13:04

Pozerám, že som tu viac ako pol roka nič nenapísal, nebol však veľmi čas. Auto priebežne štrajkovalo ešte hodne dlho, pomohla až výmena všetkých hadíc a ľahký repas karburátora. V rámci skúšania všetkého možného sa menil aj zapaľovací modul, veko rozdeľovača a páchal som pokusy s prepájaním regulácie predstihu.

Rozobratie a poskladanie karbu spojené s prečistením a výmenou tesnení pomohlo odstrániť problém "dusenia" do tritisíc otáčok. Okrem toho dostala aj silikónové hadičky na všetky podtlaky a dôsledne som skontroloval každú membránu. Pri skladaní karbu som urobil jednu chybu - zle som namontoval "fast idle cam", takže som defacto vyradil systém ktorý udržiava zvýšený voľnobeh. S tým mi pomohol jeden známy, mechanik z PK, ktorý mi tiež nastavil bohatosť zmesi aby auto v pohode prešlo cez EK. Voľnobeh je stabilný, auto nedochne a pri každodennom jazdení 20 km do práce s ním nie sú problémy.

Dva nedostatky ostali nevyriešené:
a) problém so štartovaním. Čím chladnejšie, tým horšie. Membrána vypínajúca sytič dostane hneď po štarte priveľa podtlaku a sytič naplno otvorí. Prejaví sa to tým, že motor nabehne a pokiaľ je chladnejšie tak hneď zdochne. Pokiaľ je nad 20 stupňov, udrží sa v chode pretože nepotrebuje obohatenie zmesi. Ak je chladnejšie, stačí pár sekúnd postáť na plyne a potom už beží sám.

b) záhada tancujúceho teplomeru. Tu som sa už vzdal a odniesol to mechanikovi - po štarte je teplota na nule, po ohriatí však náhle vybehne za kraj červeného poľa. Snímač je vymenený, zapojenie budíku v palubovke kontroloval mechanik a tvrdil že je tiež v poriadku. Auto chladí tak ako má, ide o problém budíku. Nejaký mechanik - elektrikár v BA a okolí?
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Nedeľa, 15. Júla 2012, 13:30

Pripájam pár foto z rebuildu karburátora:

Obrázok

Segerky na karbe pôvodne neboli (toyota používala drôtené poistky), takže ho už predomnou niekto rozoberal...
Obrázok

Vnútro plavákovej komory bolo pokryté hrubou vrstvou sírnej usadeniny, takže prečistenie bolo na mieste.
Obrázok

Pracovný neporiadok.
Obrázok

Vyčistený karb s home - made tesnením. Ak by niekto chcel, môžem poslať výkres tesnenia v PDF, stačí ho vytlačiť na stredne hrubý tesniaci papier a potom vystrihnúť.
Obrázok

K celému procesu dodám len toľko, že tento karburátor nie je žiadna raketová veda. Treba si to len naštudovať a trošku premýšľať nad tým, čo robíte. Rozobrať, roztriediť súčiastky, vyčistiť telo karburátora, tlakom prepláchnuť všetky trysky, vzdušníky a emulzné trubice, potom poskladať, osky prípadne premazať vhodným plast. mazivom a nasadiť nové tesnenie. Ak chcete mať istotu, každý krok si odfoťte a máte istotu, že na nič nezabudnete... nie ako ja, čo som zle namontoval fast idle cam ;-)

Dôrazne neodporúčam skúšať demontovať škrtiace klapky alebo klapku sytiča - platí tu to isté čo pre každý karburátor - skrutky idú extrémne ťažko a na 80% strhnete hlavu.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa Legon » Nedeľa, 15. Júla 2012, 19:16

Toz, klobuk dole :!:

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Nedeľa, 19. Augusta 2012, 09:20

Takže, Rollka veselo jazdí, kilometre pribúdajú a ja som celkom spokojný. V najbližšej dobe bude trocha času, takže sa chcem pohrať s meraním a nastavením ventilovej vôle. Pri tom skontrolujem vzhľad rozvodového remeňa. Veľmi skoro budem musieť riešiť aj výfuk. Hlavne stredový diel a pletenec dosluhujú (podľa zvuku tipujem nejakú netesnosť).

Spotrebu mám (pri opakovanom meraní) 7,7 - 7,8 l bez ohľadu na to či jazdím v meste alebo dlhšiu trasu. Je to o niečo viac než som čakal (so 4A-FE v E10 som mal zhruba rovnaké čísla... stále lepšie ako 11 l s Mazdou 323 F :lol: ), môže sa na tom podieľať aj netesný výfuk a zle vymedzená vôľa ventilov. Po "vyliečení" týchto nemocí to budem znova sledovať a uvidíme.

Otázka: akú spotrebu ste mali s 2E motorom vy?
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Nedeľa, 19. Augusta 2012, 09:50

No a pridám sem aj ďalšie info, zatiaľ len akýsi "teaser". V garáži mi "čosi" pribudlo. Dal som si socialistický záväzok do novej päťročnice, že sa tomu budem pravidelne venovať (kreditka sa už klepe strachom 8) ) ...a samozrejme pridávať foto a info sem na fórum. Určite budem mať aj kopu problémov a hlúpych otázok, s ktorými mi dúfam pomôžete :)

Obrázok

Fakty: 4A-GE bigport, 85 kW MAF verzia, vyrobený sept. 89. Nabehaných 250 000 km, rok stál (bola v ňom olejová náplň a namontované všetko príslušenstvo). Olej nebol práve najčistejší. Poškodený rozdeľovač, prehrdzavený kryt zvodov, netesnosti pod vekami vačiek, zdochnutý vtáčik na veku ventilov v pokročilom štádiu rozkladu :shock:
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa stefan-celica » Nedeľa, 19. Augusta 2012, 13:27

dalsi v klube :) co s tym motorom planujes robit?
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Nedeľa, 19. Augusta 2012, 17:31

Keď už tu padla táto otázka, tak môj plán je takýto: motor chcem do civilného, (aspoň napohľad) street - legal auta. Keďže mám komplet veci z liftbacku E9 GTi a vlastním jeden liftback XL, tak sa hneď núka jedna možnosť... kým sprevádzkujem motor, to bude dosť dlho trvať, takže dovtedy sa definitívne uvidí či motor poputuje do Rollky čo mám, alebo sa zoženie iné auto ktoré bude slúžiť výlučne ako hračka na voľný čas.

A samotný motor - zatiaľ ho nechcem otvárať, len sa vymenia tesnenia pod vekami vačiek, nový olej, sviečky, náplne. Zmerať kompresiu a ventilové vôle. AK budú tlaky OK, potom pristúpim k úpravám. Tie sa budú týkať rozvodu, sania, výfuku, manažmentu motora a jeho príslušenstva. Aktuálne sa idem zbaviť serva, hneď ako ho odmontujem dám pumpu, riadenie a ďalšie veci na predaj.

Takisto nebudem potrebovať pôvodnú ECU, cievku, časť alebo komplet káblovačku... Motor dostane custom riadenie založené na ECU od IMF, na ktorej sa podieľa Libor. Ako budem postupovať, nadbytočné veci pôjdu do inzercie.

Cieľom je najprv rozbehať samotný motor "na stojáka" v garáži... až potom ho budem transplantovať do auta.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa spider207 » Nedeľa, 19. Augusta 2012, 17:52

Ja sa moc do týchto vecí nevyznám, ale myslím, že postup si zvolil správny. Držím palce ;-)

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa Legon » Nedeľa, 19. Augusta 2012, 20:39

Drzim palce !!!

Spotreba 2E - 5.5 - 9 l podla sposobu jazdy
Ale standardne sa tocim okolo 7,0 -7,3l
Pod 6 l som sa uz nedostal snad rok.
Tento mesiac sme boli na nej v Ciernom Balogu solidne nalozeny, takze NR - BB po dialnici (+/- 120 km/h) + nejake to hnanie na certovicu atd. a mal som spotrebu 6.5l na tych 450 km co som spravil.

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Nedeľa, 19. Augusta 2012, 22:23

Spider: Vďaka, každý support vítaný :)

Legon: No spotrebu máš o voľačo lepšiu ako ja... zaujímavé, že či chodím do práce sám na prázdnom aute (20 km po obchvate BA - Svätý Jur), alebo idem naložený (priateľka, pes, batožina, sada zimných kolies v kufri a náradie) na dlhšiu cestu - stále mám spotrebu rovnakú. Po diaľnici chodím 120, tak ako si písal.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa exo_t » Pondelok, 8. Októbra 2012, 22:47

Taakže... namiesto hrania sa s "novým" motorom prehrabávam bordel v garáži. Dnes som si chcel urobiť radosť, tak som zobral vysavač a začal vymieňať sedačky za GTi-čkové, čistiť koberce... proste "generální úklid". Nedalo mi a odmontoval som plasty kryjúce zadné domčeky tlmičov. Pohľad zozadu vyzeral optimisticky, a potom... :(

Obrázok

Podlaha pod tým vlhká, všade stopy zatečenej hrdze. Rovnaké stopy boli aj na druhej strane - takže zrejme aj napravo je diera (nebol čas skladať tie plasty). Otázka za sto korún československých: čo s tým. Má zmysel to len nejako miestne "zaplátať"?
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
tropi
začiatočník
Príspevky: 253
Dátum registrácie: Pondelok, 16. Augusta 2004, 19:34
Bydlisko: Zohor

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa tropi » Utorok, 9. Októbra 2012, 06:14

+/- na tych istich miestach som to aj ja mal prezrate. A potom este vyssie k ulozeniu tlmicou.
Rozobrana-Toyota Corolla 1.3XL,liftback
rv.1990,E9
EX-Toyota Yaris 1.3vvti,rv.2008
Toyota Rav 4 ll ,2,0 vvti rv. 2005. AT

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Príspevok od používateľa Avensis » Utorok, 9. Októbra 2012, 08:45

Niečo podobné som mal aj ja ale v menšom rozsahu, zobral som to k známemu a za cca 2-2,5 hod mi doniesol pekne vyvarené auto ktoré som si ošetril ja doma v garáži ;-) Takže kľudne choď do toho očisti tie miesta a okolie na plech a zober to dakomu kto ti to CO-čkom vyvarí.
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 52 neregistrovaných