CT-cko mam uz 3 mesiace a najazdenych necelych 5000 km, tak sem hodim prve dojmy a skusenosti. Napriek tomu, ze CT200h v prevedeni F-Sport navonok posobi celkom sportovym dojmom, rozhodne to nie je sportak, ale velmi kultivovane, prijemne a hlavne usporne auto. Posed je riadne nizky (ked presadnem z Previe, mam pocit, ze sedim na ceste
) na pohodlnych sedadlach s vyraznejsim bocnym vedenim.
Kedze mam F-Sport a rodicia Executive s paketom Dynamic line, mam realnu moznost tieto dva Lexy porovnat. Z optickych rozdielov by som spomenul iny predny a zadny naraznik, podbehy, „karbonove“ listy v interieri, hlinikove pedale, perforovanu kozu na volante a cierny strop. Aj predne svetla su rozdielne – Executive ma LED len denne a F-Sport aj stretavacky, ktore svietia paradne. Hlavny rozdiel je vsak v zadnej naprave, kde ma F-ko vylepsene zavesenie kolies a sportove tlmice Kayaba. Trochu som sa bal, ci F-Sport nebude oproti Executive moc tvrdy. Mozem povedat, ze to tak nie je, dokonca F-sport lepsie filtruje nerovnosti a nie je na priecnych nerovnostiach taky uskakany. Obidve verzie sedia vdaka nizko polozenemu tazisku a optimalne rozlozenej hmotnosti (motor vpredu, baterky pod zadnymi sedadlami) na ceste ako pribite.
Maximalne pozitivne hodnotim volant (hruby veniec, skvele padne do ruky) so strmym riadenim (podla udajov vyrobcu je to z jednej krajnej polohy do druhej len 2,6 otacky) a velke spataky. No a uplne ppc je podvozok, ktory by podla mna zniesol aj dvojnasobny vykon motora. Auto je vdaka priecnym vzperam s tlmicom bocnych sil mimoriadne stabilne, tuhe a bez akychkolvek vibracii.
Vo velkej vacsine testov a recenzii novinari kritizuju velkost kufra – pravdu maju v tom, ze velkostou ozaj neoplyva. CT vsak nie je cestovnym autom na rodinnu dovolenku, ale primarne je urcene do mesta, kde ten kufor podla mna bohate staci. A ked sa zlozia zadne sedacky, vznikne rovina, kde sa 2 ludia vedia v pohode zbalit aj s nejakym tym bicyklom.
CT-cko je z pohladu komfortu na palube vybavene horsie, ako moje o 9 rokov starsie RX. Kedze nie som audiofil, vobec mi nevadi, ze v CT nemam radio Mark Levinson. Moc mi neprekaza ani absencia natacacich svetiel, lebo tie LEDky svietia fakt super. Co mi ale dost chyba je elektricke sklapanie spatakov (v zaklade bolo az od modeloveho roku 2013) a ich mierne sklopenie pri zaradenej spiatocke a trochu aj elektricke pamatove sedacky. Nie je to vsak az take tragicke, viem v pohode zit aj bez tychto vymozenosti.
Co mi ale vobec nedava zmysel, je pipanie pri zaradenej spiatocke. Auto totiz nepipa vonku, ale len vnutri, fakt nechapem...
No ale podme k tomu najpodstatnejsiemu – jazde. Auto vie fungovat v 4 zakladnych modoch, 3 z nich sa volia otocnym ovladacom na stredovom tuneli – Eco, Normal a Sport. Eco je urcene hlavne do mesta, odozva na plyn je oproti Normalu taka utlmena a auto pri rozjazdoch lenivsie – na posuvanie sa v kolonach a v rade na semafore ale bohate postacuje. Ja som tento mod pouzil asi len v BA, v Martine nastastie tolko kolon a zapchatych ciest nebyva. V Normal sa auto sprava ako hociktore ine bezne auto. Ak ma clovek dostatocne citlivu nohu na plyne, CT sa rozbehne cisto na elektriku (EV mod), benzinovy motor sa zapne zhruba po prekroceni 50 km/h. Na EV to vie ist aj 70 – 75 km/h, ale len ked sa na tuto rychlost dostanem zvrchu, tj. z vyssej rychlosti. Opacne to nefunguje, lebo ako som uz pisal, cca pri 50 sa vzdy zapne benzinovy motor. Prepinanie medzi motormi je takmer nebadatelne. EV mod sa voli tlacitkom, nie otocnym ovladacom. V EV vie ist auto zhruba 2 km, co sa na prvy pohlad moze zdat malo, ale toto moze opakovat zakazdym, ked su nabite baterky. Btw. v tomto mode nefunguje klima. Budiky su v EV, Eco a Normal modro podsvietene a namiesto otackomera je tam tzv. ekonomer, ktory ukazuje, ci rekuperujete (brzdenim, alebo staci dat len nohu dole z plynu), idete ekonomicky alebo ste v zone power (vtedy modre podsvietenie zhasne). A je tu este mod Sport – auto ma ovela lepsiu reakciu na plyn, perfektnu spatnu vazbu od volantu a zasahy VSC a TRC do riadenia su mensie. Ekonomer sa zmeni na otackomer a podsvietenie je cervene. Sport pouzivam hlavne pri predbiehani a dlhsich, alebo strmsich stupaniach. CT pouziva bezstupnovu eCVT prevodovku a paku mozete okrem D, N a R dat aj do polohy B. Novinari v testoch mylne uvadzaju (a oblbnut som sa nechal aj ja), ze v tejto polohe ide o ucinnejsiu rekuperaciu, co je uplna blbost – nejde o nic ine, ako brzdenie motorom. Auto pri tom samozrejme rekuperuje (nie vsak ucinnejsie), ale najdolezitejsie je, ze brzdi motorom.
Ako som uz spominal v prispevku, ked som CT kupil, cestu z Bukuresti do Martina som spravil s priemernou spotrebou 4,6. Aby sa co najviac vyuzil potencial hybridu a neboli ste pritom brzdou premavky, musite ho „pochopit“ a naucit sa s nim jazdit. Najviac asi plati jazdit predvidavo, vediet citlivo narabat s plynom a casto pouzivat tempomat (aj v meste, pokial sa da). Zo zaciatku (uz na SK) som maval spotrebu okolo 5 litrov, maximum bolo 5,5. Ako som si na hybrid zvykal a „ucil sa“, postupne sa mi ju darilo znizovat a posledne 2 nadrze som spravil za 4,2 (30% mesto, 50% okresky a 20% dialnice). Na tej aktualnej mam po ceste do ZV a spat (cez Sturec) priemer 3,9
a dlhodoby priemer 4,6. Vyrobca udava kombinovanu spotrebu 4,1 L/100km, co sa aj realne da dosiahnut.
Spotrebou som teda cca na urovni dieslov v kompaktnej triede, ale kultivovanostou niekde uplne inde. Navyse nemam v aute take veci ako starter, alternator, spojku... takze tieto veci sa mi nemaju ako posrat.
Pozeram, ze som sa nejako moc rozpisal, tak to ukoncim tym, ze kto hlada nielen opticky, ale aj funkcne sportove auto, mal by sa poobzerat po niecom inom. CT nie je ziadny trhac asfaltu, ale svizne sa s nim jazdit da. Celkovy vykon sustavy je 136 PS, co na bezne jazdenie myslim bohate staci (aspon mne). Vzdy som bol skor defenzivny sofer a viem si uzit aj kludny presun z A do B (samozrejme z casu na cas tomu aj vykurim). Hybridna technologia ma totalne nadchla a mojho F-Sport(a) si velmi vychutnavam. A to neskutocne ticho je fakt navykove...