Max - Corolla E12
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Re: Max - Corolla E12
Aha, zase som sa nieco nove naucil
Toyota Auris TS Hybrid 2016
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
Re: Max - Corolla E12
Tak potom medziplyn davam Asi som to len zle formuloval. Otacky drzim tak aby neklesli ani aby som ich nemusel zvysovat po vyslapnuti spojky. Na rolle to je vcelku jednoduche, lebo jednotlive prevody su odstupnovane o cca 1000 otacok cize ked mam pri 3tom stupni 3000otacok tak po preradeni na 4ty stupen budem mat 2000.
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Max - Corolla E12
Napisal si, ze plyn drzis pernamentne a to je zle...
Tu mas spravy medzi plyn: http://www.autotube.cz/roadtube/589-jak ... video.html
Ako je vidiet, nedrzi nohu na plyne, ak nerobis toto, tak medziplyn nedavas...
Tu mas spravy medzi plyn: http://www.autotube.cz/roadtube/589-jak ... video.html
Ako je vidiet, nedrzi nohu na plyne, ak nerobis toto, tak medziplyn nedavas...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Re: Max - Corolla E12
Tak teraz naozaj neviem Skusim si cielene vsimat co vlastne presne robim pri tom preradovani.
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Max - Corolla E12
Nie...pri tom ťuknutí na plyn musí byť spojka zapnutá (netlačíš na pedál spojky) a tým pádom roztočíš motor aj prevodovku na otáčky, pri ktorých cca bude pracovať na nižšom stupni, ktorý tam plánuješ narvať...t. j. napr. zo štvorky na trojku zvýšiš otáčky o tisíc...do dvojky o dve tisíc otáčok, ale to musíš cítiť a vycítiť.....my starší údi to máme jednoduchšie, lebo sme začínali na starších autách, kde sa medziplyn používal častejšie a jednotka ešte nebola synchronizovaná.Gabo napísal:Ja tak viem, ze pocas preradovania (ked mas stlacenu spojku) pridas mierne plyn a potom preradis.Max11 napísal:Tak co je potom medziplyn ? Uz som v pomykove
Ale neviem uz, ci ich nechas padnut, alebo tam pocas zvysenych otacok supnes rychlost, skor si vsak myslim, ze nie.
Napr. pri trajdaní sa po meste, keď treba viac brdziť, tak na medziplyn nieje moc času, ale napr. pri predbiehaní to pomôže
Takže rekapitulácia medziplynu:
1. idem klíďo píďo na 5ke a doletím za Škodu 105L, ktorá ide 85,5km/h, , takže otáčky mi klesnú na 2500...prerušovaná čiara samozrejme musí byť
2. stlačím spojku, vyradím do neutrálu a pustím spojku
3. ťuknem na plyn, aby sa otáčky dostali na napr. 4000 - to ale záleží od konkrétneho auta a jeho sprevodovania
4. stlačím spojku a zaradím trojku, ale friško, aby som neprešvihol ten moment, kedy je motor s prevodovkou roztočený a rýchlosť tam padla hladko a motor zbytočne necuklo, keď spojku pustím...
5. spojka je pustená, plyn na podlahe a predbieham
Je to všetko o zvyku a cite...mňa dosť naučila moja stará fiatka 126p a tiež starý Reiner, na ktorom sa s trochou šikovnosti dá radiť aj bez spojky
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Re: Max - Corolla E12
chmelo to dobre popísal, mňa to takto učil aj môj otec a ten je strojár a navrhoval prevodovky a neviem aké kraviny, takže predpokladám, že vie čo a ako je to o zvyku, s feldou som štandardne pri predbiehaní radil z 5ky na 3ku a cez medziplyn aby to tak neškubalo.. s Lexom je to už horšie, málokedy potrebujem podradiť až o toľko nižšie aby bolo treba dať medziplyn, ale občas sa pritrafí.. takže 5ka(6ka), vyradiť do neutrálu, spojka hore, ťuknutie po plyne, zaradenie rýchlosti (so spojkou ), plný kotol..
Re: Max - Corolla E12
http://www.youtube.com/watch?v=_uhnmS1T ... re=related
toto si ja predstavujem pod medziplynom.... spojka dole a tuk do plynu
toto si ja predstavujem pod medziplynom.... spojka dole a tuk do plynu
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Max - Corolla E12
Vtedy ale roztočíš len motor...pri medziplyne ide aj o roztočenie prevodovky, aby sa dostala do otáčok rýchlostného stupňa , ktorý chceš zaradiť...šetríš tým synchróny a je to rýchlejšie ako len s nimi...tu je to ukázané celkom pekne:
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Re: Max - Corolla E12
Tak toto ja teda nerobim Zase som o cosi mudrejsi.
Ak som spravne pochopil tak postup je nasledovny:
1. Vyslapnut spojku
2. Hodit neutral
3. Spojku pustit do zaberu
4. Pridat plyn do zodpovedajucich otacok nasledovneho stupna
5. Vyslapnut spojku
6. Zaradit pozadovany stupen
7. Spojku pustit
Moc tomu nerozumiem ,pretoze si niesom isty ako presne ustrojenstvo na prenos tocivej sily v aute funguje.
Ak som spravne pochopil tak postup je nasledovny:
1. Vyslapnut spojku
2. Hodit neutral
3. Spojku pustit do zaberu
4. Pridat plyn do zodpovedajucich otacok nasledovneho stupna
5. Vyslapnut spojku
6. Zaradit pozadovany stupen
7. Spojku pustit
Moc tomu nerozumiem ,pretoze si niesom isty ako presne ustrojenstvo na prenos tocivej sily v aute funguje.
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Max - Corolla E12
Presne tak....ide o to, že synchrón má za úlohu roztočiť dané "kolečko" prevodovky na otáčky, ktoré zodpovedajú danej rýchlosti....na niektorých autách napr. pri radení z dvojky do jednotky to aj počuješ...taký tichý vysávačový zvuk....medziplynom urobíš v podstate do isté, ale cez spojku a synchrón potom nemusí prekonávať ten odpor a keď už to človek zvládne, tak je to rýchlejšie a hladšie ako len so synchrónmi a je menšie riziko, že pri prudšom radení nepôjdeš cez zuby....pri synchróne sa to môže stať...v podstate vtedy, kedy je ruka na páke rýchlejšia ako synchrón....ďalšia vec je, že motor pri medziplyne už je vo vyšších otáčkach a po pustení spojky ho tak necukne...
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Re: Max - Corolla E12
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
Re: Max - Corolla E12
OMG pre mna to je spanielska dedina Na zraze ak nezabudnem tak to mozeme rozobrat viac do detailov
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Max - Corolla E12
Ja som si kedysi kúpil Mamutiu knihu techniky a tam sú tieto veci popísané dosť polopatisticky...
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Re: Max - Corolla E12
Ja mam zase CD pravdepodobne od toho istého autora "Jak věci pracují". Akurát už nefrčí pod Win 7
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
Re: Max - Corolla E12
Este som sem nemal moznost uploadnut fotky po poslednej oprave, tak neskoro ale predsa Chuda rollka ma uz pomaly kazdy plech v inom odtieni, no som rad, ze technicky stav je stale vyborny. V AT Zilina urobili naozaj co sa dalo aby trafili odtien originalu, no kedze auto absolvovalo lakovacie prace viacerych dielov uz v minulosti, nebolo mozne zladit nove diely dokonale. Prekrocil som nedavno hranicu 72000km, co znamena, ze som za cele obdobie vlastnictva najazdil uz cca 4000 kilometrov. Pred kupou som si myslel, ze nenajazdim ani 5000, no ked si clovek zvykne na vyvazanie ...
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných