Max - Corolla E12

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
Gabo
toyoťák
Príspevky: 972
Dátum registrácie: Streda, 31. Mája 2006, 16:53
Bydlisko: Nitra

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Gabo » Streda, 31. Augusta 2011, 12:23

Aha, zase som sa nieco nove naucil :mrgreen:
Toyota Auris TS Hybrid 2016
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007

Max11
toyoťák
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 23:59
Bydlisko: Žilina

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Max11 » Streda, 31. Augusta 2011, 14:13

Tak potom medziplyn davam ;) Asi som to len zle formuloval. Otacky drzim tak aby neklesli ani aby som ich nemusel zvysovat po vyslapnuti spojky. Na rolle to je vcelku jednoduche, lebo jednotlive prevody su odstupnovane o cca 1000 otacok cize ked mam pri 3tom stupni 3000otacok tak po preradeni na 4ty stupen budem mat 2000.
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE

3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Srandista » Streda, 31. Augusta 2011, 14:27

Napisal si, ze plyn drzis pernamentne a to je zle...

Tu mas spravy medzi plyn: http://www.autotube.cz/roadtube/589-jak ... video.html

Ako je vidiet, nedrzi nohu na plyne, ak nerobis toto, tak medziplyn nedavas...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Max11
toyoťák
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 23:59
Bydlisko: Žilina

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Max11 » Streda, 31. Augusta 2011, 14:43

Tak teraz naozaj neviem :D Skusim si cielene vsimat co vlastne presne robim pri tom preradovani.
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE

3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa chmelo » Streda, 31. Augusta 2011, 14:56

Gabo napísal:
Max11 napísal:Tak co je potom medziplyn ? Uz som v pomykove :lol:
Ja tak viem, ze pocas preradovania (ked mas stlacenu spojku) pridas mierne plyn a potom preradis.
Ale neviem uz, ci ich nechas padnut, alebo tam pocas zvysenych otacok supnes rychlost, skor si vsak myslim, ze nie.
Nie...pri tom ťuknutí na plyn musí byť spojka zapnutá (netlačíš na pedál spojky) a tým pádom roztočíš motor aj prevodovku na otáčky, pri ktorých cca bude pracovať na nižšom stupni, ktorý tam plánuješ narvať...t. j. napr. zo štvorky na trojku zvýšiš otáčky o tisíc...do dvojky o dve tisíc otáčok, ale to musíš cítiť a vycítiť.....my starší údi to máme jednoduchšie, lebo sme začínali na starších autách, kde sa medziplyn používal častejšie a jednotka ešte nebola synchronizovaná.
Napr. pri trajdaní sa po meste, keď treba viac brdziť, tak na medziplyn nieje moc času, ale napr. pri predbiehaní to pomôže ;-)

Takže rekapitulácia medziplynu:
1. idem klíďo píďo na 5ke a doletím za Škodu 105L, ktorá ide 85,5km/h, , takže otáčky mi klesnú na 2500...prerušovaná čiara samozrejme musí byť ;-)
2. stlačím spojku, vyradím do neutrálu a pustím spojku
3. ťuknem na plyn, aby sa otáčky dostali na napr. 4000 - to ale záleží od konkrétneho auta a jeho sprevodovania
4. stlačím spojku a zaradím trojku, ale friško, aby som neprešvihol ten moment, kedy je motor s prevodovkou roztočený a rýchlosť tam padla hladko a motor zbytočne necuklo, keď spojku pustím...
5. spojka je pustená, plyn na podlahe a predbieham ;-) :mrgreen:

Je to všetko o zvyku a cite...mňa dosť naučila moja stará fiatka 126p a tiež starý Reiner, na ktorom sa s trochou šikovnosti dá radiť aj bez spojky ;-)
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 31. Augusta 2011, 15:28

chmelo to dobre popísal, mňa to takto učil aj môj otec a ten je strojár a navrhoval prevodovky a neviem aké kraviny, takže predpokladám, že vie čo a ako :D je to o zvyku, s feldou som štandardne pri predbiehaní radil z 5ky na 3ku a cez medziplyn aby to tak neškubalo.. s Lexom je to už horšie, málokedy potrebujem podradiť až o toľko nižšie aby bolo treba dať medziplyn, ale občas sa pritrafí.. takže 5ka(6ka), vyradiť do neutrálu, spojka hore, ťuknutie po plyne, zaradenie rýchlosti (so spojkou :D ), plný kotol..

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa scream » Pondelok, 5. Septembra 2011, 12:23

http://www.youtube.com/watch?v=_uhnmS1T ... re=related

toto si ja predstavujem pod medziplynom.... spojka dole a tuk do plynu
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa chmelo » Pondelok, 5. Septembra 2011, 12:35

Vtedy ale roztočíš len motor...pri medziplyne ide aj o roztočenie prevodovky, aby sa dostala do otáčok rýchlostného stupňa , ktorý chceš zaradiť...šetríš tým synchróny a je to rýchlejšie ako len s nimi...tu je to ukázané celkom pekne:
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Max11
toyoťák
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 23:59
Bydlisko: Žilina

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Max11 » Pondelok, 5. Septembra 2011, 12:42

Tak toto ja teda nerobim :) Zase som o cosi mudrejsi.
Ak som spravne pochopil tak postup je nasledovny:

1. Vyslapnut spojku
2. Hodit neutral
3. Spojku pustit do zaberu
4. Pridat plyn do zodpovedajucich otacok nasledovneho stupna
5. Vyslapnut spojku
6. Zaradit pozadovany stupen
7. Spojku pustit

Moc tomu nerozumiem ,pretoze si niesom isty ako presne ustrojenstvo na prenos tocivej sily v aute funguje.
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE

3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa chmelo » Pondelok, 5. Septembra 2011, 12:52

Presne tak....ide o to, že synchrón má za úlohu roztočiť dané "kolečko" prevodovky na otáčky, ktoré zodpovedajú danej rýchlosti....na niektorých autách napr. pri radení z dvojky do jednotky to aj počuješ...taký tichý vysávačový zvuk....medziplynom urobíš v podstate do isté, ale cez spojku a synchrón potom nemusí prekonávať ten odpor a keď už to človek zvládne, tak je to rýchlejšie a hladšie ako len so synchrónmi a je menšie riziko, že pri prudšom radení nepôjdeš cez zuby....pri synchróne sa to môže stať...v podstate vtedy, kedy je ruka na páke rýchlejšia ako synchrón....ďalšia vec je, že motor pri medziplyne už je vo vyšších otáčkach a po pustení spojky ho tak necukne...
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa scream » Pondelok, 5. Septembra 2011, 12:53

Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Max11
toyoťák
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 23:59
Bydlisko: Žilina

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Max11 » Pondelok, 5. Septembra 2011, 13:24

OMG pre mna to je spanielska dedina :lol: Na zraze ak nezabudnem tak to mozeme rozobrat viac do detailov ;)
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE

3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa chmelo » Pondelok, 5. Septembra 2011, 13:45

Ja som si kedysi kúpil Mamutiu knihu techniky a tam sú tieto veci popísané dosť polopatisticky...

Obrázok
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Max11
toyoťák
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 23:59
Bydlisko: Žilina

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Max11 » Pondelok, 5. Septembra 2011, 15:27

Ja mam zase CD pravdepodobne od toho istého autora "Jak věci pracují". Akurát už nefrčí pod Win 7 :cry:
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE

3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)

Max11
toyoťák
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 23:59
Bydlisko: Žilina

Re: Max - Corolla E12

Príspevok od používateľa Max11 » Streda, 21. Septembra 2011, 23:20

Este som sem nemal moznost uploadnut fotky po poslednej oprave, tak neskoro ale predsa ;) Chuda rollka ma uz pomaly kazdy plech v inom odtieni, no som rad, ze technicky stav je stale vyborny. V AT Zilina urobili naozaj co sa dalo aby trafili odtien originalu, no kedze auto absolvovalo lakovacie prace viacerych dielov uz v minulosti, nebolo mozne zladit nove diely dokonale. Prekrocil som nedavno hranicu 72000km, co znamena, ze som za cele obdobie vlastnictva najazdil uz cca 4000 kilometrov. Pred kupou som si myslel, ze nenajazdim ani 5000, no ked si clovek zvykne na vyvazanie ... :mrgreen:

Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE

3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných