spider207 - Toyota Corolla E120 str.40 (ex Lexus IS200 Sport)

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

spider207 - Toyota Corolla E120 str.40 (ex Lexus IS200 Sport)

Príspevok od používateľa spider207 » Pondelok, 3. Januára 2011, 19:42

Pozn.1: Príbeh je vhodné čítať počas dlhých nudných zimných večerov :D
Pozn.2: Jedná sa o kompletný príbeh od kúpy až po samotné užívanie auta. Koho zaujímajú veci týkajúce sa priamo skúseností s Lexusom IS200 odporúčam preskočiť tak 9873634983452325 riadkov textu :)

Príbeh tohto autíčka som sa rozhodol popísať ako takú menšiu/väčšiu recenziu, predsa len príliš vysoký počet týchto aut slovenské (a vlastne ani okolité) cesty nekrižuje. Zároveň sa budem snažiť vysvetliť prečo som sa rozhodol práve pre tento model a túto automobilku a nie pre niečo iné.
Obrázok

Kde to všetko začalo
Na začiatku bola myšlienka. A tou myšlienkou bola túžba vlastniť auto. Časom sa k túžbe pridala aj potreba, no len tieto veci samé o sebe na kúpu auta nestačia. Na auto treba aj peniaze. Ako študent strednej resp. neskôr vysokej školy som stály finančný príjem nemal a tak kúpa auta bola zatiaľ len snom. Ale ako sa hovorí – všetko zlé je na niečo dobré. Aspoň som tak mal čas premyslieť si čo za auto by mohlo spĺňať moje túžby, potreby, očakávania...

Naberanie skúseností
Som človek, ktorý vníma šoférovanie ako istý druh relaxu, aktívneho odpočinku. Jazdu s autom si rád vychutnávam a v podstate mi stačí k radosti zo šoférovania málo - podľa mňa. A zároveň veľa.
Po skúsenostiach s prevažne malými autami som časom zistil, že moje srdce túži po niečom väčšom ako napr. rodinnej Felicii. Všetka česť tomuto autu, na jazdenie po meste príp. blízkeho okolia ideálne. Ale cesta napr. do Bulharska, to je už o inom. Tu sa mi už radosť zo šoférovania vytrácala a vyparovala priamo pred očami. A veru rovnakou rýchlosťou ako pot z môjho tela na uvedenej ceste.
Časom som zistil, že ono je jazdiť a jazdiť. Neviem prečo, ale vždy som z nejakého dôvodu túžil vlastniť BMW. Možno to bolo práve pre ich jazdné vlastnosti, komunikáciu s vodičom.. Neviem. Srdce si proste pýtalo čo si pýtalo. Prišla dobrá ponuka na BMW e30 318i, no osud chcel aby nakoniec skončilo po pár mesiacoch v bratových rukách. S odstupom času ale nemôžem povedať, že by mi to nejako vadilo. Postupne som sa totiž začal pohrávať s myšlienkou, že predsa len by nejaký ten 6valec nebol od veci.

Požiadavky
Po týchto skúsenostiach som zistil po čom moje srdce túži. Komunikatívnosť, zvuk (radového) 6-valca, manuálna prevodovka, klasická koncepcia – motor vpredu, pohon vzadu. To boli požiadavky. A tiež klimatizácia, aspoň predné okná v elektrike, a benzín, aj vzhľadom na môj ročný nájazd cca 10tis km. Každý človek čo sa aspoň trošku vyzná v autách vie, že tým pádom sa okruh potenciálnych značiek rapídne zúžil.

Staré verzus nové
V tejto otázke som mal hneď jasno a mal som na to niekoľko dôvodov. Odpoveď znela "staré". Prečo? Hlavným dôvodom bolo najmä to, že nové autá mi pripadajú čím ďalej tým viac pretechnizované, „zelené“ a samotná radosť z jazdy sa pomaly ale isto vytráca. Môžem to porovnať napr. jazdou s IS200 a jej nástupcom IS250. Ale o tom až neskôr. Ďalším dôvodom boli financie, osobne nevidím zmysel kupovať auto, ktorého hodnota po 3 rokoch je niekde na polovičke (najmä ak je potrebné riešiť aj iné veci ako auto). Môj názor. Samozrejme vychádzam z mojich subjektívnych požiadaviek a aktuálnej životnej situácie. Verím tomu, že keď budem mať 55 rokov a dostatok financií, kúpim si kľudne nové auto pretože budem predpokladať, že bude moje posledné. A s automatickou prevodovkou :-)

Výber
V podstate ma z dostupných automobiliek napadali tak BMW, možno Mercedes... A Lexus. Teoreticky tiež Toyota, ktorá síce nevyhovovala mojim požiadavkám, ale vedela mi poskytnúť aspoň povestnú spoľahlivosť a relatívne nízke prevádzkové náklady. Čo pre začínajúcu pracujúcu inteligenciu je veľmi dobrý dôvod na kúpu.

Testy
Začnem Mercedesom. To bola skôr záložná varianta, ale kamarát mi dal celkom výhodnú ponuku na C-klasse r.v. 99 a tak som si s ním dohodol „testovaciu jazdu“. Auto pohodlné, 200-ka kompresor so 141kW vedela aj s týmto autom pekne „zacvičiť“, no aj napriek papierovému solídnemu výkonu mi auto pripadalo také.. ťažkopádne . Boli tu ale aj iné veci, ktoré mne osobne vadili. Jedna páčka na smerovky, stierače a neviem čo všetko, na to by som si nejako nemohol zvyknúť. Nie, že by sa to nedalo, je to predsa typický znak Mercedesu, ale proste nesedelo mi to. Ale viac mi vadila netradičná ručná brzda (pritiahnutie takej páčky pod zapínaním svetiel k zatiahnutiu brzdy a ďalší pedál vedľa spojky k odisteniu) a tiež nemožnosť úplne deaktivovať trakčnú kontrolu. Nie že by som chcel „dávať bokom“ každú druhú zákrutu, ale proste mám rád keď môžem šoférovať auto prevažne ja, nie elektronika. Minimálne som rád, ak je možnosť si tieto veci zapnúť/vypnúť podľa vlastnej potreby. Asi som proste stará škola. Posledným "klincom do truhly" Mercedesu bolo nekomunikatívne riadenie, proste také tupé. Jednoducho na dlhé trasy by to bolo skvelé auto, ale o zábave za volantom sa v tomto prípade hovoriť nedalo.
Toyotka.. Ešte pred Mercedesom som mal jednu výhodnú ponuku na Toyotu Corollu e10. Sedan, mal už čo-to za sebou, ale bol za dobré peniaze, tak prečo to nekuknúť. Motoricky v poriadku, vlastne aj technicky. Prečo nie? Výbava. Asi som už spohodlnel, ale auto bez akejkoľvek výbavy, dokonca aj bez otáčkomera, to už nevyvážila ani dobrá cena. Ako lacný variant by to nebolo zlé, predsa len na dochádzanie do roboty človek nepotrebuje ktoviečo, ale tak sparťanskú výbavu som jednoducho prekúsnuť nevedel. V tom aute som proste necítil to čo by som chcel (a mal) cítiť keď nasadám do vlastného auta.
BMW. To bol najhorúcejší kandidát. Z finančných dôvodov som pozeral najmä e36 320i coupé, hovoril som si, že radšej slabší motor (ale stále R6-ka) v lepšom stave, ako kúpiť polorozpadnutú 328i. Tieto autá ma vždy lákali, mal som o nich veľa naštudované, ale zohnať niečo v dobrom stave a za slušné peniaze bol celkom problém. E36-ky dokážu vyzerať stále veľmi dobre, no ak je zanedbaná údržba tak aj presne naopak – veľmi zle. Aj preto som sa pozeral radšej po novších modeloch, viac zachovalých, ale akurát ako na potvoru vtedy neboli žiadne dobré ponuky a keď sa aj niečo vyskytlo, tak to už presahovalo môj finančný limit. Chcel v tomto aute športové sedačky v kombinácii koža/alkantara príp. polokožené sedačky, klimatizáciu, motor M52, čiže vlastne model po facelifte. Taktiež veľkým plusom by bol M-paket, následná dorábka by bola finančne o5 celkom zaujímavá. S týmito modelmi sa dá proste neskutočne vyhrať a pokiaľ by som došiel do fáze „cukríkovania“, finančne by som bol na takej cene, za ktorú by som si mohol kúpiť vlastne úplne iné, novšie auto. Napríklad taký Lexus IS200. A to bola jedna z vecí, ktorá ma lákala na tomto aute – že sa mi páči sériové. Ale pekne po poriadku.

Lexus
Obrázok
IS200ka bola moje vysnívané auto, ale zatiaľ mimo mojich finančných možností. Ale predsa len to bola ďalšia alternatíva ak by sa dala zohnať za slušné peniaze, čo by v mojom prípade musel byť takmer zázrak vzhľadom na obmedzené finančné možnosti a veľkú nechuť priveľmi sa zadlžovať.
Vypíšem tu nejaké výhody a nevýhody tohto auta, ktoré vstupovali do úvah pri kúpe, samozrejme z môjho pohľadu.
Výhody – zadný náhon, bohatá základná výbava, radový 6-valec s nádherným zvukom, 4 dvere a bezpečnosť (oproti e36 coupé), istá exkluzivita, páči sa mi sériový (originálny) vzhľad, spoľahlivosť
Nevýhody – vyššia vstupná investícia (cena), nemožnosť sklopiť zadné sedačky, možno spotreba a prípadne drahé originálne diely. Aj keď osobne som to nevidel ako nejaké zásadné nevýhody (okrem tej ceny), skôr som to vnímal ako také pehy na tvári. Ale aj pehy môžu byť predsa krásne, nie? Veru k tomuto sa vyjadrím neskôr podrobnejšie.

Inzerát
Bolo jedno tmavé ráno keď som prišiel do roboty a iba tak naťukal do internetového prehliadača našu známu slovenskú bazárovú stránku. Dlho som nepozeral nejakú IS200ku, tak som si povedal, že prišiel ten správny čas. Viem v akých cenových kategóriách sa tieto autá v danej dobe pohybovali, takže keď sa objavilo nejaké za výrazne nižšiu cenu, ktorá by bola zároveň prijateľná pre mňa, väčšinou tam bol nejaký „háčik“. Napríklad automatická prevodovka, zelená farba, tuzing, prípadne to nebolo na značkách a pod. Prvá ponuka – vlastne presne čo som teraz popísal, ideme ďalej.. druhá ponuka, no to vyzerá byť to isté.. či nie? Pozerám, auto celkom pekné, farba nie zelená ale čierna. Letné kolesá síce nie sú originály, ale čo by človek chcel za tie peniaze. Výbavu som vlastne neriešil, však je to Lexus. Ale dokonca tam bola koža/alkantara, čiže automaticky aj výhrev sedačiek. Strešné okno – ďalšie plus. Takže kde je ten automat? Nikde. Manuálna prevodovka. Hmm.. tak čo to nemá.. zimné pneu určite. Vedľa, aj zimné sú k tomu. Tak v tom prípade to je na opačnom konci sveta. Kdeže, Žilina, moje rodisko a trvalé bydlisko. Kukám na značku a už mi svitlo – však to je chalan, ktorý viem kde parkuje. Mylne sa vtedy domnievam, že je to jediný Lexus IS200 v Žiline. Kukám či nie je inzerát nejaký príliš starý, ale je len cca týždeň. „Pri troške šťastia by to ešte nemuselo byť predané, predsa len IS200ky sa nepredávajú ako teplé rožky, tá si musí nájsť majiteľa...“ – vravím si. Po robote volám chalanovi, behom pár slov sa naladíme na rovnakú frekvenciu a dohadujeme stretnutie – autá sa predsa nekupujú po telefóne.

Prvá jazda
Tí čo ste už niekedy kupovali svoje vysnívané auto určite viete aké to je čakať na ten deň kedy ho uvidíte. Ja som predtým skoro 2 noci poriadne nespal, aj keď v robote som sa nenudil a značnú časť mojich myšlienkových pochodov mi vyplnila práve robota. Ale nie všetky.
Prišiel deň D a hodina H a ja som nervózne prešľapoval pri HM Tesco, kde sme sa mali s majiteľom stretnúť. Pri prvom pohľade si hneď vravím, že autíčko vyzerá lepšie ako som čakal. Pravdu povediac, nečakal som toho zase príliš veľa, predsa len cena bola mimoriadne priaznivá.
Obrázok
Je zvláštne ako si človek myslí, že už toho veľa vie a nemôže ho nič prekvapiť. Môže. Fotky interiéru IS200ky som videl 8346932987436x no keď som si do neho nasadol, nechápal som. Bolo to úplne niečo iné ako autá, v ktorých som dovtedy sedel. Ťažko to popísať slovami, to treba proste zažiť.
Po decentnej statickej prehliadke ma majiteľ pozýva za volant. Sadám do sedačky vodiča, behom chvíle si nachádzam ideálnu pozíciu za volantom. Prvé otočenie kľúčikom, motor nabehne hladko. Prvý rozbeh a hneď si s autom tykáme. Áno, toto mám cítiť keď šoférujem vlastné auto. Cítim sa v ňom vynikajúco, jazdu si užívam a po nej mám 100 chutí povedať majiteľovi, že auto hneď beriem. Ale ešte je čas. Treba si poriadne preveriť aj technický stav.

Prehliadka
Už dávnejšie som premýšľal komu zveriť prehliadku auta keďže nie som vyučený mechanik. Po telefonáte s mojim známym, ktorý predáva Toyoty v Žiline, mi dohodol priamo autorizovaný servis Lexusu. Však prečo si dávať kuracie krídelko keď môžem mať poriadny steak.
Ďalšie stretnutie s majiteľom a ďalšie nervózne stepovanie, tento krát pred servisom Lexusu. Auto putuje na zdvihák a ja stále premýšľam, kde môže byť chyba. Spodok auta vyzerá o5 lepšie ako som čakal a finálne zhodnotenie mechanika to len potvrdzuje – bude treba vymeniť zadné platničky, inak nič. Lexusy sú proste držiaky. Samozrejme sme to auto nerozoberali do šróbika, ale mne v tej chvíli ani viac nebolo treba. Dokonca si v tej chvíli aj zabúdam pozrieť či to má samosvor. Malo by sa totiž jednať o Sport verziu.
S majiteľom dohadujeme ďalší postup a o ďalšie cca 2 týždne už mávam doma s TP kde je písaný Lexus IS200 a ja ako majiteľ vozidla. Doma o tom nikto nevedel, mama to 2 dni rozdýchava. Myslí si, že som si kúpil nové auto. Ženy.. :-)

Výhody a nevýhody alebo Pros & Cons
Obrázok
Začnem nevýhodami, ktoré som načrtol už vyššie:
Nemožnosť sklopenia zadných sedačiek – auto som neplánoval používať ako dodávku a voziť v tom napr. stavebný materiál alebo nejaké dlhé predmety, čiže ich sklápanie resp. nemožnosť sklopenia som neriešil a ani neriešim. Ale čo sa týka dlhých úzkych predmetov je možnosť sklopiť na zadných sedadlách lakťovú opierku a prepchať cez takto vytvorený otvor napr. lyže. Lepšie ako nič.
Spotreba – osobne som tu veľmi dobre vedel do čoho idem a pri spomínanom ročnom nájazde cca 10tis km (a keby aj 15) som to nejako neriešil. Som človek, ktorý ide radšej 50km a vychutná si ich ako keby som mal ísť 1500km a trpieť pri tom. Jednoducho radosť z jazdy na prvom mieste.
Cena – vstupná vyššia ako napr. spomínané BMW e36 a vlastne aj ako ostatné autá, nad ktorými som rozmýšľal. Ale každá minca má dve strany – čo si Lexus „zobral“ v podobe vyššej ceny obratom zase vracia na výbave, bezpečnosti, komforte a najmä spoľahlivosti. Dokonca som mal ponuku aj na novšie BMW e46 320i vlastne za identické peniaze (čo je objektívny priamy konkurent), no výbava sa nedala porovnávať. A ruku na srdce, za rovnaké peniaze BMW či Lexus? Pre mňa jednoznačná odpoveď. Lexus je proste iná liga.
Originálne náhradné diely – pravda je, že k tomuto nemám zatiaľ čo povedať (klop klop klop). Bežný servis robím u známeho a tak som zatiaľ originálne diely veľmi riešiť nemusel. Osobná skúsenosť je zatiaľ len jedna a tá potvrdila, že originálne diely nie sú práve najlacnejšie. Na druhú stranu - radšej vymením raz a mám potom xy rokov pokoj ako meniť každého pol roka, aj keď možno za polovičnú hodnotu. Lebo v konečnom dôsledku aj to lacnejšie bude nakoniec drahšie. Diely mi ale nepripadali nejako (viac či menej) výrazne drahšie/lacnejšie ako napr. diely na nemeckú konkurenciu. Z môjho pohľadu to vychádza rovnako.

Výhod je podľa mňa podstatne viac:
Spoľahlivosť – tá je známa už z materskej spoločnosti Toyota a jej luxusnejšia odnož zvesti o vynikajúcej spoľahlivosti len potvrdzuje. To bol pre mňa jeden z kľúčových argumentov a aj preto som bol ochotný priplatiť si a ísť do takej cenovej kategórie do akej som pôvodne ísť nechcel. Vzhľadom na výbornú ponuku som ale nešiel zase o toľko vyššie.
Motor – zvuk radového 6 valca je proste droga. Takýto zvuk pravého automobilového nadšenca jednoducho nemôže nechať chladným. Pri nejakých 2-3tis otáčkach si motorček len tak „hryzká“, vlastne o ňom skoro ani neviem. Keď však zatlačíte plynový pedál trošku nižšie a dostane sa za hranicu 4200 otáčok, vtedy začne hrať pravý orchester. Vtedy vypínam aj rádio a začínam rozmýšľať na čo tam vlastne je. Zvuk radového 6valca je proste nádherný. Osobne som nič lepšie v „bežnom“ aute nepočul, môžem to porovnať len so zvukom v kamarátovom BMW e39 523i, ale tam mi pripadal viac utlmený. V Lexe je podľa mňa vo vyšších otáčkach lepšie počuť, ale nie natoľko aby to rušilo prípadne bolo nepríjemné. Tak akurát. Toto naladili inžinieri v Japonsku naozaj excelentne.
Bohatá základná výbava – úprimne povedané, ani doteraz neviem čo všetko ten môj Lex má. Asi by som si mal požiadať o výpis výbavy :-). V podstate má všetko čo si obyčajný nenáročný smrteľník ako ja môže priať: el. ovládané, vyhrievané a sklápateľné zrkadlá, 4x el. okná, klimatizácia, ABS, Traction Control, centrál na DO, sedačky v kombinácii polokoža/alkantara, výhrev sedadiel, el. ovládaná sedačka vodiča, el. strešné okno dvojpolohové, 4 dvere :-) , vyklápanie víka kufra na diaľkové ovládanie, tónované zadné sklá (vraj príplatková výbava), audio aparatúra so 6 reproduktormi, tuším že 6x Airbag.. v prípade verzie Sport, ktorou pravdepodobne disponujem (už by sa mi to hodilo potvrdiť :-) ), sú to naviac športové pedále, o 2cm kratšie športové pružiny, chrómové štítky Lexus na prahoch a najmä samosvor. A ktovie čo ešte.
Exkluzivita – nie som človek, ktorý sa rád predvádza a upozorňuje na seba. Ale určite každé mužské ego poteší ak vie, že má auto, ktorých je na Slovensku možno 15-20. A navyše čo hralo Lexu do karát je aj spôsob ako vnímajú ľudia majiteľa Lexusu a ako majiteľa BMW. Nič v zlom, ale toto mi vadilo ako sa ľudia pozerajú na majiteľov BMW, aj keď často oprávnene. Mnohí mladí sa radi predvádzajú, skúšajú možnosti auta a často aj na miestach kde to jednoducho nie je bezpečné. A potom je na nich názor taký aký je. Avšak ako na majiteľa Lexusu sa na mňa každý pozrie skôr s uznaním. A niekedy aj s nepochopením pretože Lexus mnohí ľudia vnímajú ako drahé autá s nenormálne drahou prevádzkou a údržbou. Nuž, každému čo jeho jest. Ja nikoho nebudem presviedčať, že údržba Lexusu ma vychádza lacnejšie ako údržba nejakého francúzskeho auta.

V praxi - interiér
Poďme sa teraz pozrieť na praktickú stránku veci – čo som si všimol pri užívaní tohto autíčka.
Interiér môže niekomu pripadať stiesnený. Ja osobne radšej hovorím, že ma pekne objíma :) Naozaj ale nemám pocit nejakej stiesnenosti, na druhú stranu nemám 2 metre ani 110 kg, takže osobám vyššieho vzrastu a miernej nadváhy by interiér mohol pripadať malý a pôsobiť stiesňujúcim dojmom. S mojimi 171cm sa tam cítim ako doma a osoby do nejakých 180cm určite nebudú mať problém. Vyššie osoby netuším.
Moja nie príliš veľká výška má vplyv ešte na jednu vec a to tú, že na zadných sedadlách ostáva v aute dosť priestoru na nohy. Určite tomu tak ale nebude ak za volantom bude niekto vyššieho vzrastu a posunie si sedadlo na maximum dozadu. V tom prípade sa cestujúci na zadné sedadlá príliš nepohrnú. Takisto ako aj na miesto určené pre piateho pasažiera vo voze. To je samozrejme použiteľné, ale pochybujem, že by chcel niekto na tomto mieste absolvovať cestu napr. niekde k moru do Chorvátska. Aj keď dobrovoľnosti sa medze nekladú.
Obrázok
Čo sa týka samotných sedačiek tak objektívne môžem hodnotiť tak sedadlo vodiča. Prečo asi :) Tu sa sťažovať nemôžem, cítim sa v ňom výborne a aj napr. po x hod za volantom vystúpim z Lexusu až nečakane lexusne svieži :-) Bočné vedenie som ešte príliš netestoval, ale vzhľadom na to, že sedadlo ma pekne objíma a nikdy som v ňom „necestoval“ tak nepredpokladám, že by tu mal byť nejaký problém.
Pri rannom nastupovaní do auta určite poteší, že spínacia skrinka štartéra je podsvietená a tak nie je problém ani za úplnej tmy „trafiť do dierky“ ( :) ). Sedačka vodiča je v mojom prípade nastaviteľná elektricky. Myslím, že vo všetkých smeroch, ale nikdy som to nejako neskúmal. Proste som si sadol a behom chvíle nastavil tak ako potrebujem. Nemal som vôbec žiadny problém nájsť správnu pozíciu za volantom. Volant je nastaviteľný len výškovo, pozdĺžne nastavenie mi nechýba.
Zapínanie svetlometov je umiestnené na ľavej ovládacej páčke, ktorou sa ovládajú okrem iného aj smerovky. Na tejto páčke sa ale nachádza ešte jeden otočný ovládač a ten slúži na rozsvietenie predných hmlových svetiel. Najskôr som sa nad tým dosť pozastavil, ale časom som zistil, že je to naozaj výborne umiestnené a nie je problém kedykoľvek za jazdy rozsvietiť predné hmlovky. Naozaj veľmi praktické. Spínač zadných hmloviek je umiestnený v ľavej časti prístrojovej dosky, blízko ovládania sklonu svetlometov. Tie sa za jazdy zapínajú už horšie, ale vďaka podsvieteniu to nie je nič zložité a zatiaľ som nemal problém s ich nahmataním.
Pravá ovládacia páčka slúži na ovládanie stieračov. Pritiahnutie k sebe znamená jedno „prestieranie“, smerom dole sa volí rýchlosť stierania. Plus v prvej polohe sa otočným ovládačom volí rýchlosť cyklovača. Tiež celkom praktické. Na ostrek slúži tlačidlo na konci páčky.
Veľmi elegantne a jednoducho je riešený stredový tunel a najmä ovládanie klimatizácie, cirkulácie vzduchu a pod. Tu vyslovene platí – v jednoduchosti je krása. Ovládanie je intuitívne a úplne triviálne, naozaj na to netreba vysokú školu ani žiaden manuál. Za mňa 100 bodov zo 100.
Ovládanie rádia je takisto veľmi jednoduché. Čo ma ale zarazilo je umiestnenie ovládača hlasitosti, ktorý sa nachádza ďalej od vodiča a teda bližšie ku spolujazdcovi. Musí to mať súvis s tým, že v Japonsku sa štandardne vyrábajú autá s pravostranným riadením a teda pri následnej prerábke na ľavostranné riadenie Japonci „prehodili“ volant na ľavú stranu, ale stredový tunel resp. ovládacie prvky autorádia sa im už zrkadlovo otáčať nechcelo. Na druhú stranu, zvykol som si aj na takto umiestnený ovládač hlasitosti. Čo by som možno uvítal by bol citlivejší chod pri spodných hraniciach, niekedy mám pocit, že rádio skoro nepočujem, ale po otočení ovládača hlasitosti o malý kúsok už mám pocit, že je to predsa len o trošku viac ako by som si prial. Našťastie tento dojem som mal zatiaľ asi len 2x, väčšinou nemám problém počúvať hudbu v takej hlasitosti ako si predstavujem. Prípadne počúvať len zvuk motora :-)
Obrázok
Samotná audio aparatúra mi pripadá (vzhľadom na sériový stav) viac ako dostačujúca. Nie som žiadny audiofil, ale sem-tam si rád pootočím ovládačom hlasitosti na vyššiu úroveň aby som si vychutnal nejakú skladbu. V tomto mám zatiaľ menší otáznik čo audio aparatúra v IS200ke znesie, pretože pri vyšších hlasitostiach som mal pocit, že predsa len už reproduktory vykazujú isté skreslenie, no taktiež to mohlo byť spôsobené nekvalitným príjmom. Úprimne, zatiaľ som sa ďalej ako za cca 60% potenciálu hlasitosti nedostal, pretože vtedy to bol už celkom pekný „rachot“ a na vypočutie daných skladieb v celej svojej kráse by to chcelo aj tak niečo iné ako príjem z FM rádia.
Prístrojový panel je stará známa vec Lexusu IS200, budíky v štýle športových hodiniek sú naozaj veľmi zaujímavé a originálne. Fotky vyzerajú pekne, ale naživo je to úplne excelentné. Budíky sú prehľadné, praktický je ukazovateľ napätia v batérii. Podsvietenie celého interiéru je ladené do oranžova, prístrojový panel má možnosť nastavenia intenzity podsvietenia.
Volant je z môjho pohľadu - jedným slovom - perfektný. Je výborne tvarovaný a má správnu veľkosť – ani príliš malý, ani príliš veľký. Čo ma však zarazilo, že sa príliš nevracia do základnej polohy. Teda aby som to upresnil, príliš sa nevracia najmä pokiaľ je pootočený iba o nejakú štvrtinu, možno polovicu otáčky. Nikdy som to nejako nevnímal, no keď som odbočoval z vedľajšej cesty na hlavnú a cesty zvierali taký pekný ostrý uhol, ja som smelo zatočil, dostal sa na hlavnú, jemne pustil volant nech sa sám vráti a potom rýchlo krútil manuálne o (peugeota) 106 aby som neskončil mimo hlavnej cesty. Neviem či je to typické pre Lexus, no toto isté som čítal aj na model GS, takže je to možné. Po tejto skúsenosti som sa už ale do obdobnej situácie nedostal, jednoducho teraz už viem čo môžem čakať.
Čo sa týka pedálov ich chod je z môjho pohľadu bezproblémový. Pedále majú skôr mäkší chod, ale nie zase príliš mäkký. Ťažko sa to opisuje, idú tak dosť svojsky, Lexusovo. Spojka proste nie je ani príliš tvrdá spojka, ani príliš mäkká. Plynový pedál je dosť citlivý, ale osobne s tým nemám problém a zvykol som si plyn len tak „šimrať“. Odozva je rýchla, auto zbytočne dlho nerozmýšľa a pokiaľ ste v správnych otáčkach tak vyrazí svižne dopredu. Brzdový pedál má z môjho pohľadu výborný chod, brzdný účinok sa dá totiž veľmi dobre dávkovať. S týmto som mal problém na firemnom Citroene C3, ktorý mal nástup bŕzd veľmi razantný, podľa mňa až za hranicou bezpečnosti. Na šmykľavej vozovke určite. Vynikajúca vec vľavo od spojky je opierka na ľavú nohu. Na dlhé trate resp. pri jazde mimo mesta je to výborná pomôcka.
Prevodovka. No, veru neviem koľko bežných aut malo v roku 99 manuálnych 6 stupňov. Jednotlivé stupne majú krátky a presný chod. Radenie s takouto prevodovkou je jednoducho radosť, prevodové stupne tam padajú pomaly sami. Spiatočka je umiestnená pred jednotkou, páku netreba dávať ani hore, ani dole, ani nič vymýšľať, stačí len viac „potiahnuť“ pred jednotku. Po zaradení sa aktivuje tón podobný ako pri cúvacích senzoroch. Z môjho pohľadu veľmi užitočné, ak aj omylom zaradíte spiatočku (čo sa mne nikdy nestalo) tak vás na to auto upozorní. S týmto som mal zo začiatku problém na starom BMW e30, ak som náhodou nevedomky zaradil spiatočku tak som to zistil až vtedy keď som sa rozbehol. Nie však smerom dopredu ale dozadu, a to už môže byť niekedy neskoro. Hlavica radiacej páky je v „predfaceliftovom“ modeli síce kovová, no nejako som s jej teplotou nemal zatiaľ problém. Ono ak je vonku -12°C tak v aute ako celku tiež nie je teplo (pokiaľ nie je niekde v garáži), vaše ruky tiež nie sú najteplejšie a tak sa ten pocit chladu akosi vytráca. Na druhú stranu stačí pár dotykov s hlavicou a za chvíľu ju vaša ruka pekne oteplí. Čo to bude robiť v lete uvidíme.
Odkladacích priestorov je z môjho pohľadu tak akurát. Ani málo, ani veľa. Samozrejme ak ste zvyknutí na C3 Picasso alebo S-Max tak vám bude pripadať, že v Lexuse nie je takmer nič. Mne osobne stačia, predsa len je to sedan a nie rodinné SUV či dodávka. Držiak na nápoje nechýba, nejaké odkladacie priestory sú vo dverách, pri zapaľovači, pod „lakťovou“ opierkou, v priehradke pred spolujazdcom.. Veru tá by mohla byť z môjho pohľadu možno väčšia alebo inak tvarovaná, veľa vecí tam nemám a mám pocit, že tam toho o veľa viac ani nevojde. Konkrétne atlas SR a ČR vo formáte A4, originál Lexus knižku (ešte z Nemecka) a potom knihu jázd (kvôli mojej evidencii). Veľa miesta ale zaberá tá originálna Lexus knižka, je dosť hrubá a nespratná, aspoň čo sa týka jej tvaru a tvaru priehradky.
Kufor má vzhľadom k tejto triede len priemernú veľkosť, mne osobne 400 litrov bohato postačuje. Tvarovaný je podľa mňa veľmi dobre, bočné „vyduté“ priestory som využil na umiestnenie lekárničky (na pravej strane) a obalu na lyže (na ľavej strane). Pod koberčekom sa nachádza rezerva a nejaké základné nástroje na opravu defektu. Páči sa mi ako to je všetko pekne uložené a má svoje miesto, určite lepšie ako to mať „zabalené“ v nejakom vrecúšku, v horšom prípade len v nejakej handre (videl som už kadečo).
Obrázok
Ešte sa pristavím pri strešnom okne. Páči sa mi, že je šíber celý presklený, stačí zasunúť „šíbrovú stropnicu“ a do interiéru ide hneď viac svetla. Je elektricky ovládaný, má dve polohy. Neviem ako to funguje na iných autách, ale v IS200ke sa mi páči, že tlačidlá el. ovládania netreba po celý čas držať. Proste zmáčknete a ďalej sa nestaráte, šíber sám zájde do krajnej polohy.
Kvalitu spracovania interiéru podľa mňa nie je potrebné príliš komentovať. Proste Lexus. Ani po 180tis km na aute nikde nič nevŕzga, nikde nič nebúcha. Radosť sa takýchto materiálov dotýkať, radosť mať také auto. A radosť s ním jazdiť.

V praxi – jazda
To najlepšie na tomto aute. Podvozok je z môjho pohľadu výborne naladený, mne osobne veľmi vyhovuje. Nie je ani príliš tvrdý ani príliš mäkký. Komfortom by som ho prirovnal k Toyote Auris (predfacelift model), aspoň čo sa týka prechodu cez nerovnosti na vozovke. Priečne nerovnosti však veľmi neobľubuje resp. celkovo má Lexus najradšej pekné cesty. A diaľnice. Na tých si vie „popýtať“ relatívne málo benzínu, tam je ako doma. Pri tachometrických 130-140 km/hod motor točí pomerne veľa – cca 4tis otáčok – no na spotrebe sa to príliš neprejavuje. Také vysoké otáčky má na svedomí krátko/športovo ladená prevodovka. Hluk je v tejto rýchlosti na pomerne slušnej úrovni, nie je problém počúvať hudbu na prijateľnej hlasitosti príp. sa rozprávať so spolucestujúcim.
Takmer ideálne rozloženie hmotnosti 50:50, pohon zadných kolies, radový 6 valec, hmotnosť niečo okolo 1400 kg – to sú veľmi dobré predpoklady na naozajstné vychutnanie jazdy na kľukatých cestičkách. A je tomu naozaj tak. Nie som síce žiadny pretekár a zatiaľ ani neboli vhodné podmienky na otestovanie jazdných vlastností, no Lexusu nemožno odoprieť jeho hravosť. Darmo, hmotnosť sa oklamať nedá. Váha cca 1400 kg je v dnešnej dobe moderných, pretechnizovaných a ťažkých aut veľmi príjemná hodnota.
Obrázok
O motore som už písal, ale prečo ho o5 nevychváliť :). Ťahá v podstate úplne od spodku, dá sa ho držať na nejakých 1500 otáčkach. Lepšie je ho ale držať niekde nad 2tis ot., v rozpätí 2-3tis otáčok má príjemný chod a aj pekný, nenápadný zvuk. Ideálne na bežnú jazdu. Medzi 3-4tis otáčkami to vyzerá, akoby sa motor dostával do tempa a pripravoval na rozpútanie pekla. Po prekročení 4200 ot./min je už ďaleko za zenitom rozbehu a začína pravý symfonický 6valcový orchester. Vtedy väčšinou vypínam všetky nepotrebné veci ako napr. autorádio. Úsmev mám od ucha k uchu a pokiaľ sa k tomu pridá kúsok pekného kľukatého asfaltu, o radosť je postarané. Raj na Zemi.
Volant poskytuje dobrú odozvu, v porovnaní s BMW mám pocit, že účinok posilňovača riadenia je o trošičku menší a volant tak ide o niečo ťažšie. Neviem či je to dobre alebo zle, pre mňa je podstatné, že so mnou auto komunikuje. Dokonca miestami dávam aj nohu z plynu a rozmýšľam či nie je niečo s autom, na nekvalitných cestách auto poskytuje toľko informácií, že po uvedomení si aká je vozovka, inštinktívne spomaľujem. Nie, že by to podvozok nezvládol, k jeho limitom som sa zďaleka ešte ani nepriblížil, ale zatiaľ som si asi ešte úplne nezvykol na také množstvo informácií a proste zneistiem a radšej spomalím. Darmo, prechod z aut typu Felícia je obrovský, vo všetkých smeroch. Okrem BMW si veru nespomínam na auto, ktoré by so mnou dokázalo takto komunikovať – ani Ford Mondeo ST220, ktorý som mal možnosť šoférovať.
Spotreba sa odvíja, ako to už býva zvykom, od štýlu jazdy. Pri predpisovej, rovnomernej jazde si IS200ka zoberie tak cca 8-9l/100. Možno aj pod 8, ale citlivosť plynu je naozaj vysoká a rýchlosť skákania ručičky aktuálnej spotreby paliva je ešte vyššia :-) Pri častejšom šliapaní na plynový pedál, neustále zrýchľovanie a spomaľovanie, poprípade zimný režim, a hneď sme na spotrebe okolo 10-12l. Pri častom „nakladaní“ tipujem tak 15l a viac. Stačí si vychutnávať zvuk motora na druhý alebo tretí prevodový stupeň niekde smerom do kopčeka a aktuálna spotreba lieta od 15-25 litrov. Na druhú stranu, aj taká nová Audi A6 Allroad 3.0Tdi Quattro si pri posúvaní na jednotku zoberie kľudne 40l (vlastná skúsenosť). Takto sa proste spotreba neurčuje. Mestská prevádzka a poťahovanie na prvé 3 prevodové stupne a ISko si hneď popýta 12 litrov. Nie nie, IS200ka nie je auto do mesta. Ak ide niekomu o spotrebu, na to sú iné autá. Najlepšie sa ISko cíti mimo mesta, kvalitné okresné cestičky prípadne diaľnice. Tam je ako doma.

IS200 vs IS250
Mal som možnosť vyskúšať si aj jazdu s nástupcom mojej IS200ky, modelom IS250. S odstupom času môžem povedať, že IS200ka je taká.. dravšia. 250ka už je ladená skôr do komfortu, aspoň teda v porovnaní s 200kou. Takisto aj vidlicový 6valec v 250ke má už iný zvuk. Nemôžem povedať, že škaredý, proste iný. Radový 6 valec je dravší, podľa mňa má krajší zvuk. V čom sa ale podľa mňa 250ka zlepšila je priestornosť v interiéri. Netrpím pocitom stiesnenosti v mojej IS200ke, no v 250ke mi pripadalo, že je priestoru omnoho viac. Komunikácia bola aj v 250ke prijateľná, ale podľa mňa nedosahovala kvality svojho predchodcu. Na druhú stranu to bolo stále veľmi dobré vzhľadom na to čo dnešné automobilky ponúkajú. Prekvapila ma automatická prevodovka, ktorá nebola taká pomalá ako som čakal. Škoda, že som nemal možnosť jazdy s klasickým manuálom, určite by to bolo zaujímavé aj pre porovnanie. S IS250kou som ale nestrávil príliš veľa času, takže na nejaké objektívnejšie porovnanie je to málo. Skôr by to mohlo byť chápané ako také moje postrehy.

Suma sumárum
Človek čo si kupuje takéto auto musí vedieť čo chce. Nie je to auto pre niekoho koho jedinou starosťou je spotreba 4,5l / 100km. Je to auto pre človeka, pre ktorého je jazda v aute niečo viac ako len presun z miesta A do miesta B. Negatívom môže byť pre niekoho spotreba, na druhú stranu motor má rovnakú spotrebu ako 2.0 R6 od BMW. Akurát pri BMW si človek môže zvoliť aj podstatne objemnejší motor a spotreba je v podstate rovnaká. V prospech Lexusu hrá jednoznačne bohatá základná výbava a punc exkluzivity, osvedčená spoľahlivosť je takisto pádnym dôvodom pre kúpu. V tomto má oproti nemeckej konkurencii jednoznačne navrch.

Záver
Na začiatku bola myšlienka. Z myšlienky sa stal sen. A zo sna nakoniec realita. Raz som niekde čítal, že sny sa môžu splniť len tým čo sa odvážia snívať. Ja som svoj sen sníval dlhých 6 rokov. Ale ako mi raz niekto napísal – sny sú o tom, aby sa plnili.

Obrázok Obrázok Obrázok
Update 1: Doplnených niekoľko odkazov na fotky ;-)
Update 2: Mierne upravený príbeh (doplnené nejaké skúsenosti, korektúra..)
Naposledy upravil/-a spider207 v Pondelok, 6. Marca 2017, 16:57, upravené celkom 31 krát.

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa spider207 » Pondelok, 3. Januára 2011, 19:42

Základné info

Značka: Lexus
Model: IS200
Rok výroby: 07/1999
Motor: 1G-FE, 6 valec (radový)
Objem: 1988 cm3
Výkon: 114 kW / 155 k pri 6200 ot. min-1
Prevodovka: 6 stupňová manuálna
Hmotnosť: 1435 kg
Poháňaná náprava: zadná
Rozloženie hmotnosti (predok : zadok): 52:48

Niečo z exteriéru:
Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Interiér:
Obrázok

Obrázok

Obrázok

A takto ho parkujem najradšej (bohužiaľ to nie je až tak často ako by som chcel):
Obrázok

Auto je v celkom slušnej kondícii a dúfam, že veľa roboty s ním mať nebudem. Chcem zachovať maximálny origo stav, najdôležitejší je pre mňa technický stav, nejaké kozmetické vady budem odstraňovať až neskôr.
.
.
.
News:
24.11.2010 - prezutie na zimné gumy (hneď po kúpe)
24.11.2010 - kúpa batérie do DO :D
06.12.2010 - absolvovaná STK+EK, auto prešlo bez problémov
- v rámci STK+EK vymenené žiarovky v predných parkovačkách, výmena brzdovej kvapaliny, odvzdušnenie bŕzd (70€)
31.12.2010 - výmena zadných brzdových platničiek (33€)
04.01.2011 - výmena rozvodov (140€) a napínacej kladky (150€)
01.05.2011 - výmena oleja + nový olejový a vzduchový filter (60€?)
Naposledy upravil/-a spider207 v Štvrtok, 23. Februára 2012, 17:08, upravené celkom 10 krát.

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh - spider207

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 3. Januára 2011, 21:15

pekny splneny sen a s laskou napisany clanok. Myslim, ze to ocenia viaceri ludia. Lexus IS200 patri u mna k top autam a vdaka cahirovi a elvisovi som sa v nom aj trochu (malo mi bolo!) povozil. Je to jedno z tych aut, ktore povazujem za vyslovene krasne. Rad by som si ho niekedy dozicil, aj ked ludia si asi budu klepat na celo, ze som dement s tolkymi autami, ale pravda je, ze nieco pohodlne na dlhsie trasy mi zatial chyba. Aj ked s Corollou som prejazdil uz ine brutal streky. Ale z objektivnych pricin si zatial s radostou citam clanky, ako je tento tvoj 8)

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa spider207 » Utorok, 4. Januára 2011, 22:11

vďaka Andy.. no ved možno jedného dňa si tiež jedno takéto kúpiš, ceny sú už na dosť prijateľnej úrovni ;-)

aktuálne dokončená výmena rozvodov + napínacej kladky, ešte sa bude riešť (pre istotu) vodná pumpa..

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 5. Januára 2011, 19:58

kokso ty tam menis same "zbytocnosti"! to auto sa ma jak v perinke :lol:

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 5. Januára 2011, 20:51

rozvody mi hovoril už predchádzajúci majiteľ a keď sa to robí tak to chcem spraviť už komplet.. zase nie sú to diely, ktoré budem meniť každý rok.. teda dúfam, že nie :D
vieš ako, ja svojmu autíčku doprajem :) neviem no, ja verím tomu, že čo tomu autu dám tak to mi vráti späť.. a ISka aj 2x :) fakt úžasné auto..

ozik, dnes sa mi dostal do ruky výpis výbavy a špecifikácia Lexusu IS200 + ceny platné od 1.1.2003.. zaujímavé veci tam sú, ak by sa to niekomu hodilo tak dajte echo, dal by som to nejako do elektronickej podoby..

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 5. Januára 2011, 21:13

Pôvodne som síce nechcel, ale predsa len tu hodím odkaz na zvuk IS200ky.. len také pobrnkanie po plyne.. bohužial kvalita nič-moc (skôr nič), naživo je o úúúúúplne o inom.. je to ako ísť naživo popočúvať symfonický orchester a potom prísť večer domov a pustiť si tie isté skladby, akurát v mp3ke kvality 64kbps...
http://www.youtube.com/watch?v=MYBQORDbU7s

Používateľov profilový obrázok
cahir
MX-5 guru s malým zmrdom
Príspevky: 1896
Dátum registrácie: Sobota, 1. Januára 2005, 12:39
Bydlisko: Bratislava

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa cahir » Nedeľa, 9. Januára 2011, 00:37

ako andy spomenul, clanok napisany s laskou a (ja dodam) nadsenim :)
ja to uz beriem trosku s rezervou, tie euforicke pocity, ale v podstate s tebou suhlasim. je to skvele auto. a najvacsie minus - spotrebu som mu prepacil uz davno.
k tomu radiu - pravdepodobne bolo menene za nejake ine (mozno kupene z UK), pretoze ovladac hlasitosti je na lavej strane, pri vodicovi.
ja uz mam cez 182.000 km a auto je stale v super stave. fakt je to vyborna investicia a to vozenie je radost.
inak ja som za cenu toho co som dal za IS mohol mat E46, dokonca boli v priemere lacnejsie, ale ja som chcel nieco neobvyklejsie a IS200 je na slovensku normalne exotika..
jedina vec co mi chyba je tempomat. pretoze pri dlhych jazdach ma nebolelo nic, len noha na plyme mi uz trpla.
ex: Corolla E12 1.4VVTi
ex: Mazda Miata Obrázok
Lexus IS200 Obrázok
Honda PCX

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa spider207 » Nedeľa, 9. Januára 2011, 12:12

suhlasím, že prvotné nadšenie ešte asi u mňa neopadlo :) no na druhej strane - išiel som pred pár dňami s rodinnou feldou a som normálne nechápal - pripadal som si, že šoférujem.. ani neviem čo, traktor?? pohodlie žiadne, presnosť radenia, komunikácia.. nikde nič.. pripadal som si, že som sa vrátil o SVETELNÉ roky späť.. njn, na luxus si človek rýchlo zvykne :) aspoň si takto o to viac cením čo mám za auto..
k rádiu - všimol som si, že predface modely to mali na pravej strane, poface (ako máš Ty) už naľavej.. kukal som rôzne fotky, videá a došiel som k takémuto záveru..
jj, ja som mal za identické prašuje na ruke e46 320i, ale proste za tie prašule sú BMW v polovičnej výbave, ak sú v aspoň ako-takom stave, predface modely navyše trpeli na prednú nápravu atd atd, tá spoľahlivosť proste pokrivkáva.. + prestíž Lexu, bohatá zákl. výbava atd atd a nebolo o čom.. ISka bola na mojom zozname najvyššie, ale dať do auta 6tis+ som nechcel.. až prišla fajn ponuka, slovo dalo slovo a ISka je moja :)
spotrebu ani ja neriešim, teraz v zime mi to vychádza na 10l na 100 pri nie práve ideálnom režime, ale úprimne - fakt mi to je jedno.. nemá zmysel riešiť či ide auto za 9,8 alebo 10,2..
jj, tempomat by som aj ja uvítal, ale tuším sa (v predface modeloch?) dávali len v kombinácii s aut. prevodovkou.. ale zatiaľ mi tempomat nejako extra nechýba, bolo by to také malé plus, ale žijem aj bez neho :)

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 24. Januára 2011, 07:02

ja som zacal tento clanok citat ako opita osoba (skor som na to nema lodavhu!!!) :D v polke som vytriezvel a druhu som nedosital :D

v kazdom pripdade sa mi paci ta euforia. pripada mi to ako aked som ja kupoval celicu, neriesil som vek, spotrebu, ze ma sedacka vodica dieru o velkosti 20 korunacky byvalej (dobre, taka velka nebola ale ak by som napisal 10 korunacku tak by som tu dieru podhodnotil :D ), trocha horsi zovnajsok (iked viem ze gabo sa dost pohral s tym autom a dal ho dokopy prakticky z dacoho o co by som si dnes ani bicykel neoprel....)
paci sa mi to auto (dokonca aj farba je spravna :) ) krasne a jedinecne (kolko dnes clovek stretne IS200 ? vzdy ked vidim ten novy IS s 99% pravdepodobnostou je to 220d :? ) (pred par dnami som si vykracoval po meste a ked som zbadal IS200 vravim frajerke (uz vyzcicena na tojoty (supra, mr2, celica, dokonca aj corolla) vravim jej, aha IS2oo to musi byt dakto z klubu (gurman)) jedinecne ako stretnut celicu na cestach (akurat vcera po dlhej dobe som sa pristihol pri Avione a v odraze skla si vravim "to je to auto tak kur*a pekne?" a ono je len si to z kokpitu naplno neuvedomujem, co mi aj frajerka obcas potvrdi ked na mna caka (alebo este viac si to uzivam ked idem dakam na vyletik s Thomasom, Legonom, Ludisom (5g patrioti!!!!!! iked Ludis to chce predat smrad jeden!!!) a vidim T18 v spataku :) orgazmus.. )
Proste vravim, krasa! Ak si pre to auto zapaleny to je spravne!
Nemam prilis rad ludi co len tankuju a myslia si ze auto pojde navzdy, spravny vodic musi svoje auto milovat astarat sa on. (inac sa stava ze ti curak s feliciou nadrbe do milacika, co sa mi za posledne 2 tyzdne stalo raz ozaj (parkoviskova prihoda ktoru som zisitl den dva neskor, samozrejme bez vinnika!) alebo naostro ked mi bez blinkra vocas vbehol pred krizovatkou 0,5m perd cumak a zabrzdil (prvy krat som bol vdacny za ABS, ajtak gumy piskali ako o zivot a aj 70kg nahradna prevodovka co vlacim v kufri skoro plrevalila sedacky a talcila sa do interierieru... prvy krat som mal seriozny nutkavy pocit hnevu a mal som chut zastat na krizovatke cloveka pocastovat bojovtmi znackami krizovym klucom na kolesa! :evil: fakt uz)
Odbocil som od temy, prepacte. Svoje auto mam rad a fakt si momentalne neviem predstavit byt bez neho (naozaj ho nepotrebujem. som pracujuci student. v case ked som ho kupoval som nan nemal, zadlzil som sa, nelutujem to, lebo som ho chcel, nic ine neprichadzalo v uvahu :) )

disclaimer: prepacte za fetisisticke zatvorkovanie som technik a povazujem to za vyssiu formu ciarky :D

No proste ti fandim a rad sa s tebou stretnem na TTS zraze 2o11 ;) Uzivaj svoje auto a podel sa o kazdu drobnost co sa ti podari vytvorit :)

Andy: toyot vo flotile nieje nikdy dost si myslim!!! Keby finanz a priestory dovolili, najradsej by som zozbieral vsetky Celiky, Supry a MR2, pripadne corolly. fanatikov v tychto kruhoch treba (a vazim si nezistnu pomoc o ktoru medzi nami myslim nieje nudza ;) )

No, sak sa vsetci hadam chapeme :)
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
stenky
Toyota guru
Príspevky: 1852
Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa stenky » Pondelok, 24. Januára 2011, 07:07

stenky napísal:ja som zacal tento clanok citat ako opita osoba (skor som na to nemal odavhu!!!) :D v polke som vytriezvel a druhu som nedocital :D

v kazdom pripdade sa mi paci ta euforia. pripada mi to ako aked som ja kupoval celicu, neriesil som vek, spotrebu, ze ma sedacka vodica dieru o velkosti 20 korunacky byvalej (dobre, taka velka nebola ale ak by som napisal 10 korunacku tak by som tu dieru podhodnotil :D ), trocha horsi zovnajsok (iked viem ze gabo sa dost pohral s tym autom a dal ho dokopy prakticky z dacoho o co by som si dnes ani bicykel neoprel....)
paci sa mi to auto (dokonca aj farba je spravna :) ) krasne a jedinecne (kolko dnes clovek stretne IS200 ? vzdy ked vidim ten novy IS s 99% pravdepodobnostou je to 220d :? ) (pred par dnami som si vykracoval po meste a ked som zbadal IS200 vravim frajerke (uz vycvicena na tojoty (supra, mr2, celica, dokonca aj corolla) vravim jej, aha IS2oo to musi byt dakto z klubu (gurman)) jedinecne ako stretnut celicu na cestach (akurat vcera po dlhej dobe som sa pristihol pri Avione a v odraze skla si vravim "to je to auto tak kur*a pekne?" a ono je len si to z kokpitu naplno neuvedomujem, co mi aj frajerka obcas potvrdi ked na mna caka (alebo este viac si to uzivam ked idem dakam na vyletik s Thomasom, Legonom, Ludisom (5g patrioti!!!!!! iked Ludis to chce predat smrad jeden!!!) a vidim T18 v spataku :) orgazmus.. ))
Proste vravim, krasa! Ak si pre to auto zapaleny to je spravne!
Nemam prilis rad ludi co len tankuju a myslia si ze auto pojde navzdy, spravny vodic musi svoje auto milovat a starat sa on. (inac sa stava ze ti curak s feliciou nadrbe do milacika, co sa mi za posledne 2 tyzdne stalo raz ozaj (parkoviskova prihoda ktoru som zisitl den dva neskor, samozrejme bez vinnika!) alebo naostro ked mi bez blinkra vocas vbehol pred krizovatkou 0,5m perd cumak a zabrzdil (prvy krat som bol vdacny za ABS, ajtak gumy piskali ako o zivot a aj 70kg nahradna prevodovka co vlacim v kufri skoro plrevalila sedacky a talcila sa do interierieru... prvy krat som mal seriozny nutkavy pocit hnevu a mal som chut zastat na krizovatke cloveka pocastovat bojovtmi znackami krizovym klucom na kolesa! :evil: fakt uz))
Odbocil som od temy, prepacte. Svoje auto mam rad a fakt si momentalne neviem predstavit byt bez neho (naozaj ho nepotrebujem. som pracujuci student. v case ked som ho kupoval som nan nemal, zadlzil som sa, nelutujem to, lebo som ho chcel, nic ine neprichadzalo v uvahu :) )

disclaimer: prepacte za fetisisticke zatvorkovanie som technik a povazujem to za vyssiu formu ciarky :D

No proste ti fandim a rad sa s tebou stretnem na TTS zraze 2o11 ;) Uzivaj svoje auto a podel sa o kazdu drobnost co sa ti podari vytvorit :)

Andy: toyot vo flotile nieje nikdy dost si myslim!!! Keby finanz a priestory dovolili, najradsej by som zozbieral vsetky Celiky, Supry a MR2, pripadne corolly. fanatikov v tychto kruhoch treba (a vazim si nezistnu pomoc o ktoru medzi nami myslim nieje nudza ;) )

No, sak sa vsetci hadam chapeme :)
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa spider207 » Utorok, 25. Januára 2011, 11:19

Vďaka stenky, neviem na čo všetko budem mať čas a financie, ale tohtoročný TTS zraz mám jednoznačne na pláne, tak dúfam, že to vyjde!! Prípadne ak je tu aj niekto z okolia Žiaru tak sa neváhajte ozvať, rád tu spoznám (nových) ľudí ;-)

Novinky sú asi také, že mi momentálne ku*va trhá srdce keď vidím aké je to moje auto špinavé a teploty sú tak nízke, že to človek nemôže ani blbou vodou opláchnuť.. :roll:

Používateľov profilový obrázok
KLingO
začiatočník
Príspevky: 407
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 16:29
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa KLingO » Utorok, 25. Januára 2011, 12:07

uplne v pohode to riesim na OMV - 1. program a pohodka, vyzera jak nove :mrgreen:
______________________
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 26. Januára 2011, 07:51

ja som si všimol, že nedaleko roboty mám General Trucking a tam majú také pekné umývacie boxy na autá.. za 0,50€ sa tam dá auto pekne vystriekať/opláchnuť.. len tie teploty keby boli vyššie..
btw ten 1. program na OMV to auto opláchne len prúdom vody či tam pracujú aj štetiny :?:

Používateľov profilový obrázok
KLingO
začiatočník
Príspevky: 407
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 16:29
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

Re: spider207 - Lexus IS200: BIG recenzia a príbeh

Príspevok od používateľa KLingO » Štvrtok, 27. Januára 2011, 19:50

kompletka
- sajrajt nejaky - asi sampon
- tlakova voda
- sampon
- kefy
- voda
- vosk
- kefy
- voda
- ofuk prudom vzduchu

a niekde pomedzi to to este vycisti disky :mrgreen:
auto nejak poskrabane nie je z tych kef kedze bordel to najprv zmyje tlakovou vodou
______________________
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných