stefan-celica
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
- JRD McLAREN
- začiatočník
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 21:45
Re: stefan-celica
...a stale tam lejes xW60 ..??
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: stefan-celica
.
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 28. Septembra 2014, 09:56, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- JRD McLAREN
- začiatočník
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 21:45
Re: stefan-celica
..uuuz som ticho....
ale aj tak raz asi napisem clanok o tom, preco je olej 10W60 to najhorsie co mozete svojmu (obycajnemu) motoru dat...
ked si zbadal "ten bordel" vo viku a na vackach, tak si to mal normalne umyt cimsik..
potom pouzit preplach, "Engine Flush", taky co obsahuje tzv. "tazku naftu" ...
(ale to je uz teraz jedno)
tie piliny su "normalne", tvoria sa pocas celej doby zivotnosti motora..
je to material z piestnych kruzkov, valca, lozisk a vlastne z kazdeho povrchu, kde dochadza k oteru ci treniu..
ale aj tak raz asi napisem clanok o tom, preco je olej 10W60 to najhorsie co mozete svojmu (obycajnemu) motoru dat...
ked si zbadal "ten bordel" vo viku a na vackach, tak si to mal normalne umyt cimsik..
potom pouzit preplach, "Engine Flush", taky co obsahuje tzv. "tazku naftu" ...
(ale to je uz teraz jedno)
tie piliny su "normalne", tvoria sa pocas celej doby zivotnosti motora..
je to material z piestnych kruzkov, valca, lozisk a vlastne z kazdeho povrchu, kde dochadza k oteru ci treniu..
Naposledy upravil/-a JRD McLAREN v Sobota, 12. Apríla 2014, 09:17, upravené celkom 1 krát.
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: stefan-celica
.
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 28. Septembra 2014, 09:56, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: stefan-celica
šup sem s týmJRD McLAREN napísal: ale aj tak raz asi napisem clanok o tom, preco je olej 10W60 to najhorsie co mozete svojmu (obycajnemu) motoru dat...
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
- JRD McLAREN
- začiatočník
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 21:45
Re: stefan-celica
v skratke:
kazdy motor ma svoju pracovnu teplotu, pri ktorej je (ma byt) prevadzkovany.
bavime sa teda o teplotach vody, oleja, horenia/vyfukovych plynov.
motor, ktory je "beznemu cloveku" dostupny v "beznych automobiloch",
ma vyrobcom doporucenu/predpisanu urcitu viskozitu oleja, a tiez aj vykonostnu charakteristiku.
to vsetko v zavislosti na pracovne teploty pouzitych materialov a pracovne teploty vsetkych kvapalin (plynov).
Velmi dolezitym faktorom su vyrobne tolerancie, vole v klznych loziskach a tepelna roztaznost materialov.
Ak mame teda motor, kde je vyrobcom predpisany olej viskozity 15W40, tak to ma svoje opodstatnenie,
a pokial nedojde k radikalnejsiemu konstrukcnemu zasahu ci zvyseniu tepelnej zataze (v dosledku zvysenia vykonu),
nieje dvovod viskozitu oleja menit. Ani v pripade, ze je motor casto pouzivany v plnej zatazi.
Skratka, ak si zrazu niekto povie, ze teraz idem svoje auto pouzivat na preteky, vyhazde sedadla, koberce a ostane sprostosti,
vypusti olej zo svojho serioveho motora, naleje tam "racing-oil" 10W60, lebo sak idem zavodit, a budem tocit v red-line...
..tak tomu motoru urobi akurat tak zle, a stazi pracu olejovemu cerpadlu, klznym loziskam, ventilovemu rozovdu ..atd.
proste vo svojom (stale) seriovom motore, nidky nebude schopny dosiahnut optimalnu pracovnu teplotu pre olej viskozity xW60
(a ked aj nahodou ano, tak to uz sa budu asi tavit piesty)
..pokial ma niekto "problem" s prehrievanim oleja, "a silou mocou chce dat lepsi", tak maximalne tak o jednu triedu viskozity..
z xW30 prejst na xW40, z xW40 na xW50 .. ..ale rozhodne nie zo 40ky na 60ku..
..ovela lepsim a setrnejsim zasahom je posilnenie chladenia oleja ..
(i ked pri niektorych konkretnych motoroch a zasahoch na nich, proste prax ukazala, ze je nutnost pouzit olej s vyssou triedou viskozity)
kazdy motor ma svoju pracovnu teplotu, pri ktorej je (ma byt) prevadzkovany.
bavime sa teda o teplotach vody, oleja, horenia/vyfukovych plynov.
motor, ktory je "beznemu cloveku" dostupny v "beznych automobiloch",
ma vyrobcom doporucenu/predpisanu urcitu viskozitu oleja, a tiez aj vykonostnu charakteristiku.
to vsetko v zavislosti na pracovne teploty pouzitych materialov a pracovne teploty vsetkych kvapalin (plynov).
Velmi dolezitym faktorom su vyrobne tolerancie, vole v klznych loziskach a tepelna roztaznost materialov.
Ak mame teda motor, kde je vyrobcom predpisany olej viskozity 15W40, tak to ma svoje opodstatnenie,
a pokial nedojde k radikalnejsiemu konstrukcnemu zasahu ci zvyseniu tepelnej zataze (v dosledku zvysenia vykonu),
nieje dvovod viskozitu oleja menit. Ani v pripade, ze je motor casto pouzivany v plnej zatazi.
Skratka, ak si zrazu niekto povie, ze teraz idem svoje auto pouzivat na preteky, vyhazde sedadla, koberce a ostane sprostosti,
vypusti olej zo svojho serioveho motora, naleje tam "racing-oil" 10W60, lebo sak idem zavodit, a budem tocit v red-line...
..tak tomu motoru urobi akurat tak zle, a stazi pracu olejovemu cerpadlu, klznym loziskam, ventilovemu rozovdu ..atd.
proste vo svojom (stale) seriovom motore, nidky nebude schopny dosiahnut optimalnu pracovnu teplotu pre olej viskozity xW60
(a ked aj nahodou ano, tak to uz sa budu asi tavit piesty)
..pokial ma niekto "problem" s prehrievanim oleja, "a silou mocou chce dat lepsi", tak maximalne tak o jednu triedu viskozity..
z xW30 prejst na xW40, z xW40 na xW50 .. ..ale rozhodne nie zo 40ky na 60ku..
..ovela lepsim a setrnejsim zasahom je posilnenie chladenia oleja ..
(i ked pri niektorych konkretnych motoroch a zasahoch na nich, proste prax ukazala, ze je nutnost pouzit olej s vyssou triedou viskozity)
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: stefan-celica
.
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 28. Septembra 2014, 09:57, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: stefan-celica
.
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 28. Septembra 2014, 09:57, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- JRD McLAREN
- začiatočník
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 21:45
Re: stefan-celica
..k tomu karbonu ..
uz ste sa pozreli ako mate nakloneny motor .. .
uz ste sa pozreli ako mate nakloneny motor .. .
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: stefan-celica
.
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 28. Septembra 2014, 09:57, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: stefan-celica
ktym tlmicom, HSD som nevladal stlacit
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: stefan-celica
.
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 28. Septembra 2014, 09:57, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: stefan-celica
.
Naposledy upravil/-a stefan-celica v Nedeľa, 28. Septembra 2014, 09:58, upravené celkom 1 krát.
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- JRD McLAREN
- začiatočník
- Príspevky: 185
- Dátum registrácie: Nedeľa, 21. Októbra 2012, 21:45
Re: stefan-celica
..aj stare skodovky maju nakloneny motor...stefan-celica napísal:to here je vlastne makke nastavenie, pri najtuhsom nastaveni trva jednemu draha dole hore 20sekund a druhemu 47sekund to uz aj cinan by vyrobil lepsi tlmic ...
inak to naklonenie motora ma nato taky vplyv? honda prelude ma tiez nakloneny motor a nema az tak zakarbonovanu hlavu
ale si teraz predstav, ako dobre sa odteka oleju z hlavy dole...
obzvlast pri akceleracii..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/
montaz Standalone a PiggyBack jednotiek
- Thomas
- Toyota guru
- Príspevky: 1388
- Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
- Bydlisko: BA - Engerau
Re: stefan-celica
Vlado: Tak nejako som si to vysvetloval aj ja...je pekne vidieť ako je to pod vekom viac zakarbonované v oblasti sacej vačky ktorá ja nižšie..už aj to že v 99% keď uniká olej z pod veka tak je to práve v tom mieste
Števo: proste u 3S-iek je to tak a ten olej dostáva v hlave na prdel a treba sa s tým asi zmieriť a myslieť na to...inak fotka mojej hlavy je trošku zavádzajúca čo sa týka kvality, v skutočnosti to vyzeralo lepšie myslím že primerane 20 ročnému turbomotoru s cca 200 kkm..spodok motora je o hodne čistejší..
Števo: proste u 3S-iek je to tak a ten olej dostáva v hlave na prdel a treba sa s tým asi zmieriť a myslieť na to...inak fotka mojej hlavy je trošku zavádzajúca čo sa týka kvality, v skutočnosti to vyzeralo lepšie myslím že primerane 20 ročnému turbomotoru s cca 200 kkm..spodok motora je o hodne čistejší..
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov
Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004
ex: 2x Celica AT180
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 37 neregistrovaných