Strana 24 z 27

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Utorok, 22. Septembra 2015, 11:22
od používateľa tofak
Ahoj, tych 130°C na oleji je vela??

http://autozurnal.ta3.com/motor-sa-nesm ... chladzovat

I keď je teplota chladiacej kvapaliny dostatočná, motor ešte stále nemusí mať ideálnu teplotu a nie je vhodné hnať ho do vysokých otáčok, či chcieť od neho maximálny výkon. Olej sa zohrieva oveľa pomalšie, potom bežne dosahuje teplotu okolo 130 stupňov. Meria sa v olejovej vani alebo pred olejovým filtrom. Teplota motorového oleja pri prvom piestnom krúžku je však vyššia okolo 200 stupňov, pri naftovom motore aj cez 300 stupňov. Na olej sú v moderných motoroch kladené naozaj vysoké nároky a je naivné si myslieť, že olej vydrží 30-tisíc kilometrov v bez následkov na životnosť motora, či turba.

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Utorok, 22. Septembra 2015, 21:56
od používateľa Thomas
No ono sa to škriabalo pomaličky ku 140..

A tie ostatné veci čo si napísal sú mi známe, len nejako nerozumiem čo si tým chcel povedať ;-)

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Streda, 23. Septembra 2015, 12:22
od používateľa tofak
Len to ci ozaj treba chladit ten olej.

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Streda, 23. Septembra 2015, 13:20
od používateľa Thomas
Len tak v skratke..Tým že je tam 10w-40 tak áno..keby tam bola 50 alebo 60 tak je to ešte pohoda..len tie špecifikácie majú pri mojom motore a použití viac nevýhod ako výhod, preto toto riešenie. Keď to nebude fungovať tak to jednoducho dám preč ;-)

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2016, 00:36
od používateľa Thomas
Po dlheš dobe zase malé zhrnutie. Ešte minulý rok som sa zúčastnil super akcie na letisku v Přerove, viac o samotnej akcii sa už popísalo v sekcii na to určenej, tak sem hodím len pár fotiek

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok


Od vtedy som vlastne auto vyvetral len raz..takže čo sa týka jazdenia slabota. Akurát sa mi podarilo vymeniť aj druhé predné ložisko ktoré už bolo dlhšie načaté takže predok je už komplet SKF 8)
Za to sa mi podarilo nahromadiť nejaké diely z ktorých sa veľmi teším a už sa chystá zase menšia rozborka a Celda už je pripravená v garáži na podperách.

Obrázok


Po menších opletačkách na colnici sa mi podarilo dostať domov na japonskom Yahoo vydražený kit chladenia oleja, prišiel veľmi starostlivo zabalený, takže prežil cestu cez pol sveta bez újmy. Za sprostredkovanie ďakujem jednému Toyoťákovi z ČR ;-)
Samotný kit pozostáva z kvalitných komponentov a hlavne je s termostatom, takže radosť. Ešte musíme v StenkyRacingu doladiť adaptér na čidlo oleja a bude to OK.

Obrázok

Obrázok

Obrázok


Ďalej sa mi podarilo úplnou náhodou zohnať raritný dobový ARC bov, po vyrobený príruby ho zrejme vymením za Tial. Ešte uvidím..ale mám z neho radosť aj keby mal ležať na poličke.

Obrázok


A nakoľko som už dávnejšie menil olejové čerpadlo za iné, ktoré má menšiu remenicu a rozvodový remeň nebol dopnutý tak ako by mal tak sa bude meniť za kratší z ST205. Pri tejto príležitosti sa vymení aj netesný O-krúžok na vodnej pumpe kvôli ktorému mám zatečený celý blok od Evansu a na ktorý som 2 roky kašlal.

Obrázok


Pri jednom servisnom zásahu sa mi podarilo objaviť že mám vôlu v riadení cca 1cm, tak som objednal aj gumové uloženia riadenia. Na toto som celkom zvedavý či bude citíť rozdiel. Osobne si myslím že asi aj dosť tak uvidíme ;-)

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2016, 01:44
od používateľa stenky
Na to, ze si viceprezident Strenky Racing Garage davas tejto neziskovke prilis malo kreditu! Navyse terazky, ked im Instagramy lajkuje sam Volk Racing Wheels!!! Ziadne Japan Wheels pačmagy made in Tchajwan :D

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2016, 12:02
od používateľa Srandista
Thomas napísal:Po dlheš dobe zase malé zhrnutie. Ešte minulý rok som sa zúčastnil super akcie na letisku v Přerove, viac o samotnej akcii sa už popísalo v sekcii na to určenej
Veru, bolo super, a ak sa zadari, tak si to na jar zopakujeme ;-)

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2016, 12:19
od používateľa AndyGTP
mne sa paci, ze tie adaptery na oleje dodava Grex az do Japonska a ty si to odtial objednas, namiesto toho, aby si isiel za nim priamo :lol: Ale pekna zbierka, paci sa mi to. Fakt super

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2016, 12:29
od používateľa Gabriel Nagy
ej kraaaasa :)

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2016, 13:08
od používateľa Thomas
A mne sa na tom páči to, že napriek tomu že to išlo z JPN tak je to cenovo asi na jednej tretine nového kitu, len ten medzikus pod oil filter stojí nový len o trošku viac ako mňa vyšiel celý kit, takže asi tak..hlavne keď za tú cenu sa tu predávajú noname kity z číny. 8)
Ešte bola možnosť nových vecí od Mocal a pod., ale tí nerobia tento druh adaptéru..vlastne nikto iný ho nevyrába, a cenovo by to bolo zase viac takže voľba bola jednoduchá..
Neboj že som si to všetko predtým dobre nepopozeral, však ma poznáš :)
Odhliadnuc od finančnej stránky, rád by som to auto smeroval takým smerom ako keby bolo "upravené" v Japonsku 20 rokov dozadu, a tieto veci tam relatívne zapadajú ;-)

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Piatok, 8. Apríla 2016, 18:41
od používateľa Thomas
Kedže som posledný marcový víkend už zahájil sezónu a bol skontrolovať rakúske serpentíny tak nejaké info čo sa porobilo na aute:

..poskladal som rozvody s kratším remeňom, a kedže som chcel ušetriť asi polovicu krokov z manuálu (nedávať dole vačky a podobné obštrukcie ), tak skladanie s jedným párom rúk bolo celkom zaujímavé :twisted:
ešte pred tým vymenené už spomínané guferko na bypasse do vodnej pumpy. Staré som asi poškodil pri poslednom skladaní rozvodov, preto tam bol presak, aj keď sa to prejavilo až pri plnení Evansu. Teraz konečne kľud a čisto.

Obrázok


..potom som sa pustil na už spomínané uloženie riadenia. O prístupe sa samozrejme nemusíme ani baviť..hlavne držiak pred vodičom, ktorý v podstate vymedzuje celý pohyb riadenia voči karosérii, u spolujazdca sa jedná vyslovene len o "držiak"..na spolujazdcovej strane po odobratí priečnej nápravnice relatívne pohoda, vodičova strana bol problém aj po daní dole druhej nápravnice. Zase raz som bol rád že nemám veľké laby 8)
Po vybratí starého som pri priamom porovnaní myslel že mi v Toy predali zlý diel, ale po porovnaní čísiel na samotnej gume som zistil že sa jedná naozaj o ten istý diel. Myslím že na fotke je jasne vidno že staré je už značne "unavené" :lol: ..to ako sa riadenie hýbalo v uložení je pekne vidieť na ošúchanej farbe na držiaku a riadení.
Po zmontovaní všetkého potrebného som utekal na geo a nasledovala skúšobná jazda.

Obrázok

Obrázok

Obrázok


Čo sa týka výsledku, tak rozdiel v riadení bol cítiť hneď ako sa auto položilo na zem (a to si nemyslím že by bolo predtým nejaké zlé), volant pekne stuhol a cit v riadení pri jazde je zase o veľa lepší. Kontrolu tohoto komponentu doporučujem fakt každému majiteľovi staršieho auta ktorý nemá riadenie prichytené o karosériu nejakým pevným spojom a komu záleží na pocite pri riadení.

A ako dôkaz že auto naozaj jazdí jedna fotka z rakúskej dedinky..

Obrázok

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Piatok, 8. Apríla 2016, 22:37
od používateľa Legon
Obrázok

To s riadenim by sa siklo aj mne ...

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Sobota, 9. Apríla 2016, 07:58
od používateľa Eru
Podobne, tiež mám "unavené" riadenie.

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Nedeľa, 10. Apríla 2016, 15:25
od používateľa stenky
Eru napísal:Podobne, tiež mám "unavené" riadenie.
na AW11 mam pur ulozenia v zasobe, keby daco ;)

Re: Thomas black Celica: ST185

Napísané: Utorok, 9. Augusta 2016, 09:11
od používateľa Thomas
V sobotu som sa konečne donútil po niekoľkých rokoch upraviť aj druhú časť spodného krytu pod motor, ktorý mi nepasoval nakoľko bol z jdm auta a moja pofacelift eu verzia má tunel náporového chladenia prevodovky. Po obrezaní a dopasovaní je konečne tam a spodok auta je uzavretý.

V nedeľu som spravil cca 400km po Rakúsku, prevažne v Alpách tak sem hodím len krátke info.
Nejako som dostal nápad sa pohrať s tvrdosťou podvozku, resp.som pritvrdil trochu na predku a výsledok je taký že som to mal spraviť už dávno. Auto o trochu ochotnejšie zatáča a kupodivu ani nie je nejako výraznejšie tvrdšie na nerovnostiach. Celkovo zase lepší pocit z auta.
Každopádne som si veľmi dobre zajazdil v krásnom prostredí takže zážitok.

Obrázok

Obrázok