Patrix - Toyota Celica T23

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
patrix
začiatočník
Príspevky: 255
Dátum registrácie: Utorok, 27. Mája 2008, 17:01
Bydlisko: Hliník nad Hronom
Kontaktovať používateľa:

Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa patrix » Sobota, 5. Júla 2008, 20:05

Viete ako sa hovorí „ za všetkým hľadaj ženu“. Tá zohrala veľkú úlohu aj v tomto príbehu. A vtedy to prišlo!!! Zistil som, že keď nemám babu mám veľa voľného času a nemám ho čím vyplniť. Bolo asi 9 hodín ráno, zavolal som známemu, ktorý dováža autá a o pár hodín som bol na ceste do Nemecka po auto mojich snov. Cesta bola ako "z rozprávky". Naším výletným autom sa stal trojmiestny Fiat Ducato - priam "ideálne" auto na dlhé cesty (komfort, klima, ... no proste nula bodov). Ale tak čo už. Keď chcem niečo získať musím niečo pre to aj obetovať. Cecilka sa nachádzala v meste Leonberg (asi 50 km od Stuttgartu). Pred autobazárom sme boli už okolo štvrtej ráno - však si predsa nenechám uchmatnúť svoju lásku nejakým Poliakom :))) Bazár otvárali asi okolo 8 hodine. Pán predávajúci skoro na zem spadol, ked ma videl ako nedočkavo nakúkam poza plot. Niečo na mna zamrmlal, ale nakoľko ja ovládam nemčinu len za pomoci tituliek veľa sme nepokecali :))). Ihneď mi dal kľuče od auta so slovami "pozri si ho synak" - samozrejme po nemecky. Sadol som, naštartoval a vedel, že kľúče už z rúk nedám. Ako sa hovorí, bola to láska na prvé naštartovanie :))) Skúšobná jazda trvala asi 15 minut (podotýkam že asi 20 kolečiek na pol kilometrovej ulici - vždy sa mi do cesty vtrepal nejaky namyslený nemec. Vrátil som sa, šiel som za pánkom, vytiahol guču penazí ako v amerických seriáloch a auto bolo moje. Cesta domov bola samozrejme predpisová (tie nemecke neobmedzené limity - ja tam chcem žiť :))) ). Bo na slovensku som skoro stále dobrovolný prispievatel policajnemu zboru :(((. Ešte pár rýchlostných testov :))) a bol som doma v mojej malebnej dedinke Hliník. Len tak medzi rečou, jediné miesto kde som počas mojej poleurópskej túry zablúdil bola Bratislava. Lásku odparkovať do garáže, poriadne zamknúť a konečne s vyplneným miestom v srdci do postielky. Rano som bol už hore o pol 9 (po iné dni je to pre mňa hlboká noc) :))), nasadol do Cecilky a dža do BB na kontrolu originality, TK a EK - korupcia vládne svetom dakujem kamoši :))) Jediné miesto kde bolo treba čakať bolo vyhotovenie slovenskeho techničáku - páni klobuk dole dva tyždne to trva len vám. Počas čakania som chodil lasku prevetrávať len po dvore - 10 m dráha :))). Ale dočkal som sa, značky mám (ZH-565BA), auto je prihlásené už len húra do tuningu. O jeho úpravách vás budem informovať ;).

PS (odkaz cestárom) v Nemecku sa pracuje v noci, nie v piatok v najvačšej premávke.

NIEČO O MOJEJ T23-ke:
Jedná sa o slabšiu verziu 1,8 litrového VVTi motora, ktorý má v sérii 143 konských síl pri 6400 ot./min prenášaných pomocou predného náhonu. Točívý moment tohto japonca sa pohybuje pri hranici 172 Nm pri 4200 ot./min. Sto klimometrovú rýchlosť prekoná za 8,7 sekundy čo nie je na hanbu ale bodol by aj kratší čas. O rýchle a presné preraďovanie sa stará 6 - rýchlostná manuálna prevodovka s krátkym radením. Jazdné vlastnosti sú vynikajúce, auto drží na ceste ako prilepené aj vďaka vysokorýchlostným pneumatikám s rozmermi 205/50 R16, ktoré by som chcel do budúcna vymeniť za 17 az 18 palcové s diskami Dotz Shuriken.
Interiér Cecilky je zachovalí, jemné opotrebovanie je vidno na vodičovej sedačke a hlavici radiacej páky (ktoré sú v koženom prevedení). O pohodlie sa v aute stará okrem športových dobre tvarovaných sedačiek aj kvalitná aparatúra ktorej základ tvorí sérové rádio s meničom na 6CD, klíma, strešné okno a pod. Jedinou nevýhodou v interieri je nizky strop, ktorý môže spôsobovať menšie problémy najma vyšším pasažierom. Ale čo už. Je to auto na rýchlosť nie na parádu. Velmi príjemne ma prekvapil aj kufor ktorého objem je 365 litov a pri sklopených sedačkách dokonca vyše 593 litrov. Celkovo je podľa mna Celica auto ktoré neupadne do zabudnutia a ak sa oň bude kazdí majitel dobre starať iste mu to jeho Toyota Celica T23 s radosťou vráti.
Naposledy upravil/-a patrix v Pondelok, 15. Decembra 2008, 19:42, upravené celkom 1 krát.

Používateľov profilový obrázok
patrix
začiatočník
Príspevky: 255
Dátum registrácie: Utorok, 27. Mája 2008, 17:01
Bydlisko: Hliník nad Hronom
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa patrix » Sobota, 5. Júla 2008, 20:08


Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Sobota, 5. Júla 2008, 20:15

ahoj.. kolka ta vysla vo finale?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
patrix
začiatočník
Príspevky: 255
Dátum registrácie: Utorok, 27. Mája 2008, 17:01
Bydlisko: Hliník nad Hronom
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa patrix » Sobota, 5. Júla 2008, 20:33


Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 6. Júla 2008, 00:31

vis takheto videa spravi aj decko.... pixoviny v piestanoch.. ide o to citit k auto to co citis.... Toyota je trieda, celica je sen! treba ho uznavat... motor 1ZZ je urcite skvely! ale 2ZZ je sen!
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
johnC
toyoťák
Príspevky: 583
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Februára 2006, 19:12
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa johnC » Pondelok, 7. Júla 2008, 09:51

congratulation inak to auto by som chcel... :(
Toyota Corolla E11/Scott Reflex 10/noKia/Lunex DCM-fz7/Logitech-mouse/Verbatim FDD/Adibas/Mentos/Primeros
.... ideal for mňa !

Používateľov profilový obrázok
patrix
začiatočník
Príspevky: 255
Dátum registrácie: Utorok, 27. Mája 2008, 17:01
Bydlisko: Hliník nad Hronom
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa patrix » Pondelok, 7. Júla 2008, 22:18

ved neboj bude. ja som na neho tiez dlho cakal a dockal som sa. A teraz ma caka to najtazsie uprava. :(

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa miro81 » Streda, 16. Júla 2008, 08:22

Blahoželám :D Je to skvelé auto. Od začiatku roka ho mám tiež, len v červenej farbe. Rýchlosťou možno nejak zvlášť nevyniká, ale obratnosť v zákrutách má úplne špicovú, navyše batožinový priestor je porovnateľný s 5gen, akurát je trošku nižšie ako 5gen takže to mi zo začiatku trochu prekážalo. Zaujímalo :D y ma akú máš hmotnosť uvedenú v papieroch, pretože ja tam mám 1175 Kg a zdá sa mi, že originál má vážiť okolo 1250 Kg. Díky a prajem Ti veeeeeľa šťastných km ;-)
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
patrix
začiatočník
Príspevky: 255
Dátum registrácie: Utorok, 27. Mája 2008, 17:01
Bydlisko: Hliník nad Hronom
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa patrix » Streda, 16. Júla 2008, 11:54

No papierovu mam rovnaku ako ty - 1175kg. Ale na nete som nasiel ze hmotnost by mala byt 1075kg. No neviem. A jj v zakrutách nemá chybu - aj ked ma trochu pretacavy zadok na moj vkus. ale tak treba sa s nou este vyhrat. vsak priloz foto rad si pozriem a myslim ze nie len ja

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa miro81 » Streda, 16. Júla 2008, 15:50

S tým pretáčavým zadkom...skús dať pozrieť silenbloky či náhodou nie sú staré, podobný problém som mal s 5gen.
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
patrix
začiatočník
Príspevky: 255
Dátum registrácie: Utorok, 27. Mája 2008, 17:01
Bydlisko: Hliník nad Hronom
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa patrix » Streda, 16. Júla 2008, 19:58

No skusim. diky a co kde su tie img tvojho auta?

Používateľov profilový obrázok
miro81
začiatočník
Príspevky: 205
Dátum registrácie: Štvrtok, 6. Januára 2005, 16:47
Bydlisko: Kosice
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa miro81 » Štvrtok, 17. Júla 2008, 20:13

:D Img môjho japončíka sú v osobitnom topicu - Miro81 Celica T23 a ST182 :D
exCelica 2.0 GTi, 115kW r.v. 1994
Honda Prelude 2.0, r.v. 1993 US import
TURBOed Celica 1.8 S r.v. 2000
Mazda RX8,2003, 231 BHP

Používateľov profilový obrázok
patrix
začiatočník
Príspevky: 255
Dátum registrácie: Utorok, 27. Mája 2008, 17:01
Bydlisko: Hliník nad Hronom
Kontaktovať používateľa:

Re: Patrix - Toyota Celica T23

Príspevok od používateľa patrix » Streda, 29. Júla 2009, 18:28

Nakolko sa Cecilka zatial nepredala updatujem aj tento topic

ObrázokObrázokObrázokObrázok
ObrázokObrázokObrázokObrázok

Cecilka má imobilizér a dva vystrelovacie kľúče typu VW.
Toyota je osadená na 16“ päťlúčových sériových elektrónoch obutých do pneumatík Chapmiro HPZ-50 s rozmerom 205/50 R 16 91W (rýchlostný index do 270km/h) a závodným dezénom. Decentné sériové krídlo vo farbe karosérie zabezpečuje lepší prítlak k asfaltu. Predné a zadné hmlovky sú samozrejmosťou.

Obrázok

Úpravy
Na Cecilke bolo prevedených zopár úprav, ktoré sa týkajú najmä výkonnostnej stránky a ovládateľnosti vozidla. Lepšie dýchanie motora prináša CAI (cold air intake) kit od japonskej firmy Injen s označením RD (racing division). Je prispôsobený tak, že vzduchový filter je priamo za predným nárazníkom, čo znamená vyššie prúdenie hustejšieho chladného nátlakového vzduchu, a zároveň sa zamedzuje saniu teplého vzduchu od motorového priestoru ako je to u krátkych kitoch („short ramoch“). Tento CAI systém sa používa na závodných automobiloch po celom svete.

ObrázokObrázokObrázokObrázokObrázok

Medzi ďalšie úpravy patrí výmena sériových zvodov sa športové keramické zvody. Výber padol na firmu DC Sport, ktorá patrí medzi preborníkov vo výrobe výfukových systémov – najmä zvodov. Nové keramické, so systémom 4-1, zabezpečujú výkon hlavne pri vyšších otáčkach a celkový nárast výkonu je vyšší ako pri iných systémoch.

ObrázokObrázok

Keď sme už pri výfukovej sústave, za zmienku určite stojí cat-back výfuk od japonskej firmy Tanabe, ktorá patrí k popredným výrobcom v oblasti motoršportu. Tlmič výfuku má označenie Medalion Concept G. Výfuk je komplet vyrobený z nerezovej ocele. Je otvorený, vďaka čomu je zabezpečený rýchly odvod spalín a navýšenie výkonu. Zároveň je spracovaný tak, aby jeho hlučnosť nepresahovala hluk 93dB. Týmto spracovaním sa dosiahlo taktiež to, že Celica prejde STK a nebudú môcť „pindať“ ani príslušníci zákona.

ObrázokObrázokObrázokObrázok

K ďalšej aj keď miniatúrnej úprave motora prispeli aj sviečky Denso Iridium Power a o rýchlejšie „ prehadzovanie“ rýchlostných stupňov vďačíme rýchlemu a presnému krátkemu radeniu, a vďaka short shifter „klesla“ hlavica riadiacej páky približne o dva centimetre.

ObrázokObrázokObrázok

Medzi performance úpravy možno zaradiť aj spevnenie karosérie a náprav rozpernými tyčami s chrómovou povrchovou úpravou - v počte 4 kusy: predná horná (v motorovom priestore), predná spodná (na náprave), zadná horná (v batožinovom priestore), a nakoniec zadná spodná (na náprave).

ObrázokObrázokObrázok

Nakoľko som sa chcel držať hesla: „Čo neubrzdíš neukecáš“, na rad prišli aj brzdy. K dispozícií sú brzdové kotúče a platničky EBC Brakes. Športové kotúče majú označenie Turbo Groove, sú drážkované, s vnútorným chladením, ktoré zabraňuje prehrievaniu disku a brzdového obloženia. Disk má zlatý nános zabraňujúci korózii a nie je kompletne prevŕtaný, čím je zaručená jeho vyššia pevnosť. Brzdové obloženie je označené ako GreenStuff a je vyrobené z materiálu kevlar/aramid. Taktiež obdržalo cenu Maxpower za najlepšie brzdové obloženie. Firma EBC vyrobila obloženie tak, aby čo najmenej zanechávalo čierny brzdový prach a tým zabezpečilo kvalitnejšie brzdenie a predĺžilo životnosť brzdnej sústavy. Účinok Greenstuff obloženia sa rozpína až do hodnoty okolo 650°C.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Úpravy na Celice vyšli približne na 3000 € a po ich dokončení má auto podľa odhadov cca 165 koní. -> pre tych ktori by mali nieco proti, vykon nie je odmerany ale podla jedneho auta co je v madarsku, ktoré ma rovnaku upravu a odmeranie na brzde som to napisal aj sem. jasne nie je to presne -> preto je tam to cca ;-)
Ako sa hovorí, „každý vodič by mal poznať aktuálny stav svojho auta“, aj kvôli tomu sa pripravuje inštalácia (ešte nebolo času) budíkov na A-stĺpik. Budú to ukazovatele tlaku oleja, teploty oleja a sýtosti zmesi od firmy JDM Sport.

Ďalšie úpravy patria skôr do kategórie vizuál. HID xenónové výbojky so teplotou svetla 6000k (megawhite) pomáhajú vďaka dva-krát dlhšiemu dosahu lúča lepšie osvetľovať vozovku, neunavujú oči a vydržia 8x dlhšie oproti klasickým H7-čkám.

ObrázokObrázok

Keď sme už pri tých svetlách, osvetlenie batožinového priestoru bolo pre mňa nepostačujúce, tak som ho vymenil za neónové osvetlenie dvojicou 30 cm neónov s bielym svetlom, ktoré sú namontované tak, že ich nie je vidieť, a zároveň rovnomerne osvetľujú priestor kufra.

Obrázok Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných