Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 29. Apríla 2009, 07:29


JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Streda, 29. Apríla 2009, 07:36

Fajn cena, ak by to pasovalo. 8)
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Streda, 29. Apríla 2009, 08:00

Inak samozrejme dík za info a snahu chlopi :) .
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Piatok, 19. Júna 2009, 19:36

V minulých dieloch sme videli (čítali) ... zisťovanie čo a prečo klepe, dáke márne pokusy zistiť rozsah a opraviteľnosť škôd, a zhodný záver z rôznych strán že je to pravdepodobne zaváňa generálkou. Zvolil som riskantnejšiu variantu opravy. Auto jazdilo tak som pijanko zháňal iný motor, nakoniec som jeden aj jeden komplet so všetkým zohnal. (motor,prevodovka,prislušenstvo) Bola to v podstate taká ruská ruletka, motor bol už vymontovaný, bola k nemu už kvázi klasická historka o výhodnej kúpe od dôchodcu a následnej výmene za vykonnejší agregát ... po bližšom zoznámeni s predajcom a nejakej zovrubnej kontrole na mieste som sa jej rozhodol veriť. (Týmto pozdravujem Martina.)

Motor bol doma, rozhodol som sa to urobiť všetko poriadne aj ked je moja corolla značne vyžité auto. Ergo to chcelo zopár dielov. Za výdatnej pomoci od Lenulky (N.M.T. Engineering, doporučujem - naozaj príjemná kvalita,cena aj prístup) som zohnal uplne všetko naraz.

Nakoniec sa to prehodilo komplet s tým že sa hneď keď to bolo vonku spravili nasledovné veci:

- kontrola/čistenie spojky, výmena vypínacieho ložiska
- rozvodový remeň
- čistenie škrtiacej klapky a vymena tesnenia pod ňou
- výmena prevodového oleja
- výmena kvapaliny v serve a chladiva
(výmena motorového čaká v rade v skrini netrpezlivo číha MOTUL)
- nejaké zatieračky
- a samozrejme keď už som mal rozpojené lanko od prevodovky som prehodil aj budíky takže teraz už viem aj koľko to má otáčok aj koľko je vonku stupňov :D


Prve štartovanie vyšlo viacmenej náhodou na mňa a bol to slušný adrenalín :lol: . Ale k všeobecnej radosti motor naškočil na prvý krát, chod plynulý, a to tam boli ešte pôvodne po kontrole zle dotiahnuté BOSCH sviečky (krátko na to prehodené na NGK).

K prekvapeniu všetký vyšli prvé testy velmi pozitívne. Motor má dobrý chod a ťah, ochotne ide do otáčok a okrem tradičneho cvakotania vstrekov je veľmi tichý. Po nabehaný prvých kilometrov si to všetko sadlo ešte troška viac a jazdí sa na tom veľmi príjemne.

Pri predaji bol uvádzaný počet nabehaných km cca 90 000. A po prvých 200 testovacích km, som tomu viac menej ochotný veriť. :lol: Takže si zaklopem nech to tak aj zostane .

S tým ako to celé jazdí, brzdí a podobne som už viacmenej spokojný. Teraz si hladkám motor a popri tom pianko zatieram štetkou hrdzu a chystám sa natiahnuť časť novej elektriky. :)

Nový motor
Obrázok

Vyťahovanie starého
Obrázok

Obidva pokope ...
Obrázok

Ak by potom niekto z okolia TT hľadal rozumného majstra mechanika tak nech sa ozve cez, ss dám mu tip ;-) . Ten čo menil motor mi už robil viacero vecí a zatiaľ vysoká spokojnosť bez výhrad.
Naposledy upravil/-a saboter v Piatok, 19. Júna 2009, 20:56, upravené celkom 3 krát.
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa Legon » Piatok, 19. Júna 2009, 20:04

BARADA CHLAPE :!: :!: ;-)

drzim palce nech motor krasne sluzi a bezi ;) a nech robi rollka dlho radost :)

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Piatok, 19. Júna 2009, 20:33

Legon napísal:BARADA CHLAPE :!: :!: ;-)

drzim palce nech motor krasne sluzi a bezi ;) a nech robi rollka dlho radost :)
Dík :) .
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Štvrtok, 16. Júla 2009, 18:31

Mám taký laický dotaz. Už dlhší čas pátram ako resp. či vôbec sa na 4E-FE dajú nastaviť volnobežné otáčky. Keď sa to zohreje klesnú mi až na 600 za minútu či mi príde málo. Z toho čo som sa dočítal si to riadi ECU a dá sa to ovplyvniť len nepriamo. Priamo na nej som tiež nenašiel vhodný šrob jedine tak doraz na ten plast kde je uchytené plynové lanko.

Fór je že:

- klapka bola vyčistená tým špeci sprejom + tam išlo nové tesnenie (nabehaných cca 1500 km od vyčistenia)
- sviečky sú nové
- vzduchový filter je nový
- nevyblikalo mi žiadne chyby

Dáke nápady ? :)
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa Rasťo » Štvrtok, 16. Júla 2009, 20:51

Tie voľnobežné otáčky sú OK - robí to na všetkých 4E-FE motoroch.
Inak good luck - najš ten nový slúži... :)
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Štvrtok, 16. Júla 2009, 21:02

Rasťo napísal:Tie voľnobežné otáčky sú OK - robí to na všetkých 4E-FE motoroch.
Inak good luck - najš ten nový slúži... :)
Dík :) .

K otáčkam len tolko že už to celé strpa keď su hentaké nízke a imho by tomu vyššie prospeli. Ale vyzerá to tak že si nepomôžem.
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa liguere » Piatok, 17. Júla 2009, 08:06

mozem potvrdit, proste to tak robi. ked postojis na volnobehu, otacky idu nechutne dolu, niekedy sa az auto zacne triast (trochu). aj mne to tak corollka robila, vtedy som tu tiez na fore cital,ze vsetci to tak maju. (no a dokonca to sem tam robi aj avensis). neviem, asi je to kvoli tomu - tie vibracie, aby si si vsimol ze mas nastartovany motor. inak nedava o sebe vobec nijak znat (teda okrem rucicky otackomera, ak ho auto ma - ale co sledujem tvoj projekt, ty uz ho mas vsak :D )
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Piatok, 17. Júla 2009, 08:20

liguere napísal:mozem potvrdit, proste to tak robi. ked postojis na volnobehu, otacky idu nechutne dolu, niekedy sa az auto zacne triast (trochu). aj mne to tak corollka robila, vtedy som tu tiez na fore cital,ze vsetci to tak maju. (no a dokonca to sem tam robi aj avensis). neviem, asi je to kvoli tomu - tie vibracie, aby si si vsimol ze mas nastartovany motor. inak nedava o sebe vobec nijak znat (teda okrem rucicky otackomera, ak ho auto ma - ale co sledujem tvoj projekt, ty uz ho mas vsak :D )
Tak tak, otáčkomer už mám nahodený nejaký čas. :D
No super keď je to s tými otáčkami v pohod, aspoň si to môžem odškrtnúť zo zoznamu.
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Sobota, 18. Júla 2009, 11:37

Práve pozerám ze v Hayes manuále ku corolle je uvedená hodnota 650 ot/min pre verziu s manuálnou prevodovkou na voľnobehu. Takže to sedí. 8)
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
facitko
panic
Príspevky: 28
Dátum registrácie: Sobota, 15. Augusta 2009, 14:33
Bydlisko: Liptovsky Hradok
Kontaktovať používateľa:

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa facitko » Štvrtok, 3. Septembra 2009, 20:26

skusal si pozerat do stareho motara co to klepalo? ,...teda ked ho uz mas von

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa saboter » Štvrtok, 3. Septembra 2009, 21:01

facitko napísal:skusal si pozerat do stareho motara co to klepalo? ,...teda ked ho uz mas von
Do toho sa pozrie chalan čo ho kúpil. Plánuje si ho v podstate opraviť. 8)
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
facitko
panic
Príspevky: 28
Dátum registrácie: Sobota, 15. Augusta 2009, 14:33
Bydlisko: Liptovsky Hradok
Kontaktovať používateľa:

Re: Saboter - E11 - Liftback - Projekt

Príspevok od používateľa facitko » Piatok, 4. Septembra 2009, 19:26

Podla na treba nastavit ventli.....i ked mas motor kde je pouzita jednotka WWTi co bi malo akosi samo nastavovat volu. Ale inak bi sa mali davat vymedovacie podlauky pod kazdy piest co ma velku volu-podla mna to bude asi tim. Kolko ma ten motor nabehane?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných