Strana 5 z 5

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Sobota, 22. Decembra 2012, 13:59
od používateľa libor12
tak zkontroluj elmg ventil volnoběhu.

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 18:08
od používateľa exo_t
Ventil voľnobehu voľnobehuje ako má :) Cez víkend compression test a uvidí sa. Hlavne ma trápi, že z nej zrazu zmizlo pol litra oleja behom pár km. Žeby tesnenie pod hlavou? Voda nemizne, emulziu tiež nikde nevidím. Pomeriam kompresiu a hádam budem múdrejší.

Bohužiaľ medzi časom sa radikálne zmenila situácia a ja musím opustiť aj nedávno získanú garáž, taktiež sa lúčim s projektom rozbehania 4A-GE pomocou ECU od IMF. Uvidím, či si vôbec ponechám auto - to sa rozhodne v najbližšej dobe.

preto musím takto:

viewtopic.php?f=24&t=7431

viewtopic.php?f=21&t=7432

EDIT: linky opravené. Ondrik - diky.

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 18:54
od používateľa Legon
:cry:

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 19:08
od používateľa ondrik
exot, ten druhy odkaz si chcel asi dat na vlakno s motorom, nie obidva na ECU... ;-)

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Štvrtok, 17. Januára 2013, 19:25
od používateľa exo_t
Legon - tak nejak ako vravíš. Momentálne ale nemám na výber.

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 16:49
od používateľa exo_t
Dnes som skúsil zmerať kompresné tlaky Corolly, že sa niečo múdre dozviem. Z výsledku som trocha mimo. Ale po poriadku:

Najprv som vybral sviečku - takto vyzerá relatívne nová NGK po asi 1000 - 2000 km v motore.
Obrázok

Začal som štvrtým valcom. Najprv som nenameral nič. Proste - nič, budík zaryto mlčal. Potom som skúsil streknúť do valca 2 ml oleja a opakovane som to skúšal, až som nameral cca 2 bary. :?:

Ostatné valce som nameral hneď, ale hodnoty sú strašne malé. Posúďte sami:
Obrázok

Obrázok

Koncovka merača vyzerala po vytočení zo závitu štvrtého valca takto (prv než som tam strekol olej):
Obrázok

Ešte pridám postup merania: odpojil som vstup do rozdeľovača, vyskrutkoval sviečku. Zatočil som a poriadne zatiahol koncovku merača, pripojil merač. Klapku sytiča som zaistil v otvorenej polohe a meral som s plne otvoreným plynom. Počkal som kým motor pretočí aspoň 5 krát, resp. kým sa ručička ustálila. Následne som vstrekol do valca 2 - 3 ml oleja a test zopakoval. Dával som si pozor či všetko tesní ako má. Robím niekde chybu ja, alebo ten merák meria na prd, alebo mám motor súci do šrotu? BTW Haynes píše že 2E by mal mať tlaky minimálne 9,8 bar.

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 18:32
od používateľa Legon
Mne merali Lenka a Vita pred GO a mal som 1 - 0.95, 2 - 0.95, 3 - 0.9, 4 - 0.65,
Tak sme sa vtedy dohodli ze sa otvori a podla toho ...

Vtedy som bol este vacsia Lama ako teraz, tak mi mozno aj nieco uslo, ale co sa tyka samotneho merania, tak sa to robilo vtedy tak, ze odpojil sa nejaky konektor na rozdelovaci, vytiahla sviecka, nakrutil ten merac a tocil som s motorom (klucik na polohu startovanie) dokial sa neustalila rucicka.

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Streda, 23. Januára 2013, 18:44
od používateľa exo_t
No postup sedí :) Akurát že u mňa je 6,5 atmosféry najvyššia hodnota :lol:

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Piatok, 25. Januára 2013, 15:14
od používateľa exo_t
Mechanik - amatér sa nezaprie :) Takže: po opätovnom a dôkladnom dobití baterky som pristúpil k opakovaniu testu. Motor točil o poznanie živšie a zrejme sa priblížil k (ako som zistil) predpísaným 300 to/min., a ja som nameral tieto hodnoty:
1: 10 bar
2: 8 bar
3: 8,5 bar
4: 7,5 bar

Hneď to vyzerá lepšie, ale rozdiel 2,5 bar medzi najlepším a najhorším je veľa. Hodnoty stúpli, ale potvrdilo sa, že štvrtý valec je na tom zle a prvý najlepšie. Tri valce majú menej ako prvý - odišlo tesnenie pod hlavou? Opotrebované krúžky?

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 09:07
od používateľa tofak
Ahoj, ak na tom aute jazdis pravidelne, tak keby odislo tesnenie pod hlavou, to by si si vsimol hned.
Moj nazor na 2E je ten, ze je to maly obsah na to aby vydrzal v podohe (bez citelnej straty kompresie) 300t.km , tocit sa urcite bude, len to uz nebude ono. A este s karbcom to urcite nezere malo a tak sa snazime setrit, cize jazda okolo 2000 ot a niekedy aj menej (ved co uz sa moze stat, ved to nestrpa) a ked treba pridat na 4ke tak bez podradenia, ved to este ide(ked dam plny kotol), cim sa podpaluju ventily a kompresia ide dole, spotreba hore a tak treba jazdit este setrnejsie (to uz je zamotany kruh).
Ak si na nom dlhsie nejazdil, je mozne ze kruzkom trochu treba aby sa odlepili a lepsie tesnili, pojazdi a meraj az potom.

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 17:10
od používateľa exo_t
tofak, vďaka za postrehy. Ja som s tým motorom nikdy nejazdil v nízkych otáčkach, práve naopak - ten motor do 3000 ot. takmer nefunguje... pri ustálenej jazde som používal tých 2500, pri akejkoľvek akcelerácii hneď o kvalt dole (heel and toe ak bolo treba) a aspoň 3500 otáčok a vyššie. Pravda je, že predomnou mal auto vraj nejaký dôchodca. Ja som na ňom urobil asi 10 tisíc km zatiaľ.

Neviem či by sa tie krúžky odlepili, skúsiť to nemám ako - auto nenaštartuje ani svätý. Ešte som rozmýšľal že ho skúsim roztiahnuť, ale ďalšia vec je, prečo zrazu zmizlo pol litra oleja, keď predtým za desať tisíc si nevzal ani deci.

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Pondelok, 28. Januára 2013, 20:53
od používateľa Legon
Toto o tom zmyznuti som uz pocul, najma od ludi ktorym auto dlho stalo bez nastartovania ...

Re: exo_t - Corolla EE90 "takmer cukrík"

Napísané: Utorok, 29. Januára 2013, 12:46
od používateľa tofak
Ak to nedymilo tak len vytieklo(semering kluka), zazraky sa nedeju. Teda ak sa nekradne popri benzine aj olej z motora.
Taky super motor po dedovi (ale 4EFE) mam aj ja, tie na zaciatku zo 10t.km nezral olej, potom prisiel semering a teraz musim castejsie kontrolovat. To je to, ze treba na to myslet, lebo clovek si pameta, ze to kontroloval nedavno, ale zatial presiel???....??? a neroztahuj, ked to hadze iskru, radsej strekni benzin najprv do karbca(mohla ti zaschnut akceleracna a nestrieka) ak nic tak potom priamo do valcov, to musi chytit.