Srandista - Corolla TS

Sekcia pre členov fóra
Pravidlá fóra
Toto je časť pre členov fóra o svojich autách. Každý má povolený iba JEDEN topic (tému). Topic je potrebné založiť pod svojou prezývkou tu na fóre + treba uviezť typ auta, napr. "fajry - Corolla 1.6 GTi". Pokiaľ vlastníte viac áut, tak uveďte len svoju prezývku. Táto téma sa bude prísne kontrolovať a všetko, čo porušuje tieto pravidlá alebo pravidlá fóra bude zmazané.
Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Štvrtok, 14. Apríla 2022, 12:20

Tak jedneho dna to asi prijst muselo. TSka bola zosadena z role nasho rodinneho povozu. Zostal som v azii, ale opustil som Japonske vody. Ako k tomu doslo?

Corolle uz pomaly taha na na 20 rokov, u mna uz bude 10. Keby som zil sam, tak ju mozno budem nadalej spokojne jazdit az do zodratia, ale ja uz v nej sam nejazdim. V dobe kedy som ju kupil som zil so svojou priatelkou cerstvo nastahovany v spolocnom podnajme. Lenze casom sa z podnajmu stal vlastny byt, z priatelky zena a dvoj clenna rodina sa rozrastla na rodinu troj clennu. No a to uz zacne clovek uvazovat trocha inak. A niektore veci na aute zacne prioritizovat viac ako v minulosti. A zatial co v minulosti bola moja priorita na aute vykon a zabava, s rodinou sa mi priority obratili o 180°.

Povodne bolo v plane kupovat nove auto uz v 2021, lenze asi vsetci dobre vieme, co za rok to bol a tak sa plany odkladali az do uvodu 2022. Niekedy po novom roku som si ale povedal, ze tento rok uz je treba kupu noveho auta vyriesit stoj co stoj. A celu dobu som povodne smeroval ku kupe o 20 rokov novsieho brasku mojeho sucasneho auta. Novu Toyotu Corollu som si bol niekolko krat vyskusat, a bol som s nou fakt spokojny. Ano, nova Corolla je skvele auto… Lenze… Lenze Toyota si je toho zjavne velmi dobre vedoma a neboji sa tak za toto auto opytat pekny peniaz… A bohuzial cenovka Corolly znacne prevysovala planovany budget, ktory sme mali nachystany na kupu auta.

Takze co som to nakoniec kupil? Hned sa k tomu dostanem (treba to troska natahovat, nie? :)), ale najskor spomeniem ake boli poziadavky. Ako uz bolo spomenute, autom uz nejazdim sam, ani s jednym spolujazdom, ale na palube vozievame aj mladu slecnu. No a toto exponencionalne navysuje mnozstvo veci, ktore sa v kufri auta vozia. Nie je sice pravda, ze clovek pre troj clennu rodinu nutne potrebuje kombi, ja sam som dokazom toho, ze sa da fungovat aj s hatchbackom. Lenze predsa len je pohodlnejsie sa naskladat do kombiku, ako do hatchbacku s podpriemernym objemom kufru (toto platilo pre terajsiu Corollu). Takze kombi bola jasna volba. Potom tu je poziadavka na relativne vykonny motor. Jazdil som uz totiz v zivote vsetko mozne, auta medzi 60 a 500 konmi a pri suziti s mojou Corollou som sa naucil, ze vykon je pre mna prvkom aktivnej bezpecnosti. Jednoducho clovek sa pri predbiehani citi uplne inak, ked musi so stresom predbiehat jednou auto na kilometrovej rovinke a ked s dostatocnou zasobou konikov predbehne kludne aj viac aut naraz v dostatocnej pohode. Toto mimo ine vyradilo u planovanej novej Corolly vsetky motorizacie mimo dvojlitroveho hybridum (a sme zas u tej ceny). Dalsia z mojich poziadaviek od noveho auta sa tykala zadnej napravy. Po 10 rokoch so sucasnou TSkou som sa totiz zariekol, ze uz nikdy nekupim auto, ktore ma vzadu “kolajnicu”, alebo inak povedane vlecnu napravu s torzkou. Pasivna bezpecnost bola samozrejme tiez nesmierne dolezita, nastastie toto uz maju dnes temer vsetky nove auta na velmi vysokej urovni. A napokon som chcel niekolko novych technickych vymozenosti. V terajsom aute som mal z fabriky namontovane radio, automaticku klimu, elektricke okna a ukazovatel aktualnej a priemernej spotreby. Plus som tam mal domontovane BT na volania a CD menic som nahradil krabickou, ktora prehrava MP3 z USB/SD karty. Takze ziadna hitparada. Auta sa za 20 rokov nesmierne posunuli, a aj ked nepotrebujem v aute autonomne riadenie, nastavovanie ambientnej farby interieru ani disco gulu, par kuskov vybavy navyse som predsa len chcel. Samozrejme, do manualnej klimy ani svihadiel uz sa mi po terajsej skusenosti nechcelo, plus som chcel pridat hlavne tempomat, lepsie (xenony alebo LED) svetla, vyhrievane sedacky, parkovacie senzory a Android Auto. Nuz a comu sa sa chcel pokial mozno vyhnut (a co je dnes ovela castejsie, ako by sa mi pacilo) je ovladanie auta vyhradne skrze dotykovy display. V tomto smere je nova Corolla uplne zlata, zatial co pri pohlade do Golfu, Octavie, Leonu alebo Focusu sa mi chce plakat/smiat sa (nehodiace sa skrtnite).

Takze, poziadavky by sme mali. Corolla sice vsetky bezpecne splna, lenze s dvojlitrovym hybridom (jedina motorizacia, ktora splna moju poziadavku na rozumny vykon) stoji fakt ranec. A aj ked som vobec nepocital s funglovkou, malo jazdene kusy stale zacinaju niekde okolo 700 tisic. A to uz bolo skratka moc, nech sme to so zenou pocitali z ktorej kovlek strany. Vacsina konkurencnych znaciek uplne zabila interier, niektore k tomu pridali aj neprijatelny motor (vo Focuse si momentalne mozete vybrat lubovolny benzinovy motor, pokial je to litrovy trojvalec…), az sme nakoniec skoncili v korejskych vodach. Hyundai i30 sa nam pacil viac ako sesterska Kia Ceed, cena super, vybava super, motor (1,5l turbobenzin, 4 valec, 160 koni) v poriadku… Takze sme sa vydali do salonu, autom sme sa previezli, vsetko ok. Vydali sme sa teda domov, nastartovali internety a pozreli sme sa co stoja skladovky, pripadne nejake lahko ojazdne predvadzacky. A pri pohlade na to, co sme pred sebou mali na monitore sme len neveriacky krutili hlavou. Ceny predvadzaciek sa temer nelisili od cien novych vozidiel, skladovky bud neboli, alebo boli za rovnaku cenu ako nove auto. No a nakoniec tu bola farba. Vyber farieb na i30 je v roku 2022 uplne katastrofalny. Cierna, biela a 50 odtienov sedi… Teda, temer. Nastasie to zachranuje cervena, ktoru som mal uz sice na oboch predchadzajucich autach, ale fakt som chcel nejaku veselsiu farbu, a bohuzial mimo cervenej v ponuke nic nebolo. No a toto spolocne s cenami nas tak nejak dotlacilo k podpisu zmluvy na nove auto. Nuz, a potom nastalo cakanie… Ktore ale bolo prekvapivo velice kratke. Z nejakeho dovodu sa na mna usmialo stastie a moja i30 mala “tu spravnu” konfiguraciu a bola vyrobena mimo poradia. Takze namiesto povodne planovanych 4-6 mesiacov bolo auto vyrobene za mesiac a pol a prevzate po cca 2 mesiacoch.

Takze takto sme dopadli. Po novom jazdim korejca. TSka zatial doma zostava, ale dost pravdepodobne to nebude mat dlheho trvania. A teraz zopar foto, nech si nemyslite, ze som si tento krasny pribeh vymyslel :))

Obrázok

Obrázok

Obrázok
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4410
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 22. Apríla 2022, 08:49

Tema precistena, prispevky na temu "Ako vlozit fotky do fora" boli presunute sem: https://www.toyotateam.sk/forum/viewtop ... =37&t=9872

K teme: dlho si to pisal, pekne, strukturovane. Az som mal na chvilu zase pocit, ze sa pise rok 2005 ci 2010 a vsetko je tak ako ma byt :D Velmi sa mi pacia nove Corolly a Camry, s tymi Corollami je to z roka na rok lepsie a o tej novej GR ani nehovorim. Ale to so sebou prinasa aj nejake vyzvy. Jednou z nich je aj to, ze si to kupuje uz kazdy, ak na to ma. Su (asi objektivne) drahsie pre viac dovodov, ale to z korejskych aut nerobi nic horsie. Presne tie sa stavaju idealnou volbou mnohych ludi a pocuvas na ne dobre referencie aj od mechanikov a technikov STK. Z mojho pohladu su korejci dnes presne tam, kde bola kedysi Toyota a dalsie japonske automobilky, ked burali dogmy a likvidovali euro-americku konkurenciu pomerom kvalita/cena (a neskor aj dizajn).

Za niektore toyoty si dnes treba priplatit v porovnani s konkurenciou, ale aj zakaznici, ktori to zeru ako teple rozky to maju velmi dobre spocitane. Vedia do coho idu, maju to prespekulovane a vedia, ze ich caka bezproblemove spoluzitie a minimum "vyrobnych zapaliek" oproti europskym "standardom". Mne sa strasne pacia, kludne by som zozral aj oxymoron sportovy (GR) hybrid alebo fakt, ze ide furt o (nizsiu) strednu triedu, su fakt pekne a vydarene. A to je zarovne pre mna osobne aj trochu taky killer - nie je hrdinstvo kupit si perfektne vyzerajuce moderne auto, ktore dizajnovo alebo dynamicky poškádli aj nemecky mainstream. To dokaze hocikto, kto ma looove :D To prave orechove je mat odjazdene desattisice kilometrov na bielej chladnicke, ktoru Clarkson sarkasticky ofrflal v TopGeare zaciatkom 90.rokov, alebo udrziavat pri zivote staru Camry, ci iny 20-30 rocny povoz, to je to prave, orechove, vesnickove, strediskove, oldskulove. Ale jasne ze to sa neda v kazdom pripade. Preto plati, ze si dobre vybral, pomer cena/hodnota je urcite dobry a nic si tym nepokazil. Len sa budes musiet zmierit s tym, ze na Corollach ti zacne jazdit teraz doslova hocikto a pojmy TTE ci TS ci E12 im nic nebudu hovorit a ani sa o to nebudu zaujimat. Aj na taketo diskusie sa treba pripravit, ked sa niekde na parkovisku s niekym stretnes a budes mu chvalit hybridny kombik a vysvetlovat, ze ty si presne take chcel, ale importerovi uletel dekel a blablabla :D PEACE

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa Srandista » Pondelok, 25. Apríla 2022, 12:07

Pravdu mas Andy, Corolly dnesne su velice fesne, a hlavne v tom GR Sport packete vyzeraju fakt vynikacjuco. A ako vravis, maju objektivne dovody preco stoja tolko, co stoja (hlavne tie hybridy). Lenze na druhej strane, za mna su tiez objektivne drahe. Uplne najlacnejsia Corolla s 1.2 turbo v tej nazakladnejsej vybave stoji furt viac, ako i30 s najsilnejsim benzinom vo vybave najvyssej. A to je skratka za mna uplna mimoza. Nehovoriac o tom, ze ako som spominal, u mna by prichadzal do uvaky jedine ten dvojliter v hybride, bo fakt nie som ochotny ist zo 190 koni na 120, aj ked to je len obycajny rodinny povoz. A tam uz je ta matematika absolutne neuprosna, pretoze napr. v tom GR Sporte uz to auto atakuje mega ceskych, a to za auto z nizsej strednej triedy fakt uplny ulet.

Moj terajsi korejec nie je ziaden luxus, ale je to nove, usporne, bezpecne auto s velkym kufrom, co ma na palube vsetko dolezite a na palubke to ma tablet vacsi ako ten co mam ja doma doma. A verim tomu, ze najblizsich x rokov mi bude spokojne sluzit. Navyse v autosalone mame znamost, takze verim tomu, ze aj keby sa na nom nieco vyvrbilo, tak o nas bude nalezite postarane. Takze na rozdiel on tej Corolly, kde by to bola volba srdca, bola i30 volba rozumu, ale pri dnesnych cenach aut to asi ani moc inak neslo.

A co sa tyka toho, ze je to vlastne tiez taka "chladnicka", tak ano, je. Ale na bezpecne odvezenie rodiny z bodu A do bodu B je prave taka chladnicka uplne ideana s tym, ze viem, ze som pre jej ochranu spravil maximum, co sa dalo. A to je nieco, co o mojej TSke povedat fakt neslo. Nehovoriac o tom, ze ten presun bude v daleko vacsom akustickom aj fyzickom pohodli a nebude to pri nom ani zrat travu okolo cesty :) A verim tomu, ze casom pribudne aj nejake to auto, ktore bude vyberane prave tym srdcom, a to uz fakt nebude ani ten relativne prakticky predokolkovy hatchback :roll:
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4410
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Srandista - Corolla TS

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 25. Apríla 2022, 15:38

pozri, kupil si si po dokonalom zvazeni a spokojny musis byt hlavne ty, nie sused, nie ja, nikto iny. Vy musite byt spokojni a ja myslim, ze budete. Nemas co stratit v tomto smere, ani sa za co hanbit, dovody aj sposob vyberu boli dost racionalne, nie je co riesit. Inak, paradoxne, cez vikend som sa bavil s kamaratom konstrukterom a pri jednom konkretnom aute dosla rec na to, ze ako dobre to ti Korejci robia. On sam od seba zacal - v skratke asi tolko, ze vedia velmi dobre a rozumne zladit dizajnove poziadavky s cenou a celkovou hodnotou pre zakaznika, rozumej - vedia ako spravit dobre vyzerajuce, resp. funkcne veci lacno.

O chladnicku, co sa tyka rozmeru a kombi karoserie, inak neslo. Clarkson svojho casu typicky britsky vysmial Toyotu za (pre neho vtedy) nevabny a bezpohlavny dizajn corolly E10, ktoru doslova zosmiesnil prirovnanim k bielej chladnicke. Da sa k tomu dohladat aj dobove video, ked sa odosobnime, je to vtipne.

A urcite sa treba posunut aj niekam, na co by si jazdil 20 rokov "iba" na E12 corolle, ked je tolko peknych lakadiel navokol. Tsport je fajn, ale urcite nebola najlepsia, ani najdokonalejsia vo svojej ere (takisto ako nie je ani moj vozovy park) a preco nevyskusat aj ine auta. Zivot je kratky.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných