ZÁBEH
ZÁBEH
Nazdar všetci, potrebujem poradiť, mám objednaný auris 1,33 Dual VVT-i a chcel by som vedieť váš názor ako ho zabehať a ešte chcem vedieť či má nejaký význam doobjednať zásterky. Vďaka.
Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i 2009
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZÁBEH
Netočiť prvých 5 tisíc km do obmedzovača a nepodtáčať - neísť pod 2000-2500 otáčok...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Samuel
- začiatočník
- Príspevky: 459
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZÁBEH
Zasterky ? Nuz ak ti nebudu esteticky vadit tak si ich daj. Neviem ako na Toyote ale ked idem za kamosom co ma nove bravo tak nadavam kvalitne lebo je za nim len velka vodna stena ked prsi
A zabeh ? presne ako vravi Rasto
A zabeh ? presne ako vravi Rasto
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Re: ZÁBEH
Podla "navodu na pouzitie" od Toyoty by si ho nemal tocit do cerveneho iba pocas prvych 300 km...Rasťo napísal:Netočiť prvých 5 tisíc km do obmedzovača a nepodtáčať - neísť pod 2000-2500 otáčok...
imho, su aj dolezitejsie veci pri zabehu, nez len nepodtacat a nepretacat motor, a to konkretne - nejazdit prvych par sto km po dialnici (a ked uz, tak stale menit rychlost a otacky), nejazdit s privesnym vozikom, nejazdit na velmi kratke vzdialenosti (ak to nie je nevyhnutne), vyhnut sa zapcham ak sa da, nejazdit pretazeny ... a na zaver by som dodal, ze okrem motora potrebuju zabeh i brzdy ci prevodovka...
Auris 1,6 Dual VVT-i
- Samuel
- začiatočník
- Príspevky: 459
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZÁBEH
Vyhybat sa zapcham ak sa da, to ma pobavilo Ale ano okrem motora samozrejme potrebuju zabeh aj brzdy a samozrejme aj prevodovka Uz sa tesim ked si precitam navod co tam bude popisane
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Re: ZÁBEH
Asi, ze pocuvam dopravne spravy a ked je kade, tak to obchadzam... ...zas ked tri krat stojis na cervenu na jednom semafore to este neni zapcha...Samuel napísal:Vyhybat sa zapcham ak sa da, to ma pobavilo
Auris 1,6 Dual VVT-i
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZÁBEH
To sú koniny - podobne ako tá dialnica - práve by som to auto zobral na dialnicu a pár sto km by som to držal v rozsahu 3500-4500 otáčok - nech má ten motor príležitosť si "sadnúť" - na prevodovke nejako extra nie je čo zabehávať, ale pohyblivé diely motora ako takého, to je iné kafe...
Vyhýbať sa zápcham (ak sa dá) by sa mal každý rozumný vodič...
Vyhýbať sa zápcham (ak sa dá) by sa mal každý rozumný vodič...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: ZÁBEH
To nie su koniny, takmer vo vsetkych manualoch na obsluhu pisu, ze pri prvych par 100 km by si nemal jadzit na jednom prevodovom stupni so stale vytocenym motorom ... rozsah 3500-4500 je na zabeh prilis uzky, nemyslis? Motor musis postupne tocit v celom spektre otacok ... dalej ako som spominal aj prevodovka sa potreubuje zabehat, na dialnici uricte nebudes preradovat tolko ako na okreske, skratka dialnica nie je vhodna na zabeh, ale ja to nikomu vnucovat nebudem, ak chces tak zabehuj auto na dialnici, mna to netrapi...
Auris 1,6 Dual VVT-i
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZÁBEH
No dobre...no... keď to Ty hovoríš...
Si prečítaj návod na obsluhu a nezabudni sa ho držať. A nie že niekde ostaneš visieť v zápche!!!!
Ešte detail - mal som tú možnosť zabehávať svoj (inek tak problémový) 1ZZ-FE v MR-ke po kompletnej generálke a výmene polomotora. Je zaujímavé že všetci čo riešili zábeh "po okrskách" a ako Ty píšeš "plynulým výtáčaním", skončili so znovu zadretým motorom v servise po pár tisíc km. Môj šlape už druhý rok ako hodiny a olej si nepýta a tipni ako som ho zabehával...
Pokús sa tu ľuďom trochu veriť - nespadli sme z mesiaca a pár ľudí tu čo-to vie o autách - pár ľudí tu dokonca videlo aj to auto rozobraté a neiktorí aj piesty držali v rukách, niektorí aj ventily...niektorí si úspešne skúsili aj nejakú tú výmenu motora a podobne...
Rob ako chceš - nové ZZ-ká už problémy nemajú...takže s nejakým zábehom by som sa moc netrápil...proste by som zo začiatku jazdil umiernene...
Si prečítaj návod na obsluhu a nezabudni sa ho držať. A nie že niekde ostaneš visieť v zápche!!!!
Ešte detail - mal som tú možnosť zabehávať svoj (inek tak problémový) 1ZZ-FE v MR-ke po kompletnej generálke a výmene polomotora. Je zaujímavé že všetci čo riešili zábeh "po okrskách" a ako Ty píšeš "plynulým výtáčaním", skončili so znovu zadretým motorom v servise po pár tisíc km. Môj šlape už druhý rok ako hodiny a olej si nepýta a tipni ako som ho zabehával...
Pokús sa tu ľuďom trochu veriť - nespadli sme z mesiaca a pár ľudí tu čo-to vie o autách - pár ľudí tu dokonca videlo aj to auto rozobraté a neiktorí aj piesty držali v rukách, niektorí aj ventily...niektorí si úspešne skúsili aj nejakú tú výmenu motora a podobne...
Rob ako chceš - nové ZZ-ká už problémy nemajú...takže s nejakým zábehom by som sa moc netrápil...proste by som zo začiatku jazdil umiernene...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- Samuel
- začiatočník
- Príspevky: 459
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať používateľa:
Re: ZÁBEH
No dobre povedali ste si, skoro ste sa aj pohadali Myslim ze dolezite je ako vzdy nevytacat zbytocne studeny motor a nedrzat ho v prilis nizkych otackach a je to
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Re: ZÁBEH
V navode bolo napisane iba to, ze ho nemas hnat jak zdutu kozu prvych 300 km, inak tam o zabehu nebolo absolutne nic, takze podla navodu sa ani riadit nedalo...Rasťo napísal:No dobre...no... keď to Ty hovoríš...
Si prečítaj návod na obsluhu a nezabudni sa ho držať. A nie že niekde ostaneš visieť v zápche!!!!
Pozri, mne je to uz jedno teraz, ja uz mam motor davno zabehany, a takym stylom ako som pisal som zabehaval uz viac aut, a ziadne nemalo problemy, vsetky slapali ako hodinky co sa tyka motora...Ešte detail - mal som tú možnosť zabehávať svoj (inek tak problémový) 1ZZ-FE v MR-ke po kompletnej generálke a výmene polomotora. Je zaujímavé že všetci čo riešili zábeh "po okrskách" a ako Ty píšeš "plynulým výtáčaním", skončili so znovu zadretým motorom v servise po pár tisíc km. Môj šlape už druhý rok ako hodiny a olej si nepýta a tipni ako som ho zabehával...
Pokús sa tu ľuďom trochu veriť - nespadli sme z mesiaca a pár ľudí tu čo-to vie o autách - pár ľudí tu dokonca videlo aj to auto rozobraté a neiktorí aj piesty držali v rukách, niektorí aj ventily...niektorí si úspešne skúsili aj nejakú tú výmenu motora a podobne...
Rob ako chceš - nové ZZ-ká už problémy nemajú...takže s nejakým zábehom by som sa moc netrápil...proste by som zo začiatku jazdil umiernene...
Auris 1,6 Dual VVT-i
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných