ZÁBEH

všetko o tomto modeli
hornet74
panic
Príspevky: 43
Dátum registrácie: Utorok, 31. Marca 2009, 14:31
Bydlisko: Revúca

ZÁBEH

Príspevok od používateľa hornet74 » Utorok, 31. Marca 2009, 22:19

Nazdar všetci, potrebujem poradiť, mám objednaný auris 1,33 Dual VVT-i a chcel by som vedieť váš názor ako ho zabehať a ešte chcem vedieť či má nejaký význam doobjednať zásterky. Vďaka.
Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i 2009

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 31. Marca 2009, 22:35

Netočiť prvých 5 tisíc km do obmedzovača a nepodtáčať - neísť pod 2000-2500 otáčok...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa Samuel » Utorok, 31. Marca 2009, 23:39

Zasterky ? Nuz ak ti nebudu esteticky vadit tak si ich daj. Neviem ako na Toyote ale ked idem za kamosom co ma nove bravo tak nadavam kvalitne lebo je za nim len velka vodna stena ked prsi :neutral:
A zabeh ? presne ako vravi Rasto ;)
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Streda, 1. Apríla 2009, 19:12

Rasťo napísal:Netočiť prvých 5 tisíc km do obmedzovača a nepodtáčať - neísť pod 2000-2500 otáčok...
Podla "navodu na pouzitie" od Toyoty by si ho nemal tocit do cerveneho iba pocas prvych 300 km... :mrgreen:

imho, su aj dolezitejsie veci pri zabehu, nez len nepodtacat a nepretacat motor, a to konkretne - nejazdit prvych par sto km po dialnici (a ked uz, tak stale menit rychlost a otacky), nejazdit s privesnym vozikom, nejazdit na velmi kratke vzdialenosti (ak to nie je nevyhnutne), vyhnut sa zapcham ak sa da, nejazdit pretazeny ... a na zaver by som dodal, ze okrem motora potrebuju zabeh i brzdy ci prevodovka...
Auris 1,6 Dual VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa Samuel » Streda, 1. Apríla 2009, 20:03

Vyhybat sa zapcham ak sa da, to ma pobavilo :D Ale ano okrem motora samozrejme potrebuju zabeh aj brzdy a samozrejme aj prevodovka ;) Uz sa tesim ked si precitam navod co tam bude popisane ;-)
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Streda, 1. Apríla 2009, 20:52

Samuel napísal:Vyhybat sa zapcham ak sa da, to ma pobavilo :D
Asi, ze pocuvam dopravne spravy a ked je kade, tak to obchadzam... ;-) ...zas ked tri krat stojis na cervenu na jednom semafore to este neni zapcha... :mrgreen:
Auris 1,6 Dual VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 1. Apríla 2009, 21:36

To sú koniny - podobne ako tá dialnica - práve by som to auto zobral na dialnicu a pár sto km by som to držal v rozsahu 3500-4500 otáčok - nech má ten motor príležitosť si "sadnúť" - na prevodovke nejako extra nie je čo zabehávať, ale pohyblivé diely motora ako takého, to je iné kafe...
Vyhýbať sa zápcham (ak sa dá) by sa mal každý rozumný vodič...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Streda, 1. Apríla 2009, 21:44

To nie su koniny, takmer vo vsetkych manualoch na obsluhu pisu, ze pri prvych par 100 km by si nemal jadzit na jednom prevodovom stupni so stale vytocenym motorom ... rozsah 3500-4500 je na zabeh prilis uzky, nemyslis? Motor musis postupne tocit v celom spektre otacok ... dalej ako som spominal aj prevodovka sa potreubuje zabehat, na dialnici uricte nebudes preradovat tolko ako na okreske, skratka dialnica nie je vhodna na zabeh, ale ja to nikomu vnucovat nebudem, ak chces tak zabehuj auto na dialnici, mna to netrapi... :roll:
Auris 1,6 Dual VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa Rasťo » Štvrtok, 2. Apríla 2009, 07:19

No dobre...no... :lol: keď to Ty hovoríš...
Si prečítaj návod na obsluhu a nezabudni sa ho držať. A nie že niekde ostaneš visieť v zápche!!!! :lol:
Ešte detail - mal som tú možnosť zabehávať svoj (inek tak problémový) 1ZZ-FE v MR-ke po kompletnej generálke a výmene polomotora. Je zaujímavé že všetci čo riešili zábeh "po okrskách" a ako Ty píšeš "plynulým výtáčaním", skončili so znovu zadretým motorom v servise po pár tisíc km. Môj šlape už druhý rok ako hodiny a olej si nepýta a tipni ako som ho zabehával... ;-)
Pokús sa tu ľuďom trochu veriť - nespadli sme z mesiaca a pár ľudí tu čo-to vie o autách - pár ľudí tu dokonca videlo aj to auto rozobraté a neiktorí aj piesty držali v rukách, niektorí aj ventily...niektorí si úspešne skúsili aj nejakú tú výmenu motora a podobne... ;-)
Rob ako chceš - nové ZZ-ká už problémy nemajú...takže s nejakým zábehom by som sa moc netrápil...proste by som zo začiatku jazdil umiernene...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa Samuel » Štvrtok, 2. Apríla 2009, 12:49

No dobre povedali ste si, skoro ste sa aj pohadali ;-) Myslim ze dolezite je ako vzdy nevytacat zbytocne studeny motor a nedrzat ho v prilis nizkych otackach a je to ;-)
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Štvrtok, 2. Apríla 2009, 15:01

Rasťo napísal:No dobre...no... :lol: keď to Ty hovoríš...
Si prečítaj návod na obsluhu a nezabudni sa ho držať. A nie že niekde ostaneš visieť v zápche!!!! :lol:
V navode bolo napisane iba to, ze ho nemas hnat jak zdutu kozu prvych 300 km, inak tam o zabehu nebolo absolutne nic, takze podla navodu sa ani riadit nedalo...

Ešte detail - mal som tú možnosť zabehávať svoj (inek tak problémový) 1ZZ-FE v MR-ke po kompletnej generálke a výmene polomotora. Je zaujímavé že všetci čo riešili zábeh "po okrskách" a ako Ty píšeš "plynulým výtáčaním", skončili so znovu zadretým motorom v servise po pár tisíc km. Môj šlape už druhý rok ako hodiny a olej si nepýta a tipni ako som ho zabehával... ;-)
Pokús sa tu ľuďom trochu veriť - nespadli sme z mesiaca a pár ľudí tu čo-to vie o autách - pár ľudí tu dokonca videlo aj to auto rozobraté a neiktorí aj piesty držali v rukách, niektorí aj ventily...niektorí si úspešne skúsili aj nejakú tú výmenu motora a podobne... ;-)
Rob ako chceš - nové ZZ-ká už problémy nemajú...takže s nejakým zábehom by som sa moc netrápil...proste by som zo začiatku jazdil umiernene...
Pozri, mne je to uz jedno teraz, ja uz mam motor davno zabehany, a takym stylom ako som pisal som zabehaval uz viac aut, a ziadne nemalo problemy, vsetky slapali ako hodinky co sa tyka motora...
Auris 1,6 Dual VVT-i

Používateľov profilový obrázok
cobber
panic
Príspevky: 40
Dátum registrácie: Štvrtok, 27. Augusta 2009, 23:58
Bydlisko: Ružomberok

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa cobber » Pondelok, 12. Októbra 2009, 09:25

NO mne v Toyote povedali ze ho nemusim zabehavat vobec ze uz je zabehnuty vo vyrobe tak teda neviem?:D
RAV4 2013 2,2 D4D AWD
before:Auris 009navi, 1,6 Valvematic 6M/T

Používateľov profilový obrázok
180dcat
panic
Príspevky: 47
Dátum registrácie: Sobota, 9. Augusta 2008, 21:31

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa 180dcat » Pondelok, 12. Októbra 2009, 12:31

ked som ja kupoval karu to je uz skoro 2 roky tak mi povedali aby som ju siel prevetrat na dialnicu.

zk24
Chrumka
Príspevky: 419
Dátum registrácie: Streda, 1. Apríla 2009, 11:08

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa zk24 » Pondelok, 12. Októbra 2009, 13:16

Mne bolo odporucane 5,000 km ho setrit. trvalo mi to asi tyzden, takze sa to dalo vydrzat :mrgreen: :mrgreen:

Používateľov profilový obrázok
tomib
panic
Príspevky: 78
Dátum registrácie: Pondelok, 15. Júna 2009, 13:32
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: ZÁBEH

Príspevok od používateľa tomib » Pondelok, 12. Októbra 2009, 13:51

=>zk24 si nabehala 5k km za tyzden?!?! si robis prdel dievcatko? :D
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných