Skusenosti s motorom 1,6

všetko o tomto modeli
canabissko
nula
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Streda, 18. Júna 2008, 21:28

Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa canabissko » Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:09

ake mate skusenosti s tymto motorom??? uvazujem bud o aurise alebo corolle ale jedine s 1,6 ved tie diesle su riadne predrazene a dnesne ceny? no budem chodit dost casto aj dialnica tak do 160-180 co som sa kukal tak ma sklamalo, ze to nema 6, to by bolo lepsie, ale zas hadam konstrukteri vedia co robia, dakujem za vase nazory na tu 1,6 dik

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: 1,6

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Nedeľa, 29. Júna 2008, 22:06

canabissko napísal:ake mate skusenosti s tymto motorom??? uvazujem bud o aurise alebo corolle ale jedine s 1,6 ved tie diesle su riadne predrazene a dnesne ceny? no budem chodit dost casto aj dialnica tak do 160-180 co som sa kukal tak ma sklamalo, ze to nema 6, to by bolo lepsie, ale zas hadam konstrukteri vedia co robia, dakujem za vase nazory na tu 1,6 dik
Velmi dobry vyber, fakt mozem ten motor iba chvalit, teda az na tu drobnost, ze ma iba 5-st. prevodovku. Co sa tyka kultury chodu je velmi tichy a aj pri 130-140 km/h je viac pocut aerodynamicky hluk, nez motor. Co sa tyka tahu, je naozaj velmi linearny aj napriek tomu, ze max tociveho momentu je pri 5200 ot ... pekne taha uz od 2000 ot, pri 3000 ot zacne ozivat a pri 4000 ot nastava doslova kopanec ... neprotestuje ani proti otackam okolo hranice 1500 ot pri ustalenej rychlosti bez akceleracie (piaty kvalt sa da bez problemov zaradit uz pri cca 55 km/h) ... velmi lahko sa vytaca, pretoze je sprevodovany dost na kratko ... to by nevadilo, keby mal 6-st. prevodovku, pretoze tocit pri 130-ke cca 4100 ot je fakt dost ... co sa tyka prevodov (na patke):

2000 ot ...... 70 km/h
2500 ot ...... 80 km/h
3900 ot ...... 120 km/h
4300 ot ...... 140 km/h

Spotreba po cca 3000 km sa ustalila na hranici 7,0 l/100 km ... treba povedat, ze je to z mojho pohladu velmi usporny motor, no ked chces jazdit "na spotrebu", tak je lepsie trvalo neist viac ako 120 km/h, pretoze pre porovnanie pri 120-ke to berie 7,8 litra a pri 130-ke uz 8,6 l, takze dost rozdiel ... v meste pocas spicky sa da v pohode zmestit do 8 litrov, mimo spicky aj so zapnutou klimou v pohode pod 7,5 litra

Ak mas nejake otazky, kludne sa opytaj... ;-)
Auris 1,6 Dual VVT-i

canabissko
nula
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Streda, 18. Júna 2008, 21:28

Re: 1,6

Príspevok od používateľa canabissko » Utorok, 1. Júla 2008, 10:18

no tak ten auris je taky trosku divny...... ale zas ako sa mi nepacil sa mi teraz paci. chcel by som vediet, ako je to s tou prevodovkou, mne sa to zda tak divne, ako osobne jazdim tak, ze mam roku na laktovke a drzim prevodvku, no neviem ako na tom aurise je to s tou laktovkou, uz na corolle sa mi to paci viac..... no budem musiet skocit do showroomu, inak bud zoberem auris, corollu alebo civic

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: 1,6

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Utorok, 1. Júla 2008, 12:09

canabissko napísal:no tak ten auris je taky trosku divny...... ale zas ako sa mi nepacil sa mi teraz paci. chcel by som vediet, ako je to s tou prevodovkou, mne sa to zda tak divne, ako osobne jazdim tak, ze mam roku na laktovke a drzim prevodvku, no neviem ako na tom aurise je to s tou laktovkou, uz na corolle sa mi to paci viac..... no budem musiet skocit do showroomu, inak bud zoberem auris, corollu alebo civic
O laktovku si ruku neopries, pretoze paka je vysoko (blizko pri volante) a laktovka je nizko, takze si mozes opierat akurat lavu ruku... :) ...ak ti to vadi a trvas na tej opierke, tak ta Corolla bude pre teba lepsia, i ked drahsia...
Auris 1,6 Dual VVT-i

canabissko
nula
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Streda, 18. Júna 2008, 21:28

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa canabissko » Streda, 2. Júla 2008, 08:16

dakujem za odpoved, nevies ako je to s tym automatom? asi ma tiez 5kvalt ale moze to byt sranda radit s tymi padlami za volantom a su tie plasty az tak katastrofalne tvrde ako pisu? inak jazidm na cliu a vw golfe plus, oba diesle, dnes asi pojdem do showroomu, ak sa vyparim z prace :idea: :razz:
P.S:som tak rozmyslal ze pri dnesnych cenach nafty ta spotreba za ten hluk za tie dva litre v priemere dolu nestoji ale zas na druhu stranu ked teraz zacnu vsetci kupovat benzinaky, tak nafta zas zlacnie......... :shock:

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa fajry » Streda, 2. Júla 2008, 09:34

Neviem co tu spekulujes. Pokial si este nebol v shoroome, tak tam rychlo bez. Pozri si to na vlastne oci a potom sa tu pytaj. Tieto Tvoje otazky su teraz dost bezpredmetne a vela odpovedi sa da najst na strankach jednotlivych predajcov Toyoty.

A btw: v dnesnej dobe sa diesel absolutne neoplati, pokial nenajazdis aspon 25tis km rocne!
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Streda, 2. Júla 2008, 10:25

canabissko napísal:dakujem za odpoved, nevies ako je to s tym automatom? asi ma tiez 5kvalt ale moze to byt sranda radit s tymi padlami za volantom a su tie plasty az tak katastrofalne tvrde ako pisu? inak jazidm na cliu a vw golfe plus, oba diesle, dnes asi pojdem do showroomu, ak sa vyparim z prace :idea: :razz:
P.S:som tak rozmyslal ze pri dnesnych cenach nafty ta spotreba za ten hluk za tie dva litre v priemere dolu nestoji ale zas na druhu stranu ked teraz zacnu vsetci kupovat benzinaky, tak nafta zas zlacnie......... :shock:
Plasty su podla mna vec vkusu, mne osobne je to absolutne jedno, pretoze jedine co pocas jazdy drzim je vlant a radiaca paka ... s automatom skusenosti nemam, ale je dost pravdepodobne, ze bude sprevodovany inak ako manual
fajry napísal:A btw: v dnesnej dobe sa diesel absolutne neoplati, pokial nenajazdis aspon 25tis km rocne!
Hmm, tak v pripade porovnania 1,6 benzin a 2,0 D4D je ten rozdiel v nakupnej cene prilis velky a vratil by sa ti asi po 200 tisic km a to som tomu dieslu ratal spotrebu 5 l/100 km... :) ...priplatok 140 000 za diesel je fakt supa ... pri 1,4-kach je cenovy rozdiel 75 000 Sk co tiez nie je malo...
Auris 1,6 Dual VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa Samuel » Streda, 2. Júla 2008, 13:57

Diesel do Aurisa myslim ze bezpredmetny........co sa tyka prevodovky, sice to toci 4100 ale zase nepocujes ani prd........viac pocut gumy a vietor ako vobec motor......a obcas ked prejdes nejakeho zajaca :D co sa tyka automatu tak na tom som jazdil len v kombinacii s 1,4 dieselom a ta prevodovka je pomerne rychla.......avsak ako vravim investicia do Aurisu v pripade tychto veci asi dost zbytocna........navyse ked Avensis je vo fantastickej vybave uz od 739 000.-......http://www.toyota.sk/cars/new_cars/aven ... emium.aspx ........v tom pripade sa do aurisa neoplati buchnut viac ako nejakych tych 570 000........
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Streda, 2. Júla 2008, 14:25

Samuel napísal:Diesel do Aurisa myslim ze bezpredmetny........co sa tyka prevodovky, sice to toci 4100 ale zase nepocujes ani prd........viac pocut gumy a vietor ako vobec motor
Pravda, pravda, len ma to tu chybu, ze absenciou sestky zbytocne stupa spotreba na dialnici...
Auris 1,6 Dual VVT-i

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa Samuel » Piatok, 4. Júla 2008, 22:56

m.a.t.o. napísal:
Samuel napísal:Diesel do Aurisa myslim ze bezpredmetny........co sa tyka prevodovky, sice to toci 4100 ale zase nepocujes ani prd........viac pocut gumy a vietor ako vobec motor
Pravda, pravda, len ma to tu chybu, ze absenciou sestky zbytocne stupa spotreba na dialnici...
tak kto hovori aby si chodil stale 130 :D staci sit aj 110........a jasne uznavam 6 rychlost ako uplne dlhy stupen nezavisle na inych by som hodil do kazdeho jedneho auta........
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa drgi » Piatok, 4. Júla 2008, 23:54

no neviem, auris je predsa len tazka krava (1305-1380kg)
1.6 motor nech je ako chce dobry, tak sa bude na dialnici 160-180 silit viac ako dost, a umerne tomu sa bude znizovat jeho zivotnost. ak si planujes to auto nechat dlhsie, tak si kup so silnejsim motorom.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa Samuel » Sobota, 5. Júla 2008, 20:58

drgi napísal:no neviem, auris je predsa len tazka krava (1305-1380kg)
1.6 motor nech je ako chce dobry, tak sa bude na dialnici 160-180 silit viac ako dost, a umerne tomu sa bude znizovat jeho zivotnost. ak si planujes to auto nechat dlhsie, tak si kup so silnejsim motorom.
180 dialnicou ?? co vam nestacil ako machroval Žitný.......nechem zabŕdať ale Auris ozaj neni auto na dialnicu.......parkrat do roka ano.....ale ked autom chodis furt na dlhe cesty tak o Aurise ani moc neuvazuj
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Používateľov profilový obrázok
m.a.t.o.
panic
Príspevky: 102
Dátum registrácie: Piatok, 20. Júna 2008, 18:48

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa m.a.t.o. » Sobota, 5. Júla 2008, 21:00

drgi napísal:no neviem, auris je predsa len tazka krava (1305-1380kg)
1.6 motor nech je ako chce dobry, tak sa bude na dialnici 160-180 silit viac ako dost, a umerne tomu sa bude znizovat jeho zivotnost. ak si planujes to auto nechat dlhsie, tak si kup so silnejsim motorom.
Tak o tom, ze 1,3 tony je dost nema zmysel diskutovat, ale konkurencia v nizsej st. triede na tom tiez nie je lepsie ... a dalsi problem je, ze ak chces do Aurisa silnejsi motor, tak to uz jedine 2,2 D4D, ale kto by si uz kupil hatchback za 900 tisic, ked za tiez prachy uz mas strednu triedu...
Auris 1,6 Dual VVT-i

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa drgi » Nedeľa, 6. Júla 2008, 00:41

180 po poloprazdnej dialnici nie je ziaden problem, dokonca ani na oktavke prvej generacie.

ked sa bavime o konkurencii, tak napriklad taka mazda 3 vazi o 100-200 kg menej.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Skusenosti s motorom 1,6

Príspevok od používateľa Samuel » Sobota, 12. Júla 2008, 21:31

drgi napísal:180 po poloprazdnej dialnici nie je ziaden problem, dokonca ani na oktavke prvej generacie.

ked sa bavime o konkurencii, tak napriklad taka mazda 3 vazi o 100-200 kg menej.
Auris je tazsi to je pravda ale zas ma jeden z najvykonnejsich 1,6 motorov v triede takze sa to kvazi aj vyrovna........a tazsi je hlavne preto ze je bezpecnejsi........aspon by mal byt :D
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných