Tak som si bol toho noveho Aurisa na kratko skusit.
Celkove dojmy boli pozitivne az na jedno obrovske minus, k tomu sa hned dostanem.
Skusal som Aurisa 1.6 vo vybave Active s paketmi Comfort a Sport.
Najprv tie pozitiva. Auto vyzera nazivo lepsie ako na fotkach, hlavne ten agresivny predok sa mi fakt lubi. Sedacky su umiestnene nizko, vo vybave Sport maju aj skvele bocne vedenie, miesta okolo vodica je dostatok, volant sa da nastavit ako vyskovo, tak aj pozdlzne, takze nejdenie idelanej pozicie nie je problem. Navyse ma volant dobre rozmery a je obsity kozou, takze sa nesmyka. Okolie je klasicky japonske, takze pre mna vsetko intuitivne. Vzadu je miesta tiez dost, akurat je problem s priestorom na nohy, ked je sedacka v najnizsej polohe, tak uz zadny pasazieri musia nohu sukat docela nasilu pod sedacku. To je trocha smutne, ak by som to zobral konkretne na seba, tak aby sa pasazieri vzadu citili komfortne, ja by som sa musel zo svojho komfortu ustupovat. Na kolena je vsak miesta dotatok.
Co sa jazdy tyka. Radenie spiatocky je cez kruzok, podobne som to videl aj v Subaru napriklad. Prislo mi, ze sa zo spiatocky blbo predaduje do 1, nie pokazde som to trafil na prvy pokus, nie je tam tak vyhradeny prehod medzi spiatockou a 1 ako u mna, alebo ako na starej E11. Navyse, vdaka tomu, ze auto uz ma parkovaciu kameru, tak po zaradeni spiatocky nepipa, a pre mna to bol docela nezvyk, predsa len ked mam spiatocku, tak mi auto jasne akusticky dava najavo, ze mam spiatocku.
Jazda samotna bola neskutocne komfortna. Toto bolo skvele, a viacprvok vzadu bol fakt citit, napr. pri prejazde vymolov, ktore nam tu po zime zostali. Ked mi niekto bude tvrdit, ze rozdiel medzi torzkou a multilinkom nespoznam, tak ho mozem okamzite poslat na liecenie. Spojka bola dlha a makka, prevodovka ako v slahacke, toto mi vadi aj na Yarise strasne, u mna ma prevodovka aspon nejaky odpor. Drahy mi prisli hrozne dlhe, ale to nebolo to najhorsie. Uplne najhorsie boli tie dlhe prevody. Kto v EU vymyslel pokutovanie automobiliek za vypustany CO2 by mal nejako exemplarne potrestany (a toto hovorim naozaj velmi jemne), pretoze co to robi s naturou aut, to je do placu. V meste som sa pri 50 musel pohybovat na 3, aby auto aspon nejako slo, ak by som chcel zahajit nejake rychle predbiehanie, tak bych si musel podradit minimalne za 2, inak bych sa nikam nedostal. Hned pri vjazde na obchvat som zaradil 6, a to bolo velka chyba, jak som sa jal predbehnut kamion, tak ma zo zadu vyblikala nejaka Alfa, a uprimne, nemozem jej to mat za zle. Toto bolo fakt nieco hrozne, ja chcem normalne prevody, ako boli aj volakedy. Na starej E11 som v meste jazdil bezne na 4, na E12 jazdim na 5, tu zaradit v novom Aurise, tak mi asi chcipne motor. Hrozne, fakt hrozne... Motor sice vykon mal, ale musel som ho dost dolovat. Ja viem, uz som asi zhyckany z TSky, ale urcite by mi to tak neprislo, keby prevodovka nemala take otrasne dlhe prevody...
Zadne okno bolo fakt malicke, pri parkovani som sa musel spoliehat na kameru, pretoze vela som poza seba nevidel. Laktova opierka mi prisla v blbej polohe voci prevodovke, mozno kebych si ju posunul, tak by to bolo lepsie, to som vsak neskusal, mozno niekedy nabuduce. Autu sa dalo kompletne vypnut VSC, za toto Toyote fakt tlieskam!
Kazdopadne, vo vseobecnosti sa mi novy Auris fakt pacil, vedel by som si ho predstavit ako nahradu pre rodicov za terajsieho Yarisa. Tatko uz si na Yarisa (cize na prejav modernych aut) zvykol, takze by sa mu vsetky vylepsenia urcite zamluvali. Ja bych v nom ale normalne fungovat nemohol, minimalne do chvile, kedy by som z neho vyhodil prevodovku a dal tam nieco s normalnejsimi prevodmi. A aj tak by to bolo u mna len mestke posuvadlo, ten chybajuci vykon oproti TSke by mi na okreskach a dialnici hodne chybal. (To by bol vlastne taky dobry navrh pre Toyotu, nacpite pod kapotu 2ZZ-GE s C60 alebo C64, nalepte na masku znacik TS a hodte to do predaja!
)