Maghreb napísal:Pri 40km denne nerozmyslaj nad naftou. Realne teda od nastartovania do vypnutia prejdes 20km, co sa naftovy motor ledva zohreje. Ked zratam 40km denne krat 20 dni v mesiaci x 12 mesiacov to mas 9600km na rok. Ked zaratam este nejake cestovanie na nakupy, nejaka dovolenka, tak sa k 20 000km rocne ani nedostanes. A naftovy motor zacne mat zmysel pri dlhsich jazdach a zaroven ked najazdis aspon nejakych 25/30 000km rocne.
To uz fakt rozmyslaj skor nad hybridom, nie je o vela drahsi ako naftak, alebo potom naozaj zostava uz len 1.6. Ja mam presne tuto istu dilemu, obcas este myslienkami idem k naftaku (nizka spotreba + prijemny pocit kopanca ked zaberie turbo), ale vzdy pri uvazovani typu mestske jazdy, spolahlivost (naftaky maju horsiu), filter pevnych castic, atd. sa spamatam a idem znova ku hybridu / 1.6 benzin.
Áno, to je pravda čo píšeš...tak potom skôr benzín ako hybrid...toho hybrida by som sa ešte dosť bál ho mať...predsa je to ešte niečo dosť nové medzi SVK motoristami
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
o tých DPF/FAP tiež píšu samé údržby príp. výmenu čo dosť zaťažuje finančnú situáciu ľudu
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
a pri atmosferickom benziňáku je tá údržba dosť minimálna si myslím, hlavne u Japonca...no keď vylúčim diesel kvôli údržbe a spoľahlivosti, tak ostáva v príp. Auris-u už len tá 1.6 Valvematic
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
kurňa, škoda že to nemá turbínu
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
tá mi tam dosť chýba !!! Inak v tých výpočtoch máš sakra pravdu že sa to až tak predsa nevyplatí v mojom prípade, iba že by som na úkor tej návratnosti šiel do toho len za pocit toho dieselového výkonu, no neviem či to stojí za tie navyše náklady okolo toho
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)