Auris II

všetko o tomto modeli
Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Streda, 25. Decembra 2013, 16:31

Maghreb napísal:Pri 40km denne nerozmyslaj nad naftou. Realne teda od nastartovania do vypnutia prejdes 20km, co sa naftovy motor ledva zohreje. Ked zratam 40km denne krat 20 dni v mesiaci x 12 mesiacov to mas 9600km na rok. Ked zaratam este nejake cestovanie na nakupy, nejaka dovolenka, tak sa k 20 000km rocne ani nedostanes. A naftovy motor zacne mat zmysel pri dlhsich jazdach a zaroven ked najazdis aspon nejakych 25/30 000km rocne.

To uz fakt rozmyslaj skor nad hybridom, nie je o vela drahsi ako naftak, alebo potom naozaj zostava uz len 1.6. Ja mam presne tuto istu dilemu, obcas este myslienkami idem k naftaku (nizka spotreba + prijemny pocit kopanca ked zaberie turbo), ale vzdy pri uvazovani typu mestske jazdy, spolahlivost (naftaky maju horsiu), filter pevnych castic, atd. sa spamatam a idem znova ku hybridu / 1.6 benzin.
Áno, to je pravda čo píšeš...tak potom skôr benzín ako hybrid...toho hybrida by som sa ešte dosť bál ho mať...predsa je to ešte niečo dosť nové medzi SVK motoristami :D o tých DPF/FAP tiež píšu samé údržby príp. výmenu čo dosť zaťažuje finančnú situáciu ľudu :( a pri atmosferickom benziňáku je tá údržba dosť minimálna si myslím, hlavne u Japonca...no keď vylúčim diesel kvôli údržbe a spoľahlivosti, tak ostáva v príp. Auris-u už len tá 1.6 Valvematic :roll: kurňa, škoda že to nemá turbínu :lol: tá mi tam dosť chýba !!! Inak v tých výpočtoch máš sakra pravdu že sa to až tak predsa nevyplatí v mojom prípade, iba že by som na úkor tej návratnosti šiel do toho len za pocit toho dieselového výkonu, no neviem či to stojí za tie navyše náklady okolo toho :roll: :roll: :roll:
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Maghreb » Streda, 25. Decembra 2013, 17:20

Keby si bol v juznej afrike, mozes kupit 1.6 s kompresorom :)
http://www.carmag.co.za/news/toyota-auris-trd-driven/
Uz som hladal, ci sa niekde neda ten kompresorovy kit kupit :)

Ja osobne asi kupim jazdeny auris hybrid.

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Streda, 25. Decembra 2013, 17:38

Nevie niekto aké sú tam možné alternatívy od výrobcu na veľkosť kolies okrem série 16 palcov, na motor 1.6 Valvematic 97kw alebo 2.0 D4D 91kw :)
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Používateľov profilový obrázok
KLingO
začiatočník
Príspevky: 407
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 16:29
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

Re: Auris II

Príspevok od používateľa KLingO » Sobota, 28. Decembra 2013, 22:39

hybridu sa neboj .. ja u zmam nabehane na mojom cez 9000 a pohodicka, normalne ma prestalo bavit radit manualom

technologia ako taka nie je nova, toyota to ma postupne odladovane v priusoch uz od roku 2000 - do dnes jazdia prve priusy s povodnymi baterkami ako taxiky

a spotrebou si na tom zhruba ako u diesla - spolahlivostou este lepsie ako u atmosfery

oproti atmosfere mas vyhodu vyssieho krutaku (200Nm vs 160Nm) - ale co je podstatne - tak uz od 0 otacok

navyse kufor to ma rovnako velky ako nehybridy kedze baterku narvali do zadneho sedaku


takze ak ti nevadi cena diesla - radsej kup hybrid - NEOBANUJES
______________________
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Nedeľa, 29. Decembra 2013, 11:09

Aké sú tam údržby okolo toho pohonu Hybrid ??? Baterky sú životnosťou ako na tom a údržba o ne spočíva v čom ??? No Hybrid je technológia vyrobená skôr do mesta nie :roll:
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Používateľov profilový obrázok
KLingO
začiatočník
Príspevky: 407
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 16:29
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

Re: Auris II

Príspevok od používateľa KLingO » Nedeľa, 29. Decembra 2013, 14:27

udrzba je ako u klasickej atmosfery od toyoty - menit olej a filtre kazdych 15tkm
baterky su NiMH takze bezudrzbove - auto si samo reguluje nabijanie a vybijanie aby sa nestalo ze ich vybije do 0 alebo prebije
ak by predsa len odisla baterka tak to nie je az taky problem lebo staci vymenit vadny clanok - navyse zaruka je 5 rokov a pokial servisujes auto v toyote tak sa da pedlzovat (Priusy predoslych generacii stlae behaju na povodnych baterkach ako taxiky - takze nemam obavu o to)

hybrid je prezentovany ako technologia do mesta co je v podstate pravda, ale usporu vidno aj na okreskach - jedine kde sa technologia nema ako prejavit je dialnica kedze tam brzdis minimalne a tym padom nevyhadzujes ziadnu energiu (vsetku co motor vyrobi spotrebujes na pohyb) - takze jedine na dialnici ma diesel vyhodu
______________________
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Nedeľa, 29. Decembra 2013, 19:42

Celkom ma zaujala tá nová AURIS :D Páči sa mi aj exteriér ale aj interiér, je taký iný ako má konkurencia :) Ako je na tom TOYOTA celkovo s výrobou a kvalitou ich modelov materiálovo ? Používajú kvalitné japonské matroše ? Karosérie sú na tom s konzerváciou a lakom /základ/ ako ?, pretože niektoré modely zvyknú korodovať hlavne v oblasti podvozka a spodných častí dverí+prahov :? Nevie niekto ako to majú ošetrené tieto nové modely od cca 2012 výroby :roll:
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Používateľov profilový obrázok
julec
panic
Príspevky: 46
Dátum registrácie: Sobota, 8. Júna 2013, 14:19

Re: Auris II

Príspevok od používateľa julec » Streda, 1. Januára 2014, 13:04

rád by som sa aj ja trocha vyjadril k téme. som šťastným majiteľom Aurisu ročník 2009, kúpil som ho z druhej ruky s benzínovým motorom 1,6 Valvematic a po pravde som celkom prekvapený aký je ten motor pružný, tichý, a úsporný.vôbec sa netreba báť poštekliť ho pritlačením pedálu na podlahu motor sa rád nechá vyhnať do otáčok a okolo 2500 otáčok nádherne zaberá, čo znamená, že sa s ním dá kľudne aj ponaháňať. samozrejme ťa to nevtlačí do sedačky ako s turbo motorom, čo ale neznamená, že si s ním neužiješ celkom dosť radosti.v novom Aurise bude mať rovnaké vlastnosti ako v tom mojom kedže technológia je tá istá. ja jazdím hlavne mesto a nejak sa nesnažím jazdiť úsporne a mám spotrebu okolo 7,2 litra čo vôbec nie je zlá hodnota na benzín, teraz v zime to je 7,5litra. pri tvojom nájazde kilometrov by som vôbec neriešil diesel ten je ozaj dobrý vtedy keď ročne spravíš tak 30-40 tisíc km. osobne v novom Aurise som len sedel, páči sa mi zvonka len vnútri to je akási nuda a tá skosená palubovka na mňa pôsobí dosť staromódne a hlavne mi tam chýba tá vyvýšená radiaca páka,ktorá je perfektne po ruke. a ešte jedna vec ktorá ma ruší pri mojej Toyotke - tým že má jednoduchšiu zadnú nápravu pravidelne sa mi stáva pri rýchlosti 130-140 na diaľnici v zákrutách na mostných spojoch že mi veľmi nepríjemne odskočí zadok. neviem ako je na tom nový Auris, ale ak je tam tiež jednoduchá zadná náprava počítaj s tým, že pri rýchlych prejazdoch ti ten zadok bude odskakovať.

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Srandista » Streda, 1. Januára 2014, 13:12

V novom aurise je jednoducha zadna naprava len pre 1.33 benzin a 1.4 diesel, motorizacie 1.6 benzin, 1.8 hybrid a 2.0 diesel uz maju vzadu multilink. A mozem s radostou povedat, ze to blahodarne vplyva nie len na jazdne vlastnosti, ale aj hlavne na pohodlie na palube.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Streda, 1. Januára 2014, 14:46

julec:

Tá spotreba ktorú píšeš je super :shock: 7,2 v zime 7,5 viac menej po meste je skutočne dobrá... 8) ako potom jazdíš keď máš takú spotrebu ? máš to odmerané ako ? cez PC, alebo vždy pri tankovaní meriaš :roll: Tak teda vravíš že ten motor je slušne dobrý aj výkonovo aj spoľahlivosťou ? Akú máš prevodovku MT/6 ? A čo prevodovka v pohode, je dobrá ? Dík za odpoveď ;-)
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Používateľov profilový obrázok
julec
panic
Príspevky: 46
Dátum registrácie: Sobota, 8. Júna 2013, 14:19

Re: Auris II

Príspevok od používateľa julec » Streda, 1. Januára 2014, 18:06

Cirdemanko:
jazdím hlavne mesto do práce a s práce viac menej vždy v zápche a spotrebu meriam palubným počítačom vždy pri tankovaní vymažem údaje a pri ďalšom tankovaní sa pozriem za koľko som jazdil nad 7,5 litra som sa ešte nedostal a to ako hovorím hlavne sa posúvam v bratislavskej zápche. auto som kupoval minulý rok v apríli z druhej ruky malo najazdené 45 tisíc jedine čo som tam menil bol olej a nechal som vysústružiť brzdové kotúče lebo pôvodnému majiteľovi to dlho stálo na dvore a objavili sa mi ryhy na kotúčoch plus menil som aj zadné platničky. po takmer roku užívania je auto absolútne bez údržby jedine čo musím je len doplniť ostrekovač :o)) najazdil som cca 10 tisíc km. prevodovku mám 6st. a radenie rýchlostí je absolútne bezproblémové rýchlosti skoro samé skáču tam kde treba. motor je pre mňa vyhovujúci je to o tom čo preferuješ ak sa ti páči záťah motora s turbom tu môžeš byť sklamaný lebo nijaké dramatické hodenie do sedačky nečakaj ale dôkazom, že motor je pružný, je ručička rýchlomera ktorá sa rýchlo šplhá do výšin. motor je úplne spoľahlivý , veď čo už len môžu japonci pokaziť na benzínovom motore? ako mi v jednom bazáre bolo povedané : Toyota vám skorej zhnije ako sa pokazí, alebo aj nedávno som absolvoval TK a EK a chlapík mi tiež hovorí že toto sú dobré autá spoľahlivé tam sa vám nemá čo pokaziť. a verím, že keď budem auťíčko pravidelne servisovať ani sa nepokazí a bude mi spoľahlivo slúžiť pár rokov.keď chceš ozaj vedieť o čom je motor 1,6 Valvematic choď do Toyoty a objednaj si skúšobnú jazdu a sám uvidíš či ti ten motor vyhovuje.

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Streda, 1. Januára 2014, 18:49

julec:

Vďaka za poskytnutú tvoju osobnú skúsenosť ;-) No ak k tomu už príde, že budem rozhodnutí, tak to bude aj na základe skúšobnej jazdy tohoto modelu s týmto motorom :D To je samozrejmosť že to už budem chcieť aj vyskúšať ako to jazdí, no len vieš :roll: skúšobnou jazdou spoľahlivosť a skutočnú spotrebu tohoto motora nezistím :? to viem len od Vás, tých čo ich už majú a jazdia... ;-) A čo karoséria a podvozková časť ? Korózia ju nenapáda ? Zvykne sa to hovoriť o japonskej značke :( že motory majú super a plechy a podvozky sú skorodované :? Tak neviem, čo tvoj prípad, je to pravda ? Vďaka.
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Používateľov profilový obrázok
julec
panic
Príspevky: 46
Dátum registrácie: Sobota, 8. Júna 2013, 14:19

Re: Auris II

Príspevok od používateľa julec » Streda, 1. Januára 2014, 19:06

Cirdemanko:
vieš spoľahlivosť ti nikto nezaručí na 100% aj keď Toyota si spolahlivosť vybudovala a po pravde si ju aj sama naštrbila zbytočnou naháňačkou o prvenstvo najviac vyrábaných áut na svete veď ak sleduješ trocha svet automobilov isto vieš že aj Toyota mala veľké zvolávacie akcie čo jej isto na dobrom mene nepridalo. ale to som odbočil. k tej spoľahlivosti iba toľko: automobilka vyrobí 100 áut ktoré sú úplne bezporuchové ale vyrobí 101 auto ktoré môže byť viac v servise ako na ceste a práve ty môžeš také kúpiť všetko sa to ukáže časom ako to je so spoľahlivosťou a poviem pravdu japonci sú známi tým že sú spoľahlivý už to je záruka že za svoje peniaze dostaneš dobré auto aj keď vždy je tam to ale..predsa len je to stroj...čo sa týka hrdze na karosérii nemám ani zrnko hrdze ani na spojoch v tomto smere nie je žiadny problém čo sa podvozku týka ten je na tom rovnako jedine čo som spozoroval mám značne zkorodovaný spoj kde sa spája výfukové potrubie a samotný výfuk to budem musieť riešiť lebo sa bojím že to zachvílu odpadne. neviem či som jediný čo mám tento problém alebo to je problém všetkých Aurisov každopádne je to jediné miesto kde som našiel hrdzu.

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Streda, 1. Januára 2014, 20:01

S tou spoľahlivosťou máš aj tak trocha pravdu, že keď natrafíš na výrobnú chybu, tak máš smolu :? je to aj trocha o šťastí :) nič nie je dokonalé :( Poprosím aj tých čo majú už nový AURIS II napíšte aj Vy Vaše osobné skúsenosti, príp. skúsenosti Vašich známych ;-) Proste každý kto má AURIS či už benzínový, alebo dieselový podeľte sa o tom so mnou aj so všetkými tu aby sme vedeli čomu sa máme vyhýbať pri kúpe tohoto modelu ;-) Vďaka.
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Auris II

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Sobota, 4. Januára 2014, 14:06

Tak čakám ďalšie Vaše rady a skúsenosti ;-) Napíšem, že kým som si lepšie nepozrel tohoto nového AURIS-a :) tak som pozeral po novom GOLF-e VII :D Má síce lepšie výbavy, silnejšie motory, kvalitnejšie spracovanie, ale dosť vysokú cenu oproti tomuto AURIS-u :( a to sa bavíme o FULL výbave v obidvoch prípadoch...u VW sa strašne veľa platí za príplatkovú výbavu :shock: je tam veľký rozdiel :(
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní