Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
eman22
začiatočník
Príspevky: 282
Dátum registrácie: Pondelok, 25. Mája 2009, 12:17

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa eman22 » Streda, 29. Júla 2009, 22:41

Mysiak napísal:
- sipky SHIFT "optimal drive" - dokaze to usporit
Usporiť to dokáže, len prvých 1000-2000 km moc nepodtáčaj ten motor Toy. to nemaju velmi rady.Pod 2000ot/min. nechod.Ber tie sipky iba orientačne. Vela šťastných km. :) s novým Aurisom.
Mne sa to moc nepaci. Kamos to ma a v 50 to pita 5ku, v 70 6ku a ten zvuk motora no nic moc. Nezlenivie pri tom ten motor? A stale ti tam nejake sipky preblikuju na palubovke. Vam sa paci, ked vam auto repta a pinda do jazdy? Nezlenivie ten motor pri takomto zaobchadzani?
Toyota Auris 1,4D4D, r.v. 2010 6MT
ex. WV Passat 1,8T 20V,r.v.2001
ex Ford Focus 1,8TDci r.v. 2002
Skoda Fabia combi 1,2 "HTP" (firemny)
ex. Toyota Avensis T22 sedan 1,6i 98
ex: Skoda Fabia II 1,4i 16V
ex: Skoda Fabia I 1,9SDi 3x

Používateľov profilový obrázok
KLingO
začiatočník
Príspevky: 407
Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 16:29
Bydlisko: KE
Kontaktovať používateľa:

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa KLingO » Štvrtok, 30. Júla 2009, 00:32

tak ja mam za sebou uz 4400 km a tiez sa vyjadrim k spominanym +/-:
- po 4000 motor dost stichol - uz sa mi stalo ze som pridaval plyn na neutrale aby som na krizovatke zistil ci este ide :D
- sipky su celkom fajn (hlavne pre zenu) ale podstatne lepsia vec je tempomat - dost ho pouzivam aj v meste ked chytim zelenu vlnu tak sa pekne na 4ke gulam 50
- radiaca paka fajne pri volante
- pri radeni do dvojky niekedy pocut cvaknut synchrony
- motor je dost zivy - ked pripucim tak taha (iba niekedy akoby mal plyn casove oneskorenie - zjavne to nie je spojene mechanicky)
- kvalita spracovania na vybornu - musim odnaucat ludi trepat dverami
- k cene nemam vyhrady (podla gusta a kesene kazdeho sudruha - nekupujem auto na rok) - z uzsieho vyberu vyhral auris nad golfom a novym meganom
- zaruku a asistencne sluzby dufam nebudem musiet ani raz pouzit :)
- s urban paketom cuvanie jedna pohodicka
- opretie lavej ruky v pohode na opierku vo dverach (meriam 182 cm)
- opretie pravej ruky neriesi poriadne ani nova vyssia opierka dokupena samostatne (ale aspon je potom v boxe viac miesta)
- koberce v urban pakete aj s cuvacimi senzormi za 300E
- prepinace na displej ma teda hodne irituju - kua sak mame 21 storocie (aj starsia fobia uz to ma na packe)
- servo posudit velmi neviem kedze to je prve auto (a porovnavat to s maminym seicentom nema zmysel uz len koli vahe auta)
- pocitac zacne rozumnejsie pocitat az ked plavak klesne niekde k polovici - aby to dobre ratalo nesmeli by sme tankovat po hrdlo ale pokym plavak dosiahne hornu uroven
- priemerku mi to rata zatial asi o 0.3 menej ako real podla tankovania (6.7 vs 7)
- pneu pocut ale to je skor chyba pneu a nie auta (som zvedavy na zimne)
- galusku neriesim (snad ma defekty obidu co najdlhsie :D )
- pre vybavu s hlinami mohli uz dat poistne matice v cene (ale radsej dam tych 40 E za matice ako 400 za nove hliny)
______________________
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa Samuel » Nedeľa, 16. Augusta 2009, 14:48

Tak dlho som tu nebol len jazdil :mrgreen: tak sem nieco napisem ;)
Auto OK, super, mega, spica spokojny :) Ziadne vazne problemy, servis som nenavstivil ale su pomaly take malicke problemiky, ktore ma troska trapia:
1) Ked zosliapnem spojku a pomaly ju vypustam tak pocujem a aj citim take male buchnutie pri prvych dvoch stupnoch ked motor zaberie. Nie je to nic vazne, len mam pocit ako keby tam v niecom bola vola. Navyse je z predu na vodicovej strane, pravdepodobne z poistnej skrinky, aj male cukanie ako keby prepinalo nejake rele. Neviem.
2) Suvisi to s jednotkou, ale ked mam zapnuty tempomat na rovinke tak je to cukanie znova pocut. Asi to bude nejake rele. Nevadi mi to len mi to je zvlastne :)
3) Stredova opierka mi chyba :(
4) Plasty na spodnej casti stredoveho tunela v oblasti prechodu, odkladacej casti sa pomerne rychlo poskriabu. To iste je aj v oblasti vkladania klucika do zapalovania. Proste nie vzdy sa trafim a potom je to vidiet ;-) Dalej madlo na dverach ma tiez taky tenulilililinky lakovany povrch, ktory sa poskriabe velmi lahko. Rovnako aj stredovy tunel vrchna cast.
5) Kluc je proste nemozny, neveril som tomu ale proste klucik je zbytocne dlhy a nepekny. Vyzera ako lopata a cakal som nejaku vyskakovacku.
6) Elektronicky ovladany akcelerator(plyn)- nieco strasne. Neskoro reaguje a niekedy sa ocitnem v situaciach kedy mi to prekliate vadi. Skusim behnut do servisu ci nieco neexistuje na odstranenie toho.
7) Nemam na aute zasterky na blatnikoch, len take male plastove kryty od vyroby, policajti sa nestazovali ale zadna cast sa taaak strasne rychlo zaspini, ze to az pekne neni :) Najhorsie to je ked je slnecno, jazdi sa auto sa jemne zaprasi a potom nan poriadne naprsi. Vtedy je to vzadu na ciernom laku a ciernych foliach ako keby sa na to niekto vygrcal :D Doslova :) Navyse ked prsi tak mam za sebou vaznu vodnu clonu, ale je to o 48% lepsie ako pri Fiate Bravo :)

Uf no to su take minusy, plusov by som pisal asi na 10 stran ale napisem tak v skratke :)

Motor: Vyborny, s tou kravou tazkou to vie naozaj velmi dobre rozhybat, navyse dokaze jazdit aj s velmi dobrou spotrebou ;)

Prevodovka: super, v meste a tak je treba castejsie radit ale zatial mi to nevadi a s kratkymi drahami a vybornou presnostou si to uzivam. Navyse umiestnenie je dokonale.

Podvozok: spravne komfortny a spravne drzi stopu. Ziadny sportovec to ale nie je, avsak to ani Focus a Auris sa na neho silno dotahuje co sa tohto tyka. Pri nekvalitnej ceste avsak na zadnych sedadlach to je trochu hlucne od pneumatik.

Interier: Palubna doska ma vyborny material nespini sa tak rychlo, dobre sa udrziava a je kvalitny. Ovladanie- vsetko je intuitivne dane a vsetko sa dobre ovlada. Az na palubny pocitac ale zvyknete si ;) Ked som jazdil na novom Civicu tiez som bol z ovladania toho vsetkeho poriadne dezorientovany. Jedina vec co mi tak vadi je ze na ovladani automatickej klimy na druhom displeji cez den nie je vidiet kvoli odlesku ikony smerovania vzduchu- treba sa viac naklonit. Uz som si ale zvykol zapnut vzdy Auto a viac to neriesim. Inak funguje vyborne ;)

Uf su to len veci co ma napadli takze urcite sa s Vami este podelim o vselijake zazitky ;) Ak su nejake otazky ci vycitky tak kludne sem ;)
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

kanvor
panic
Príspevky: 16
Dátum registrácie: Pondelok, 27. Júla 2009, 03:53

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa kanvor » Nedeľa, 16. Augusta 2009, 15:50

Mne sa to moc nepaci. Kamos to ma a v 50 to pita 5ku, v 70 6ku a ten zvuk motora no nic moc. Nezlenivie pri tom ten motor? A stale ti tam nejake sipky preblikuju na palubovke. Vam sa paci, ked vam auto repta a pinda do jazdy? Nezlenivie ten motor pri takomto zaobchadzani?
Siel som z predajne v KE Toyote domov, musel som s aurisom s najazdenymi 5 km na dipleji prejst cez Dargovsky kopec pri Kosiciach niekolkokrat tam a spat, je to dost dlhy stupak. Raz z predajne domov a potom z domu spat odniest prevozne znacky. Prvu trasu este som si len zvykal ze v tom sedim ked som ho tlacil do kopca, v kopci ma tie sipky buzerovali do vyssich kvaltov, tak som mu dal co pytalo optimal drive, sipky nepoznali ze idem do kopca a velmi sa podla toho nedalo ist. Ani nie tak koli podtacaniu motora ale koli vykonu. Udrzalo sa to rozkotulane do kopca, no nedalo sa velmi zrychlit. Ked to neslo 2 dieliky nad 2000 tak to bola zdochlina. V predajni povedali ze to netreba zabehavat, ze sa s tym da normalne chodit, len s tym zozaciatku velmi nesportovat. V manuali pisu, ze 1000 km nejazdit trvale na nizky prevodovy stupen a nejazdit dlsiu dobu stalou rychlostou. Teraz uz sa blizim k 1000 km, vacsinu casu to tlacim medzi 2000-3000 ot. uz mu pomaly davam to co chcu sipky a nespoznavam zeby nejako lenivel.

Tie sipky pindaju do jazdy ako doporucenie - k setreniu pri zachovani vykonu, v obci pri 50ke sa da ist na 5ku pri 1800 ot. za 3,1 az 4,2 L, podla sipiek po rovinke to funguje v pohode a nie je problem za dedinou pritlacit k 90ke bez problemov sa rychle rozbehne. Nebrani to nikomu ist 4000 ot., len to bude za 10, 11 L/100. Teraz uz aj v tom kopci to blikne lepsie ako na zaciatku, motor uz kopec spozna. Povedal by som ze v 50ke na 3ke si motor VIAC pyta 4ku, 5ku ako pri tejto rychlosti dole z 5ky do 4, 3ky. Na nete je kopec odporucani ako sa zabehava poniektori zabehavaju az do 5000 km, ja si myslim ze to nie je až také tragické, že súdruhovia z toyoty to dobre vymysleli a ze nejak brutalne s tym netreba chodit ako s malovanym vajcom.

Toyota s natocenymi 800 000 km sa neda zadriet ani pri 50 stup. vonkajsej teplote vzduchu na 1ku plny kotol plyn na podlahu ani ked takto prejdete 100km. Ani sa nezohreje mimo normalnych prevadzkovych teplot. (na vlastne oci som videl :-) )
auris 1.33 - 2009

Používateľov profilový obrázok
180dcat
panic
Príspevky: 47
Dátum registrácie: Sobota, 9. Augusta 2008, 21:31

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa 180dcat » Nedeľa, 16. Augusta 2009, 21:32

podelim sa aj ja o skusenosti s mojou sedou myskou.ked si odmyslim vsetky tie problemy co som mal tak je to paradne auticko.motor je vynikajuci.taha na kazdom prevodovom stupni.niekedy mam pocit ze tam chyba 7cka.na 6 tke pri 130kmh mam okolo 2200otacok.motor nie je vobec pocut.nato ze je to naftak vobec tak neklepe.a pri akceleracii je to nadhera nie len akusticka.riadne ma pritlaci do sedadla.v zakrutach sedi vynikajuco.kolesa maju na tom tiez zasluhu.len sedadla by mohli mat lepsie bocne drzanie.aj na mokrej ceste je to dobre.a brzdy nato ze je to take tazke auto vynikajuce.ani raz ma nesklamali.
v celku je to slusne auticko.
vybava je okrem navigacie,koze,a prednych parkovaciek plna.
pochvalit musim v zimnych mesiacoch pridavne kurenie.je to dobra vecicka.

kanvor
panic
Príspevky: 16
Dátum registrácie: Pondelok, 27. Júla 2009, 03:53

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa kanvor » Nedeľa, 16. Augusta 2009, 23:10

Elektronicky ovladany akcelerator(plyn)- nieco strasne. Neskoro reaguje a niekedy sa ocitnem v situaciach kedy mi to prekliate vadi.
A nerobi to len za studena? Kym sa nezohreje mi ostava "visiet" plyn vo vyssich otackach, ze vraj to nejak suvisi s VVTi systemom.
auris 1.33 - 2009

coldak
panic
Príspevky: 10
Dátum registrácie: Utorok, 21. Júla 2009, 19:35
Bydlisko: Blava

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa coldak » Pondelok, 17. Augusta 2009, 11:49

eman22 napísal:
Mysiak napísal:
- sipky SHIFT "optimal drive" - dokaze to usporit
Usporiť to dokáže, len prvých 1000-2000 km moc nepodtáčaj ten motor Toy. to nemaju velmi rady.Pod 2000ot/min. nechod.Ber tie sipky iba orientačne. Vela šťastných km. :) s novým Aurisom.
Mne sa to moc nepaci. Kamos to ma a v 50 to pita 5ku, v 70 6ku a ten zvuk motora no nic moc. Nezlenivie pri tom ten motor? A stale ti tam nejake sipky preblikuju na palubovke. Vam sa paci, ked vam auto repta a pinda do jazdy? Nezlenivie ten motor pri takomto zaobchadzani?
ano 50tka na 5.st 1400ot, mne osobne to staci, motor nezlenivie lebo ho povytacam pri rozbiehani. shift reaguje aj na stlacenie plynoveho pedalu cize ak zisti ze si vytvlacil plyn na plne gule tak shift zhasne lebo pochopil ze mienis drsnejsie rozbiehanie.

Používateľov profilový obrázok
Mysiak
začiatočník
Príspevky: 296
Dátum registrácie: Sobota, 8. Novembra 2008, 15:42
Bydlisko: SVK

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa Mysiak » Pondelok, 17. Augusta 2009, 17:21

1) Ked zosliapnem spojku a pomaly ju vypustam tak pocujem a aj citim take male buchnutie pri prvych dvoch stupnoch ked motor zaberie.
-to isté robí aj mne,od nova.Myslel som ze to synchrony je počuť.
coldak, a to máš naftu na 5 (1400ot)50tkou?
Auris 1.6,MT5

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa Samuel » Streda, 19. Augusta 2009, 22:13

Mysiak tiez som myslel ci to neni nieco s prevodovkou ale moze to byt aj spojka avsak moze to byt aj diferencial. Neviem.

Inak neviem co tu vsetci aj na inych forach hubujete ze to chce 5ku pri 50ke a toci nizke otacky. Ved je to moderny benzin a ma variabilny zdvih ventilov cim dava valcu mensiu zmes a motor sa neprechlastava a zvlada to. Na 5ke pri tej rychlosti sa da vyliezt aj stredny kopec bez preradovania a zdochynania. Podla mna je to super a paci sa mi ze to toci tak nizko. Jedina vec je, ze zo zaciatku som mal pocit ako v naftaku, ze ked pri nizkych otackach stlacim plyn tak to poleti, ale predsa len treba podradit :)

Kanvor- nie, nie robi mi to aj vo vyssich otackach. Moze to ale suvisiet aj s VVTLi systemom....
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

coldak
panic
Príspevky: 10
Dátum registrácie: Utorok, 21. Júla 2009, 19:35
Bydlisko: Blava

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa coldak » Pondelok, 24. Augusta 2009, 07:58

Mysiak napísal:
1) Ked zosliapnem spojku a pomaly ju vypustam tak pocujem a aj citim take male buchnutie pri prvych dvoch stupnoch ked motor zaberie.
-to isté robí aj mne,od nova.Myslel som ze to synchrony je počuť.
coldak, a to máš naftu na 5 (1400ot)50tkou?
nie
1,6 benzim 6kvalt, ono to po blave na 5tke v pohode facha len asi som sa preklepol je to 1600 otacok , ked podradim na 4.stupen tak je cca 1800. cvakanie pri rychlejsom rozbiehani pocujem aj ja, mne to pripada ako ked su uvolnene silenbloky. mozno je to nieco s TRC.

citri
nula
Príspevky: 9
Dátum registrácie: Štvrtok, 27. Augusta 2009, 10:28

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa citri » Piatok, 4. Septembra 2009, 21:24

ahojte. mohli by ste mi niekto poradiť s manuálom k aurisu 2.2 D-4D? kúpil som ho od jedného pána, čo to má z maďarska a moc si s maďarčinou netykáme. dakujem


a ešte k tejto téme. mám aurisa asi 3 dni. ide o 2.2 D-4D. motor sa zatial zda byt v poho, silny, dobre zabera, co ma prekvapuje je spotreba okolo 7l/100km, ale musim sa zžiť s dieslom, doteraz dom mal benzin. sklamanie je z plastov v interiery a z kufra, ktorý je menší, ale prejavilo sa to priestorom na zadných sedadlách.dizajnovo celkom ujde, aj ked sa mohlo viac líšiť od coroly a budíky mohli mať aj krajšie podsvietenie. napíšem viac po dlhšom užívaní.

Používateľov profilový obrázok
kakaf
nula
Príspevky: 1
Dátum registrácie: Pondelok, 9. Novembra 2009, 19:39
Bydlisko: Bratislava

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa kakaf » Utorok, 10. Novembra 2009, 16:54

442211 napísal:Uz tretikrat tam davam tie obrazky, stale "zahadne" miznu. Ale pozriet si ich mozete priamo na tejto adrese: http://picasaweb.google.sk/sano442211/ReproAuris#. Pokial ide o to rozobratie dveri, tak si myslim, ze na to ti nikto nepride, neporusis ziadnu pecat ani nic neposkodis, ja som na to prichadzal sam a dvere su stale ako nove, nic som neurval a to som ich rozoberal uz niekolkokrat. Je to robene co najjednoduchsie, aby sa to dalo v tovarni rychlo poskladat.

P.S. Este som tam pridal obrazky vo vacsom rozliseni. Inac tu priehlbinku v strede som tam urobil ja prstom :) . Len tak mimochodom, darujem original repro do Aurisu :D
Človeče nebudeš mi veriť ale ja by som o tie repro z Aurisa mal skutočne záujem. Ak si to myslel skutočne vážne tak by sme sa mohli dohodnúť. Daj vedieť.
Auris 1.4 D-4D Sol

sqip18
panic
Príspevky: 13
Dátum registrácie: Štvrtok, 23. Apríla 2009, 21:22

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa sqip18 » Štvrtok, 15. Júla 2010, 21:40

Caute,chcem sa vas spytat ci ma niekto podobny problem/ked sa to tak da nazvat/.Pri zaradenom 4 stupni ked pustim plyn.pedal a rychlost klesne k okolo 40tke tak auto akoby na chvilku znova zrychlilo a az potom spomaluje a o nieco pomalsie ako by malo.Aj ked je to zrychlenie len ozaj mierne/niekedy si to sotva vsimnem/ale clovek by cakal,ze auto zacne normalne spomalovat.Nerobi to vzdy len obcas.A aj ked je motor zohriaty.
Toyota Auris 1.6 Valvematic Exclusive Navi

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa smutok » Piatok, 16. Júla 2010, 08:23

V akych otackach sa ti vtedy pohybuje motor, moze to byt sposobene tym, ze zacne znovu vstriekovat palivo.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

hornet74
panic
Príspevky: 43
Dátum registrácie: Utorok, 31. Marca 2009, 14:31
Bydlisko: Revúca

Re: Auris - prakticke skusenosti od vsetkych Aurisakov

Príspevok od používateľa hornet74 » Piatok, 16. Júla 2010, 21:44

určite to je tým že sa blížiš k voľnobežným otáčkam, tak začne vstrekovať palivo, mal by si vtedy podradiť, shift ti neukazuje že máš podradiť?
Toyota Auris 1,33 Dual VVT-i 2009

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných