12V akumulátor

všetko o tomto modeli
mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Nedeľa, 13. Decembra 2020, 14:15

Tak po pár týždňoch som tu zase.
Nedávno som sa dozvedel, ako sa dostanem do technického modu a tak reku, že si pozriem aké má napätie nový 12V akumulátor. Na počudovanie som sa dozvedel, že je tam 11,9V, čo ma prekvapilo, lebo pred tým som sa dostal na túto stránku "https://zarucene.sk/ako-zistit-stav-aut ... zivotnost/", kde som sa dozvedel že ak je napätie 12,1-10,5V, tak je potrebné akumulátor "okamžite nabiť".

Pravdou je že nejazdím veľa. Po namontovaní novej batérie boli 2 dlhšie trasy po ca 350km v priebehu týždňa, a potom ca 2x za týždeň 50km.
Auto je parkované vonku.
Je to takto OK, alebo je chybná batéria.

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa jarson » Nedeľa, 13. Decembra 2020, 19:28

vsak priamo v tom clanku , co si sem dal, mas navod ako to zistit.
Jedine co ti tento tebou zistený udaj dal, bolo, že nie je plne nabitá. Nic viac to nevypoveda. Potrebujes vediet preco je to tak.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa ondrik » Pondelok, 14. Decembra 2020, 09:14

baterku si ale mal odmerat voltmetrom na baterii... cez tech mode je to taky informacny udaj, co ti skor povie nieco ine.
Predpokladam, ze si nebol v tom "maintenance", kedy mas nastartovany motor a sam si udrzuje kolisave otacky, ale v tom kde si otocis 3x svetla a na displeji sa ti zmeni "service mode". Lebo tento, ak si dobre pamatam, diagnostikuje zakladny obvod bez spustenia hybridneho systemu. Takže je to myslim normalne, ze bateria bola zatazena a nedobijana, teda moze ukazovat hentaku hodnotu.
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Štvrtok, 31. Decembra 2020, 19:08

áno, bolo to s tým 3x zapnutie/vypnutie svetlá.
na druhý deň som odmeral akumulátor voltmetrom a napätie bolo o niekoľko voltov vyžšie. Na čo je potom ten údaj v "service mode"?

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa ondrik » Sobota, 2. Januára 2021, 13:25

mikeborecek napísal: Štvrtok, 31. Decembra 2020, 19:08 Na čo je potom ten údaj v "service mode"?
na to aby si videl ako sa sprava bateria "v zatazi". Lebo moze mat v kludnom stave 12-13 a pri zatazi 10 a menej, a to uz je zle.
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Sobota, 2. Januára 2021, 14:39

Takže to, že ja som to mal v záťaži 11,9 je predpokladám OK. Nemáte skúsenosti s bluetooth permanentnou info krabičkou, ktorá sa montuje napevno k batérii - a odosela info ohľadom stavu do mobilu?

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa ondrik » Nedeľa, 3. Januára 2021, 12:29

Na to sa vykasli. To ma vacsi odber ako "vypnuty" prius.
Nebud taky paranoidny. Kupil si dobru baterku, staci ked ju prve dva tri roky skontrolujes raz za rok... ;-)
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Nedeľa, 3. Januára 2021, 18:38

nemáte náhodou hodnoty V, ktoré mi ukazuje prius pri záťaži, kedy je baterka ok, kedy ju treba nabiť a kedy vymeniť?

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa jarson » Nedeľa, 3. Januára 2021, 23:52

celkom ti nerozumiem naco ti to bude. Vseobecne by baterka - ale bez zátaže mala mat min. 12,6 alebo 12,7 - nie som si celkom istý. Na toto ju proste pomerias v klude pred startom a zapnutim čohokolvek. Ak sa to chces ale dozvedať pred každým štartom , asi sa ti nebude chcieť liezt vždy ku baterke s multimetrom ...to chápem. Tak potom si kup napriklad malu lacnu blbost do autozapalovaca , ktorá to ukazuje, alebo rovno nejaký podobný bazmek s dipleikom, ktorý zabudujes niekam do palubovky, resp. interieru.
Prius je asi ale vcelku špecifický, tak neviem kam by sa to hodilo a ci vobec ma zasuvku pre autozapalovac, ale myslel som nieco taketo:
https://www.aliexpress.com/wholesale?ca ... +meter+12v
...možností je milion. Ako sucast nabijačky, ako samostatný display alebo "retro" budík, ako zabudovaný display do nevyužitého portu v aute - zvycajne priamo pre daný model. Len si vybrat. Aj tie najjednoduchšie ukazuju minimálne napätie a to aj v klude , resp. po zapnuti klucika, tak aj nabíjacie - teda kolko ti dáva altik do baterie za jazdy.
Podla mna toto bohate stací na to aby si zistil či mas alebo nemas problem s baterkou. Ak napr. po odstavení auta bude mat ja neviem 12,9 a ráno už len 11,2 - potom dajme tomu mas problem. Zvycajne ale aj ked nejaký kludový odber iste je , by to nejako významne klesnut nemalo.
Navyse aj ked napätie sa bude tvárit , že ok, aj tak to neznamená, že kapacitou bude v poriadku. Ale na to ti treba zátažový test.
A vôbec, mas tam novu Yuasu nie? Tak bud v klude. Najbližší problem o 10 rokov.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Pondelok, 4. Januára 2021, 08:42

Skôr ide o to, že moc s autom nejazdím a tak by som rád vedel, kedy je potrebné vybrať aku a proste ju dobiť na plnú hodnotu aby nestrácala na kapacite. A to by sa mi fakt nechcelo multimetrom stále rozoberať v kufri a merať pri každej jazde alebo raz za týždeň. Preto hľadám nejaké permanentné riešenie.
Ten voltmeter do zapaľovania poznám, ale pri zapnutom vozidle mi to bude merať už pri záťaži predpokladám (keďže prius je START/STOP).
Tá bluetooth fičúrka mi prišla najoptimálnejšia, keďže pri každom nasadnutí mi odošle dáta na mobil a keď app vyhodnotí že napätie kleslo na prednastavenú hodnotu v mobile, tak ma upozorní aby som nabil batériu. Samozrejme ak to veľa nežere.

Používateľov profilový obrázok
ondrik
Toyota guru
Príspevky: 2442
Dátum registrácie: Sobota, 14. Mája 2005, 08:57
Bydlisko: PB - Mogoňov

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa ondrik » Pondelok, 4. Januára 2021, 09:26

mas novu baterku... kedze na aute nejazdis casto, nemontuj tam nijake dodatocne voltmetre, ktore funguju aj pri vypnutoim aute. A uz vobec nie hento BT.
skontrolovoat ju staci na jar 2022 :D dovtedy na to aj zabudnes lebo takymto tempom budes cely rok furt nieco kontrolovat, skumat, a sparat sa v tom.
Ak chces, kup si za 20 eur z ciny powebanku co ma akoze "startovacie kable", a aj ked sa s autom rok nepohnes, alebo totalne znicis novu bateriu (co neverim), tak s tou 12V powerbankou nastartujes. V podstate ti staci hociaka mala 12v baterka, (zo zalozaku a pod., cca 10 eur) otvoris auto klucom, otvoris kapotu, baterku prilozis (kabliky) na kontakty v poistkovom boxe a vnutri v aute stlacis tlacitko start.

Ale ked to zhrniem, ta baterka za 50 eur, o ktoru sa nemusis minimalne tri-styri roky starat, je lepsia volba ako dokupovat kdeake antiparanoidne ficurinky a skumat kde ich ako zapojit, aby merali ten "spravny" rozhodujuci udaj. Prius je blbovzdorne auto, pre mantavych a lenivych amikov, takze je tam vsetko dost dobre premyslene, co sa tyka baterii... vsetkych baterii...
Prius 2012 hybrid + LPG... lacnejsie to uz nejde :-)
Celica 96 2,0 GT 3S-GE
Ex-Celica 92 1,6 STi 4A-FE
Ex-Corolla 89 5dHB 1,6 GL 4A-F

mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Pondelok, 4. Januára 2021, 09:38

Jump starter už mám :D - zadovážil som ho pri prvom nenaštartovaní - pred tým ako som našiel tú "pravú" batériu.
OK, tak asi budem kontrolvať aku pred a po zime a uvidím aké hodnoty vyhodí apodľa toho sa zachovám 8)

mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Pondelok, 4. Januára 2021, 09:39

jarson napísal: Nedeľa, 3. Januára 2021, 23:52 A vôbec, mas tam novu Yuasu nie? Tak bud v klude. Najbližší problem o 10 rokov.
Tak toto si odstopujem ;-)

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa jarson » Pondelok, 4. Januára 2021, 15:32

dobre...teraz som si uvedomil pointu tvojich obav. Je správna.
Ak totiž autom vela nejazdíš, teda viac stojí ako jazdí - ak som to správne pochopil, potom istá obava je na mieste.
Ad 1 - vždy je určitý odber aj v kludovom stave
Ad 2 - aj keby nebol, existuje samovybíjanie
Oboje tieto fakty sposobuju jedno a to postupné vybite. A vybitie ( a zotrvanie vo vybitom stave ) je cesta ako spolahlivo zničit kludne aj fungel novu baterku.
Ca-Ca baterie - a to je aj tvoja - maju vela výhod, ale aj jednu fatalnu nevýhodu. Hlboké vybitie ich dokáže spolahlivo a nenávratne zničit. A je jedno kolko je baterka stará, uplne rovnako sa zničí aj uplne nová, ak ju hlboko vybijes ( hlboké vybitie okolo 10V )a necháš tak hoci len 24hodín.
Cloveka, ktorí jazdí aspon trochu "bežne" - teda aspon 1x do týždňa nejaku dlhšiu trasu a idealne parkuje v garaži, toto trapit nemusí.
Ak ale jazdí auto naozaj sporadicky a navyše je vystavené zime a naopak v lete velým horucavam, potom jrho baterka naozaj može predčasne zlyhat.
Riešením je samozrejme eliminovat hlavný dôvod zlyhania a teda držať ju vždy maximálne nabitu. Ak to nevieme urobit prirodzene - teda používaním auta - potom neostáva len ju z času na čas dobíjat. Ak nie je nejako velký odber "vypnutého" auta a ani samovybíjanie ( u nového kvalitného aku by toto nemal byt problem), potom stači cca. 1x mesacne ju proste naplno nabit na nabijačke. Idealne mat fakt garaž ( alebo aspon nejaké miesto blízko el.zdroja) a tzv. inteligentnu nabijačku ako napr Ctek, ktorá nabija setrne a este ma aj tzv. udržiavací mod. Taká potom môže byt vlastne napojená pri takto zaparkovanom aute de facto nonstop.
A mas pokoj.
Inak tu mas par foto ako to funguje s tým zasuvkovým lacným merakom:
Obrázok
1. toto je po zapnutí klucika do 1, polohy + svieti este interierove svetlo a zapol som si svetlá nad vodičom+ ventilátor (auto stálo pár dní, posledná dlhša cesta pred vianocami, meditým pár prískokov po meste a vcera som bol este tankovat - cca 40km za 11dní)
Obrázok
2. zapol som hlavné svetlá a klimu
Obrázok
3.naštartované - zacalo dobíjanie
Obrázok
4. po cca 10km vedla do deiny ku kolegovi a späť. všetko vypnuté, len klucik v polohe 1 ( svietili teda dipleje radia a tak, ale to asi nič moc neberie)
To len tak pre predstavu ako sa to správa v "normálnom" aute. Baterka je exide neviem ako stará, bola už v aute ked som kupil. Za ten cas co ju mam ja tak už raz bola na smrť vybitá - zabudol som svetlá zapnuté. Obávam sa , že tak bola celý víkend vtedy.
Naposledy upravil/-a jarson v Pondelok, 4. Januára 2021, 21:06, upravené celkom 1 krát.
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

mikeborecek
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Februára 2018, 10:08

Re: 12V akumulátor

Príspevok od používateľa mikeborecek » Pondelok, 4. Januára 2021, 20:30

jarson napísal: Pondelok, 4. Januára 2021, 15:32 dobre...teraz som si uvedomil pointu tvojich obav. Je správna.
Ak totiž autom vela nejazdíš, teda viac stojí ako jazdí - ak som to správne pochopil, potom istá obava je na mieste.
Ad 1 - vždy je určitý odber aj v kludovom stave
Ad 2 - aj keby nebol, existuje samovybíjanie
Oboje tieto fakty sposobuju jedno a to postupné vybite. A vybitie ( a zotrvanie vo vybitom stave ) je cesta ako spolahlivo zničit kludne aj fungel novu baterku.
Ca-Ca baterie - a to je aj tvoja - maju vela výhod, ale aj jednu fatalnu nevýhodu. Hlboké vybitie ich dokáže spolahlivo a nenávratne zničit. A je jedno kolko je baterka stará, uplne rovnako sa zničí aj uplne nová, ak ju hlboko vybijes ( hlboké vybitie okolo 10V )a necháš tak hoci len 24hodín.
Cloveka, ktorí jazdí aspon trochu "bežne" - teda aspon 1x do týždňa nejaku dlhšiu trasu a idealne parkuje v garaži, toto trapit nemusí.
Ak ale jazdí auto naozaj sporadicky a navyše je vystavené zime a naopak v lete velým horucavam, potom jrho baterka naozaj može predčasne zlyhat.
Riešením je samozrejme eliminovat hlavný dôvod zlyhania a teda držať ju vždy maximálne nabitu. Ak to nevieme urobit prirodzene - teda používaním auta - potom neostáva len ju z času na čas dobíjat. Ak nie je nejako velký odber "vypnutého" auta a ani samovybíjanie ( u nového kvalitného aku by toto nemal byt problem), potom stači cca. 1x mesacne ju proste naplno nabit na nabijačke. Idealne mat fakt garaž ( alebo aspon nejaké miesto blízko el.zdroja) a tzv. inteligentnu nabijačku ako napr Ctek, ktorá nabija setrne a este ma aj tzv. udržiavací mod. Taká potom môže byt vlastne napojená pri takto zaparkovanom aute de facto nonstop.
A mas pokoj.
Presne o to mi išlo. Len ja mám taký problém, že parkujem pred bytovkou. Preto potrebujem niečo aby mi sledovalo aku, aby som nemusel každý mesiac pre istotu vyťahovať aku na nabíjačku. Takže po 1,5m alebo po 2-3m mi blooetooth somarinka povie, že napätie kleslo, treba preventívne dobiť aku.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných