Toyota Camry - vytrvalostný beh po 18 rokoch
Napísané: Sobota, 1. Septembra 2007, 01:15
Ahojte,
ako som avízoval, oženil som sa Nie žeby som sa tu chcel o tom rozmazávať, ale chcem napísať taký "report" o našej Toyke. Pred svadbou a po svadbe sme s Toyotou Camry 2.0 GLi behali po SK a EU (Mazda bola stále v servise), takže cca 2 mesiace sme žili len s ňou, trochu v retro štýle ... ale spokojne a šťastne Pred svadbou sme absolvovali dovolenku v Chorvátsku a po svadbe putovanie po hradoch, zámkoch a kaštieľoch na Slovensku.
Najviac som sa bál 1000km do Chorvátska a ďalších 1000km späť (ďaleko na juh). Hlavne preto, že auto som kúpil pár týždňov predtým a nepoznali sme ho. Dovtedy sme si zvykali na automat (pár tvrdých zabrzdení ľavou nohou - spojkový zvyk, pružnosť a postupnosť radenia - dôležité pri predbiehaní a huncútsvách). A keďže nebolo veľmi na výber (s malou Corsou sme ísť nechceli), rozhodli sme sa. Musím povedať, že to bolo pekné dobrodružstvo. Ak odmyslím absenciu klímy a tempomatu (viete niekto zohnať?), cesta bola pohodlná. Pred vyrazením som ešte urobil prepočet spotreby (jazdil som len ja), 12 l/100km. Hm, dovolenka bude drahá... Keďže som sa necítil dobre, až bo Gratz šoférovala (budúca) manželka. Spotreba: 6,7 l/100km. Nešlo mi to do hlavy, ale čísla tachometra a natankovaných litrov nepustia! Týmto sa u nás zborili 2 mýty, a to že vyššia kubatúra a automat "žerú" benzín. Ale tešil som sa aspoň z toho, že sme sa pohodlne pobalili do kufra aj s prenosnou chladničkou a dobrôtkami v nej...
V zápchach v Chorvátsku sme spotrebu vôbec nemerali (dlhé hodiny čakania pred tunelmi). V samotnom chorvátsku som šoféroval len po ostrove, takže som toho veľa neriešil, len je pravda, že zvyšok cesty som šoféroval ja a dosť som vytínal až kontrola oleja v cieli (po zlých pocitoch zo zvuku motora, ale samozrejme vychladnutí) ráno ukázala, že by sa zišiel liter (!) oleja a pol litra vody do chladiča. Po doplnení auto zase hralo ako hodinky a keďže tam boli dosť veľké teploty, vod(k)a sa odparovala a doliali sme...
Cestou späť sme išli trochu iným spôsobom. Hoci na začiatku som vyhlasoval, že "ak to auto zlyhá, nechám ho tam", rozhodol som, že pojdeme pomalšie (100-140km/h). Výsledkom bolo, že chladič došiel domov bez poklesu kvapaliny a oleja chýbalo oveľa menej.
Musím povedať, že (aj keď to z môjho reportu asi tak nevyšlo) to auto vysoko predčilo moje očakávania. Avšak ak beriem do úvahy teoretickú a praktickú poruchovosť iných značiek, dávam klobúk dole. To auto len treba kŕmiť a ono verne slúži. Mimochodom, aj ja osobne som neskôr na tej svadobnej ceste dosiahol spotrebu 7,7 l/100km (techničák hovorí o 9 l/100km). Stačilo len menej agresívne jazdiť a sledovať ukazovateľ ekonomickej jazdy
Myslím, že som chcel toho napísať viac. Ale keďže je už pokročilá hodina, nechám to na inokedy ako ďalšie príspevky - snáď to niekoho zaujme. Jediné, čo ma teraz napadá - keďže mi tu vrieska hip-hop, je vychváliť sériovo montované repráky, ktoré sú v porovnaní s tými sériovými v Mazde (Oplovi, Fordovi, a iných autách) ako "nebe a dudy".
Braňo aka Sundancer
ako som avízoval, oženil som sa Nie žeby som sa tu chcel o tom rozmazávať, ale chcem napísať taký "report" o našej Toyke. Pred svadbou a po svadbe sme s Toyotou Camry 2.0 GLi behali po SK a EU (Mazda bola stále v servise), takže cca 2 mesiace sme žili len s ňou, trochu v retro štýle ... ale spokojne a šťastne Pred svadbou sme absolvovali dovolenku v Chorvátsku a po svadbe putovanie po hradoch, zámkoch a kaštieľoch na Slovensku.
Najviac som sa bál 1000km do Chorvátska a ďalších 1000km späť (ďaleko na juh). Hlavne preto, že auto som kúpil pár týždňov predtým a nepoznali sme ho. Dovtedy sme si zvykali na automat (pár tvrdých zabrzdení ľavou nohou - spojkový zvyk, pružnosť a postupnosť radenia - dôležité pri predbiehaní a huncútsvách). A keďže nebolo veľmi na výber (s malou Corsou sme ísť nechceli), rozhodli sme sa. Musím povedať, že to bolo pekné dobrodružstvo. Ak odmyslím absenciu klímy a tempomatu (viete niekto zohnať?), cesta bola pohodlná. Pred vyrazením som ešte urobil prepočet spotreby (jazdil som len ja), 12 l/100km. Hm, dovolenka bude drahá... Keďže som sa necítil dobre, až bo Gratz šoférovala (budúca) manželka. Spotreba: 6,7 l/100km. Nešlo mi to do hlavy, ale čísla tachometra a natankovaných litrov nepustia! Týmto sa u nás zborili 2 mýty, a to že vyššia kubatúra a automat "žerú" benzín. Ale tešil som sa aspoň z toho, že sme sa pohodlne pobalili do kufra aj s prenosnou chladničkou a dobrôtkami v nej...
V zápchach v Chorvátsku sme spotrebu vôbec nemerali (dlhé hodiny čakania pred tunelmi). V samotnom chorvátsku som šoféroval len po ostrove, takže som toho veľa neriešil, len je pravda, že zvyšok cesty som šoféroval ja a dosť som vytínal až kontrola oleja v cieli (po zlých pocitoch zo zvuku motora, ale samozrejme vychladnutí) ráno ukázala, že by sa zišiel liter (!) oleja a pol litra vody do chladiča. Po doplnení auto zase hralo ako hodinky a keďže tam boli dosť veľké teploty, vod(k)a sa odparovala a doliali sme...
Cestou späť sme išli trochu iným spôsobom. Hoci na začiatku som vyhlasoval, že "ak to auto zlyhá, nechám ho tam", rozhodol som, že pojdeme pomalšie (100-140km/h). Výsledkom bolo, že chladič došiel domov bez poklesu kvapaliny a oleja chýbalo oveľa menej.
Musím povedať, že (aj keď to z môjho reportu asi tak nevyšlo) to auto vysoko predčilo moje očakávania. Avšak ak beriem do úvahy teoretickú a praktickú poruchovosť iných značiek, dávam klobúk dole. To auto len treba kŕmiť a ono verne slúži. Mimochodom, aj ja osobne som neskôr na tej svadobnej ceste dosiahol spotrebu 7,7 l/100km (techničák hovorí o 9 l/100km). Stačilo len menej agresívne jazdiť a sledovať ukazovateľ ekonomickej jazdy
Myslím, že som chcel toho napísať viac. Ale keďže je už pokročilá hodina, nechám to na inokedy ako ďalšie príspevky - snáď to niekoho zaujme. Jediné, čo ma teraz napadá - keďže mi tu vrieska hip-hop, je vychváliť sériovo montované repráky, ktoré sú v porovnaní s tými sériovými v Mazde (Oplovi, Fordovi, a iných autách) ako "nebe a dudy".
Braňo aka Sundancer