Patria staré Toyoty fakt do šrotu?
Napísané: Pondelok, 23. Novembra 2020, 09:42
Bez obáv - nepomiatol som sa - názov threadu je rečnícka otázka.
Ako ste si mnohí všimli, pred pár týždňami sa nám kadekto, kto sa prihlásil cez internet, špáral v nosoch. Bez obáv - nejdem politikárčiť. Asi viete že som už sakra veľa rokov v armáde, takže som v jeden krásny deň dostal SMS že sa mám dostaviť na cudzí útvar a následne riadiť na niektorých miestach špáranie v nosoch. Keďže organizácia onej "najväčšej logistickej operácie v dejinách SR" prebiehala asi tak, že sme komplet logistiku zabezpečovali vlastnými autami (od rozvozu ľudí z testovacích tímov až po prevoz matrošu), nevyhli sa niektorí ľudia nepríjemným problémom s dopravnými nehodami. Mne sa našťastie všetky srnky v krkahájoch vyhli, nevyhol sa mi však nejaký nasratý jedinec, ktorý si svoju zlosť vybil na mojom aute a nechal mi na dverách asi metrový pozdrav od kľúča. Vďaka Bohu za havaríjnu poistku - mňa oprava nebude stáť nič a poisťovňu bratu skoro 700€. Čo na to armáda? - no nechcite vedieť ako sa tvárili, keď som im urobil výpočet všetkých zákonov a predpisov, ktoré porušili a ktoré som (dobrovoľne) porušil aj ja. Neviem popravde ako to bude riešené, lebo som musel to poškriabanie auta oznámiť na políciu ako vandalizmus aby mi to uznala poisťovňa a vďaka tomu že máme onen núdzový stav, je to pri poisťovňou odhadnutej škode na trestný čin s basou 1 až 5 rokov. Samo na dedinách kamerové systémy nie sú - šak majú babky v oknách, tak načo...no...bude to zaujímavé...ale o tom som nechcel.
Keďže sa mi treba nejako dopraviť denne do práce, nafasoval som najstaršie auto, ktoré v rodine ostalo - staručnú 25 ročnú Corollku E10 so 4E-FE. Je to trochu poobíjaná kandlička, ale s reálnym nábehom len niečo málo cez 200t km. Moc sa na nej posledné roky nejazdilo a používa ju svokrin brat, čo starostlivosťou o "zverený materiál" moc neoplýva. Keď som sa včera s ním dohodol, že si auto na cca týždeň vezmem, lebo on ho aj tak nebude používať, musel som si urobiť najskôr elementárny servis - kontrola oleja (ktorý bol menený tak pred 10 rokmi - čierny že by sa žiadny dízel nehanbil) a tlaku v pneu - samo na každej náprave iné pneu a polka z nich prázdna. Poviete si "Kurva do toho by som nesadol"... Hold treba byť trochu dobrodruh a veriť japoncom, že to pri výrobe neflákali ako srbskí montéri vo VW.
Takže aké mám dojmy po presadnutí z Lexusu do toho starého "kriapu" (ako ho volá môj syn)? Bol som sakra prekvapený. Až na to, že mi chýbala lakťová opierka a sedačka bola totál vysedená, je to auto v pohode. Nič v interiéry neklepe a nevŕzga. Motor je do 4t otáčok tichý. Radenie rýchle a presné. Riadenie a podvozok prekvapivo tiež s celkom presnou a rýchlou odozvou. Jednovstrekové 4E-FE, ktoré fakt potrebuje výmenu oleja, ťahalo nad očakávanie dobre už od 2t otáčok. Proste keď si odmyslím tú lakťovú opierku, vysedenú sedačku a zbytočný luxus v podobe všakovakých displejov, ohrevu zadku, volantu, asi 200 koní navyše a audio od Mark Levinsna, je to kľudne porovnateľné auto s modernými kusmi. Kľúúúd - žartujem. Lexus je Lexus...teda "trochu lepšia Toyota", ako hovoria VW mechanici...ale táto stará Corollka je fakt celkom fajn. Samo nemôžeme sa baviť o crash testoch a prežití v prípade nehody, ale ak človek na tom jazdí okrsky, kde sa nedá moc jazdiť viac ako 70 km/h, sú tieto argumenty viac - menej irelevantné.
Vráťme sa nazad ku topicu. Tak o čo sú lepšie oné nové autá voči týmto starým?
Konštrukčne? - tak možno keď sa na to človek pozrie z pohľadu crash testov. Samo - kasne nových aut majú lepšiu antikorovú úpravu, ale ani tá stará Corollka nejako nehrzdavie a to stojí v kuse von. Staré motory sú ale podstatne spoľahlivejšie ako moderné a hentá stará Corollka prešla emiskou ako lusk - ešte sa technik smial, že má lepšie emisie ako drvivá väčšina nových aut, aj keď o nejakých Euro normách nik ani nechyroval keď ju vyrábali. Podvozok a riadenie sú v podstate identické s novými autami nižšej strednej a dovolím si povedať aj strednej triedy. Výhľad z auta je podstatne lepší ako u nových aut, kde má človek okienka v podobe tankových výhľadov a musí sa pri parkovaní spoliehať na senzory.
Dozajnovo? - toto je veľmi subjektívne, takže dodám len to, že mne osobne viac vyhovuje japoncami navrhovaný interiér orientovaný na vodiča, ako nemecký "dizajn". Použité materiály v interiéry sú stále porovnateľné, ak nie kvalitnejšie ako tie moderné. To isté sa týka exteriéru. Mne moc tie futuristické "kozmické lode" nevoňajú a radšej mám taký ten nadčasovejší jednoduchý dizajn, ktorý Toyota prestala robiť niekedy po 2010.
Výbavou? - tu ma budete kritizovať, ale osobne som nenašiel čaro a pôžitok z jazdy v autách, ktoré sa v podstate šoférujú "samé". Radšej mám auto plne pod kontrolou aj za cenu väčších nárokov na pozornosť. Toto je asi ten môj odchov z MR-ky, kde bolo najväčším asistentom a výbavou ABS.
Autá sa hold stali spotrebným tovarom a nik sa moc nezamýšľa nad tým, aký reálny pokrok nastal z pohľadu užívateľa, ktorý vie čo za volantom robí.
Ako ste si mnohí všimli, pred pár týždňami sa nám kadekto, kto sa prihlásil cez internet, špáral v nosoch. Bez obáv - nejdem politikárčiť. Asi viete že som už sakra veľa rokov v armáde, takže som v jeden krásny deň dostal SMS že sa mám dostaviť na cudzí útvar a následne riadiť na niektorých miestach špáranie v nosoch. Keďže organizácia onej "najväčšej logistickej operácie v dejinách SR" prebiehala asi tak, že sme komplet logistiku zabezpečovali vlastnými autami (od rozvozu ľudí z testovacích tímov až po prevoz matrošu), nevyhli sa niektorí ľudia nepríjemným problémom s dopravnými nehodami. Mne sa našťastie všetky srnky v krkahájoch vyhli, nevyhol sa mi však nejaký nasratý jedinec, ktorý si svoju zlosť vybil na mojom aute a nechal mi na dverách asi metrový pozdrav od kľúča. Vďaka Bohu za havaríjnu poistku - mňa oprava nebude stáť nič a poisťovňu bratu skoro 700€. Čo na to armáda? - no nechcite vedieť ako sa tvárili, keď som im urobil výpočet všetkých zákonov a predpisov, ktoré porušili a ktoré som (dobrovoľne) porušil aj ja. Neviem popravde ako to bude riešené, lebo som musel to poškriabanie auta oznámiť na políciu ako vandalizmus aby mi to uznala poisťovňa a vďaka tomu že máme onen núdzový stav, je to pri poisťovňou odhadnutej škode na trestný čin s basou 1 až 5 rokov. Samo na dedinách kamerové systémy nie sú - šak majú babky v oknách, tak načo...no...bude to zaujímavé...ale o tom som nechcel.
Keďže sa mi treba nejako dopraviť denne do práce, nafasoval som najstaršie auto, ktoré v rodine ostalo - staručnú 25 ročnú Corollku E10 so 4E-FE. Je to trochu poobíjaná kandlička, ale s reálnym nábehom len niečo málo cez 200t km. Moc sa na nej posledné roky nejazdilo a používa ju svokrin brat, čo starostlivosťou o "zverený materiál" moc neoplýva. Keď som sa včera s ním dohodol, že si auto na cca týždeň vezmem, lebo on ho aj tak nebude používať, musel som si urobiť najskôr elementárny servis - kontrola oleja (ktorý bol menený tak pred 10 rokmi - čierny že by sa žiadny dízel nehanbil) a tlaku v pneu - samo na každej náprave iné pneu a polka z nich prázdna. Poviete si "Kurva do toho by som nesadol"... Hold treba byť trochu dobrodruh a veriť japoncom, že to pri výrobe neflákali ako srbskí montéri vo VW.
Takže aké mám dojmy po presadnutí z Lexusu do toho starého "kriapu" (ako ho volá môj syn)? Bol som sakra prekvapený. Až na to, že mi chýbala lakťová opierka a sedačka bola totál vysedená, je to auto v pohode. Nič v interiéry neklepe a nevŕzga. Motor je do 4t otáčok tichý. Radenie rýchle a presné. Riadenie a podvozok prekvapivo tiež s celkom presnou a rýchlou odozvou. Jednovstrekové 4E-FE, ktoré fakt potrebuje výmenu oleja, ťahalo nad očakávanie dobre už od 2t otáčok. Proste keď si odmyslím tú lakťovú opierku, vysedenú sedačku a zbytočný luxus v podobe všakovakých displejov, ohrevu zadku, volantu, asi 200 koní navyše a audio od Mark Levinsna, je to kľudne porovnateľné auto s modernými kusmi. Kľúúúd - žartujem. Lexus je Lexus...teda "trochu lepšia Toyota", ako hovoria VW mechanici...ale táto stará Corollka je fakt celkom fajn. Samo nemôžeme sa baviť o crash testoch a prežití v prípade nehody, ale ak človek na tom jazdí okrsky, kde sa nedá moc jazdiť viac ako 70 km/h, sú tieto argumenty viac - menej irelevantné.
Vráťme sa nazad ku topicu. Tak o čo sú lepšie oné nové autá voči týmto starým?
Konštrukčne? - tak možno keď sa na to človek pozrie z pohľadu crash testov. Samo - kasne nových aut majú lepšiu antikorovú úpravu, ale ani tá stará Corollka nejako nehrzdavie a to stojí v kuse von. Staré motory sú ale podstatne spoľahlivejšie ako moderné a hentá stará Corollka prešla emiskou ako lusk - ešte sa technik smial, že má lepšie emisie ako drvivá väčšina nových aut, aj keď o nejakých Euro normách nik ani nechyroval keď ju vyrábali. Podvozok a riadenie sú v podstate identické s novými autami nižšej strednej a dovolím si povedať aj strednej triedy. Výhľad z auta je podstatne lepší ako u nových aut, kde má človek okienka v podobe tankových výhľadov a musí sa pri parkovaní spoliehať na senzory.
Dozajnovo? - toto je veľmi subjektívne, takže dodám len to, že mne osobne viac vyhovuje japoncami navrhovaný interiér orientovaný na vodiča, ako nemecký "dizajn". Použité materiály v interiéry sú stále porovnateľné, ak nie kvalitnejšie ako tie moderné. To isté sa týka exteriéru. Mne moc tie futuristické "kozmické lode" nevoňajú a radšej mám taký ten nadčasovejší jednoduchý dizajn, ktorý Toyota prestala robiť niekedy po 2010.
Výbavou? - tu ma budete kritizovať, ale osobne som nenašiel čaro a pôžitok z jazdy v autách, ktoré sa v podstate šoférujú "samé". Radšej mám auto plne pod kontrolou aj za cenu väčších nárokov na pozornosť. Toto je asi ten môj odchov z MR-ky, kde bolo najväčším asistentom a výbavou ABS.
Autá sa hold stali spotrebným tovarom a nik sa moc nezamýšľa nad tým, aký reálny pokrok nastal z pohľadu užívateľa, ktorý vie čo za volantom robí.