Patria staré Toyoty fakt do šrotu?

Fórum o všetkom a o ničom
Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Patria staré Toyoty fakt do šrotu?

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 23. Novembra 2020, 09:42

Bez obáv - nepomiatol som sa - názov threadu je rečnícka otázka. :lol:
Ako ste si mnohí všimli, pred pár týždňami sa nám kadekto, kto sa prihlásil cez internet, špáral v nosoch. Bez obáv - nejdem politikárčiť. ;-) Asi viete že som už sakra veľa rokov v armáde, takže som v jeden krásny deň dostal SMS že sa mám dostaviť na cudzí útvar a následne riadiť na niektorých miestach špáranie v nosoch. Keďže organizácia onej "najväčšej logistickej operácie v dejinách SR" prebiehala asi tak, že sme komplet logistiku zabezpečovali vlastnými autami (od rozvozu ľudí z testovacích tímov až po prevoz matrošu), nevyhli sa niektorí ľudia nepríjemným problémom s dopravnými nehodami. Mne sa našťastie všetky srnky v krkahájoch vyhli, nevyhol sa mi však nejaký nasratý jedinec, ktorý si svoju zlosť vybil na mojom aute a nechal mi na dverách asi metrový pozdrav od kľúča. Vďaka Bohu za havaríjnu poistku - mňa oprava nebude stáť nič a poisťovňu bratu skoro 700€. Čo na to armáda? - no nechcite vedieť ako sa tvárili, keď som im urobil výpočet všetkých zákonov a predpisov, ktoré porušili a ktoré som (dobrovoľne) porušil aj ja. Neviem popravde ako to bude riešené, lebo som musel to poškriabanie auta oznámiť na políciu ako vandalizmus aby mi to uznala poisťovňa a vďaka tomu že máme onen núdzový stav, je to pri poisťovňou odhadnutej škode na trestný čin s basou 1 až 5 rokov. Samo na dedinách kamerové systémy nie sú - šak majú babky v oknách, tak načo...no...bude to zaujímavé...ale o tom som nechcel.
Keďže sa mi treba nejako dopraviť denne do práce, nafasoval som najstaršie auto, ktoré v rodine ostalo - staručnú 25 ročnú Corollku E10 so 4E-FE. Je to trochu poobíjaná kandlička, ale s reálnym nábehom len niečo málo cez 200t km. Moc sa na nej posledné roky nejazdilo a používa ju svokrin brat, čo starostlivosťou o "zverený materiál" moc neoplýva. Keď som sa včera s ním dohodol, že si auto na cca týždeň vezmem, lebo on ho aj tak nebude používať, musel som si urobiť najskôr elementárny servis - kontrola oleja (ktorý bol menený tak pred 10 rokmi - čierny že by sa žiadny dízel nehanbil) a tlaku v pneu - samo na každej náprave iné pneu a polka z nich prázdna. Poviete si "Kurva do toho by som nesadol"... :lol: Hold treba byť trochu dobrodruh a veriť japoncom, že to pri výrobe neflákali ako srbskí montéri vo VW. :D
Takže aké mám dojmy po presadnutí z Lexusu do toho starého "kriapu" (ako ho volá môj syn)? Bol som sakra prekvapený. Až na to, že mi chýbala lakťová opierka a sedačka bola totál vysedená, je to auto v pohode. Nič v interiéry neklepe a nevŕzga. Motor je do 4t otáčok tichý. Radenie rýchle a presné. Riadenie a podvozok prekvapivo tiež s celkom presnou a rýchlou odozvou. Jednovstrekové 4E-FE, ktoré fakt potrebuje výmenu oleja, ťahalo nad očakávanie dobre už od 2t otáčok. Proste keď si odmyslím tú lakťovú opierku, vysedenú sedačku a zbytočný luxus v podobe všakovakých displejov, ohrevu zadku, volantu, asi 200 koní navyše a audio od Mark Levinsna, je to kľudne porovnateľné auto s modernými kusmi. :lol: :lol: :lol: Kľúúúd - žartujem. Lexus je Lexus...teda "trochu lepšia Toyota", ako hovoria VW mechanici...ale táto stará Corollka je fakt celkom fajn. Samo nemôžeme sa baviť o crash testoch a prežití v prípade nehody, ale ak človek na tom jazdí okrsky, kde sa nedá moc jazdiť viac ako 70 km/h, sú tieto argumenty viac - menej irelevantné.
Vráťme sa nazad ku topicu. Tak o čo sú lepšie oné nové autá voči týmto starým?
Konštrukčne? - tak možno keď sa na to človek pozrie z pohľadu crash testov. Samo - kasne nových aut majú lepšiu antikorovú úpravu, ale ani tá stará Corollka nejako nehrzdavie a to stojí v kuse von. Staré motory sú ale podstatne spoľahlivejšie ako moderné a hentá stará Corollka prešla emiskou ako lusk - ešte sa technik smial, že má lepšie emisie ako drvivá väčšina nových aut, aj keď o nejakých Euro normách nik ani nechyroval keď ju vyrábali. Podvozok a riadenie sú v podstate identické s novými autami nižšej strednej a dovolím si povedať aj strednej triedy. Výhľad z auta je podstatne lepší ako u nových aut, kde má človek okienka v podobe tankových výhľadov a musí sa pri parkovaní spoliehať na senzory.
Dozajnovo? - toto je veľmi subjektívne, takže dodám len to, že mne osobne viac vyhovuje japoncami navrhovaný interiér orientovaný na vodiča, ako nemecký "dizajn". Použité materiály v interiéry sú stále porovnateľné, ak nie kvalitnejšie ako tie moderné. To isté sa týka exteriéru. Mne moc tie futuristické "kozmické lode" nevoňajú a radšej mám taký ten nadčasovejší jednoduchý dizajn, ktorý Toyota prestala robiť niekedy po 2010.
Výbavou? - tu ma budete kritizovať, ale osobne som nenašiel čaro a pôžitok z jazdy v autách, ktoré sa v podstate šoférujú "samé". Radšej mám auto plne pod kontrolou aj za cenu väčších nárokov na pozornosť. Toto je asi ten môj odchov z MR-ky, kde bolo najväčším asistentom a výbavou ABS.
Autá sa hold stali spotrebným tovarom a nik sa moc nezamýšľa nad tým, aký reálny pokrok nastal z pohľadu užívateľa, ktorý vie čo za volantom robí.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: Patria staré Toyoty fakt do šrotu?

Príspevok od používateľa fajry » Pondelok, 23. Novembra 2020, 12:05

Rasťo, veľmi som sa pobavil pri tomto čítaní :) Dobre napísané
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Patria staré Toyoty fakt do šrotu?

Príspevok od používateľa AndyGTP » Pondelok, 23. Novembra 2020, 15:30

Rasto, ja ti poviem, ze suhlasim, ale odvykol som si uz davno niekomu tieto (pre nas jasne) veci pracne vysvetlovat, alebo vasnivo o nich diskutovat. Setrim si energiu pre tych, s ktorymi najdem nejaky suzvuk na tuto temu. Neznamena to, ze zaznavam pokrok, alebo nove technlogie, alebo ze servismi a zlymi skusenostami (pripadne crash-paranojou) tazko skusanych lama-spotrebitelov budem odhovarat od "bezproblemoveho" a bezpecneho noveho vozidla. Ked niekto prejavi vazny zaujem o moj nazor, rad sa podelim. Ale zbytocne si hubu uz davno nederiem :)

Pre uplnost, nemyslim si, ze dnes by sa robili zle auta. Len otazne je, aka je cena dnesneho "dobreho" auta, resp. "pre mna dobreho". A analyzou trhu dojdeme k tomu, ze sme mozno na 30tis a vyssie. A to ja nepotrebujem a ani nechcem, resp. ak by som taky balik aj mal po ruke na autobudget, tak zas vo mne zvitazi ta starináreň a kupim si 2 alebo 3 starsie auta roznych kategorii :D Radsej nez jedno drahe a nove. Tiez som konzervativny a trochu skepticky voci niektorym modernym asistentom a mam rad veci pod kontrolou, preto nemam rad, ked rozne systemy rozhoduju za mna - co je coraz viac nemozne v novych autach.

Dnes je objektivne ovela viac vidiet brutalny tlak na cenu a naklady a celkovo sa neviem stotoznit s pristupom, ze auto je spotrebny material. Kedysi sa veci vyrabali, aby vydrzali. Spolocnost bola menej konzumna. A v tomto su hlavne rozdiely, aj medzi 1990-2000 autami vs. 2010+ autami. Ale jednym dychom musim dodat, ze ak by moj zivot spocival v rocnom najazde 40tis km a dialnicnom pendlovani BA-vychod alebo nieco obdobne, urcite by som bol nuteny sa zariadit inak. Rozumej kludne aj nove nieco, aj diesel, aj operativny leasing... Vzdy je to o kazdeho konkretnej situacii, preto nikomu nic nevyhovaram ani do toho nemudrujem, iked o to radsej sa obcas porozpravam s rovnako spriaznenymi dusami.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
jarson
toyoťák
Príspevky: 660
Dátum registrácie: Pondelok, 12. Mája 2008, 17:09
Bydlisko: Rožňava

Re: Patria staré Toyoty fakt do šrotu?

Príspevok od používateľa jarson » Pondelok, 23. Novembra 2020, 19:59

To co nové autá na rozdiel od týchto 80-90-tok nemaju a nikdy mat nebudú je to čomu mazda hovorí "jinba ittai"...a aj preto si hýčkam Carinku E , vyrobenú 3/1992. Mimochodom zrejme najstaršia este stále prevádzkovaná 8)
A pozdravujem Akima touto cestou ( ak sem teda ešte chodí)
Civic 1.8 FD7 06 Turkey Obrázok
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92Obrázok
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných