100 ludi, 100 chuti.
Ako pise grex, z hladiska rodiny je lepsie nieco novsie, bezpecnejsie. Ale kedze zijeme v krajine kde su platy ake su tak pre vacsinu ludi kupit si nove auto znamena neskutocny luxus. Samozrejme su nove auta co stoja povedzme 8tis €, ale no... ako bolo v Taxi 1, "ono je jazdit a jazdit"
Len v rychlosti co ma teraz napada:
Nove:
+ moznost individualnej vybavy, farby atd..
+ prvy majitel, sam si auto "zabehnem", viem komplet historiu
+ ziadna starost v najblizsich rokoch ohladom korozie
+ dostupnost nahradnych dielov (otazka je za ake ceny
)
+ vyssia bezpecnost
+ spravidla nizsia spotreba
- po podpise zmluvy hned -10%dole, po 3 rokoch hodnota auta cca 50%
- mensia kvalita ako z cias minulych, kvoli kazdej chujovine treba autorizovany servis (vypalena ziarovecka a pod)
+- servis, nie je pravda, ze nove nic nestoji, stale tu su zakladne garancne prehliadky atd, moze to byt v ramci zaruky zadarmo, ale nemusi resp. vedia si vzdy nieco najst. Kvalita autorizovanych servisov dost otazna, niekedy az hrozostrasna. Nevies ci Ti naozaj vymenili to co mali.
Stare:
+ vyrazne nizsia cena oproti novemu
+ konstrukcne jednoduchsie
+ starsie sa robili viac na kvalitu
+ udrzba bez problemov aj u nejakeho znameho mechanika
-nemoznost vybrat si vybavu, farbu atd, treba len "natrafit"
- otazny stav jazdenky resp. vyssia pravdepodobnost oproti novemu, ze nieco bude nefukcne, treba vymenit atd
- vyssia spotreba
+- dostupnost nahradnych dielov, druhovyroba vacsinou funguje
Ja osobne preferujem starsie, moj nejaky taky osobny cenovy psychlogicky strop je okolo 6tis €, v extreme mozno 8tis. Beriem to tak, ze za cenu noveho mozem mat auto o kategoriu vyssie, jednak aj z hladiska triedy/komfortu, vybavy atd. Pre mna je velke plus, ze starsie sa robili viac na kvalitu a su konstrukcne jednoduche - netreba zakazdym autorizak, diagnostiky a pod. Treba trosku hladat a urcite mat aj stastie pri vybere jazdenky, no naklady vidim podobne pri oboch. Zatial co pri novom platim za garancky prip havarijne poistenie a pod, tieto prasule mi vlastne pokryju servis jazdenky po kupe - nejaka vymena oleja, filtrov, rozvodov, inych dielov (ak je treba). Osobne jazdim radsej s o liter vyssou spotrebou ale bez problemov ako o liter menej, ale prispievam pravidelne na servis.
Je to o financiach a prioritach, ak niekto zaraba 400€ tak je pre neho nove auto za 10tis vela, ak niekto berie 3000 mesacne tak nema problem s autom za 20-30tis €.