Strana 1 z 1

Nove vs. Staré auta

Napísané: Streda, 16. Októbra 2013, 13:55
od používateľa Beloch518
Zdravim aky je vas nazor na auta, co preferujete, co sa vam viac paci, vyhody nevyhody starsieho/ novsieho rocnika ake mate auto a kolko ste do svojho auta vrazili, dalej co si myslite o upravach, tuningu dobra investicia alebo vyhodene peniaze atd... Proste stare vs nove :-)

Re: Nove vs. Staré auta

Napísané: Streda, 16. Októbra 2013, 14:30
od používateľa Legon
zalezi od moznosti jedinca ...
vo vseobecnosti cim starsie tym lepsie :) tu narazame na udrzbu a suciastky a z toho opat na moznosti jedinca :D vacsinou drahsie suciastky ti zabezpecia dlhsiu trvacnost ...

kolko penazi maju ludia v autach tak to nech ti povedia oni, ale nemyslim si ze to ludia zverejnia nejako presne, aj ja som to uz radsej prestal pocitat a to mam omnoho nizsie a aj auto skoro nenarocne na udrzbu.

Tuning, u mna prevazuje performance upravy (aspon by som chcel :D ) a jazdne vlastnosti, kolotocariny nechavam na mladsie rocniky a ani sa mi to nepaci ...

Re: Nove vs. Staré auta

Napísané: Streda, 16. Októbra 2013, 18:09
od používateľa grexos
to je velmi rozne. rodinu by som radsej vozil v novsom aute koli bezpecnosti. je to sice otravne o tom odvsadial pocuvat ale zazil som havariu a par aj videl a je fakt vidiet ze modernizacia ma v tomto smere nesporne vyhody.

na druhu stranu. stare auta maju svoje caro, jednoduchost (aj ked aj ta sa vlastne uz straca lebo aj auto po 2000 uz su v kategorii starsich vozidiel) ale hlavne starsie auta maju svojho ducha.

Tuning len ak sa jedna o performance alebo jemne doladenie vzhladu. napriklad lip, kolesa...

Re: Nove vs. Staré auta

Napísané: Streda, 16. Októbra 2013, 20:37
od používateľa spider207
100 ludi, 100 chuti.

Ako pise grex, z hladiska rodiny je lepsie nieco novsie, bezpecnejsie. Ale kedze zijeme v krajine kde su platy ake su tak pre vacsinu ludi kupit si nove auto znamena neskutocny luxus. Samozrejme su nove auta co stoja povedzme 8tis €, ale no... ako bolo v Taxi 1, "ono je jazdit a jazdit" :)

Len v rychlosti co ma teraz napada:
Nove:
+ moznost individualnej vybavy, farby atd..
+ prvy majitel, sam si auto "zabehnem", viem komplet historiu
+ ziadna starost v najblizsich rokoch ohladom korozie
+ dostupnost nahradnych dielov (otazka je za ake ceny :) )
+ vyssia bezpecnost
+ spravidla nizsia spotreba
- po podpise zmluvy hned -10%dole, po 3 rokoch hodnota auta cca 50%
- mensia kvalita ako z cias minulych, kvoli kazdej chujovine treba autorizovany servis (vypalena ziarovecka a pod)
+- servis, nie je pravda, ze nove nic nestoji, stale tu su zakladne garancne prehliadky atd, moze to byt v ramci zaruky zadarmo, ale nemusi resp. vedia si vzdy nieco najst. Kvalita autorizovanych servisov dost otazna, niekedy az hrozostrasna. Nevies ci Ti naozaj vymenili to co mali.

Stare:
+ vyrazne nizsia cena oproti novemu
+ konstrukcne jednoduchsie
+ starsie sa robili viac na kvalitu
+ udrzba bez problemov aj u nejakeho znameho mechanika
-nemoznost vybrat si vybavu, farbu atd, treba len "natrafit"
- otazny stav jazdenky resp. vyssia pravdepodobnost oproti novemu, ze nieco bude nefukcne, treba vymenit atd
- vyssia spotreba
+- dostupnost nahradnych dielov, druhovyroba vacsinou funguje

Ja osobne preferujem starsie, moj nejaky taky osobny cenovy psychlogicky strop je okolo 6tis €, v extreme mozno 8tis. Beriem to tak, ze za cenu noveho mozem mat auto o kategoriu vyssie, jednak aj z hladiska triedy/komfortu, vybavy atd. Pre mna je velke plus, ze starsie sa robili viac na kvalitu a su konstrukcne jednoduche - netreba zakazdym autorizak, diagnostiky a pod. Treba trosku hladat a urcite mat aj stastie pri vybere jazdenky, no naklady vidim podobne pri oboch. Zatial co pri novom platim za garancky prip havarijne poistenie a pod, tieto prasule mi vlastne pokryju servis jazdenky po kupe - nejaka vymena oleja, filtrov, rozvodov, inych dielov (ak je treba). Osobne jazdim radsej s o liter vyssou spotrebou ale bez problemov ako o liter menej, ale prispievam pravidelne na servis.

Je to o financiach a prioritach, ak niekto zaraba 400€ tak je pre neho nove auto za 10tis vela, ak niekto berie 3000 mesacne tak nema problem s autom za 20-30tis €.