Motory N/A - uvaha :)

Fórum o všetkom a o ničom
Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa spider207 » Pondelok, 30. Januára 2012, 20:09

tak, jednak neviem ci zrovna Plus 7 dni je to prave na citanie o motorizme (resp na citanie vobec :D ) a jednak si treba uvedomit, ze kde je vola, tam je cesta. Aneb kto chce, hlada sposoby, kto nechce, hlada dovody. A dnes automobilky NECHCU. Treba dominat ropu a vyzmykat co sa da a az potom prejdime na nieco nove. Hybridy su len take predjedlo, ale nie je zaujem posunut to radikalne dopredu (kto nechce hlada... ). To je to iste ako OLED technologia, naco to pustat globalne do sveta ked sa LCD predavaju tak dobre. A ked ludom neponukneme iny alternativny pohon (to znamena taky, ktory by plne nahradil sucasne motory, cize hybridy a elektromobily s dojazdom 50km tu naozaj nepatria) tak nemaju inu moznost a budu musiet kupovat co im ponukneme. Ako vzdy, aj tuto je to len beznis a ide o co? No len o peniaze samozrejme. Cize poucenie? VZDY ide o peniaze. Ekologia, urobit nieco pre ludi a pod veci su tymto ludom/spolocnostiam ukradnute.

Co sa tyka elektrickej toyoty, prave sa testuju tzv. Priusy Plug-in hybridy. Co som cital pred par mesiacmi jeden clanok, tak sam nejaky typek z Toyoty vravil, ze ludia sa ich pytaju kedy to pustia nacisto, ale ze na to nevie odpovedat, lebo to chcu poriadne otestovat, vyladit, vyskusat kym to poslu von (typicka filozovia japoncov, jednoducho testovat, ladit, skusat a az potom vypustit). Cize tazko odhadovat ci tu bude nejake elektrovozidlo (teda realne asi ten Plug-in hybrid Prius) o par mesiacov alebo o nejaky rok. A samozrejme, co sa tyka ceny tie auta budu asi pomerne drahe. Resp podla mna to bude skor zalezitost modna/trendova (lebo ekologicke dnes znamena "in") ako ekonomicka. Kupi to ten co bude chciet byt "in", ohladom ekonomiky budem suhlasit co napisal sonnicek - namiesto "ekoauta" za 30tis kupis klasicke auto za 10tis a za usetrene peniaze sa vozis "do aleluja".

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Pondelok, 30. Januára 2012, 21:18

ondrik napísal:zvlastne... Ja keby som mal kupovat nove auto tak ako vacsina populacie SK, teda stredna trieda cca 10-20 tis. eur, tak mi je viacmenej jedno ci kupim 1,6ku hladku alebo 1,4ku turbo. Tak ci tak asi ziadne nove auto nevydrzi viac ako 4 roky a ked budem v situacii ze budem kupovat nove auta, a nie cerepy vraky jazdenky, tak mi bude jedno ze ho za 4 roky drbnem do bazaru za smiesne love,lebo si pojdem kupit zas nove...
Podla mna v tejto triede a na tychto autach aj tak jedno. To je fakt cisto spotrebak. Zarobit na tom nezarobite a urcite sa nebudete o to starat ako o 15-rocne, a rozmyslat ci to turbo vydrzi 200 000km alebo nie. Tak o co ide???
No s tymto nesuhlasim, teraz je taky boom, ze clovek si vezme hypoteku 70tis a tym padom ma na auto 10-20tis. Bezny clovek si nemoze dovolit kupovat nove auto kaze 4 roky a o to ide... Ak berieme do uvahy priemer alebo podpriemer, tak tu ak clovek nejakym zazrakom nasetril 12tis na auto, tak pocita, ze s nim bude tak 10 rokov alebo kym neumre... a o to ide.... ze tie 13 rocne corroly a aj felicie stale jazdia ale ako vravis, tie nove auta sa po 4 rokoch budu len srat a srat...
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
exo_t
začiatočník
Príspevky: 283
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
Bydlisko: BA v lese

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa exo_t » Pondelok, 30. Januára 2012, 22:23

S poslednými vyjadreniami nesúhlasím. Trend je nástup malých turbo motorov. Okej. Automobilky ich pretlačia, začne sa to predávať, lebo marketing. Ak sa niečo začne masovo predávať, zlacnie to. Bude toho veľa. Začne to starnúť, bohatší si kúpia nové, chudobnejší si kúpia používané malé turbá od tých bohatších. Tí čo na nové nebudú mať, si to "staré" malé turbo nechajú. Tu sa zhodneme.

Ale nesúhlasím s tým, že teraz nastane nejaká poruchová kataklizma ktorá bude mať za následok zruinované peňaženky, rozbité rodiny a vlnu samovrážd ;-)

Dnešné nové autá sa začnú kaziť (tak ako sa kazí priame vstrekovanie a turbá u commonrail turbodieslov), takže stúpne dopyt po ND. Diely sa začnú vo veľkom predávať a zlacnejú aj tie ND (turbá, ESP elektronika, čokoľvek...). Kutilovia sa to naučia servisovať. A tak o 10 rokov sa bude na TTS fóre rozoberať výmena turba a piezo vstrekovačov do (teraz si vymýšľam) Aurisu 1,4 turbo TRD a repas Li-Ion bateriek v Yarise hybrid... 8)

Čo sa týka tej poruchovosti - v praxi je jedno či to bude trochu viac alebo menej poruchové. Údržba automobilov bude živiť stále zhruba rovnako veľký segment (v pomere k populácii resp. k trhu) servisov a mechanikov a výsledné náklady v dlhodobom horizonte budú rovnaké. Spomeňte si, koľko hodín ste museli odpracovať v roku 2000 aby ste si mohli dovoliť výmenu rozvodov vo vašej Corolle E10. No a o 5 rokov budete zhruba toľko pracovať na nové turbo do Focusu 1.6 Ecoboost. Alebo aj menej. Jediný rozdiel bude objem spotrebovaného materiálu a zložitosť súčiastok, ale to prvé je starosť prírody z ktorej tie suroviny dolujeme a to druhé starosťou technológov, ktorí neustále zefektívňujú výrobu.

Už som tu rozoberal, že o mnohé veci prídeme - prídeme o ten feel, zážitky, adrenalín... Ale o komfort v podobe funkčného spoľahlivého auta (ktoré navyše bude za nás šoférovať, predžuje nám potravu a aj utrie zadok) neprídeme, lebo ten predáva. Na tom záleží.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 31. Januára 2012, 07:16

scream napísal:teraz je taky boom, ze clovek si vezme hypoteku 70tis a tym padom ma na auto 10-20tis. Bezny clovek si nemoze dovolit kupovat nove auto kaze 4 roky a o to ide... Ak berieme do uvahy priemer alebo podpriemer, tak tu ak clovek nejakym zazrakom nasetril 12tis na auto, tak pocita, ze s nim bude tak 10 rokov alebo kym neumre... a o to ide.... ze tie 13 rocne corroly a aj felicie stale jazdia ale ako vravis, tie nove auta sa po 4 rokoch budu len srat a srat...
No len čistý debil by z hypo kupoval auto - si uvedom že hypo preplatíš minimálne dva krát a keď zoberieš lízatko, tak preplatíš (ak vôbec) len o pár %.
Áno - bežný človek má dnes problém dať dokopy pár tisíc - to je ale náš vlastný problém - lebo sme tupé teľatá a keď vidíme ako niekto verejne a so zdvihnutou hlavou kradne milióny eur, ktoré my odvádzame z našej výplaty a ako sa viac ako 5% HDP dáva na cigánov, nič s tým nie sme ochotní robiť - proste len tupo všetci čumíme do TV a nadávame na kadejaké gorily, cigánov a iné (kua ma zavrú keď to dopíšem)...
A áno - tie staré corolly isto prežijú aj dnešné nové autá - prečo? - lebo dnešné autá len vypadajú dobre. Sú robené z podrarných materiálov a pri ich výrobe sa šetrí ako sa dá - len aby cena pre zákazníka bola nízka a zisk primeraný...kdežto tie staré autá boli robené poctivo. Nie byť sprostého šrotovného, tak by po našich cestách jazdilo podtatne viac kvalitnejších aut.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Avensis » Utorok, 31. Januára 2012, 08:06

Šrotovné bola jedna veľká debilina, len naša firma prerobila na jednom aute 60-90 € a sme ich nakúpili pár viac tisíc kusov ktoré nám ešte furt stoja na dvore a je z nich iba bordel. Kolega spomínal ako prišiel starý pán (doktor) so svojou 4 ročnou Corsou s poctivými 85 tis km!!!! a nechal ju na dvore len preto lebo vnučka si zmyslela nové auto a ako sa vyjadril chcel využiť " akciu " na zľavnenie nového auta. Takže aj takéto prípady sú v našom zverinci
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Utorok, 31. Januára 2012, 11:51

s tou hypotekou to bolo myslene tak, ze niekedy boli ludia nuteni setrit aby si nieco kupili, teraz sa vezme hypoteka, plati sa splatka a zvysne peniaze sa mozu rozhadzat (na ten leasing napr.)...

do istej miery suhlasim aj s exo_tom, bodaj by to niekedy bolo aspon tak... staci sa ale pozriet na RSkovu fabiu jej zivotnost a ceny dielov a clovek vidi, ze niektore rovnice, ktore by mali fungovat nefunguju a ani nikdy nebudu. Uz davno neplati cim viac predam, tym to mozem dat lacnejsie ale cim viac zarobim, tym sa mam lepsie:)
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 31. Januára 2012, 12:16

lizing len o par % preplatis? no neviem :-) vsade vzdy preplatis, to je jasne. Ja som bral urcite percento penazi z hypot.. na auto... ale spravili sme vsetko, co sme chceli. :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Nedeľa, 5. Februára 2012, 19:17

dnes som si tak zo srandy klikol na cennik subaru http://www.subaru.mikona.sk/cennik.htm?1328465441055

pre legacy je v ponuke len diesel, impreza klasicka bud 1.5l benzin ( 14s na 100kmh/wtf? ) alebo jeden z dvoch dieslov...

Myslim, ze o suprovosti dieslacikov sa bavit v tomto pocasi nemusime.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 6. Februára 2012, 07:25

Zas až také zlé to nie je... V3S-ka je tiež dízel a u nás ani jedna nestojí v garáži. Stačí zobrať noviny, strčiť ich zapálené do sania (tým motorom už nič neublíži), napichnúť to na APS-ku a davaj toč kým nechytí. Čuduj sa svete - aj tá zmrznutá biela kaša čo je za tepla nafta odpáli, auto zhrčí a ide...
Kua že by konštruktéri tých nových dízlov nechodili do školy, alebo kua čím to je že tie dnes už skoro 50 ročné verkle stále šlapú a stačí ich len pravidlene pretesňovať???
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 6. Februára 2012, 07:59

no jo, dnes -19 u nas, prve otocenie nic, druhe uz hladko :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa stefan-celica » Pondelok, 6. Februára 2012, 08:01

V3S ma asi take dieri v strekoch (tryskach) ze cez nich pretlaci aj kasu a cez tie nove piezoelektronicke ide ledva nafta :D
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa sonnicek » Pondelok, 6. Februára 2012, 08:48

Rasťo napísal:Zas až také zlé to nie je... V3S-ka je tiež dízel a u nás ani jedna nestojí v garáži. Stačí zobrať noviny, strčiť ich zapálené do sania (tým motorom už nič neublíži), napichnúť to na APS-ku a davaj toč kým nechytí. Čuduj sa svete - aj tá zmrznutá biela kaša čo je za tepla nafta odpáli, auto zhrčí a ide...
Kua že by konštruktéri tých nových dízlov nechodili do školy, alebo kua čím to je že tie dnes už skoro 50 ročné verkle stále šlapú a stačí ich len pravidlene pretesňovať???
klasika co sa robila na vsetkych aviach a V3S: dať im prečítať noviny :mrgreen: akurat sme sa o tom s chalanmi minule bavily jak nastaly tie krute zimy a neslo im natočit tie ultra moderne dizle u nas v BA co mame -16 maximalne
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 6. Februára 2012, 10:31

Ono bolo ešte také - že NOS pre V3S :lol: - sa chalani z toho smiali až tým nám to nezatrhli - v kabíne bol taký bazmek na ktorý si nakrútil malú sklenenú nádobku s etherom a potom stačil už len ťuk do štartovacej kľuky - to chytilo aj keby nechcelo. No ale štartovacie fľaštičky s etherom sa akosi minuli...musia stačiť tie noviny...
Ku spotrebe - dobre nastavený motor žerie v lete v pohode pod 25 l/100km a v zime pod 35 l/100km (záleží od toho ako často sa štartuje, lebo brzdová sústava je compressed air a treba ju pred jazdou vždy natlakovať, čo pár minút trvá). Naproti tomu AKTIS, alebo nové MAN-y, čo máme, sú na tom podstatne horšie (to, že celkové hmotnosti aut sú porovnateľné ani písať radšej nebudem). Takže kam sa to ten vývoj posunul???
A ešte Chvála napíše na SME kravinu: "Spotreba je dan za rychle kurenie, a 100% starty pri -29 stupnoch." Akože chápem že niektoré nové vozy majú už zabudované nezávislé kúrenie, ale to štartovanie mi furt nejde do hlavy...asi sa proste čo sa aut týka, na vedomosti oného "recenzenta" nechytám...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných