Motory N/A - uvaha :)
Re: Motory N/A - uvaha :)
2.0 v typeR od hondy este bol kus poriadneho motoru...bohuzial emisie nepustili a uz sa nepredava... dalsia vec, vyrobcovia placu, ze musia tlacit dole vyrobne naklady aby mohli konkurovat... neviem, ci turbo pod kapotou je lacnejsie ako poriadna atmosfera.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Motory N/A - uvaha :)
Chvilu som rozmyslal, aky motor by bol vyhovujuci zadaniam od C3rna, a na nic som neprichadzal, ale scream v podstate udrel klinec po hlave. Je fakt, ze K20 je naozaj excelentny motor (doteraz nepochopim, preco Toyota vzdala suboj 2ZZ-GE s tymto motorom), a viem o ludoch, ktory nanho nahodili kompresor a atakuju s nim aj 300 koni... Navyse posledne spravy o novom Type-R hovoria, ze by sa Honda mohla opat vysmiat EU vyrobcom do tvare aj s ich turbomotormy, a uchylit sa opat k jaciacej vysokootackovej atmosfere... Dufam ze je to pravda...
scream: turbo motor urcite nebude lacnejsi ako atmosfera... Uz len preto, ze vsetky tie motory su nove, takze im umusel prebiehat drahy vyvoj, a maju oproti atmosfere turbo, medzichladic a co ja viem ake ine dalsie kurvitka este... Lenze, EU legislativa nepusti, a aby sa cena znizovala, setri sa inde... Vzhladom na to, ze bezpecnost to tiez nie je, zostava uz len exterier a interier vozidla... Takze imho lacnejsie (aj ked na omak prijemnejsie materialy), lacnejsi lak, zdielanie dielov napriec automobilkou (koncernom) a taketo veci... Plus, auta su dnes ohromna masovka, takze sa tie suciastky nakupuju v ohromnych mnozstvach, co znizuje ich cenu tiez...
scream: turbo motor urcite nebude lacnejsi ako atmosfera... Uz len preto, ze vsetky tie motory su nove, takze im umusel prebiehat drahy vyvoj, a maju oproti atmosfere turbo, medzichladic a co ja viem ake ine dalsie kurvitka este... Lenze, EU legislativa nepusti, a aby sa cena znizovala, setri sa inde... Vzhladom na to, ze bezpecnost to tiez nie je, zostava uz len exterier a interier vozidla... Takze imho lacnejsie (aj ked na omak prijemnejsie materialy), lacnejsi lak, zdielanie dielov napriec automobilkou (koncernom) a taketo veci... Plus, auta su dnes ohromna masovka, takze sa tie suciastky nakupuju v ohromnych mnozstvach, co znizuje ich cenu tiez...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
- stenky
- Toyota guru
- Príspevky: 1852
- Dátum registrácie: Piatok, 13. Marca 2009, 16:08
- Bydlisko: Bratislava -=}Petrzalka{=-
Re: Motory N/A - uvaha :)
ak toyota vzdala boj z K20, tak to bolo este v casoch 3SGE Beamsov. 2ZZ je krasny motor ale 3S je 3S
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Motory N/A - uvaha :)
Lenze 2ZZ bol naozaj pravym konkurentom pre K20, aj co sa tyka charakteristiky motora, aj co sa tyka jeho technickeho principu, zatial co 3S nie...stenky napísal:ak toyota vzdala boj z K20, tak to bolo este v casoch 3SGE Beamsov. 2ZZ je krasny motor ale 3S je 3S
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Motory N/A - uvaha :)
beams preco nebol? nechapem... kuk altezu s 3SGE beams-om
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: Motory N/A - uvaha :)
Srandista: takze zhrnutie, su nam ponukane auta s komplikovanymi motormi s otaznou zivotnostou a vyssimi nakladmi na servis s nekvlitnym interierom, namiesto aut jednoduchych a lacnejsich alebo aut s jednoduchym motorom a vyssou kvalitou interieru za rovnaku cenu.
Dovod? Emisie, konzum, trzby na servise a suciastkach...
To teda spejeme do peknej riti:)
Dovod? Emisie, konzum, trzby na servise a suciastkach...
To teda spejeme do peknej riti:)
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Motory N/A - uvaha :)
scream: stale ti tam chyba posledny dovod. A to ten, ze ludia to tak chcu. Chcu mat lacnejsie auta, ale chcu mat aj zatah od spoda a vsetky tieto veci. A vzhladom na to, ze dnesnym ludom je uplne jedno, jak veci v motore funguju, ich zaujima len, ci to po otoceni klucika nastartuje, je uplne jedno, ci je motor zlozity alebo jednoduchy.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
-
- začiatočník
- Príspevky: 323
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Marca 2007, 09:30
- Bydlisko: 90%BA - 10%Spisska Nova Ves
- Kontaktovať používateľa:
Re: Motory N/A - uvaha :)
S tym sa da suhlasit, ale samozrejme nevidel by som to uplne jednoducho. Na druhej strane, trh je aj o tom, nasytit ponuku tam, kde je dopyt. A ocivinde tu je dopyt aj po inom, ako malom turbinovom motorceku.Srandista napísal:scream: stale ti tam chyba posledny dovod. A to ten, ze ludia to tak chcu. Chcu mat lacnejsie auta, ale chcu mat aj zatah od spoda a vsetky tieto veci. A vzhladom na to, ze dnesnym ludom je uplne jedno, jak veci v motore funguju, ich zaujima len, ci to po otoceni klucika nastartuje, je uplne jedno, ci je motor zlozity alebo jednoduchy.
Mna situacia momentalne az tak nestresuje, kedze keby kupujem za vlastne auto v rozpocte do 20 000 euro, tak si jednoducho z novych nevyberiem. Moj trh je teda chcene nechcene v jazdenkach. Aspon mam pre ich kupu dalsie ospravedlnenie .
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Motory N/A - uvaha :)
No lenze podla vsetkeho je tento trh natolko maly, ze sa jednoducho vyrobcom neoplati ho naplnat. Pozrime sa na hot-hatche napr. Uplne posledny zastupca atmosfer je Clio (uvidime ci sa opat prida Type-R, naozaj v to dufam), inak turbo vsade kam sa pozries. Aj co sa mainstramoveho trhu tyka, je to naozaj bieda. Aj BMW, niekdajsi obrovsky zastanca radovych atmosferickych 6 valcov, ma tento motor snad uz len v BMW 530i, a aj to uz asi len do doby, kedy ho neprevalcuju predaje turbeneho 4 valca v 528i, kedy zavrie za sebou tuto kapitolu. A ono sa neni moc comu cudovat, ked ludia uz atmosfericke 6 valce nekupuju. Takze (ako prihodne pre nas) podla vsetkeho uz jedina zachrana ludi baziacich po atmosferach prichadza z Japonska, kde napr. teraz Mazda ide proti prudu a prichadza s uplne novou atmosferou. Inak si fungl novu atmosferu od ineho vyrobcu vlastne ani nepamatam.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
- exo_t
- začiatočník
- Príspevky: 283
- Dátum registrácie: Pondelok, 21. Septembra 2009, 11:20
- Bydlisko: BA v lese
Re: Motory N/A - uvaha :)
Výborný postreh Srandista, dvojliter od Mazdy (SkyActiv či ako tomu nadávajú) je jediný novší atmo motor o ktorom sa za posledný hádam aj rok písalo... U atmosfér väčšinou prebieha len drobná evolúcia riadiacich systémov a regulácie emisí, aby vyhoveli novším €uro normám. Dôvod je ten, že ak sa vrážajú milióny do vývoja turbomotorov, automobilky si dávajú sakra záležať, aby o tom každý vedel. Proste marketing.
K C3rnovej otázke - náhrada za 4A-GE motor už nie je. Je sranda, že ak človek trochu číta nejaké americké zdroje venujúce sa vážnemu technickému tuningu, tak väčšinu ich obsahu tvoria úpravy starších amerických 8valcov, alebo potom japonských motorov z 90tych rokov (a tam vedú B-čkové motory od Hondy). Ak novší motor, tak jedine K2X od Hondy, prípadne preplňované motory od Subaru a Mitsubishi. Spektrum motorov vhodných na úpravy sa zužuje, aj preto, že motory sú zložitejšie a aj vývoj tuningových dielov a riešení sa predražuje. Celkom poučné čítanie sú katalógy amerických výrobcov kovaných piestov a háčkových ojníc, napr. CP. Mávajú širokú ponuku dielov na tie fakt najdrahšie nové autá (Mkové Bavoráky, Porsche GT3, Nissan GT-R...), ale pokiaľ ide o úpravy "ľudových" áut - ponuka sa už roky nemení (4A-GE, Honda B16 a dokonca jednoduchý motorček D16, staré Suzuki Swift GTi, Mazda B6 a BP a pod.).
S koncom 90tych rokov sa začal vytrácať z áut ten "feel", ktorý tak máme radi na starej Corolle E9. Automobilky pochopili, že ak pridajú na sterilite a blbuvzdornosti, nielen že uspejú u zákazníkov, ale ešte za to dostanú aj požehnanie od štátnych úradníkov. Tak narástla hmotnosť (pomaly o 100 percent), narástli rozmery... a to všetko treba utiahnuť rýchlejšie a s menšími emisiami CO2.
Jediný spôsob ako znížiť emisie oxidu uhličitého je znížiť spotrebu, lebo CO2 je proste základný produkt spaľovania uhľovodíkov s kyslíkom. Preto je potrebný čo najväčší krútiaci moment už pri nízkych otáčkach, aby stačilo čo najmenej benzínu. Preto majú už aj lacné jednaštvorky variabilné časovanie sacieho vačkového hriadeľa. Preto sa začalo s masovým oturbením. Kvôli ESP a ASR sme zas prišli o mechanicky ovládanú škrtiacu klapku. Pre to všetko sa motor ako 4A-GE už pod kapotu nedostane, jedine v nejakom malosériovom aute. Aj preto si veľmi cením každé pekne zachovalé a udržiavané staršie auto. Pre ten feel, ktorý mi nové auto už nedá.
K C3rnovej otázke - náhrada za 4A-GE motor už nie je. Je sranda, že ak človek trochu číta nejaké americké zdroje venujúce sa vážnemu technickému tuningu, tak väčšinu ich obsahu tvoria úpravy starších amerických 8valcov, alebo potom japonských motorov z 90tych rokov (a tam vedú B-čkové motory od Hondy). Ak novší motor, tak jedine K2X od Hondy, prípadne preplňované motory od Subaru a Mitsubishi. Spektrum motorov vhodných na úpravy sa zužuje, aj preto, že motory sú zložitejšie a aj vývoj tuningových dielov a riešení sa predražuje. Celkom poučné čítanie sú katalógy amerických výrobcov kovaných piestov a háčkových ojníc, napr. CP. Mávajú širokú ponuku dielov na tie fakt najdrahšie nové autá (Mkové Bavoráky, Porsche GT3, Nissan GT-R...), ale pokiaľ ide o úpravy "ľudových" áut - ponuka sa už roky nemení (4A-GE, Honda B16 a dokonca jednoduchý motorček D16, staré Suzuki Swift GTi, Mazda B6 a BP a pod.).
S koncom 90tych rokov sa začal vytrácať z áut ten "feel", ktorý tak máme radi na starej Corolle E9. Automobilky pochopili, že ak pridajú na sterilite a blbuvzdornosti, nielen že uspejú u zákazníkov, ale ešte za to dostanú aj požehnanie od štátnych úradníkov. Tak narástla hmotnosť (pomaly o 100 percent), narástli rozmery... a to všetko treba utiahnuť rýchlejšie a s menšími emisiami CO2.
Jediný spôsob ako znížiť emisie oxidu uhličitého je znížiť spotrebu, lebo CO2 je proste základný produkt spaľovania uhľovodíkov s kyslíkom. Preto je potrebný čo najväčší krútiaci moment už pri nízkych otáčkach, aby stačilo čo najmenej benzínu. Preto majú už aj lacné jednaštvorky variabilné časovanie sacieho vačkového hriadeľa. Preto sa začalo s masovým oturbením. Kvôli ESP a ASR sme zas prišli o mechanicky ovládanú škrtiacu klapku. Pre to všetko sa motor ako 4A-GE už pod kapotu nedostane, jedine v nejakom malosériovom aute. Aj preto si veľmi cením každé pekne zachovalé a udržiavané staršie auto. Pre ten feel, ktorý mi nové auto už nedá.
A tree never hits an automobile except in self defence.
momentálne car-free
momentálne car-free
Re: Motory N/A - uvaha :)
Amen. Posledné príspevky boli naozaj vynikajúce. Ja len dodám, že táto maloobjemová turboéra sa nejako začať musela. Celkovo je to taký začarovaný kruh. Honba za nižšími emisiami, tak automobilky vyvinuli malé otrubené motory, zapracovalo sa na marketingu, zákazníci to ochutnali, zistili, že sa im ten záťah odspodu páči (a aj papierovo nižšia spotreba) a tak výrobcovia tieto motory ponúkajú, zákazníci kupujú atď. Ale môj názor je, že mnohí ani nevedia čo chcú a jednoducho keď je dnes maloobjemák (alebo aj objemnejší motor) s 3 turbami in a vlastne sa nič iné nepredáva, tak si to jednoducho musia kúpiť a ak v živote nič iné neskúsili tak im na tom nepríde nič zlé. Možno keby sa dnes robili len klasické nefúkané atmo tak by sa tiež nikto nesťažoval, resp bol by dopyt aj po tom. Ono všetko so všetkým súvisí a začína to tými hlúpimi EU normami, a keď ideme ešte hlbšie tak politikmi - teda vlastne ľudmi. A tým akí sú. Ale to už je na inú debatu.
Re: Motory N/A - uvaha :)
Co sa tyka este tej prevodovky na IS-F, na tomto videu to je dobre opisovane
http://www.youtube.com/watch?v=6g_lDuR-G8Y
http://www.youtube.com/watch?v=6g_lDuR-G8Y
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Motory N/A - uvaha :)
skvele video... Iste sa da cipnut prevodovka, nech nepipa
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: Motory N/A - uvaha :)
jj, to som videl uz davnejsie.. sa mi pacilo ako sympatizuje s tym hlbokym zvukom Ale stale som tam nerozpoznal v akych otackach sa asi pohyboval, ak bol na urovni 5-6tis a chcel podradit tak to pipnutie chapem, ale ak by bol niekde na 3tis a nechcelo by podradit, to by bolo zleeeeee. Budem si to musiet osobne vyskusat, inak to nevidim
- Srandista
- Toyota guru
- Príspevky: 1503
- Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
- Bydlisko: Brno
Re: Motory N/A - uvaha :)
Hej, video je docela stare. Ale zapocuvajte sa... Tiff podraduje, pri poslednom podradeni, ktore mu prevodovka umozni zacne byt motor pocut (otvoria sa klapky vo vyfuku, toto sa deje po prekroceni 3600 otacok), a prevodovka ho uz dalej nepusti... Mi nehovorte, ze by to podradenie robilo rozdiel vyse 2000 otacok (neocakavam, ze by pri predposlednom podradeni boli otacky presne na 3600, takze tomu davam rezervu 1000 otacok, ktora je podla mna stejne prehnana), to je snad pri 8 stupnovej prevodovke vylucene. Preto si myslim, ze prevodovka vas podradit nepusta, napriek tomu, ze by mohla (aj keby vas mala pustit na poslednych 300 otacok, to je uplne jedno, mala by posluchat na slovo v manualnom rezime)...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných