Motory N/A - uvaha :)

Fórum o všetkom a o ničom
Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Utorok, 10. Januára 2012, 18:04

Nie som nejaky znalec motorov a urcite sa najdu svetle vynimky ale kde sa stala chyba, ze sa dnes vyraba to co sa vyraba?

10-20 rokov dozadu sme tu mali motory, ktore by aj dnes chcel mat clovek vo svojom aute... taky silvertop tu bol od roku 91, hondace VTI myslim 92... 1.6tky s vykonom cez 100kW, bez turba a zbytocnych kurvitiek. Kam sa posunul vyvoj?

Preco su do skodoviek tlacene prdy ako 1.2TSI a 1.4TSI (77 a 90kW)? Kto chce pri takom vykone turbo? pred 15timi rokmi nebol problem z 1.4ky vyzmykat 75kW, malo to paradnu spotrebu a beha to bez udrzby dodnes. Preco sa vyvyja nieco tak nepotrebne?

Preco su skodovacke RS DIESLE? ...To co nam tu tlaci tento koncern?:)

Az na par vynimiek v tom nevidim ziadnu logiku, nech beriem do uvahy aj emisie aj poistky.... a vela ludi si radsej spravi rebuild stareho motora ako by si mal kupit nieco z aktualnych prdov.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa spider207 » Utorok, 10. Januára 2012, 19:21

Emisie, k tomu sa netreba ani vyjadrovať, to je len jedna veľká oblbovačka na (menej inteligentných) ľudí..
Ja som práve dnes natrafil na clekom zaujímavý článok, tuším na idnes.cz a v sekcii auto - bolo tam nové Audi S8. Má to V8, a ako inak, oturbené (neviem či nie 2x). V klidu sa s tým dalo ísť tuším okolo 10 alebo 13, ale v momente keď tomu začali trochu šlapať na krk tak výsledok 35,4 na 100. Slušné nie? :D Ale emisie sú nižšie, áno, to určite.. :roll:

Ja stále tvrdím, že aj keby som mal na to prachy tak si mám dnes problém vybrať auto. Z dnešnej ponuky tak možno IS-F, nad ním by som neohrnul nos :) Ale inak, niet moc z čoho vyberať. Jednak sa dnes robia úplne antivodičovské autá, samá elektronika, komunikácia s vodičom žiadna, kadejaké serepetičky čo dovoľujú, no vlastne skôr nútia, človeka nerozmýšlať a potom to na cestách vyzerá ako to vyzerá. A jedak spoľahlivosť je ta tam, ale ľudia sú sprostí a musia mať 250 koní v každom aute (a najlepšie z malého oturbeného motora), lebo ak to nezrýchli za 5sec na 100ku tak je to šmejd. Auto je dnes fakt už len spotrebný materiál (a vlastne aj preto nevidím dôvod kupovať nové, ak na to vyslovene nemám zbytočné peniaze).

Je sranda ako marketing a firmy dokážu masírovať ľudí a vtĺkať im do hlavy, že tie malé prepĺňané motory sú super úžasné, ekologické, úsporné a neviem čo ešte. Njn, asi fakt platí, že 100x opakovaná lož sa stáva pravdou. Úsporné sú tie autá len na papieri, samozrejme vďaka skvelým normám napr na zisťovanie spotreby. Ale v momente kedy tomu človek začne čo i len trošku šlapať tak je spotreba úplne niekde inde, a to naozaj úplne. Btw, odporúčam kuknúť diskusie na auto.cz, tam teraz frčí niečo v štýle "Akú máte spotrebu na vašom diesely" a "Akú máte spotrebu na vašom beníne".. ked som porovnával tie čísla, až som sa zasmial nad niektorými novými a hlavne "modernými" motormi.. bože bože, zlaté staré a jednoduché autíčka, to boli časy!!

(Sorry, som sa trošku rozpísal, ale už som to potreboval zo seba dostať :mrgreen: )

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa stefan-celica » Utorok, 10. Januára 2012, 19:28

ak by vyrabali take nezmary motory ako napr. u toyoty 4A-GE ci 3S-GE (urcite ma kazda automobilka motor, ktory by v pohode zvladol 500 000km aj viac myslim benzin), ale to by sme sa 20 rokov vozili na tom istom aute a automobilove koncerny by nemali odbyt- zisk, je rozdiel predat nove auto raz za 20 rokov a raz za 4-5 rokov, jednoducho vsetko je o peniazoch nic ine za tym nehladaj.

PS: "Stare auta boli lepsie a novsie su bezpecnejsie" aspon dufam :)

a to preco sa vacsina ludi pusti do upravy stareho motora, je to asi vacsia vyzva ako oturbit nieco novsie neviem nech sa vyjadria dotycny...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Streda, 11. Januára 2012, 00:18

ja len nechapem kde sa podeli tie nizkoobjemove atmosfery v malych autach, ktore mali aj vykon aj spotrebu... Esteze toyota nachystala toyobaru 86, to je presne auto podla mojho gusta aj ked vo vyssej cenovke.

nemozem si pomoct, proste mi chyba viac motorov s idealnym pomerom vykon/objem/spotreba nepotrebujem 250 koni do auta s ktorym jazdim po meste ale zas 100koni mimo mesta je malo.... a taktiez si na bezne jazdenie nekupim predrazeny special typeR a pod, nejak mi chyba ta stredna trieda motorizacie u vacsiny automobiliek.

keby 1zz nebol taky kazovy, tak je to presne nieco, co by som rad videl v autach ja to nazyvam kompaktnej velkosti :) tych 105kW a 8,7s na 100km v celice nie je malo ani zbytocne vela (aj ked do celicy sa hodi nieco mocnejsie podla vyzoru), da sa stym jazdit aj slusne aj svizne aj lacno aj s nizkou poistkou...
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa drgi » Streda, 11. Januára 2012, 04:36

v skratke : tie stare motory splnali emisnu normu EURO1 (ak vobec), tie nove maju EURO4,5 atd. stara corolla vazila 950 kil, nova vazi 1300.
turbo a kompresory sa do aut montuju preto, lebo auta uz nie su optimalizovane na jazdenie, ale na maximalny pocet hviezdiciek v euroNCAP a minimalnu priemernu spotrebu v standardnom euro teste. nizsia priemerna spotreba = nizsie emisie CO2 = nizsia pokuta od soviets, pardon, Europskej Uhnije za vyrabanie aut s vysokymi emisiam.


na www.autoweb.cz a autoforum.cz je o tom kopa clankov, ak to niekoho zaujima podrobnejsie.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Avensis » Streda, 11. Januára 2012, 07:56

A preto sme tu aby sme tieto staré autá držali pri živote čo najdlhšie :D Nieje lepší pocit ako prefčať so starou Corollou vedľa novšieho auta ktoré má otvorenú kapotu a maníci sa v ňom rýpu :D K emisiám sa nebudem vyjadrovať to nech riešia v USA ale tam na to pekne serú :D
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Rasťo » Streda, 11. Januára 2012, 10:14

Dnes nie je problém navrhnúť a vyrobiť N/A (teda nepreplňovaný) motor s výkonom 100 koní na liter objemu. Dokonca si dovolím tvrdiť že aj tie staré GE-čka po úpravách zapaľovacieho systému hravo dosiahnu normu EURO4.
Problém je v tom, že automobilky potrebujú odbyt a kopírujú požiadavku ľudí - ako bolo napísané - "aby to malo stovku za 5 sekund". Pravda je, že preplňované maloobjemové motory majú podstatne vylepšený ťah motora, ale výkon pokulháva - práve kôli tomu, aby tie autá mali pre dnešný trh prijateľnú spotrebu a nízke emisie - teda splňovani EURO normy. Potom sa posadíte do bežného auta s FE-čkom a tej "preúžasnej" fabke s 1,2TSI to natriete na celej čiare, aj keď papierovo by mala okolo vás len prefrčať a nechať vás v prachu.
Toto všetko samo hrá do ruky výrobcom, lebo nemusia riešiť spoľahlivosť - proste nik dnes neberie auto ako svojho mazla, ale ako spotrebák...tak načo dimenzovať motor na viac ako 200 tisíc km. Potom niekoho napadne zverstvo Ottov cyklus + malé turbo (technický oxymorón jak hovado) a máte TSI - síce to papierovo vypadá dobre, ale technicky hovadina ako voda v koši so životnosťou pár stovák motohodín - tí čo poznajú motory vedia čo píšem.
Takže áno radšej budem držať pri živote starú hajtru , ktorá má možno trochu vyššie náklady na palivo, ale podstatne menšie náklady na servis, ako mať nové v úvodzovkách bezpečné auto a musieť ho každé tri roky meniť a kupovať nové, lebo je už proste za zenitom životnosti a všetko v ňom odhádza.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 11. Januára 2012, 19:11

úplný súhlas s Rasťom, tie posledné 2 odstavčeky tesať do kameňa!!
K tej spolahlivosti - Toy vo svojich najlepších rokoch mala naozaj veľmi spoľahlivé autíčka a nejak som nepostrehol, že by to zabilo jej predaje (práve naopak, na tom si vypestovala svoje meno). Je to podľa mňa dôkaz toho, že takto biznis môže fungovať. Len to by sa muselo výrobcom chcieť..

saboter
začiatočník
Príspevky: 348
Dátum registrácie: Pondelok, 19. Januára 2009, 21:33
Bydlisko: TT

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa saboter » Streda, 11. Januára 2012, 20:11

Aj po roku 2000 sa dajú nájsť motory, ktoré rozhodne pri správnej údržbe nejdu do kopru po 200 000. Problémom je IMHO skôr to že väčšina ľudí si myslí, že auto čo má viac ako 200 000 je dožité. Preto je veľký problém okrem iného také auto vôbec rozumne predať, čo je aj impulzom na celonárodné stáčanie kilometrov. Takže všetky majú 158 545 alebo 185 600, ale nikto nevie koľký krát.

Keby existoval zoznam aut registrovaných v SR ktorý by obsahoval tri údaje typ-značka, udávané km, skutočné km a bol by zoradený podľa skutočných km, tak by sme sa nestačili čudovať aké kozmické hodnoty sú tam. ;-)
ex: Corolla LB E11 Terra (vykuchaná), 1.4 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Streda, 11. Januára 2012, 20:28

ja len silne pochybujem, ze hocake TSI by vydrzalo take katovanie ako byvala felica 1.3MPI napriklad (50kW)... dlhe vzdialnosti videla len na sviatok, 100tis km katovania za studenia po meste na trasach 3-10km a na tom aute sa okrem vymeny termostatu, manzety a brzdovych dosticiek nespravilo nic... nepytala ani kvapku oleja doliat a pri predaji bola plne funkcna (az na tu hrdzu).

Bolo to proste socialne auto so socialnym motorom... teraz doba pokrocila a do socialnej fabie je v ponuke 1.2TSi so 63kW? alebo nejake konkurencne 1.3Diesle? Kolko asi tak clovek vysype za servis za tych 100tis km po meste s turbom alebo dieslom?.... nelogicky vyvoj... klobuk dole pred toyotov a napr. jej 1.3 VVTI , takto si ja predstavujem vyvoj... este honda sa ako tak drzi ale toto, co robia europske automobilky nie som ochotny prijat.
Takže áno radšej budem držať pri živote starú hajtru , ktorá má možno trochu vyššie náklady na palivo, ale podstatne menšie náklady na servis, ako mať nové v úvodzovkách bezpečné auto a musieť ho každé tri roky meniť a kupovať nové, lebo je už proste za zenitom životnosti a všetko v ňom odhádza.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa spider207 » Streda, 11. Januára 2012, 20:51

Ono to je celkovo o zmyslani ludi, jednak ich dost masiruju aj firmy a ludia to proste prijimaju (alebo su lenivi si tie informacie overit) a jednak aj samotne ludstvo ma nejake zvlastne zmyslanie (vid to stacanie km a presne ako pises s tou sumou nad 200tis). Na mna pozera kazdy ako na debila, ze co som si kupil za auto, ale ja som proste ochotny akceptovat spotrebu v priemere o 2 litre vyssiu (aj toto je dost otazny udaj ci az tolko), ale 3x tolko usetrim na opravach (o komforte a pod veciach radsej ani nepisem). Aj keby som chcel/potreboval uspornejsie auto tak radsej pojdem do nieco starsieho, hladkeho/neotrubovaneho ako do nejakeho super tfsi a pod motorov. 100ka rollka sa mi zda napr super pracant, ak budem zhanat jednoduche, spolahlive auto za par susnov tak by som volil nieco take. Tie preplnovane su fakt "idealni" pracanti do mesta.. teda pre predajcov ano, vedia co ponukaju

C3rn0
začiatočník
Príspevky: 323
Dátum registrácie: Utorok, 20. Marca 2007, 09:30
Bydlisko: 90%BA - 10%Spisska Nova Ves
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa C3rn0 » Streda, 11. Januára 2012, 23:08

Emisie a spol su je iba jednoduchou zamiekou ku skracovaniu zivotneho cyklu vyrobku, tj. auta. Marze sa zmensili, treba ich teda castejsie naplnovat. Ci je to spravna cesta sa ukaze az s odstupom casu. Mne je smutno z tohto trendu.
Co sa chceme pretvarovat ? Suvis, medzi spotrebou paliva a emisiami je evidentny. Poslednych 10rokov sa vykon na liter nezvysuje, naopak. Je to trend, a je len na nas, ci ho budeme nasledovat, alebo nie.

Menit auto kazde 4 roky mi pride cudzie. Zatial som menil kazde 2 roky :D. Tak sa zamyslite, kolko aut ste vlastnili / vlastnite a potom sudte.

Nuz a riesenie tu existuje. Razi ho snad jedine mazda, tak ju treba podporovat. A ako inak ako kupou ich aut s horsou vybavou, podobnym papierovym vykonom, zato vsak s vybornymi jazdnymi vlastnostami. Efektivne motory, spolahlivost a znizovanie hmotnosti. To, ze je toyota momentalne inde ma mrzi, Toyotu ako nove auto by som si ja nekupil.

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Štvrtok, 12. Januára 2012, 12:20

Myslim, ze toyota je na tom este celkom dobre... corola ma 1.3VVTI 76kW a 1.6 97kW co corrolku rozhybe na 100vku za 10 sekund... uplny ideal pre toto auticko, okrem toho su vponuke este 2 diesle. Pocin ako prius a aygo tiez ide smerom ktory sa mne paci....to, ze sa snazia vyrovnat cenou konkurencii a su pouzite lacnejsie materialy je podla mna logicke, ved su aj vyssie modely za viac penazi. Urcite by som si radsej kupil corrolu ako 1.6 megane 81kW, ktory stoji novy cca rovnako, je to mrtve auto nehovoriac o tom, ze kamaratovi menili ani nie po 20tis km cely motor - kluka v prdeli.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Rasťo » Štvrtok, 12. Januára 2012, 13:31

Trochu OT:
Všimli ste si ako dopadol výber "auta roka"???
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/19 ... inalistov/
Ja osobne nechápem ako sa vôbec medzi finalistov mohol dostať Fiat Panda, keď sa jedná o jedno z najporuchovejších aut planéty. Horšie je na tom už hádam len Lancia a Alfa Romeo. Focus ešte chápem, ale dizajnový "počin" Evoque, teda nie...nemôžem si pomôcť, ale pripomína mi prerastený Mini Cooper s nevydarenými svetlami.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Srandista » Štvrtok, 12. Januára 2012, 13:59

Ludia, sorry, ale o com to tocite?

Nezvysujuci sa vykon motora na liter? Ako mi potom chcete vysvetlit motor vo Fabii RS? 180 koni z 1.4? Motor 2.0 v Lancer Evo, z ktoreho dokazali vytiahnut az 400 koni, atd. Samozrejeme, ak sa bavime o N/A motoroch, tak sa to od F20C vyvoj v tomto smere skoro nepohol, tento motor dokazali v tomto meradle prekonat az motory z Ferrari 458 Italia a Porsche 911 GT3 RS 4.0, co su motory ktore vznikly 10 rokov po tomto fenomenalnom motore od Hondy. Kazdopadne tubomotory su uz dakde uplne inde.

A dovod, preco su dnes uplne vsade je uplne jednoduchy. Ludia to chcu. Mozeme sa tu trhat, ze take motory su v porovnani s minulymi zbytocne, nebude nam to nic platne. Ludia totiz chcu ten zatah odspoda, ktory im ponukaju turbomotory, je in uplne jedno, ze auto ma potom turbolag, pretoze najdolezitejsia sutaz je, ako ta to od krizovatky zatlaci do sedadla, a ako auto akceleruje bez podradenia v dlho tiahlom na dialnici. Korunu tomu este nasadila EU, ktora vsetky auta testuje v uplne krivom cykle, ktory s realitou ma pramalo spolocne. Ale vzhladom na to, ze podmienky, pri ktorych auto tento test podstupuje, su vseobecne zname, automobilky sa tomu prisposobili, a ECU jednotky dokazu tento cyklus rozpoznat, a prave preto je dnes absolutne nerealne dosiahnut hodnoty spotreby udavane vyrobcom.

Dalsia vec, ktora tu bola spominana. Realna spotreba turbomotorov. Jej problem je ten, ze turbomotory dokazu z principu jazdit naozaj usporne, ale rovnako z principu, ak bude mat vodic namiesto nohy vezensku gulu, budu holt zrat absolutne astronomicke hodnoty. Toto ale nie je mozne povazovat za ich chybu, toto jednoducho vychadza z principu, akym funguju. V tomto svetle su atmosfericke motory naozaj znevyhodnene tym, ze sice vdaka vacsiemu objemu budu vzdy produkovat viac CO2 (ktore sa nasledovne prepocitava na spotrebu...), ale rozptyl spotreby nebude ani zdaleka taky vyrzazny. To ale dnes nezaujima ani ludi, ktory nechcu sponovat motor k redline, aby z neho ten vykon dosiahli, ani EU uradnikov, ktory su fixovany len na jeden nic nehovoriaci udaj.

Inak bolo tu spominane IS-F. Nebudem sa hadat o tom, ze je to vynikajuce auto, ale v provnani s jeho hlavnym superom bude prave vo vymenovanych veciach vzdy stracat. Bolo pri nom spominane schopnost s vodicom komunikovat, elektronicke serpeticky atd. Nuz, zoberme si M3. Ci sa mi to paci, alebo nie, je to lepsie auto ako IS-F, prave v tycho vymenovanych vlastnostiach. M3 ma totiz manualnu prevodovku, co je v tomto smere argument, ktory prebije vsetky ostatne, a navyse motor, ktory doluje rovnaky vykon z objemu o liter mensieho, a navyse dokaze namiesto 6800 tocit az 8400 otacok, a to je OHROMNY rozdiel.

Holt, budem sa opakoavt ludia, ale poniektory by sa mali pozriet aj inak, ako za brany japonsky automobiliek, mali by si zitit co ludia dnes chcu, a az potom tu vynasat nejake ortiele. Pretoze to, ze 97 kW motor Aurisu staci, je sice pravda, ale pretoze nema turbo, je automaticky v dnesnej dobe diskriminovany, a ludmi opomijany. Dovody som vysvetlil vyssie...

P.S.: Ano, ani ja s s dnesnym trendom spokojny, tiez nebudem kupovat nove auto, pretoze v cenovej kategorii pre mna nie je ziadne, ktore by mi vyhovovalo. Keby som sa ale mohol rozhodovat v kategorii supersedanov, naozaj by som velmi rozmyslal, ci M3 alebo IS-F, rozhodne by to nebolo jasne vytazstvo v prospech japonca. Tiez mi nevyhovuje totalna invazia turbomotorov, je pre nu ale zdovodnenie (to ze nie je podla mna rozumne ani logicke na tom nic nemeni) a napriek tomu, ze s nou nesuhlasim, je to asi tak vsetko, co s tym mozem robit. Zvykajte si, bude uz len a len horsie.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných