Motory N/A - uvaha :)

Fórum o všetkom a o ničom
Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 12. Januára 2012, 16:00

Ten Range Rover Evoque sa mi velmi velmi paci. To fakt :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa spider207 » Štvrtok, 12. Januára 2012, 18:35

C3rn0 napísal:Menit auto kazde 4 roky mi pride cudzie. Zatial som menil kazde 2 roky :D. Tak sa zamyslite, kolko aut ste vlastnili / vlastnite a potom sudte.
Neviem preco by som nemohol menit napr. raz za 10 rokov pokial mi to auto vyhovuje ;-) Tak sa zamysli a potom sud :mrgreen:
Srandista napísal: Inak bolo tu spominane IS-F. Nebudem sa hadat o tom, ze je to vynikajuce auto, ale v provnani s jeho hlavnym superom bude prave vo vymenovanych veciach vzdy stracat. Bolo pri nom spominane schopnost s vodicom komunikovat, elektronicke serpeticky atd. Nuz, zoberme si M3. Ci sa mi to paci, alebo nie, je to lepsie auto ako IS-F, prave v tycho vymenovanych vlastnostiach. M3 ma totiz manualnu prevodovku, co je v tomto smere argument, ktory prebije vsetky ostatne, a navyse motor, ktory doluje rovnaky vykon z objemu o liter mensieho, a navyse dokaze namiesto 6800 tocit az 8400 otacok, a to je OHROMNY rozdiel.
Toto je cisto subjektivna vec, z mojho pohladu bude prave BMW "vo vymenovanych veciach vzdy stracat." Otazka prevodovky je takisto diskutabilna, ale btw, isiel si s tym automatom? Ver, ze je to trosku ine kafe. Keby to bol taky automat ako v klasickej IS250ke tak nie je o com, ale ten 8stupen v IS-F jednak radi za 100milisekund (F1ka radi za 50, dokonca aj 6 stupnovka v LFA radi "az" za 200 ak ma pamat neklame) a jednak je tam cisto manualny rezim, teda packy pod volantom a prevodovka naozaj radi tak ako povies Ty. Ak ma ale niekto stale potrebu stlacat spojku tak ho toto auto neoslovi, aj ked povedzme si rovno - s tym automatom budes vzdy rychlejsi ak pojdes na cas (napr. na okruhu). Dalsia vec ten motor. Pre mna zase padny argument prave pre IS-F, sice netoci tolko ako ten v M3 a ma mensi litrovy vykon, ale je to naozaj to spravne kriterium? Osobne by som bol velmi rad, ze mam rovnake kone z objemnejsieho motoru = motor je kvazi poddimenzovany a je tu celkovo vyssia sanca, ze auto bude spolahlivejsie (myslim, ze netreba pripominat ako je na tom so spolahlivostou Lex a ako BMW). Uznavam, ze keby ten motor v IS-F tocil okolo 7ky tak by sa mi to (zvukovo) viac pacilo, ale neviem ci zrovna kombinacia v M3, teda mensi objem a vysoke otacky, su zrovna to prave orechove. Z pohladu techniky jednoznacne excelenty motor, z pohladu spolahlivosti by som si nebol az taky isty. Ale opat je to o osobnych preferenciach, niekomu ide o vykon a napr. spolahlivost alebo naklady ho netrapia, mne by viac sedel IS-F - kvalita spracovania, image Lexu (image bmw sa mi nepaci vdaja skupine ludi co si tie auta kupuju, aj ked samotne auta mam rad), pravdepodobna vyssia spolahlivost, vybava a pod.
Kazdemu sedi nieco ine, ale napisat, ze take alebo onake auto bude vzdy stracat je imho trosku prehnane. Je to cisto subjektivna vec kazdeho jedinca ;-)
Jo a mimochodom, tiez som dost zaryty odporca automatov, napr. v takej GT86ke by som ho nestrpel, ale v sedane tejto triedy s tym nemam problem, pokial pracuje tak ako piskam ja.

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa sonnicek » Štvrtok, 12. Januára 2012, 19:01

Myslim si ze je kazdeho osobny nazor co preferuje, ale vatsia cast neodbornej populacie pre ktoru auto zostava stale nejakym tym premiestnovadlom ktore ked potrebuju zosliapnut plyn a ono to "taha vodspoda pico" je pre nych smerodatne a myslia si aky su zavodnici. Bohuzial tak ako my ''odbornici :lol: '' tu na fore sa snazime porozumiet tym svojim autickam a ich motorom a neveriacky krutime hlavou nad touto dobou a presne to sa deje vsade inde v oblastiach kde nemame taky rozhlad zase my. Ale pokial mi bude tvrdit obycajny clovek ze najlepsie co moze byt je dizlova ochcafka a ze on isiel chorvatsko-slovensko naspet za 5 litrov na 100 a ked neni nalozeny ze vklude si da na semafore hocijaky benzin to pre mna nie je smerodatne. Pokial sa niekto chce bavit takouto cestou o vykone tak ho vzdy uzemnim slovami: Kukni niekedy nejaky ten motosport a spocitaj si gizle co tam budu sutazit bude ty stacit jedna ruka. Pre mna ako spotrebitela uz dlhsie vychadza rovnica 2 aut. Jedno na bezne vozenie + nejaka ta vikendovka kde sa medze v upravach nekladu (a to si vychutnam toho dementa na semafore v tedeicku ako bude kukat), naco je nam v beznej premavke 300-400 koni? preco sa automobilky uberaju tymto smerom? aby sme mohli robit rallye na cestnych komunikaciach? vobec sa mi tento vyvoj nepaci a uberame sa uplne zlou cestou
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Srandista » Štvrtok, 12. Januára 2012, 21:21

spider207 napísal:Toto je cisto subjektivna vec, z mojho pohladu bude prave BMW "vo vymenovanych veciach vzdy stracat." Otazka prevodovky je takisto diskutabilna, ale btw, isiel si s tym automatom? Ver, ze je to trosku ine kafe. Keby to bol taky automat ako v klasickej IS250ke tak nie je o com, ale ten 8stupen v IS-F jednak radi za 100milisekund (F1ka radi za 50, dokonca aj 6 stupnovka v LFA radi "az" za 200 ak ma pamat neklame) a jednak je tam cisto manualny rezim, teda packy pod volantom a prevodovka naozaj radi tak ako povies Ty. Ak ma ale niekto stale potrebu stlacat spojku tak ho toto auto neoslovi, aj ked povedzme si rovno - s tym automatom budes vzdy rychlejsi ak pojdes na cas (napr. na okruhu). Dalsia vec ten motor. Pre mna zase padny argument prave pre IS-F, sice netoci tolko ako ten v M3 a ma mensi litrovy vykon, ale je to naozaj to spravne kriterium? Osobne by som bol velmi rad, ze mam rovnake kone z objemnejsieho motoru = motor je kvazi poddimenzovany a je tu celkovo vyssia sanca, ze auto bude spolahlivejsie (myslim, ze netreba pripominat ako je na tom so spolahlivostou Lex a ako BMW). Uznavam, ze keby ten motor v IS-F tocil okolo 7ky tak by sa mi to (zvukovo) viac pacilo, ale neviem ci zrovna kombinacia v M3, teda mensi objem a vysoke otacky, su zrovna to prave orechove. Z pohladu techniky jednoznacne excelenty motor, z pohladu spolahlivosti by som si nebol az taky isty. Ale opat je to o osobnych preferenciach, niekomu ide o vykon a napr. spolahlivost alebo naklady ho netrapia, mne by viac sedel IS-F - kvalita spracovania, image Lexu (image bmw sa mi nepaci vdaja skupine ludi co si tie auta kupuju, aj ked samotne auta mam rad), pravdepodobna vyssia spolahlivost, vybava a pod.
Kazdemu sedi nieco ine, ale napisat, ze take alebo onake auto bude vzdy stracat je imho trosku prehnane. Je to cisto subjektivna vec kazdeho jedinca ;-)
Jo a mimochodom, tiez som dost zaryty odporca automatov, napr. v takej GT86ke by som ho nestrpel, ale v sedane tejto triedy s tym nemam problem, pokial pracuje tak ako piskam ja.
Otazka prevodovky nie je duskutabilna. Automat VZDY zoberie nejaky ten kus z pozitku za volantom a z pocitu, ze auto ovladas ty... Inak, ty si s nim isiel (a s M3 tiez)? Pretoze ten automat ti ani v manualnom mode nedovoli vzdy preradit (konkretne podradit), ako ty chces, a este pri tom vyda otravne dvojite pipnutie. To na co si narazal je asi to, ze prevodovka v sportovom mode uzamkne hydrodynamicky menic, a tym padom ti nepreradi nahor, ale tiez pri tom bude vydavat otravne pipnutie, navyse ak preradujes po tom, co si dosiahol obmedzovac otacok, preradenie trva ovela dlhsie...

Co sa tyka objemu motora... Naozaj znanema rovnaky vykon pri vacsom objeme naddimenzovanost motora? Nemoze znamenat napr. to, ze japonci v tej dobe nevedeli dostat ekvivalentny vykon z rovnakeho objemu, popripade ze nevedeli motor spravit vysoko otackovy? Vies o nejakych vseobecne znamych zavadach S65B40? Pretoze mne nijake zname nie su... Porovnavas BMW a Lexus co sa spolahlivosti tyka je trocha krive, pretoze Lexus nema ani tolko modelovych radov, a uz vonkoncom nema tolko motorov na vyber ako BMW. Staci sa pozriet na ponuku dieslov, coz su poruchovejsie motory ako benziny... Lexus ma 1 (slovom jeden), BMW DALEKO viac...

A jo, este co sa triedy a prinaleziacej prevodovky tyka... Lexus IS-F je stale len sedan segmentu D, cize segmentu, z ktoreho pochadza aj tvoja IS200, akurat ma vyssi vykon... Ty by si chcel vo svojom aute automat? Podla mna je uplne jedno aky ten automat je, z mojho pohladu je nevyhoda IS-F uz len v tom, ze ten manual neponuka v ziadnom pripade. Kde je moznost volby, co zakaznik chce?
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Max11
toyoťák
Príspevky: 699
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Novembra 2010, 23:59
Bydlisko: Žilina

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Max11 » Piatok, 13. Januára 2012, 00:46

Co sa tyka toho IS-F, nakolko som obrovsky fanusik celej rady IS a pozrel som uz hadam kazdu jednu videorecenziu na youtube a precital X clankov, neda mi nevyjadrit sa ku prevodovke :D
Tak ako pise Spider, naozaj je ta prevodovka podla recenzii uplne ine kafe ako su ludia zvyknuti z beznych "rodinnych" sportakov. Je ovela rychlejsia ako clovek dokaze vobec byt pri preradovani a ma za sebou velmi sofistikovanu elektroniku, ktora sa stara o inteligentne preradovanie v zavislosti od jazdy.
No aj napriek tomuto faktu som casto narazil na negativne ohlasy co sa tyka "paddle-shiftov" a manualneho rezimu. V niektorych recenziach totiz opisuju radiace packy za volantom ako zbytocne, nakolko sa udajne NEDA na 100% prevodovka prepnut do manualneho rezimu. Elektronika vraj zasahuje pokial vyhodnoti (podla nej) nespravne preradenie a stlacenie packy nema ziadnu odozvu. Ci tymto trpia aj najnovsie IS-F neviem ...
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE

3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 13. Januára 2012, 08:08

no podla tohoto mi pride, ze aj v F1 by maly dat spet manual :-D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 13. Januára 2012, 08:11

Max: To ze ta prevodovka je vynikajuca, je nesporna pravda, o tom netreba viezt debatu, to som ani nikde nepovedal. Ja som len narazal na to, ze spider na jednej strane "ohovara" nove auta, pretoze obsahuju prilis vela elektroniky, ktore odosobnuju jazdu, a potom tu vynachvali IS-F, ktory prave jedneho obrovskeho elektronickeho pomocnika odosobnujuceho jazdu obsahuje. A tiez som chcel upozornit na to, ze spider zavadza, co sa tyka uplne manualneho rezimu prevodovky v tomto aute, pretoze to jednoducho nie je pravda. Padla nie su zbytocne, poslusne preraduju, pokial si ale elektronika pri podradovani nepovie, ze by ste nahodou mohli otacky posunut moc vysoko (neviem aka je ta hranica), a vtedy jednoducho nepodradi... Vodic s manualom k takejto situacii nikdy nedojde...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 13. Januára 2012, 08:13

no je jasne, ze musi byt blbuvzdorna... ale vpodstate ani manual z 5 nedas v 180tke do 2 :-) ani by to ist nemalo.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa grexos » Piatok, 13. Januára 2012, 08:46

Pridam sa trosku aj ja.

Pre mna osobne je to dost o pocite v aute. Ani nie tak o sportovej jazde ako o tom ci si spolu "sadneme" a bude to spolahlivy stroj. Celkovo mam rad stare auta pre svoju "charizmu" a ano nove ma az tak nelakaju az na jeden podstatny fakt. Verim ze to EURO CNAP nie je len nejaka reklamna habadura aj ked to automobilky radi pouzivaju aj na reklamu. Takze nove auto ako bezpecnejsie vozitko pre rodinu urcite ANO (az raz naskreckujem). Ale v garazi mat dalsie v ktorom si mozem vychutnavat pocity ktore mi nove auto neda. Urcite ale verim ze rovnaka situacia bude o 10 rokov ked budem hovorit "stary zlaty avensis 3tej generacie to sa dnes neda ani porovnavat.". Proste vyvoj ide dopredu a mi ten mainstream nezmenime. Bavit sa o tom ci je BMW 3 alebo ISF lepsie je dost subjektivne. Mal som cest s BMW5 a nesadli sme si (rovnako ako so skodou,renaultom,oplom,citroenom atd...) Mozno len predsudky ale urcite budu vzdy prevladat v mojej garazi japonske auta nad cimkolvek inym

Co sa tyka priamo motorov tak k tomu sa mi je tazsie vyjadrovat ale urcite nemam rad diesel koli jeho celkovemu prejavu. Opat je to subjektivna vec. To uz radsej elektriku (ked uz mam tu SPSE :P). TSi porovnavat s toyota motormi.. co ja vam viem.. vieme ze toyota je popredu v spolahlivosti a to aj dnes vid TUV. Ja osobne sa turba na bezne jazdenie bojim lebo som mal cest v dieseloch s ich servisom ked som spravoval isty vozovy park. Prislo mi to proste nespolahlive. Ale napriklad som nikdy nic nepocul ze by toyota nejak (az na ten jeden slavny motor u celic) pokaslala alebo ze by mal niekto problem s mazda motorom ci hondackym motorom benzinovym.
Aj ked si vsimnete zvycajne sa tu riesi bud ten celica motor alebo nejaky diesel (kvalita paliva) alebo vrzgajuce plasty a nakoniec sem tam jedno riadenie a pozvysok su stare motory 2E, 4A, 4E a podobne ktore uz si vyzaduju viac zasahov vekom a kilometrami

ps: vlastnim ford aj ford cortina 1974 takze nemam len cisto japoncov ;)
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
Avensis
Toyota guru
Príspevky: 1160
Dátum registrácie: Utorok, 10. Marca 2009, 15:22
Bydlisko: RV
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Avensis » Piatok, 13. Januára 2012, 09:26

Tiež sa pripájam k Grexovi, auto mi musí niečo " dať " a nielen prevoz z bodu A do B :D A to mi Cecilka aj Corollka dáva + dobrý pocit keď v nej idem a aj bezpečnosť aj keď nie hodnú 21 storočia ale ja sa cítim ako v tanku :D Mám možnosť porovnávať, lebo nedávno pribudol v rodine nový Avensis T27. Vyjadril som sa asi takto : Za teľo peňeži málo muziky :D a to sa asi nezmení.
Lexus LS 430 President pack
ex.Lexus GS 300
ex.Celica GT 94 LSD SS II + chladič prevodovky
ex.Corolla GT-i AE92 89"

Yamaha WR
Yamaha XS veterán :-)
ex.Yamaha XT
ex. Carina E 2,0 TD

ex. Toyota Avensis D4D 2,0 T22

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Legon » Piatok, 13. Januára 2012, 10:32

Ja som nove ani zanovne ani novsie nikdy nemal, nase auta maju vzdy okolo 20 rokov,
Otec ma Felcku a musim povedat ze az na hrdzu vydareny kus ak teda nechcete tocit ale jazdit od spodu, ma 1.3 Mpi a ide mu to na moje prekvapenie pekne, ale v otackach je to nuda na rozdiel od 2E.

Mal som skusobku na octavke 1.6 8V a to sa mi zdalo lenive nechcelo to do otacok, ale mala to nejaka pani predtym na pidlikanie po meste tak asi aj to lenivosti dopomohlo.

TSI som skusal to slabsie 1.2 vo fabke a bola to velka nuda ...

Najviac mi nevyhovuje na novsich autach posed, sedenie ako na lavicke, alebo v autobuse ... kamos ma zviezol vo Verse 1.8 a stale som mal pocit ze som prehnane vysoko a privelmi kolmi posed k vozovke, ze sa musime prevratit :D ale to je asi zvyk, taky posed asi patri k "rodinnejsim autam" ale od octavky a fabky by som to necakal ...

Používateľov profilový obrázok
spider207
Vševed
Príspevky: 2868
Dátum registrácie: Nedeľa, 10. Mája 2009, 15:57
Bydlisko: Zvolen

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa spider207 » Piatok, 13. Januára 2012, 18:24

Srandista: Tiez ale aj pisem, ze z novych aut by som si mal problem vybrat. Keby som chcel auto cisto pre pozitok z jazdy tak to skor vidim na GT-86ku, keby som bol rockefeller a chcel nieco vacise, neokukane, ale s ktorym je aj trochu srandy tak volim IS-F pred M3, ale to je len moj subjektivny nazor. Tam proste ten 8kvalt strpim, v takej GT-86ke alebo MX5 ani omylom.
Ohladom tej prevodovky som tusil, ze sa tu strhne burliva debata :D Je inak velmi zvlastne ako aj v testoch na to pipnutie niektori nadavaju (aj ked taky Top Gear neberiem vazne, to je proste show ala Autosalon na Prime), ale by ma zaujimalo ktory debil bude podradzovat ak mu motor toci 6-7tis?? Ako pise Gabriel, ty tiez bezne radis z 5 do 2? Alebo ked tocis 5,5tis tak si ides este podradit? Mno neviem.. Cize ak je jediny problem tej elektroniky ten, ze mi nedovoli pretocit motor tak to je naozaj zavazne :D Uznavam a suhlasim s Tebou, ze pokial by mi islo cisto, ale naozaj cisto o vodicske zazitky tak beriem manual. Ale v takom pripade zase neberiem 1,7 tonove auto, ci uz IS-F, M3, CLK AMG a pod. V dnesnej dobe je proste vyber auta kompromisom. A ako som spominal, keby som bol rockefeller a chcel jedno ako-tak pouzitelne auto, nemal by som problem zvolit IS-F. A zvolil by som ho radsej ako M3. To je len cisto moj subjektivny nazor a nikomu ho nevnucujem ;-)

k tomu objemu motora - jedine co hovorim, ze pokial maju auta v tomto pripade rovnaky vykon tak z toho objemnejsieho by som ocakaval vyssiu spolahlivost (a mozno aj lepsi tah odspodu - ako sa vravi, objem nicim nenahradis). A zase nechci ma rozosmiat, ze Lex by nevedel postavit nejaky vysokootackovy motor, z ktoreho by vydoloval viac ako 100k na liter (LFA neexistuje? A teraz mi neoponuj, ze stoji 47679374093x tolko ako M3, ide mi o princip ;-) ). Ja si myslim, ze inzinieri v Japonsku vedeli co robia ked si zvolili ciel okolo 420k a dolovali ho radsej z 5 litroveho motora. Samozrejme, mozem sa mylit, ale ten pristup mi jednoducho viac imponuje (celkovo mi viac imponuje azijsky pristup/sposob prace ako europsky).

k otazke spolahlivosti - co je krive? Ze japonci spravia radsej 5 aut s 3 motormi, ktore su kvalitne ako niekto kto robi 10 aut s 15 motormi, ale spolahlivost je ta tam? Teraz neutocim na BMW, hovorim vseobecne. Ano, je naozaj vyborne ked ma clovek moznost volby, ale je este lepsie ked tie volby aj maju zmysel. Dnes je proste trend taky, ze automobilka "musi" ponukat toto, "musi" ono, ale je to spravny trend? Vedia ludia vobec co chcu, ci je to aj k niecomu dobre? Ale jasne, hlavne, ze si mozem vybrat ci chcem aby mi v ineriery svietili svetla na cerveno, zajtra na modro, dalsi den na zlto.. :D Samozrejme co sa tyka dieselov tak tam ma BMW jednoznacne navrch, ich diesele su zname a jedny z najlepsich, Lex ponuka len jeden a ani ten nespravil dobre :D Ale argumentovat tym, ze niekto robi 3 auta a niekto 10, no taaak..

Odpoved na Tvoju otazku je, ze nie, nechcel. A preco? Lebo som chcel auto pre radost a s ohladom na to, ze som kukal starsie auta tak tam automat neprichadzal ani do uvahy. Tu nemam dovod argumentovat, ze automaty z tej doby boli super - podla mna nie, na taky som nenatrafil. A este v IS200 kde bol 4stupnovy :) Ale vyvoj ide dopredu a v tej IS-F by mi nevadil, lebo tam vidim aj ine pozitivne veci na tom aute ako celku. Keby bola moznost volby tak priznavam, ze neviem co by som zvolil (asi by som sa musel zviezt v oboch verziach, zalezi ake by malo auto vyuzitie a ine faktory), pretoze sice tie auta (IS-F, M3) maju brutalnu silu, ale ak ma auto okolo 1700kg alebo nebodaj viac, tak je z mojho pohladu o level nizsie (v zmysle sportovosti) ako nejake mensie, lahsie auticko. Takze IS200 s vahou cca 1350-1400kg bol pre mna idealny kompromis z pohladu spolahlivosti/komfortu/sportovosti a dalsich veci. Ale inak neviem o com tu tocime, kazdy mame to svoje s cim sme spokojni, keby sme na to mali tak Ty by si bral M3, ja IS-F a zase by sme boli spokojni :)

A inak srandista, o5 pripomeniem, ze BMW mam rad, aj som jedno vlastnil a bol som s nim spokojny, takze nejaka antipatia voci tejto automobilke u mna nie je (ak by to tak vyznievalo). A tiez som bol donedavna strasnym odporcom automatov, ale naozaj - skus sa niekedy zviezt v nejakom novsom. Ja som bol dost prekvapeny kam sa posunuli za nejakych 10 rokov.

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa scream » Sobota, 14. Januára 2012, 11:18

Myslim, ze v kategorii 3-4-5l V6 uz nejde vobec o pomer objem/kw... tak sa proste spravi dobry motor a clovek si to zaplati, lebo su to kurevsky drahe auta... Skor bola tato tema cielena pre motory do 2l, pretoze z nich sa da vpohode vytolovat 200koni a to je na rychle zvezenie 90%tam dost.
K tej vasej prevodovke:
- do rodinneho sedanu (BMW5) by som bral ten paddle shift gearbox
- do auta ako celica, M3, GT 86 asi nie aj ked je rychlejsi ako manual, lebo pozitok z jazdy to silno degraduje, by mi nieco chybalo v pravej ruke pred kazdou zakrutou aj ked by to bolo urcite pohodlnejsie vozenie s oboma rukami na volante.

Ten koncernovy 1.4TSI 130kW je podla toho, co pocuvam skor tragedia ako nejaky technologicky zazrak... cakam kedy sa zacne robit dajaka fabka 1.0 turbo+kompresor s vykonom 80kW, nech si clovek riadne zaplati na servise a ma zatah vodspodu...

co sa tyka emisii, myslim ze tam turbo nejak neriesi problem, darmo, ze je mensi spalovaci priestor, ked je objem vzduchu natlaceneho cez turbo a benzinu mozno este vacsi ako pri atmosfere.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa Srandista » Pondelok, 16. Januára 2012, 19:21

scream napísal:co sa tyka emisii, myslim ze tam turbo nejak neriesi problem, darmo, ze je mensi spalovaci priestor, ked je objem vzduchu natlaceneho cez turbo a benzinu mozno este vacsi ako pri atmosfere.
Ale riesi... V EU normovanom cykle spotreby...
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

C3rn0
začiatočník
Príspevky: 323
Dátum registrácie: Utorok, 20. Marca 2007, 09:30
Bydlisko: 90%BA - 10%Spisska Nova Ves
Kontaktovať používateľa:

Re: Motory N/A - uvaha :)

Príspevok od používateľa C3rn0 » Utorok, 17. Januára 2012, 18:00

s5 k teme.

Nemate pocit, ze to je jednoduchym cielom je vacsi konzum ? Kto z vas by si kupil jazdene napr 1.2 TFSI nad 150 000km ? Sam som zvedavy spolahlivosti za par rokov, ked budu podobne kusky vo vacsom mnozstve. Nezvaloval by som to iba na emsie. Skor tento stav vyhovuje aj samotnym automobilkam, najma tym nepremiovym.

Ale ako bolo uvedene skor. Zatial je ako taka moznost vyberu... .
Co ma ale zaujima, existuje v celom momentalne vyrabanom spektre cosi podobne zaujimave ako bola napr 4AGE ? Tym myslim najma dobry blok vhodny na dalsie performance upravy.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných