G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Fórum o všetkom a o ničom
Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 3. Decembra 2007, 05:41

drgi napísal:Gabo, nevadi, ze je to vykon/krutiaci moment na motore, pricom po stratach a sprevodovani bude na kolesach uplne iny? ;-)
je jasne, ze na kolesach je stale vykon mensi, aj krutak, ale tak isto na kazdom aute... mame 1,9 Tdi, jazdim nanom tiez, a citim, kedy to taha lepsie, v ktorom pasme, pri akej rychlosti, iked mame len 105k verziu
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 3. Decembra 2007, 09:17

paranormalny_somarik napísal:Vy porovnavate svoje malicke 900-1000kg krabicky s 1.3 - 1.4t Octaviami a Passatmi. Sa nedivte, ze v malych rychlostiach s nimi drzite krok a vo vacsich, kde uz hmotnost nema taky vplyv na akceleraciu, ale skor aerodynamicky odpor, ze vam utekaju. Praveze dizel ma vyhodu v tahu oproti benzinu na nizsich prevodoch, lebo po preradeni viac padaju otacky (kvoli menej husto odstupnovanym nizsim prevodom). Tieto legendy o dizloch zacinaju byt uz otravne aj pre ortodoxne kludneho oslika.
Tu si odporuješ :
Mohol by si vedieť, že ak majú dve autá podobný aerodyn odpor (a že oktávka je na tom možno aj horšie ako E11 LB sa hádam nebudeme baviť - stačí sa kuknúť na tvar auta), tak vo vyšších rýchlostiach bude vždy lepšie zrýchlovať to ľahšie (teraz sa nebavíme o výkone, ani krútiacom momente).
Vážne si myslíš, že je to výhoda? - blow off ventíl si môžeš v Oktávií domontovať sám (prídeš o záruku na motor) a je známe, že práve to že chýba spôsobuje to, že je na nižších prevodových stupňoch, kde je Oktávka dlho sprevodovaná, je pomalšia (sa tomu hovorí že - turbo diera - otáčky po preradení padnú tak hlboko, že turbo sa skoro zastaví). Benzín proste pri tvrdej akcelerácií vytočíš po limitér a otáčky Ti po preradení padnú (u Toyot zväčša) do oblasti najväčšieho ťahu...ale vo vyšších rýchlostiach Ti proste chýba to turbo s jeho kruťákom a výkonom - no a Oktávka je tu vo výhode, lebo sprevodovanie od trojky hore je také, že efekt turbodiery sa stráca...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
paranormalny_somarik
panic
Príspevky: 93
Dátum registrácie: Nedeľa, 11. Novembra 2007, 15:32
Bydlisko: Dubravka, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa paranormalny_somarik » Pondelok, 3. Decembra 2007, 09:25

Gabriel Nagy napísal:
drgi napísal:Gabo, nevadi, ze je to vykon/krutiaci moment na motore, pricom po stratach a sprevodovani bude na kolesach uplne iny? ;-)
je jasne, ze na kolesach je stale vykon mensi, aj krutak, ale tak isto na kazdom aute... mame 1,9 Tdi, jazdim nanom tiez, a citim, kedy to taha lepsie, v ktorom pasme, pri akej rychlosti, iked mame len 105k verziu
Nejde o straty, ale o to, ze benzin ma kratsi staly prevod, kedze toci 1.5 nasobne tolko. A teda jeho moment motora musis automaticky nasobit koeficientom 1.5, aby si dostal ako tak relevantne porovnanie akceleracie benzinu a nafty. Ale vidim, ze zjavne tu panuje zmatok, co sa pojmu krutiaci moment tyka a legendarne kopnutie pumpy-dyza zase raz dostalo svoje obete na falosny tah.
Ked vam bliknem, prosim vas, nezavadzajte. Dakujem.

Rozkosny cierny oslik

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 3. Decembra 2007, 09:38

paranormalny_somarik napísal: ze benzin ma kratsi staly prevod, kedze toci 1.5 nasobne tolko. A teda jeho moment motora musis automaticky nasobit koeficientom 1.5, aby si dostal ako tak relevantne porovnanie akceleracie benzinu a nafty.
Si podľa akých matematických vzorcov došiel k číslu 1.5? - stačí aby si obul gumy s menším vonkajším priemerom (stačí o stupeň nižší profil) a rozdiel pocítiš okamžite - samo na úkor vysokých rýchlostí. A Tvojich 1.5 je hneď ta-tam, lebo na stály prevod vplýva X ďalších vecí...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
paranormalny_somarik
panic
Príspevky: 93
Dátum registrácie: Nedeľa, 11. Novembra 2007, 15:32
Bydlisko: Dubravka, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa paranormalny_somarik » Pondelok, 3. Decembra 2007, 09:39

Rasťo napísal:
paranormalny_somarik napísal:Vy porovnavate svoje malicke 900-1000kg krabicky s 1.3 - 1.4t Octaviami a Passatmi. Sa nedivte, ze v malych rychlostiach s nimi drzite krok a vo vacsich, kde uz hmotnost nema taky vplyv na akceleraciu, ale skor aerodynamicky odpor, ze vam utekaju. Praveze dizel ma vyhodu v tahu oproti benzinu na nizsich prevodoch, lebo po preradeni viac padaju otacky (kvoli menej husto odstupnovanym nizsim prevodom). Tieto legendy o dizloch zacinaju byt uz otravne aj pre ortodoxne kludneho oslika.
Tu si odporuješ :
Mohol by si vedieť, že ak majú dve autá podobný aerodyn odpor (a že oktávka je na tom možno aj horšie ako E11 LB sa hádam nebudeme baviť - stačí sa kuknúť na tvar auta), tak vo vyšších rýchlostiach bude vždy lepšie zrýchlovať to ľahšie (teraz sa nebavíme o výkone, ani krútiacom momente).
Vážne si myslíš, že je to výhoda? - blow off ventíl si môžeš v Oktávií domontovať sám (prídeš o záruku na motor) a je známe, že práve to že chýba spôsobuje to, že je na nižších prevodových stupňoch, kde je Oktávka dlho sprevodovaná, je pomalšia (sa tomu hovorí že - turbo diera - otáčky po preradení padnú tak hlboko, že turbo sa skoro zastaví). Benzín proste pri tvrdej akcelerácií vytočíš po limitér a otáčky Ti po preradení padnú (u Toyot zväčša) do oblasti najväčšieho ťahu...ale vo vyšších rýchlostiach Ti proste chýba to turbo s jeho kruťákom a výkonom - no a Oktávka je tu vo výhode, lebo sprevodovanie od trojky hore je také, že efekt turbodiery sa stráca...
Ach jaj. Neodporujem si. Ked vedla seba postavis lahke auto s nizsim vykonom a tazke s vysokym vykonom, tak pri malych rychlostiach bude zrychlenie porovnatelne, no vo vacsich, ked uz zrychlenie je mensie a aeordynamicky odpor zacina hrat vyraznu ulohu v zrychleni auta, zacne to tahsie auto ziskavat. Lebo ten hendikep hmotnosti uz nebude taky dolezity. Totiz hmotnost teoreticky nijako nevplyva na maximalnu rychlost auta, cize rozhodujuci pri vyssich rychlostiach je skutocne len ten vykon. A tu sa od zaciatku porovnavaju silnejsie dizle so slabsimi benzinami. A tie benziny su vyrazne lahsie auta. Tak jasne, ze potom v nizsich rychlostiach ten benzin este staci a vo vyssich uz nie, s palivom to ale nema suvis.

Co sa tyka toho vytacania, atd. Zaklad je ten, ze ked das u benzinu po vytocenej jednotke dvojku, tak padas dost hlboko s otackami. Trebars na hodnotu maximalneho krutaku, niekde do 2/3 spektra otacok, mozno aj nizsie. To iste sa deje u dizla. A v tomto pasme ma dizel skratka navrch oproti benzinu. Moderne dizle tazia akurat z toho, ze ich predavaju so 6 stupnovymi prevodovkami a teda maju hustejsie sprevodovanie, co je velka vyhoda. Ale ked raz ma nieco 150koni, tak to ma 150koni a ked tomu zacnem davat hlava nehlava po limiter, tak vysledok bude plusminus ten isty, ci je to nafta, alebo benzin. Nesnazte sa prepisovat fyziku. V hrubom meradle nic, len vykon ma vyznam.
Ked vam bliknem, prosim vas, nezavadzajte. Dakujem.

Rozkosny cierny oslik

Používateľov profilový obrázok
paranormalny_somarik
panic
Príspevky: 93
Dátum registrácie: Nedeľa, 11. Novembra 2007, 15:32
Bydlisko: Dubravka, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa paranormalny_somarik » Pondelok, 3. Decembra 2007, 09:42

Rasťo napísal:
paranormalny_somarik napísal: ze benzin ma kratsi staly prevod, kedze toci 1.5 nasobne tolko. A teda jeho moment motora musis automaticky nasobit koeficientom 1.5, aby si dostal ako tak relevantne porovnanie akceleracie benzinu a nafty.
Si podľa akých matematických vzorcov došiel k číslu 1.5? - stačí aby si obul gumy s menším vonkajším priemerom (stačí o stupeň nižší profil) a rozdiel pocítiš okamžite - samo na úkor vysokých rýchlostí. A Tvojich 1.5 je hneď ta-tam, lebo na stály prevod vplýva X ďalších vecí...
Pocuvaj Rasto, ked uz chces nieco dokazat, ze ma naozaj vyznam, tak to dokaz. Taketo strielanie od boku, ze iny priemer, atd. No tak daj dve rozny kola s nejakymi rozmermi, nejako obute, vypocitaj priemer a povedz mi teda, ako to ten pomer ovplyvni.

1.5 je velmi jednoducho. Dizel toci 4000, benzin 6000. Nezacni sa odbavovat na stovkach otacok, prosim.
Ked vam bliknem, prosim vas, nezavadzajte. Dakujem.

Rozkosny cierny oslik

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 3. Decembra 2007, 10:12

Ak budeme brať ako stály prevod s kolesom 185/65R14 s vonkajším obvodom 187.2 cm (si dosť inteligentný na to aby si prišiel na to akým vzorcom som došiel k tomu číslu) a na zimu "neprezieravo" obúvam 185/55R14 s vonkajším obvodom 175.6 cm, tak je to rozdiel vo vonkajšom obvode 6.2% - asi taký je rozdiel v stálom prevode a asi v takejto miere sa mi zmení aj krútiaci moment - či je to málo alebo moc - skús na vlastnej koži - mne to príde vo finále ako dosť...

Čo sa toho aerodyn odporu týka - subsonická aerodynamika hovorí to, že pri dynamických zmenách rýchlosti je hmotnosť objektu zanedbateľná voči koeficientu aerodyn odporu od rýchlostí približne 0.3 mach - cca tých 320 km/h (záleží od hustoty vzduchu) - naschvál som vyhrabal zošit z dynamiky z piateho semestra.

Takže podľa Teba sú blow off ventíly vlastne len imidžová stupidita...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
paranormalny_somarik
panic
Príspevky: 93
Dátum registrácie: Nedeľa, 11. Novembra 2007, 15:32
Bydlisko: Dubravka, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa paranormalny_somarik » Pondelok, 3. Decembra 2007, 10:33

Rasťo napísal:Ak budeme brať ako stály prevod s kolesom 185/65R14 s vonkajším obvodom 187.2 cm (si dosť inteligentný na to aby si prišiel na to akým vzorcom som došiel k tomu číslu) a na zimu "neprezieravo" obúvam 185/55R14 s vonkajším obvodom 175.6 cm, tak je to rozdiel vo vonkajšom obvode 6.2% - asi taký je rozdiel v stálom prevode a asi v takejto miere sa mi zmení aj krútiaci moment - či je to málo alebo moc - skús na vlastnej koži - mne to príde vo finále ako dosť...

Čo sa toho aerodyn odporu týka - subsonická aerodynamika hovorí to, že pri dynamických zmenách rýchlosti je hmotnosť objektu zanedbateľná voči koeficientu aerodyn odporu od rýchlostí približne 0.3 mach - cca tých 320 km/h (záleží od hustoty vzduchu) - naschvál som vyhrabal zošit z dynamiky z piateho semestra.

Takže podľa Teba sú blow off ventíly vlastne len imidžová stupidita...
Od konca. K blow off som sa vobec nevyjadroval. S tym 0.3mach aka myslienka mala byt vyrieknuta? Spochybnujes tym snad, ze lahke slabsie auto ma tym vacsiu sancu udrzat krok s vacsim silnejsim, cim su rychlosti nizsie? A naopak, cim vyssia rychlost, tym vacsi vyznam ma vykon a mensi hmotnost?

6.2%, ja hovorim o 50%. Navyse - ak das vacsi obvod, tak logicky ti kazdy prevod vytiahne vyssiu rychlost. Kdezto tych 50% je o rovnakej rychlosti na kazdom prevode.
Ked vam bliknem, prosim vas, nezavadzajte. Dakujem.

Rozkosny cierny oslik

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 3. Decembra 2007, 10:49

S tými 0.3 machmi to malo byť o tom, že treba stále rátať aj s hmotnosťou vozu a nie len s koeficientom aerodyn odporu...však preto konštruktéri F1 stále naháňajú ultraľahké a pritom superpevné materiály a bojujú o každé kilo - lebo to má vplyv na dynamické jazdné vlastnosti.
Tých Tvojich 50% je tak či tak o krúťáku - bavili sme sa o tom, ako vplývy hmotnosť na zrýchlovanie vo vysokých otáčkach - teda ak sa nemýlim :lol:. Oplatilo by sa to napísať možno po lopate :
Krútiaci moment je sila ktorá otáča kolesom. Čím máš ťažšie auto (náklad) tým vyšší krútiaci moment potrebuješ aby si ho rozhýbal. Tým pádom krútiaci moment ovplyvňuje pružnosť motoru (auta).
Ak chceš auto poriadne rozhýbať, zabrzdiť, zatočiť tak by malo byť čo najľahšie. Ak je ťažšie tak má vyššiu zotrvačnosť a nič z toho sa mu nechce. Pre maximálku je dobrá vysoká hmotnosť (zmena hmotnosti nemení maximálnu rýchlosť, ale čas potrebný k jej dosiahnutiu. A dobrá je akurát nato, aby auto nevzlietlo). Aby mali kolesá kontakt s vozovkou tak je nutná sila ktorá ich bude tlačiť dole. A tú získaš buď cez hmotnosť, alebo ak sa už hýbeš tak cez aerodynamický prítlak. Ak máš vysoký prítlak, tak máš kolesá potrebne tlačené k zemi a môžeš lepšie zatáčať, brzdiť a pritom môžeš byť ľahší. Lenže ak zvýšiš prítlak moc, tak stúpne aerodynamický odpor príliš a klesne maximálka.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa drgi » Pondelok, 3. Decembra 2007, 10:51

asi vam to tu zase zamknem 8)
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
paranormalny_somarik
panic
Príspevky: 93
Dátum registrácie: Nedeľa, 11. Novembra 2007, 15:32
Bydlisko: Dubravka, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa paranormalny_somarik » Pondelok, 3. Decembra 2007, 10:59

Rasťo napísal:S tými 0.3 machmi to malo byť o tom, že treba stále rátať aj s hmotnosťou vozu a nie len s koeficientom aerodyn odporu...však preto konštruktéri F1 stále naháňajú ultraľahké a pritom superpevné materiály a bojujú o každé kilo - lebo to má vplyv na dynamické jazdné vlastnosti.
Tých Tvojich 50% je tak či tak o krúťáku - bavili sme sa o tom, ako vplývy hmotnosť na zrýchlovanie vo vysokých otáčkach - teda ak sa nemýlim :lol:. Oplatilo by sa to napísať možno po lopate :
Krútiaci moment je sila ktorá otáča kolesom. Čím máš ťažšie auto (náklad) tým vyšší krútiaci moment potrebuješ aby si ho rozhýbal. Tým pádom krútiaci moment ovplyvňuje pružnosť motoru (auta).
Ak chceš auto poriadne rozhýbať, zabrzdiť, zatočiť tak by malo byť čo najľahšie. Ak je ťažšie tak má vyššiu zotrvačnosť a nič z toho sa mu nechce. Pre maximálku je dobrá vysoká hmotnosť (zmena hmotnosti nemení maximálnu rýchlosť, ale čas potrebný k jej dosiahnutiu. A dobrá je akurát nato, aby auto nevzlietlo). Aby mali kolesá kontakt s vozovkou tak je nutná sila ktorá ich bude tlačiť dole. A tú získaš buď cez hmotnosť, alebo ak sa už hýbeš tak cez aerodynamický prítlak. Ak máš vysoký prítlak, tak máš kolesá potrebne tlačené k zemi a môžeš lepšie zatáčať, brzdiť a pritom môžeš byť ľahší. Lenže ak zvýšiš prítlak moc, tak stúpne aerodynamický odpor príliš a klesne maximálka.
Nechcem byt teraz neuctivy a vazim si, ze si sa rozpisal, ale trochu stracam prehlad, kam sme sa to dostali od mojho povodneho tvrdenia o lahkom slabsom aute a tahsom silnejsom. :?: S tym, co si teraz napisal, sa sporit samozrejme neda, ale hovorim, neviem, kam nas to v diskusii posuva a ci sa tam vobec chceme posunut.
Ked vam bliknem, prosim vas, nezavadzajte. Dakujem.

Rozkosny cierny oslik

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 3. Decembra 2007, 11:03

Priznávam - som si to celé prečítal a tiež som sa trochu stratil... :lol:
Ja chcem proste ľahučký turbobenzín, čo bude žrať ako turbodízel... :lol: - ja vem - nesplniteľné... :?
Howgh...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
paranormalny_somarik
panic
Príspevky: 93
Dátum registrácie: Nedeľa, 11. Novembra 2007, 15:32
Bydlisko: Dubravka, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: G6 1.3 verzus 406 2.0 HDi

Príspevok od používateľa paranormalny_somarik » Pondelok, 3. Decembra 2007, 11:14

Rasťo napísal:Priznávam - som si to celé prečítal a tiež som sa trochu stratil... :lol:
Ja chcem proste ľahučký turbobenzín, čo bude žrať ako turbodízel... :lol: - ja vem - nesplniteľné... :?
Howgh...
Pozri, ja tiez chcem maly benzin, co riadne toci podporeny kompresorom, alebo v pripade lahkych aku eletromotorcekom.

Drgi, zamkni to.
Ked vam bliknem, prosim vas, nezavadzajte. Dakujem.

Rozkosny cierny oslik

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných