Stratégie konkurencie

Fórum o všetkom a o ničom
Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Streda, 5. Septembra 2007, 18:54

Takze po tom, ako som preluskal niekolko tlacovych sprav (najma francuzskych ovsem), neodolal som a musim to sem dat, lebo pri tom mnozstve informacii vam to nemusi udriet do oci.

Minule som cital vyhlasenie predstavitelov Renaultu, ktore aj domaci novinari oznacili prinajmensom za megalomanske. Renault chce pri momentalne velmi zlej situacii navysit objem predanych aut behom velmi kratkej doby az o 400 000 kusov. Akurat, ze Renault je v totalnych srackach a prakticky vsetko vsadzaju na novu Lagunu a low-cost Logan.

Dalsi pre mna osobne sok dosiel po vyhlaseniach zanovneho prezidenta (od feb07, Christian Streiff) PSA-Pazout-Czitron, ktory je tiez dost ambiciozny a dost som nechapal z tych vyhlaseni.

Stratégie a ambicie 2010-2015
2010 :
4 millions predanych aut (oproti 3.36 v r 2006)
operativna marza cca 5,5 et 6 % (teraz su tusim na 2.5, klesli v poslednych rokoch)
N°1 v oblasti EKOLOGICKYCH AUT (!!! vraj HDi hybridne)

Po r 2010:
najkompetitivnejsi vyrobca aut v Europe
marza medzi 6 a 7 %

Co si o tom myslite? Najma to vyhlasenie o ekologickej znacke, ked od r. 1999 (!!!) tu mame celkom uspesnu "masovku" v Priuse? O Lexuse ani nehovoriac? Ja som z toho dost nechapal... Ale koniec koncov, taketo vyhlasenia velkohube su pre Napoleoncov nie netypicke.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

ToyoCarE

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Streda, 5. Septembra 2007, 20:05

ja som presiel troma Peugeotmi,, a viem ake su to sracky,,, ale kecat mozu co chcu,,, realita rozhodne,, a o tej ekologii,,, to je samozrejme blbost,,, mozno im ide pri tych vsetkych "prehnanych" vyjadreniach o zvysenie akcii,,, ine vysvetlenie mi nenapada.

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 5. Septembra 2007, 20:35

do 2010 urcite nic "ekologicke" a zaroven na urovni nevymyslia, vtom je TOY-LEX asi jednicka :D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa chmelo » Streda, 5. Septembra 2007, 21:16

Ono, reči sú to kvetnaté, plány ambiciózne, ale aj tak si myslím, že najviac poteší pár teplých slov spokojného koncového zákazníka:
Obrázok
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa wakkee » Streda, 5. Septembra 2007, 22:31

to su velkohube vyhlasenia, ktorym neveria ani ti co ich vyriekli. Viac ma stve, ze kvalita Toyoty zacina upadat. Auris a zial aj Avensis uz nie su to co to bolo. Potvrdili mi to technici a taktiez som videl niekolko sklamanych majitelov tychto vozidiel v predajni. Ja viem, ze stale je to lepsie ako konkurencia, ale aj tak to nepotesi.
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 6. Septembra 2007, 00:42

wakkee napísal:to su velkohube vyhlasenia, ktorym neveria ani ti co ich vyriekli. Viac ma stve, ze kvalita Toyoty zacina upadat. Auris a zial aj Avensis uz nie su to co to bolo. Potvrdili mi to technici a taktiez som videl niekolko sklamanych majitelov tychto vozidiel v predajni. Ja viem, ze stale je to lepsie ako konkurencia, ale aj tak to nepotesi.
pixi, vela ludi to hadze na Made In Turkei, zeby to bolo tym?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

ToyoCarE

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Štvrtok, 6. Septembra 2007, 08:45

wakkee, co konkretne ti povedali technici? V com sa zhorsila Toyota?

Používateľov profilový obrázok
wakkee
Toyota guru
Príspevky: 1312
Dátum registrácie: Streda, 1. Júna 2005, 09:42
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa wakkee » Štvrtok, 6. Septembra 2007, 08:57

kvalita spracovania, kvalita interierov. Vrzgajuce plasty, nelicujuce dielce a pod. Vsetko sa riesi vramci reklamacii. Pouzitie poddimenzovanych materialov na niektore namahane dielce (tusim prevodovky). Nie je to stale nic extremne, ale aj tak kvalitativna krivka klesa.
Today, Tomorrow, To ..... to co je? (R)
Speed's just a question of money. How fast can you go?

Opat Toyota
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa chmelo » Štvrtok, 6. Septembra 2007, 09:56

Nechcem hádzať nejaké prílišné rozumy, ale podľa mňa je všeobecne (teda nielen u áut) problém v Target Based Costingu. Ide o to, že výrobca sa musí zmestiť do nejakej ceny, ktorú je zákazník ochotný akceptovať. Výsledkom je potom hľadanie lacnejších variánt pri výrobe a to hlavne u komponentov, ktoré niesú priamo účastné na prevádzke auta.
Keď si len porovnám Kačenu z roku 88, Karolínu z roku 95, Carinu z roku 96 a terazky jazdeného Avensisa z roku 2003 (ikeď viem, že sú to odlišné autá), tak je poznať posun k lacnejším variantám niektorých komponentov.
Kdesi som spomínal, že som vymieňal vyhrievanie spätného zrkadla na Carine a nedávno aj na Avensise. Trošku banálny prípad, ale na Carine bola výhrevná fólia z hutnejšieho materiálu a konektory boli veľmi kvalitne pripojené k samotnej fólii, takže som ju bez problémov odlepil od rozbitého zrkadla a použil na ďalšie. Na Avensise mi to vymieňali v Toyote (s pripomienkou, že je to bežný jav, keď to po pár rokoch odíde) a výhrevná fólia bola možno polovičnej hrúbky a konektory sa proste odpálili.
Takisto som kdesi na fóre chválil kvalitu sedačiek na Kačene, ktoré skoro po 20 rokoch nevŕzgajú a poťahy vyzerajú na svoj vek a dobu, v ktorej boli vyrobené veľmi pekne. To isté na Carine, či Karolíne. Keď ich porovnám so sedačkami v Avensise, ktoré majú 4 roky, tak sa Avensis nechytá. Okraj sedáka je vysedený, čierna poťahová látka začína šedivieť a flakatieť. Takisto sedačky v našich firemných Corollkách hneď od začiatku vŕzgali.
Možno sú to blbé príklady, ale aj s takýmito vecami sa chodí na reklamácie k predajcovi, tak som to sem hodil.
Ďalšia vec, ktorá ma napadla je, že napr. Karolína v roku 95 bola kupovaná za cenu cca 500tisíc a to nemala klímu a ABS. Podľa mňa na tú dobu to bola poriadna pálka, ale to auto tú hodnotu malo.
Takže toľko moje ranné zamyslenie ;-)
Držte si
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
academic
začiatočník
Príspevky: 310
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Apríla 2007, 12:39
Bydlisko: Zvolen/BA

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa academic » Štvrtok, 6. Septembra 2007, 10:27

Ta kvalita ide dole u vetkych znaciek. Ja som mal podobny problem s Aurisom......ale sklamali ma proste servisy Toyoty. Ja viem, maju zaplatene malo, prace vela....nuz kto by sa pretrhol? Kaslu na to. Druha vec je ta, ze importer robil chybu pri udelovani licencii, poznam par typkov, ktori chceli predavat Toyoty, zadlzili sa, postavili budovu a nedostali to. Ale v BB funguje borec, ktory predava Medaky, Pazoty a Toyoty. Pytam sa, co taky clovek prinesie do predaja Toyky??????? Preco to nedaju inemu,schopnejsiemu ......ktory sa bude o to starat. Ved tento tam skoro vobec nie je. Je tam nejaky riaditel, no ako vieme....riaditelia maju svoj plat a plnu hlavu inych problemov ako firma, ktorej sefuju.
Napr. Suzuki vo Zvolene....majitel je tam od rana do vecera, rozprava sa s kazdym zakaznikom, kazdeho pomaly na rukach nosi.......proste sa tomu venuje. Podla mna ma Slovensko 1. zleho importera, 2. zlych predajcov (cest vynimkam) ..........vacsina predajcov uz presla tretou fazou a su vo stvrtej:
1. faza - tazky zaciatok podnikania
2. faza - stabilizovanie sa a dosiahnutie plynuleho chodu
3. faza - vzhladom na slabu konkurenciu dostatocne zisky
4. faza - nezaujem o firmu a zaciatok zivota na velkej nohe (jachty, dovolenky,golf, recepcie, atd)
to znamena, ze vela firiem na SVK je uz silnych a majitelov tam tazko najdete. Tulaju po svete a rozhadzuju. Jasne, ved si to zarobili, tak nech uzivaju. Ibaze je vidiet ten rozdiel ........ked ta firmicka zacinala zaciatkom 90 rokov a nosili tam zakaznika na rukach a terajsi nezaujem o zakaznika a absolutna arogancia. Je to neskotocne vidiet, hlavne, ked poznate urcitu firmu od zaciatkov. Uz viem naco sluzia hospodarske krizy ;-) ;-) ;-)

Auis je nastastie uz v poriadku, nic nevrzga a nerachoti, ma najazdene 11000 km a ani vrz. Vcera ma brutalne obehla jedna Laguna.....chlapik zrejme nevedel potlacit emocie z noveho auta a tak to dal ostatnym ucastnikom cest. premavky patricne najavo. Ked ma obehol a zaradil sa, tak pri brzdeni mu svietilo len jedno svetlo a svietila mu bez prerusovania smerovka a biele - spiatocka - svetlo. Ked pustil brzdu, tak zhasli. Pomyslel som si, ze aha nova Laguna (mala tak mesiac) a uz blbne elektronika. O 15 km uz stal na krajnici a bol nepojazdny. Nuz Renault ;-)

Dalej k tym strategiam..........teraz bezi na novu Fóbiu reklama, ze naj vo svojej triede .....nuz tak si poziciam KIA RIO a pomeriam ju. Myslim, ze Fóbia urcite nie najvatsia vo svojej triede. ;-) ;-) ;-) ;-)
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa Rasťo » Štvrtok, 6. Septembra 2007, 17:25

Myslím, že na túto tému máme skoro všetci jeden názor - zatiaľ je tu jediná firma, ktorá bola schopná dodať na trh autá, ktoré by boli ekologické, ekonomické a hlavne normálne použiteľné zároveň - Toyota (a samo jej dcéra Lexus). Ostatní o tom furt len kecajú a nič poriadne v predaji nemajú - furt sú to len kadejaké kroky do strán, namiesto rozhodného kroku vpred, ako urobila Toyota.
Treba si ale uvedomiť ešte jedno - asi ešte nedozrel čas nato, aby automobilky vyrukovali s niečím poriadnym - sú isto dobré prototypy (hlavne u jap automobiliek) ale pokiaľ by nebol dostatočne vešký trh, cena týchto aut by všetkých len odrádzala - preto vyčkávajú.
V USA sú teraz hybridy od Toyoty/Lexus neskutočne v kurze a nie byť neustálej propagandy zo strany US vlády, ktorá furt bije na patriotickú US nôtu, tak by US veľká trojka automobiliek dávno skrachovala (však oni aj krachli postupne všetky, ale štát im nedovolil vyhlásiť bankrot a umelo ich drží pri živote).
Čo sa týka kecov EU automobiliek o vývoji na trhu a o tom, ako idú zvyšovať predaj - sú to len drísty - každý takýto výrok je len masírovaním mozgov tupého davu. Však stačí vidieť to vyhlásenie VW a Apple o výrobe iCar - ak to bude podobne nedonosené decko ako ich iPhone a iPod, tak teda pán iBoh zaplať...ale zas to bude mať hlavne u čiernej populácie v USA nenormálnu predajnosť, lebo kdejaký recitátor to bude mať v svojom klipe...
Kua ale som sa rozpísal... :shock: ak ste mali nervy to celé prečítať, tak teda klobúk dole... ;-)
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Štvrtok, 6. Septembra 2007, 17:36

dnes som si domov doniesol horu dokumentov (XY vs Toy), tak ked budem mat cas chrstnem sem trochu oleja do ohna, dobra debata sa zacina krutit.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
johnC
toyoťák
Príspevky: 583
Dátum registrácie: Pondelok, 20. Februára 2006, 19:12
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa johnC » Piatok, 7. Septembra 2007, 09:17

mne sa uz dlho do usi nedostala nejaka novinka od Renoo, prosto kopec starych modelov a na vsetko hovoria nove.. nove clio, nove toledo nova ibiza, altea.. to coje? sak hadam nebudu predavat ojazdene auta :D jednoducho by som povedal ze renolt dost zaostaval uz pred pol rokom a o lagune som pocul az tuto od Anducha
Toyota Corolla E11/Scott Reflex 10/noKia/Lunex DCM-fz7/Logitech-mouse/Verbatim FDD/Adibas/Mentos/Primeros
.... ideal for mňa !

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa Rasťo » Piatok, 7. Septembra 2007, 10:11

Ono problém bude skôr v tom, že chcú maximálne vyťažiť s produktov, ktoré už majú vo výrobe - preto sa používajú furt tie samé podvozky v Golfoch, Pežotoch atď... Facelift kasne je to najmenej, čo môžu urobiť - a v podstate je to aj to jediné čo robia. Samo sa snažia rozširovať ponuku doplnkov v základnej výbave, aby prilákali spotrebiteľa, ale po kúpe je to vždy ťažké zistenie, že je to stále v podstate to isté auto s tým istým motorom, len inak naprogramovanou ECU a samo iným deklom navrchu motora a iným - najlepšie nejakým trendy menom...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Stratégie konkurencie

Príspevok od používateľa AndyGTP » Piatok, 7. Septembra 2007, 17:27

Takze hlavny odvazny ciel PSA: 3.36 miliona predanych aut na svete v roku
2006 (zapadna Europa, zvysok Europy, Rusko, Mercosur a ine) zvysit na
4miliony.

Narast v Europe za 4 roky chcu mat o 10 percent predanych aut a v Rusku,
Cine a Mercosure az 100 percentny narast. Dokopy je teda ciel v roku 2010
az 4 miliony aut. Operativny zisk uvadzany v percentach z celkoveho obratu
cinil v roku 2004: 4.4%, 2005: 3.5%, 2006: 2% no a v roku 2010 chcu mat 5.5
az 6% (co je dost odvazne). S tym, ze tento vysoky narast ma priniest najma
automobilova divizia koncernu (az 85 percent rastu ma zabezpecit prave
ona). Len dodam, ze PSA sa sklada z Citronu, Pazoutu, Banky PSA, Faurecie
(diely, sedacky, palubovky..) a Gefco (logistika a doprava). Strategia
"NAJEKOLOGICKEJSEJ" automobilky v europe bude zalozena najma na dieselovych
technologiach, kde chcu spolu s Fordom byt najvacsim vyrobcom dieslov
sveta. Maju aj tendencie vyrabat diesle pohanane biopalivom (bionafta) a
ciastocne chcu zlepsit aj technologiu benzinakov v spolupraci s BMW (kto
nahodou nevie, vsetky spickove motory, najma rozne verzie turbo-benzinov
pre 207, 207cc a podobne dodal komplet BMW). Dalsim cielom ma byt vacsia
diferenciacia medzi Pezotom a Citronikmi. Toto mi ale nejak nesedi, pretoze
napr. nove SUV C-Crosser a P4007 su ulpne identicke auta, s tym, ze styling
je krajsi u C. Tym autam chyba akakolvek diferenciacia, platforma je uplne
rovnaka a podobny kusok sa chysta aj s dalsimi modelmi v ramci koncernu.
Takze neviem v akom poli sa ta diferenciacia nakoniec tak "vyrazne"
premietne, kedze znizovanie nakladov a redukcia poctu platforiem je
prvorada.

Co sa tyka Renaultu (o.i. automobilka so statnym podielom....), jej sef
Carlos Ghosn vymyslel krasny "Contrat Renault 2009". Na tom nie je nic
divne, ale typek si stanovil, ze zvysi operativny zisk na 6 percent rocneho
obratu a NAVIAC, ze preda az o 800 000 aut rocne viac.. Predstavte si to
velke cislo. Hned po vyhlaseni klesli akcie a akcionari donutili prezidenta
znovu potvrdit svoj blud, aby sa cena akcii stabilizovala. PRe porovnanie,
PSA chce navysit rocny predaj cca o 700 000 kusov, a "az" v roku 2010,
dosiahnut to chcu 53 novymi modelmi (!) pocas 3.5 roka... Renault zase
stavia vsetky ocakavania na novu LAgunu a Logan, ako som uz spomenul. Nuz
ale napriklad v Brazilii tento tyzden zvolavaju Logany, lebo sa im blokuje
brzdovy pedal. No sadnite potom do auta "designed by Renault".... Ale
usilovne pracuju na dalsom modele low-costovom, ktory musi stat menej nez
3000 dolarov, lebo vraj Tata v Indii uz taky vyvinula. No dakujem pekne,
ale zas ludia su lakomi takze nech si kludne stavaju strategiu na takychto
autach, potom su tie cisla (+800 000 do roku 2009) asi realne... Co vy na
to? Uz len dodam, ze Renault absolutne postrada akukolvek strategiu pre
USA, ignoruju tento trh (aj tak by ich nik nechcel), a svoj rast sustreduju
najma na Mercosur (Latinska Amerika), Cinu, Rusko a Indiu. Aj PSA aj
Renault planuju same tovarne v tychto oblastiach...

PS: osobne ma mrzi obcovanie Nissanu s Renaultom a spolocne plany v
low-coste (vyroba oboch, zvacsa uzitkovych lacnych, aut v Maroku atd). Ani
tym, ze Nissan spusta znacku Infinity (akoby Lexus u nissana) si to
nenapravia...

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných