Bez obáv - nepomiatol som sa - názov threadu je rečnícka otázka.
Ako ste si mnohí všimli, pred pár týždňami sa nám kadekto, kto sa prihlásil cez internet, špáral v nosoch. Bez obáv - nejdem politikárčiť. Asi viete že som už sakra veľa rokov v armáde, takže som v jeden krásny deň dostal SMS že sa mám dostaviť na cudzí útvar a následne riadiť na niektorých miestach špáranie v nosoch. Keďže organizácia onej "najväčšej logistickej operácie v dejinách SR" prebiehala asi tak, že sme komplet logistiku zabezpečovali vlastnými autami (od rozvozu ľudí z testovacích tímov až po prevoz matrošu), nevyhli sa niektorí ľudia nepríjemným problémom s dopravnými nehodami. Mne sa našťastie všetky srnky v krkahájoch vyhli, nevyhol sa mi však nejaký nasratý jedinec, ktorý si svoju zlosť vybil na mojom aute a nechal mi na dverách asi metrový pozdrav od kľúča. Vďaka Bohu za havaríjnu poistku - mňa oprava nebude stáť nič a poisťovňu bratu skoro 700€. Čo na to armáda? - no nechcite vedieť ako sa tvárili, keď som im urobil výpočet všetkých zákonov a predpisov, ktoré porušili a ktoré som (dobrovoľne) porušil aj ja. Neviem popravde ako to bude riešené, lebo som musel to poškriabanie auta oznámiť na políciu ako vandalizmus aby mi to uznala poisťovňa a vďaka tomu že máme onen núdzový stav, je to pri poisťovňou odhadnutej škode na trestný čin s basou 1 až 5 rokov. Samo na dedinách kamerové systémy nie sú - šak majú babky v oknách, tak načo...no...bude to zaujímavé...ale o tom som nechcel.
Keďže sa mi treba nejako dopraviť denne do práce, nafasoval som najstaršie auto, ktoré v rodine ostalo - staručnú 25 ročnú Corollku E10 so 4E-FE. Je to trochu poobíjaná kandlička, ale s reálnym nábehom len niečo málo cez 200t km. Moc sa na nej posledné roky nejazdilo a používa ju svokrin brat, čo starostlivosťou o "zverený materiál" moc neoplýva. Keď som sa včera s ním dohodol, že si auto na cca týždeň vezmem, lebo on ho aj tak nebude používať, musel som si urobiť najskôr elementárny servis - kontrola oleja (ktorý bol menený tak pred 10 rokmi - čierny že by sa žiadny dízel nehanbil) a tlaku v pneu - samo na každej náprave iné pneu a polka z nich prázdna. Poviete si "Kurva do toho by som nesadol"... Hold treba byť trochu dobrodruh a veriť japoncom, že to pri výrobe neflákali ako srbskí montéri vo VW.
Takže aké mám dojmy po presadnutí z Lexusu do toho starého "kriapu" (ako ho volá môj syn)? Bol som sakra prekvapený. Až na to, že mi chýbala lakťová opierka a sedačka bola totál vysedená, je to auto v pohode. Nič v interiéry neklepe a nevŕzga. Motor je do 4t otáčok tichý. Radenie rýchle a presné. Riadenie a podvozok prekvapivo tiež s celkom presnou a rýchlou odozvou. Jednovstrekové 4E-FE, ktoré fakt potrebuje výmenu oleja, ťahalo nad očakávanie dobre už od 2t otáčok. Proste keď si odmyslím tú lakťovú opierku, vysedenú sedačku a zbytočný luxus v podobe všakovakých displejov, ohrevu zadku, volantu, asi 200 koní navyše a audio od Mark Levinsna, je to kľudne porovnateľné auto s modernými kusmi. Kľúúúd - žartujem. Lexus je Lexus...teda "trochu lepšia Toyota", ako hovoria VW mechanici...ale táto stará Corollka je fakt celkom fajn. Samo nemôžeme sa baviť o crash testoch a prežití v prípade nehody, ale ak človek na tom jazdí okrsky, kde sa nedá moc jazdiť viac ako 70 km/h, sú tieto argumenty viac - menej irelevantné.
Vráťme sa nazad ku topicu. Tak o čo sú lepšie oné nové autá voči týmto starým?
Konštrukčne? - tak možno keď sa na to človek pozrie z pohľadu crash testov. Samo - kasne nových aut majú lepšiu antikorovú úpravu, ale ani tá stará Corollka nejako nehrzdavie a to stojí v kuse von. Staré motory sú ale podstatne spoľahlivejšie ako moderné a hentá stará Corollka prešla emiskou ako lusk - ešte sa technik smial, že má lepšie emisie ako drvivá väčšina nových aut, aj keď o nejakých Euro normách nik ani nechyroval keď ju vyrábali. Podvozok a riadenie sú v podstate identické s novými autami nižšej strednej a dovolím si povedať aj strednej triedy. Výhľad z auta je podstatne lepší ako u nových aut, kde má človek okienka v podobe tankových výhľadov a musí sa pri parkovaní spoliehať na senzory.
Dozajnovo? - toto je veľmi subjektívne, takže dodám len to, že mne osobne viac vyhovuje japoncami navrhovaný interiér orientovaný na vodiča, ako nemecký "dizajn". Použité materiály v interiéry sú stále porovnateľné, ak nie kvalitnejšie ako tie moderné. To isté sa týka exteriéru. Mne moc tie futuristické "kozmické lode" nevoňajú a radšej mám taký ten nadčasovejší jednoduchý dizajn, ktorý Toyota prestala robiť niekedy po 2010.
Výbavou? - tu ma budete kritizovať, ale osobne som nenašiel čaro a pôžitok z jazdy v autách, ktoré sa v podstate šoférujú "samé". Radšej mám auto plne pod kontrolou aj za cenu väčších nárokov na pozornosť. Toto je asi ten môj odchov z MR-ky, kde bolo najväčším asistentom a výbavou ABS.
Autá sa hold stali spotrebným tovarom a nik sa moc nezamýšľa nad tým, aký reálny pokrok nastal z pohľadu užívateľa, ktorý vie čo za volantom robí.
Patria staré Toyoty fakt do šrotu?
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Patria staré Toyoty fakt do šrotu?
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- fajry
- administrátor
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
- Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
- Kontaktovať používateľa:
Re: Patria staré Toyoty fakt do šrotu?
Rasťo, veľmi som sa pobavil pri tomto čítaní Dobre napísané
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Patria staré Toyoty fakt do šrotu?
Rasto, ja ti poviem, ze suhlasim, ale odvykol som si uz davno niekomu tieto (pre nas jasne) veci pracne vysvetlovat, alebo vasnivo o nich diskutovat. Setrim si energiu pre tych, s ktorymi najdem nejaky suzvuk na tuto temu. Neznamena to, ze zaznavam pokrok, alebo nove technlogie, alebo ze servismi a zlymi skusenostami (pripadne crash-paranojou) tazko skusanych lama-spotrebitelov budem odhovarat od "bezproblemoveho" a bezpecneho noveho vozidla. Ked niekto prejavi vazny zaujem o moj nazor, rad sa podelim. Ale zbytocne si hubu uz davno nederiem
Pre uplnost, nemyslim si, ze dnes by sa robili zle auta. Len otazne je, aka je cena dnesneho "dobreho" auta, resp. "pre mna dobreho". A analyzou trhu dojdeme k tomu, ze sme mozno na 30tis a vyssie. A to ja nepotrebujem a ani nechcem, resp. ak by som taky balik aj mal po ruke na autobudget, tak zas vo mne zvitazi ta starináreň a kupim si 2 alebo 3 starsie auta roznych kategorii Radsej nez jedno drahe a nove. Tiez som konzervativny a trochu skepticky voci niektorym modernym asistentom a mam rad veci pod kontrolou, preto nemam rad, ked rozne systemy rozhoduju za mna - co je coraz viac nemozne v novych autach.
Dnes je objektivne ovela viac vidiet brutalny tlak na cenu a naklady a celkovo sa neviem stotoznit s pristupom, ze auto je spotrebny material. Kedysi sa veci vyrabali, aby vydrzali. Spolocnost bola menej konzumna. A v tomto su hlavne rozdiely, aj medzi 1990-2000 autami vs. 2010+ autami. Ale jednym dychom musim dodat, ze ak by moj zivot spocival v rocnom najazde 40tis km a dialnicnom pendlovani BA-vychod alebo nieco obdobne, urcite by som bol nuteny sa zariadit inak. Rozumej kludne aj nove nieco, aj diesel, aj operativny leasing... Vzdy je to o kazdeho konkretnej situacii, preto nikomu nic nevyhovaram ani do toho nemudrujem, iked o to radsej sa obcas porozpravam s rovnako spriaznenymi dusami.
Pre uplnost, nemyslim si, ze dnes by sa robili zle auta. Len otazne je, aka je cena dnesneho "dobreho" auta, resp. "pre mna dobreho". A analyzou trhu dojdeme k tomu, ze sme mozno na 30tis a vyssie. A to ja nepotrebujem a ani nechcem, resp. ak by som taky balik aj mal po ruke na autobudget, tak zas vo mne zvitazi ta starináreň a kupim si 2 alebo 3 starsie auta roznych kategorii Radsej nez jedno drahe a nove. Tiez som konzervativny a trochu skepticky voci niektorym modernym asistentom a mam rad veci pod kontrolou, preto nemam rad, ked rozne systemy rozhoduju za mna - co je coraz viac nemozne v novych autach.
Dnes je objektivne ovela viac vidiet brutalny tlak na cenu a naklady a celkovo sa neviem stotoznit s pristupom, ze auto je spotrebny material. Kedysi sa veci vyrabali, aby vydrzali. Spolocnost bola menej konzumna. A v tomto su hlavne rozdiely, aj medzi 1990-2000 autami vs. 2010+ autami. Ale jednym dychom musim dodat, ze ak by moj zivot spocival v rocnom najazde 40tis km a dialnicnom pendlovani BA-vychod alebo nieco obdobne, urcite by som bol nuteny sa zariadit inak. Rozumej kludne aj nove nieco, aj diesel, aj operativny leasing... Vzdy je to o kazdeho konkretnej situacii, preto nikomu nic nevyhovaram ani do toho nemudrujem, iked o to radsej sa obcas porozpravam s rovnako spriaznenymi dusami.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Re: Patria staré Toyoty fakt do šrotu?
To co nové autá na rozdiel od týchto 80-90-tok nemaju a nikdy mat nebudú je to čomu mazda hovorí "jinba ittai"...a aj preto si hýčkam Carinku E , vyrobenú 3/1992. Mimochodom zrejme najstaršia este stále prevádzkovaná
A pozdravujem Akima touto cestou ( ak sem teda ešte chodí)
A pozdravujem Akima touto cestou ( ak sem teda ešte chodí)
Civic 1.8 FD7 06 Turkey
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Carina E 1.6 XLi Lift japan 92
Carina E 1.8 GLi Lift UK 96 R.I.P.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných