Kapacitor - ÁNO/NIE?
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
Fazovy posun sa prejavuje na vsetkych frekvenciach, otazne je, pri ktorych je ludske ucho citlivejsie na ne a tym padom ich clovek viac vnima. Nehovoriac o tom, ze nizke frekvencie sa siria inac ako vysoke co tiez hra svoju rolu.
To ze tvrdim, ze vsetko ma byt posapajane v spravnej polarite je myslene z pohladu zosilovac-reprobedna (tu zahrnam aj zostavu vyhybka+repro+repro..., jeden kanal). Neverim, zeby si si zapojil kazdy kanal v inej polarite.
Co sa tyka zapojenia repro na vyhybkach, tak vseobecna, zakladna zasada plati, ze pri 2-pasmovej vyhybke so strmostou 6dB sa vyskac zapaja opacne ako basak, pri 2-pasmovej vyhybke so strmostou 12dB alebo 18dB sa basak aj vyskac zapajaju rovnako. Pri troj pasmovej vyhybke sa basak a vyskac zapaja rovnako a ak sa otaca, tak stredak. Tam uz je to zavysle od konstrukcie celeho systemu a urcuje sa to meranim v bezdosvukovej komore. Preto sa casto tvrdi, pokial sa bavime o pasivnych vyhybkach, ze kvalitna 2 pasmovka je casto lepsia ako 3 pasmovka lebo ma menej fazovych posunov. Tiez dodavam, ze pisem o zakladnych typoch vyhybiek. Vsetky dalsie zmeny v obvodovom zapojeni samotnej vyhybky alebo reproduktorov pripojenych na vyhybku by sa mali diat v sucinnosti s pouzitymi reprodutormi a typom ozvucnice a tym su pretuto kombinaciu jedinecne. Vykon a impedancia niesu jedine parametre reproduktora.
Zaujima ma ako si prisiel na to, ze auto je silne dozvukovy priestor. Presnejsie asi si kazdy pod tym predstavujeme svoje, takze toto by som Ta poprosil mi vysvetlit.
Ak mas deliacu frekvenciu nad 3 kHz zaujimalo by ma kolko pasmovy mas cely zvuk. Dvoj alebo troj ci stvor?
Aparaty ktore ta posadia na prdel poznam a aj ich pouzivam, verim Ti co pises . Aj ked to niesu aparaty do auta.
K tym DSP. Never tomu. To ze je digitalny nehovori vobec nic o tom, ci a na kolko zariadenie robi fazove posuny. Mam osobnu skusenost s niekolkymi digitalnymi hracickami, ktore robili taky gulas, ze by sa zanho nehanbil hociaky kuchar. Ale dobry zvuk vdaka tomu cez ne neliezol. Dokonca jedno z nich sme aj merali a frekvencne hralo uplne rovno, jak vino, ale fazovo to uz bolo dost zle. A bolo to zariadenie s velmi fajn vecami v sebe, ale na predny zvuk sme ho nemohli dat.
K tomu kapacitoru, aky si mal vykonny koncak? Aku silnu si mal bateriu? Aky typ (myslim tym aky typ oloveneho akumulatora, lebo je ich viac)?
To ze tvrdim, ze vsetko ma byt posapajane v spravnej polarite je myslene z pohladu zosilovac-reprobedna (tu zahrnam aj zostavu vyhybka+repro+repro..., jeden kanal). Neverim, zeby si si zapojil kazdy kanal v inej polarite.
Co sa tyka zapojenia repro na vyhybkach, tak vseobecna, zakladna zasada plati, ze pri 2-pasmovej vyhybke so strmostou 6dB sa vyskac zapaja opacne ako basak, pri 2-pasmovej vyhybke so strmostou 12dB alebo 18dB sa basak aj vyskac zapajaju rovnako. Pri troj pasmovej vyhybke sa basak a vyskac zapaja rovnako a ak sa otaca, tak stredak. Tam uz je to zavysle od konstrukcie celeho systemu a urcuje sa to meranim v bezdosvukovej komore. Preto sa casto tvrdi, pokial sa bavime o pasivnych vyhybkach, ze kvalitna 2 pasmovka je casto lepsia ako 3 pasmovka lebo ma menej fazovych posunov. Tiez dodavam, ze pisem o zakladnych typoch vyhybiek. Vsetky dalsie zmeny v obvodovom zapojeni samotnej vyhybky alebo reproduktorov pripojenych na vyhybku by sa mali diat v sucinnosti s pouzitymi reprodutormi a typom ozvucnice a tym su pretuto kombinaciu jedinecne. Vykon a impedancia niesu jedine parametre reproduktora.
Zaujima ma ako si prisiel na to, ze auto je silne dozvukovy priestor. Presnejsie asi si kazdy pod tym predstavujeme svoje, takze toto by som Ta poprosil mi vysvetlit.
Ak mas deliacu frekvenciu nad 3 kHz zaujimalo by ma kolko pasmovy mas cely zvuk. Dvoj alebo troj ci stvor?
Aparaty ktore ta posadia na prdel poznam a aj ich pouzivam, verim Ti co pises . Aj ked to niesu aparaty do auta.
K tym DSP. Never tomu. To ze je digitalny nehovori vobec nic o tom, ci a na kolko zariadenie robi fazove posuny. Mam osobnu skusenost s niekolkymi digitalnymi hracickami, ktore robili taky gulas, ze by sa zanho nehanbil hociaky kuchar. Ale dobry zvuk vdaka tomu cez ne neliezol. Dokonca jedno z nich sme aj merali a frekvencne hralo uplne rovno, jak vino, ale fazovo to uz bolo dost zle. A bolo to zariadenie s velmi fajn vecami v sebe, ale na predny zvuk sme ho nemohli dat.
K tomu kapacitoru, aky si mal vykonny koncak? Aku silnu si mal bateriu? Aky typ (myslim tym aky typ oloveneho akumulatora, lebo je ich viac)?
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
Tak som fakt nečakal že to pochopíš takto... Nepoznám debila ktorý by zapojil kanály do protifázy...Mexo napísal: Neverim, zeby si si zapojil kazdy kanal v inej polarite.
Mexo napísal:Co sa tyka zapojenia repro na vyhybkach, tak vseobecna, zakladna zasada...atď
Tak pekne laicky si to napísal s predpokladom že viem o eletrotechnike veľký prd... - niekto z chalanov Ťa hádam uvedie na pravú mieru čo som zač, čo mám vyštudované a v akej oblasti konkrétne pracujem...
Mexo napísal:Zaujima ma ako si prisiel na to, ze auto je silne dozvukovy priestor. Presnejsie asi si kazdy pod tym predstavujeme svoje, takze toto by som Ta poprosil mi vysvetlit.
Mno - vzhľadom k tomu, že si spomenul bezdozvukovú komoru, tak asi vieš aké parametre by mala mať pre aký frekvenčný rozsah. No a teraz to porovnaj s autom - sice v ňom máš čalúnený interiér a kabína nemá pravidelný tvar, má ale viac-menej pevné okná (ktoré síce pri vysokých hlasitostiach vedia pracovať ako kmitajúce panely, čo vie byť ale viac na škodu ako osoh), ktoré teda sú inak silným odrazovým priestorom pre veľký rozsah frekvencií. Nevrvaviac o tom, že od určitej hlasitosti sa kabína auta správa ako homogénne akustické pole - a tam sa začína SPL a končí SQ...
Mexo napísal:Ak mas deliacu frekvenciu nad 3 kHz zaujimalo by ma kolko pasmovy mas cely zvuk. Dvoj alebo troj ci stvor?
Najbližšie to bude trojpásmo...
Pre Tvoju info - Project P6.9 + Goldring 1022GX, NAD C 352, NAD C 542 a repro zložené po veľa rokoch skúseností so stavbou sústav zo SEAS Standard Série, prepojené Mosnter Cable Standard serie...Mexo napísal:Aparaty ktore ta posadia na prdel poznam a aj ich pouzivam, verim Ti co pises . Aj ked to niesu aparaty do auta.
Tak vzhľadom k tomu že nemusím traktory, tak altíky moc veľké nie sú a tie akosi idú ruka v ruke s veľkosťou baterky. U Japoncov sú extra malé, takže moje odporúčanie na základe praktickej skúsenosti - kondík všade kam sa dá...Mexo napísal:K tomu kapacitoru, aky si mal vykonny koncak? Aku silnu si mal bateriu? Aky typ (myslim tym aky typ oloveneho akumulatora, lebo je ich viac)?
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
1 - clovece tak ja som mal tu cest niekolko raz )Rasťo napísal:Tak som fakt nečakal že to pochopíš takto... Nepoznám debila ktorý by zapojil kanály do protifázy...Mexo napísal: Neverim, zeby si si zapojil kazdy kanal v inej polarite.Mexo napísal:Co sa tyka zapojenia repro na vyhybkach, tak vseobecna, zakladna zasada...atď
Tak pekne laicky si to napísal s predpokladom že viem o eletrotechnike veľký prd... - niekto z chalanov Ťa hádam uvedie na pravú mieru čo som zač, čo mám vyštudované a v akej oblasti konkrétne pracujem...Mexo napísal:Zaujima ma ako si prisiel na to, ze auto je silne dozvukovy priestor. Presnejsie asi si kazdy pod tym predstavujeme svoje, takze toto by som Ta poprosil mi vysvetlit.
Mno - vzhľadom k tomu, že si spomenul bezdozvukovú komoru, tak asi vieš aké parametre by mala mať pre aký frekvenčný rozsah. No a teraz to porovnaj s autom - sice v ňom máš čalúnený interiér a kabína nemá pravidelný tvar, má ale viac-menej pevné okná (ktoré síce pri vysokých hlasitostiach vedia pracovať ako kmitajúce panely, čo vie byť ale viac na škodu ako osoh), ktoré teda sú inak silným odrazovým priestorom pre veľký rozsah frekvencií. Nevrvaviac o tom, že od určitej hlasitosti sa kabína auta správa ako homogénne akustické pole - a tam sa začína SPL a končí SQ...Mexo napísal:Ak mas deliacu frekvenciu nad 3 kHz zaujimalo by ma kolko pasmovy mas cely zvuk. Dvoj alebo troj ci stvor?
Najbližšie to bude trojpásmo...Pre Tvoju info - Project P6.9 + Goldring 1022GX, NAD C 352, NAD C 542 a repro zložené po veľa rokoch skúseností so stavbou sústav zo SEAS Standard Série, prepojené Mosnter Cable Standard serie...Mexo napísal:Aparaty ktore ta posadia na prdel poznam a aj ich pouzivam, verim Ti co pises . Aj ked to niesu aparaty do auta.Tak vzhľadom k tomu že nemusím traktory, tak altíky moc veľké nie sú a tie akosi idú ruka v ruke s veľkosťou baterky. U Japoncov sú extra malé, takže moje odporúčanie na základe praktickej skúsenosti - kondík všade kam sa dá...Mexo napísal:K tomu kapacitoru, aky si mal vykonny koncak? Aku silnu si mal bateriu? Aky typ (myslim tym aky typ oloveneho akumulatora, lebo je ich viac)?
2 - ved to sprav sam. Hlavne sa nesnazim akokolvek znevazovat tvoje vedomosti ci skusenosti.
3 - preto som sa pytal ako to myslis. Samozrejme, ze s tebou suhlasim, ale pre miestne ucely to asi nieje potrebne do podrobna rozoberat lebo nam nebude nikto rozumiet. Pre mna je silne dozvukovy priestor taky, ktory ma dozvuk vacsi ako 1s vsetko je relativne
4 - pri dvojpasme sa dava az taky vysoky deliaci? to ten basak vie vytlacit az tak vysoko?
5 - ja sa skor pohybujem medzi napr. takymito vecickami http://www.l-acoustics.com/anglais/accueilgb.htm
6 - hmmm a co by sa stalo ak by si k povodnemu akumulatoru dodal este jeden? ved pokial by neboli vybite alebo poskodene, tak je nabijaci prud minimalny a alternator by to takmer ani nepostrehol Podla mojho skromneho nazoru je akumulator tvrdsi zdroj ako kapacitor, kedze mu klesa napatie po omnoho menej strmsej krivke. To by bolo zaujimave vyskusat. Co ty na to?
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
Ver že by to ten altík "postrehol" - resp. jeho uhlíky...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
- mr.68
- začiatočník
- Príspevky: 159
- Dátum registrácie: Streda, 21. Novembra 2007, 22:17
- Bydlisko: Hliník nad Hronom
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
krásne debaty rozumiem tak kazdé tretie slovo Hoši a čo by ste povedali na kombináciu SINUS LIVE SL-A 1500 + JBL P1222E, šlo by to?
!! ex.Corolla 1.4 e11 G6 r.v.98 !!
Celica 2,0 Gti 5.gen
Celica 2,0 Gti 5.gen
- Furious10
- panic
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: Piatok, 2. Januára 2009, 12:27
- Bydlisko: dudince/BB
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
mr.: ano slo. ale ten zosik by som si nekupil z dovodu, ze ma strasne malu kontrolu na ten vykon... cize ak nemas dobre vyriesene napajacnie-baterka, kable, tak ked ti napatie klesne, tak ti moze odpalit zosik aj basak... ksus pozret toto.... mozno trosku vyzsia suma, ale urcite to bude lepsie ako sinus live...
http://www.autoradia.sk/jbl-gto14001e
http://aftermarket.sk/kategoria/audio/z ... ul-dm2000/
http://www.autoradia.sk/jbl-gto14001e
http://aftermarket.sk/kategoria/audio/z ... ul-dm2000/
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
Verim Ti. Mas pravdu. Ked som sa nad tym hlbsie zamyslel tak ano. Mas pravdu.Rasťo napísal:Ver že by to ten altík "postrehol" - resp. jeho uhlíky...
Potom mi ale nastava este jedna otazka. Ak teda dodam namiesto silnejsej baterie a alternatora kapacitor tak netrpia uhliky? Je mi jasne, ze kapacitor ma vyzsiu energeticku hustotu ako akumulator. Napriek tomu, energia, ktora sa odoberie z kapacitora sa don musi dodat, aby to cele fungovalo. Rovnako ako keby tam boli trebars dva akumulatory. Nehovoriac, ze nabijaci prud akumulatora je omnoho nizsi ako kapacitora.
Nieje potom omnoho rozumnejsie spravne nadimenzovat cely audio retazec a to v ratane napajania, nez to zachranovat kapacitorom a aj tak to hnat na hranu unosnosti?
TOYOTA STARLET 1,3i 2E-E
- Furious10
- panic
- Príspevky: 51
- Dátum registrácie: Piatok, 2. Januára 2009, 12:27
- Bydlisko: dudince/BB
- Kontaktovať používateľa:
Re: Kapacitor - ÁNO/NIE?
ako som uz napisal. premna je cely kapacitor chujovina. ak to ma do 10F tak je to blbost... nalepsie je mat poriadnu baterku a kabelaz. tomu sa nevyrovna nic... hovori sa tu o prude ktory ide do zosika a najviac prudu potrebuju chalani z DB Dragu de su niekolko KW systemi. tak preco nepouziju kapacitor? aby mali co najviac stavy??? lebo je to chujovina... poriadna baterka a co najvacsi prierez kablov
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných