EGR ventil - zaslepenie (zmeny a vyhody)

všetko o tomto modeli
Používateľov profilový obrázok
rico9
nula
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Januára 2017, 19:02
Bydlisko: Bratislava

EGR ventil - zaslepenie (zmeny a vyhody)

Príspevok od používateľa rico9 » Piatok, 3. Februára 2017, 18:17

Ahojte, som cerstvym majitelom Avensisu T25 (2006), 2.0 D4D 93 kw.
Ihned po kupe som zistil, ze v toyota servis v Ba pekne klamu byvaleho majitela (to je na samostatnu temu), ktory mimochodom u nich nakupil niekolko fullovic Lexus...
Pointa ale je, ze z predoslych skusenosti z koncernu VW som dal pozriet EGR ventil, tesne pred servisom sa rozsvietila znama trojkombinacia MOTOR-VSC-TRC OFF. Diagnostikovana chyba P0400. Auto malo velmi slaby tah odspodu. Musel som sa vyhrat so spojkou a dvojku zaradovat az vo vyssich rychlostiach. Ranne starty v tejto zime boli tak na 9-10 krat. Motor za studena v prvych sekundach od startu nereagoval na plyn. Pocas jazdy pri 2. a 3. prevodovom stupni presne na 3000 otackach bolo citit kratku stratu vykonu(trhnutie).
Ocakaval som, ze je spinave vsetko, co dokaze byt spinave od nafty. Po vycisteni EGR (bol neuveritelne zasrany) ziadna zmena.

Obrovskym prekvapenim bolo, ked som nechal EGR profesionalne zaslepit v servise. Auto malo okamzite bezproblemove starty, naraz vykonu v rozsahu 1000 - 2100 otacok velmi citelny a samozrejme sa znizil TURBO EFEKT (kopanec). Ziadne straty vykonu pri jazde, auto zerie o 20% menej, motor sa nedusi, okamzita reakcia na plyn. Jednoducho sa vratil AVE k zivotu.

Jedinym nakladnejsim problemom je vymazanie chyby priamo v RJ.
Tu dam vymazat priamo prepalenim SW v RJ u jednej firmy v BA do 250€(bezne to robia).

Kedze na fore som cital rozne problemy majitelov, chcel by som touto mojou skusenostou prispiet troskou do plena a snad vyhladit nejednemu milovnikovy tejto japonskej znacky vrasky na cele. :oops:

Howk
Toyota Avensis sedan T25 (po FL) 2.0 D-4D 93kw (09/2006), 205tis. km.

Používateľov profilový obrázok
MatG0
panic
Príspevky: 47
Dátum registrácie: Štvrtok, 23. Apríla 2009, 16:55
Bydlisko: Bratislava

Re: EGR ventil - zaslepenie (zmeny a vyhody)

Príspevok od používateľa MatG0 » Sobota, 4. Februára 2017, 10:27

Ahoj, remap tychto ECU az tak bezny nie je, kedze tomu nie je dlha doba, co sa riadiace jednotky Toyota Denso daju upravovat a z vlastnych skusenosti viem, ze poniektori, ani netusia co robia a co do ECU nahravaju.
Vypnutie EGR sice mozne je, no pokial je tvoj motor vybaveny aj filtrom pevnych castic (DPF), rozhodne tuto upravu nedoporucujem.
Po odstaveni EGR sa v ECU narusia procesy vychadzajuce z predpokladu, ze EGR sa otvara a regeneracia DPF bude prebiehat len v obmedzenom rozsahu, co moze vyrazne skratit jeho uz tak mizernu zivotnost.

Pokial ti aj po vycisteni EGR robilo auto problemy, vycistili ti ho zrejme zle. Stava sa to celkom bezne, doslo za mnou uz niekolko ludi, ktori si nevedeli rady v servise. Po opatovnom rozobrati a vycisteni ventilu uz vsetko fungovalo korektne.
EGR je sice pre motor svinstvo, no pri udrziavani rychlosti sa pomocnou neho da dosiahnut celkom vyrazne znizenie spotreby. V sucastnosti analyzujem data a snazim sa najst sposob, ako EGR vyuzit skor v tento proslech.

Ak by si sa predsa rozhodol pre remap ECU, mozes sa kludne obratit aj na mna, s Toyotami mam uz "iste" skusenosti ;-)
viac info najdes vo vlakne, ktore je nalinkovane v mojom podpise

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný