Avensis T25 - strata ťahu motora pri 2000 otáčkach

všetko o tomto modeli
Diamond111
nula
Príspevky: 1
Dátum registrácie: Pondelok, 21. Novembra 2016, 12:14

Avensis T25 - strata ťahu motora pri 2000 otáčkach

Príspevok od používateľa Diamond111 » Pondelok, 21. Novembra 2016, 13:31

Ahojte. Neviem si dať rady preto prosím o pomoc.
Mám avensis kombi 2006, T25, 85 kw diesel nazajzdených 300 tis. km. Dlhšiu dobu má trápi problém, že mi auto pri 2000 otáčkach prestane ťahať (nesvieti žiadna kontrolka a ani diagnostika nikdy nič neukáže). Plyn na podlahe a nič resp. zrýchluje veľmi pomaly (pocit akoby bolo niečo upchaté). Musím podradiť aby sa mi otáčky vyšplhali na 2600 a potom auto zrýchli a ide normálne. Robí mi to hlavne do kopca, no stane sa aj na diaľnici. Robí to dosť nepravidelne takže je ťažké to nasimulovať. Skúšal som originál servis aj iných majstrov. Filtre sú vymenené, tankujem na slovnafte a denne najazdím 70 km (kombinovane, zápchy minimálne).
Táto závada sa mi prejavila asi 4x v určitých časových intervaloch:
1. Najskôr to vraj bola prasknutá gumička na čerpadle (povedali v toyote, trápili sa s tým dlho a nevedeli na nič prísť, skúšali meniť csv ale v tom to vraj nebolo) pomohlo a bol cca rok pokoj.
2. potom to začalo robiť opäť, vtedy údajne vyčistili egr ventíl a opäť pomohlo a 8 mesiacov bol pokoj
3. opäť tá istá chyba tak mi pre zmenu jeden chalan vyčistil váhu vzduchu, čo zase pomohlo a auto išlo bez problémov 3 mesiace
4. teraz sa to vrátilo a nepomohlo ani vyčistenie váhy vzduchu. Na 4 hodinovej ceste mi to spravilo 1x do kopca a 1x na dialnici, inak auto šlapalo a šlape bez problémov.

Prosím o radu čo to môže byť. Viem si vymeniť nejaké súčiastky z rovnakej staršej toyoty či už len na identifovanie problému alebo aj na stálo, otázka je, čo meniť.
Ďakujem pekne za rady.

bloodymirko
panic
Príspevky: 21
Dátum registrácie: Utorok, 12. Januára 2010, 14:57

Re: Avensis T25 - strata ťahu motora pri 2000 otáčkach

Príspevok od používateľa bloodymirko » Pondelok, 21. Novembra 2016, 15:26

Ahoj ,

Podla popisu je to na 90% zasekavajuce sa/zaseknute EGR-ko, to sa spociatku zasekava nepravidelne az sa raz zasekne uplne... treba ho vycistit a malo by to pomoct do najblizsieho zanesenia ;-).
Ono sa to dokaze za "zadechtovat" aj za mesiac, zavisi, aku "kvalitnu" naftu tam tankujes a ako s tym jazdis.

Po vycisteni EGR treba raz denne/kazdy druhy den auto poriadne vytocit, aby sa precistili sadze vo vyfukovych vedeniach (zohriaty motor a pri rozbehu po jednotke to podrz na dvojke az do 80kmh na 30sekund pri cca 5000 otackach a potom radit 3-4-5 aby sa vychladilo turbo).

bloodymirko

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných