Casté dymenie z vyfuku / kazdych cca 15 km /

všetko o tomto modeli
dat3
nula
Príspevky: 6
Dátum registrácie: Streda, 12. Januára 2011, 14:37

Casté dymenie z vyfuku / kazdych cca 15 km /

Príspevok od používateľa dat3 » Štvrtok, 23. Januára 2014, 08:38

Mam Avensis T25 ; 2,2 ; 130 kw ; r.v. 2007 ; diesel.
Mam problem s tym ze sa my prilis casto zacne dymit z vyfuku co predpokladam ze je spustenie vypalovania filtra pevnych castic. Dym je biely, mozno bielo sivy a ked zacne tak je za mnou poriadna hmla. trva to cca 30 sec. a potom prestane . O povedzne 15 km to zacne znova. Motor ide inak uplne v pohode , len ten dym je hrozny.
v Toyota servise mi hovoria ze je to OK bolo to napichnute na PC ale nic neukazalo , tak sa mi to nejak nezda.
Nema niekto skusenost s podobnym problemom ?
Naposledy upravil/-a dat3 v Štvrtok, 23. Januára 2014, 22:43, upravené celkom 2 krát.

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 23. Januára 2014, 09:38

Spusta sa ti regeneracia DPF filtra. Odporucam preist vtedy dlhsiu trasu pri strednych otackach kym neprestane dymit.
Nezanedbavaj to, lebo potom dost skoro budes riesit vymenu DPF co je draha zalezitost.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

dat3
nula
Príspevky: 6
Dátum registrácie: Streda, 12. Januára 2011, 14:37

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa dat3 » Štvrtok, 23. Januára 2014, 09:48

hej len ono to robi cca 30 sekund a potom prestane... ked tak aku vzdialenost odporucas prejst a ake priblizne otacky by mali byt ?

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 23. Januára 2014, 10:08

Skus pozriet manual, nemam diesel a su to vseobecne informacie od inych pouzivatelov. Takze presnejsie ti asi nic nepoviem.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa Maghreb » Štvrtok, 23. Januára 2014, 14:46

Je to uplne v poriadku, rovnako sa to spravalo aj mne. V zime to bolo trocha castejsie popripade mozno viditelnejsie. Keby bol problem (ja som mal), tak sa ti zacne pustat vyrazne castejsie, napriklad aj par krat za 1000km. Do nudzoveho rezimu mi to nikdy nepadlo, ale rozsvietili sa mi 3 magicke kontrolky.
Teoreticky mozes skusit v toyote dat novsi software, kde to mali trocha upravit, aby sa to spravalo inac - neviem presne zmenu.

A ano, ked d-cat spusti regeneraciu pekne naplno, tak ten zazitok je neskutocny. V Bratislave vedla mna na krizovatke zastavil passat a chlapik gestikuloval rukami nech dam dole okno. Potom sa mna s hrozou pytal, preco mam nejaku dymovnicu za autom :)

dat3
nula
Príspevky: 6
Dátum registrácie: Streda, 12. Januára 2011, 14:37

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa dat3 » Štvrtok, 23. Januára 2014, 15:08

:-))) pobavil si ma s tou dimovnicou , ale u mna je to presne tak tiez mam ten pocit ze takam jednu dimovnicu...

Co sa tyka tvojho prispevku - mne to ribo niekedy aj 3 x za povedzme 40 km , to je podla mna dost casto...

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa Maghreb » Štvrtok, 23. Januára 2014, 17:40

Ani nie, nemusi. Mne sa upchali trubice, co zistuju rozdiel tlakov pred a po filtri (podla toho vie, ci ma regenerovat alebo nie). Dostal som aj jedno odporucanie, ze skusit ist na vyssich otackach. Siel som po dialnici 110kmh na trojke - 4000 otacok. Vsetci co ma obiehali sa pozerali na mna, ci mi sibe. Auto v 30 sekundovych intervaloch na 5 sekund zaprdelo ten dym.

Nakoniec mi v toyote menili software a potom to tak casto uz nebolo - alebo som to nezbadal. Novy majitel neviem ako, kedze cez leto mi ho ukradli.

dat3
nula
Príspevky: 6
Dátum registrácie: Streda, 12. Januára 2011, 14:37

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa dat3 » Štvrtok, 23. Januára 2014, 21:12

Jednu trubicu som mal upchatu tiez , a tiez aj AGR ventil alebo ako sa vola. Vsetko sa vycistilo ale problem stale pretrvava.
Zatial ostava este ten software, ak niekto nepride z niecim inym.
Kolko km si mal najazdenych ty ?

uz nema nikto podobny problem ?

Maghreb
panic
Príspevky: 32
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 15:17

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa Maghreb » Štvrtok, 23. Januára 2014, 22:30

Kupene v nemecku s 80400km (4 a pol roka tam jazdilo), ja som prvy krat skoncil v servise tusim tesne pred 120 000km a chvilu potom mi menili software.
EGR ventil som si cistil sam pri 90 a potom asi pri 130 (uz nebol tak zasraty).
Ale zopakujem aj to, co ti napisali na CZ fore, dymenie raz za 10 000km je uplne bez problemov. Pokial ti to nedymi kazdych par sto km, je vsetko v poriadku.

dat3
nula
Príspevky: 6
Dátum registrácie: Streda, 12. Januára 2011, 14:37

Re: Casté dymenie z vyfuku

Príspevok od používateľa dat3 » Štvrtok, 23. Januára 2014, 22:42

sorry preklep , myslel som kazdych cca 15 km... 15000 by bolo bez problemov.... to by som vobec neriesil...

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Casté dymenie z vyfuku / kazdych cca 15 km /

Príspevok od používateľa smutok » Štvrtok, 23. Januára 2014, 23:58

No vseobecny postup pri regeneracii by mal taky, ze prejdes zopar km pri strednom zatazeni, nie moc vysokom ani nizkom, lebo potom je neucinna.
Takze by som to spravil ta, ze ked zacne regeneracia, tak by som sa vybral na 10-15km ustalenu jazdu okolo 3000 ot. Naz 3000 ot by som nesiel.
Celkovo regeneracia funguje nasledovne:
Ked nastane cas regeneracie, tak riadiaca jednotka zacne kontrolovat teplotu vyfuku a ked sa ten dostatocne zohreje, tak spusti regeneraciu.
Ta je dvoch typov, chemicka s aditivom alebo len zvysene mnozstvo vstrekovanej nafty.
Pokial sa prerusi, tak potom sa pokusa znovu az nastane situacia, ze to skusa skoro stale a to uz je zly stav.
Pocas regeneracii motor by mal byt zatazeny ale nie moc. Co znamena, ze nemal by bezat na volnobeh ani ni na plny plyn, lebo vtedy dava prioritu vykonu a zrusi regeneraciu. Pri volnobehu je zase malo spalovanej nafty a regeneracia nie je moc ucinna.
V podatate cely system rata s jazdenim v style nazbieram sadze v meste a kes idem mimo mesta tak ich z filtra vypalim.
Toto su informacie bezne dostupne na internete a nie je to specialny postup pre avensis.
Inak najlepsie je dat to diagnostikovat niekomu kto sa v tom vyzna a mozno je potrebna nutena regeneracia v servise.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

dat3
nula
Príspevky: 6
Dátum registrácie: Streda, 12. Januára 2011, 14:37

Re: Casté dymenie z vyfuku / kazdych cca 15 km /

Príspevok od používateľa dat3 » Piatok, 24. Januára 2014, 10:09

Ahoj , dakujem za rozsiahlu odpoved , pokusim sa to spravit a uvidime.
Co sa tyka tej diagnostiky tak ta bola spravena a bol spravena aj nutena regeneracia servisnym pracovnykom toyoty.
Jedine uz zostava len ten software.

Cirdemanko
panic
Príspevky: 68
Dátum registrácie: Pondelok, 23. Decembra 2013, 18:20
Bydlisko: Levice

Re: Casté dymenie z vyfuku / kazdych cca 15 km /

Príspevok od používateľa Cirdemanko » Sobota, 25. Januára 2014, 12:26

Tak toto je jeden hlavný dôvod :evil: ktorý ma odrádza od kúpi dieselového motora... :x EGR a DPF filter...obidve veci sa zanesú a je problém na svete :cry: ale už som čítal aj takú vec, že aj na benzínové motory neviem od akého roku nariadi EU výrobcom montáž doplnkových filtrov na ešte kvalitnejšie čistenie výf. plynov a znižovanie emisií :( budú furt špekulovať s niečím, keď už je aj tak neskoro si myslím :roll:
Rozhodnutie padlo na benzínový atmosferický motor VALVEMATIC...pomerom kvalita/cena

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných