Klepanie motora 2L D4D

všetko o tomto modeli
ROB34
nula
Príspevky: 2
Dátum registrácie: Utorok, 28. Apríla 2009, 21:03

Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa ROB34 » Utorok, 28. Apríla 2009, 21:35

Stretol sa niekto s klepanim motora za studena? Pripada mi to akoby vynechaval vstrekovac. Za studena to dost tlce ked ho viac zoslapnem naskoci a neklepe to ale ked uberiem a znova jemne pridam zas to zacne klepat . Za tepla teda prevadzkovej teploty ide motor uplne normalne. Nema s tym niekto uz skusenost ako to riesit? Auto ma 4roky a cca 90t Km. Dakujem

elcar
panic
Príspevky: 17
Dátum registrácie: Štvrtok, 3. Apríla 2008, 22:45

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa elcar » Pondelok, 4. Mája 2009, 22:10

Ja mám motor 2,0 D4d, 85kw , a je to normálny jav že za studena klepe tak ako popisuješ. ECC rozlišuje podmienky, a vypne vstrek pred a po hlavnom vstreku . Minimalizovať sa to dá kvalitným palivom napr. Shell Diesel Extra.

ROB34
nula
Príspevky: 2
Dátum registrácie: Utorok, 28. Apríla 2009, 21:03

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa ROB34 » Pondelok, 4. Mája 2009, 22:28

Dakujem ale uz som skusal aj "kvalitnejsiu naftu" a aj prisadu do nafty na precistenie palivoveho systemu a bucha to jak stary Fiat . Asi dam von vstreky a dam ich skontrolovat lebo mne sa to nezda len take klepotanie za studena podla mna to bude nejaky problem zo vstrekom.

Používateľov profilový obrázok
funky
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Streda, 18. Októbra 2006, 14:09
Bydlisko: Podunajske Biskupice, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa funky » Nedeľa, 15. Augusta 2010, 20:08

Chalani, kedze som cerstvou drzitelkou Avensisa, potrebovala by som poradit. Auto preslo v servise vsetkymi vymenami filtrov a olejov hned po jej kupe, ma 3 roky a 94k najazdenych, a motor zvlastne klepe nie za studena ale po zahriati a na nizkych otackach a pridavani plynu. Otazka je ci je to normalne alebo je nieco zle? Ako na to prijst? hodit to do toyoty na diagnostiku? Zajtra sa ma na to pozriet kamarat automechanik, tak uvidim co povie. Pisem na ziadost mojho manzela ktory podozrieva kazdy zvlastny zvuk :))
Vdaka vopred za odpovede :)
Avensis 2.0 D-4D rv 2006
Lilu - E10 ostava s nami, kym nedozije
(Toyota Corolla 1.4,16V,1996)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 16. Augusta 2010, 12:14

Pokiaľ sa Ti nerozsvieti kontrolka motora, tak je diagnostika zbytočne vyhodenými peniazmi - žiadnu chybu neukáže - max tak či sú vstreky OK.
Ak je odpísaný niektorý vstrek,tak motor nikdy neklepe! - má problémy so štartom a neťahá, ale neklepe.
Nechcem maľovať čerta na stenu, ale vypadá že sa budete musieť s klepaním zmieriť, pokiaľ motor neodíde do večných lovísk - môže tam byť milión rôznych problémov - najhoršie by asi boli prasknutý piestny krúžok alebo ohnutá niektorá ojnica... :?
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Craken
panic
Príspevky: 65
Dátum registrácie: Štvrtok, 15. Apríla 2010, 16:59

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa Craken » Pondelok, 16. Augusta 2010, 14:20

a co nizky tlak oleja?

amigo
panic
Príspevky: 11
Dátum registrácie: Nedeľa, 2. Novembra 2008, 21:20

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa amigo » Pondelok, 16. Augusta 2010, 14:52

Neviem ci si uz pocul klepat stere Fiat uno, alebo len parafrazujez, ale ked ti tak naozaj klepe Toyota a to aj ked za studena, rychlo nieco konaj, lebo to nieje vobec normalne a nieco to signalizuje. Ide hlavne o to aby si skorym servisom zachranil co sa da, inac mozes znicit cely motor.

Používateľov profilový obrázok
funky
panic
Príspevky: 45
Dátum registrácie: Streda, 18. Októbra 2006, 14:09
Bydlisko: Podunajske Biskupice, BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa funky » Pondelok, 16. Augusta 2010, 15:11

Caute Chlopi

Pise tentoraz Manzel funky :)

No neviem co to moze byt ale stale to pocut hlavne pri zohriatom motore. Je to take Rapkanie alebo chrchotanie pri otackach okolo 1000 -1300 najviac potom to uz je malo pocut lebo to prehuci celkovy chod motora a turbo. Hlavne to pocut pri zaradeni napr 1 a 2. Sam neviem ,ale ten zvuk mi nepride zdravy. Je to ine ako ked mate malo otacok a davate spojku do zaberu. Olej a je uplne novy aj filter (olej 5w /40 castrol ). Pocul som uz aj o clankoch kde rozoberali dvojhmotny zotrvacnik + spojku , tak len pevne dufam ze tymto nemalym nakladom vyhnem ! Vykon motora sa mi zda v poriadku a taha od spodu ako by mal.
Ak mate v BA niekoho kto by to vedel pozriet a rozumie sa Avensisom (neautorizovany servis) a moznym problemom kludne dajte hint. Mozno to treba len postelovat kto vie :)

P.S musim sa zaregistrovat :lol:
Avensis 2.0 D-4D rv 2006
Lilu - E10 ostava s nami, kym nedozije
(Toyota Corolla 1.4,16V,1996)

supertenerak
panic
Príspevky: 42
Dátum registrácie: Štvrtok, 17. Decembra 2009, 20:59

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa supertenerak » Pondelok, 16. Augusta 2010, 18:11

Mne to takto klepe za studena uz 60000km,ked sa motor zohreje tak je to menej pocutelne.Pri pouzivani nafty shell power klepot mizne a taktiez pri pouzivani roznych cisticov vstrekov do paliva sa to tiez eliminuje.Nemam tolko skusenosti,aby som niekomu radil ze co ma robit,len popisujem svoj problem a to ako som to vyriesil ja.Dufam len ze tymto sposobom a oddialovanim kupy novych vstrekov,neodseriem aj nieco ine.Motor ma naj.cez 230000km a vstreky su este povodne. :?

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 16. Augusta 2010, 19:56

Toto spojka ani zotrvák nebude - to je cítiť pri brzdení motorom - nie pri zrýchľovaní.
No a na dvojhmoťák je jediný recept - vyšmariť ho a dať tam obyč klasiku - verte že zmenu nepocítite...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
hanz
začiatočník
Príspevky: 254
Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa hanz » Pondelok, 16. Augusta 2010, 20:50

existuje jednohmotovy zotrvacnik na toyoty? corolla / avensis?
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE

Lasicka
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 16. Augusta 2010, 16:34

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa Lasicka » Pondelok, 16. Augusta 2010, 21:20

Rasťo napísal:Toto spojka ani zotrvák nebude - to je cítiť pri brzdení motorom - nie pri zrýchľovaní.
No a na dvojhmoťák je jediný recept - vyšmariť ho a dať tam obyč klasiku - verte že zmenu nepocítite...
Tak u mam registraciu za sebou .. ;-)
Rasto prosim vysvetli mi aky je rozdiel medzi jednohmotovym a dvojhmotovym zotrvacnikom .. do toho vobec nevidim.
Prisiel dnes kamos a zdalo sa mu to na vstreky.Takze pojdem nakupit aditiva a skusim to troska prespiknut. Tankujeme ja+fnuky :) Shell diesel v-power a pri tom to klepalo. Zevraj ak su to vstreky a vymenia sa bude to klepat po 30 000 km znova ..takze si mam mozno uz len zvyknut na to a znizovat ten klepot prisadamy do paliva ?


a co sa tyka otazky na zotrvacnik .. dnes som natrafil na kit zotrvacnik+spojka za 500 EUR :)
Pasuje na RAV a Avensis
Naposledy upravil/-a Lasicka v Utorok, 17. Augusta 2010, 09:56, upravené celkom 1 krát.
Lulu - Avensis 2.0 Liftback ,D-4D r.v 2007
Lilu - E10 ostava s nami, kym nedozije
(Toyota Corolla 1.4,16V,1996)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 16. Augusta 2010, 22:29

Dízel šlape efektívne rádovo o tisíc otáčok nišžie ako klasické benzíňáky. Aj jeho správanie v nízkych otáčkach je úplne iné - hmota zotrváku musí byť väčšia a detto črevá motora mohuntnejšie vzhľadom k preplňovaniu. To všetko spôsobuje pri brzdení motorom a zrýchľovaní z otáčok blízkych voľnobežným, problémy - motor za proste trasie v silentblokoch a ten tras sa prenáša do kasne. Dvojhmoťák práve tento jav znižuje. Najviac mu však škodí brzdenie motorom až do otáčok blízkych voľnobežných a detto dlhodobé zaťažovanie motora na otáčkach blízkych voľnobežným - napr. jazda na dvojke v kolóne, kde sa spoliehaš na to, že ťa ťah motora bude proste pomaly posúvať dopredu - to je dlhodobo pre dvojhmoťák smrť.
Ak si však zvyknutý dízla držať na cca 2 tisíc otáčkach a vyššie a nebrzdíš motorom "do tla", prípadne sa netralalákaš v kolónach, tak montážou obyč "jednohmotového" spojkového komplet kitu o nič neprídeš - navyše je podstatne lacnejší. Otázkou je, či Ti to bude niekto v "autorizovaných super servisoch" prehodiť.
O spojkách a ich typoch sa tu už písalo hodne. Ja okopčím niečo, čo som narýchlo našiel a je to vysvetlené celkom "po lopate":
Dvouhmotový setrvačník se od normálního liší tak, že jeho hlavní těžká část, setrvačníkové kolo, je s nábojem potažmo s klikovou hřídelí spojena pružně. Proto v kritické fázi (před vrcholem komprese) umožňuje jisté zpomalení klikové hřídele, poté zase (při expanzi) jisté zrychlení. Rychlost samotného setrvačníkového kola však zůstává konstantní, proto i výstup do poháněcícho řetězce je konstantní a bez vibrací. Dvouhmotový setrvačník lineárně přenáší svoji kinetickou energii na klikový hřídel, průběh reakčních sil na samotný motor je plynulejší a vrcholné hodnoty těchto sil jsou daleko nižší, proto i motor se méně chvěje a méně rozechvívá karosérii. Zároveň slouží jako tzv. tlumič záběru. To znamená, že pomáhá srovnat náraz na spojku při řazení (kdy je potřeba vyrovnat otáčky motoru s otáčkami kol) a také pomáhá k plynulejšímu rozjezdu.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

mato2288
nula
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Pondelok, 27. Mája 2013, 20:33

Re: Klepanie motora 2L D4D

Príspevok od používateľa mato2288 » Streda, 31. Júla 2013, 22:41

funky mam ten isty problem ale na aurise 2.0d tak by som rad vedel na co si prisiel?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných