rozvody Avensis D4-D
rozvody Avensis D4-D
Zdravim, minuly tyzden som kupil Avensisa r.v.2002 2L D4-D 81kW. Predavajuci mi oznamil ze rozvody nemenil a auto ma najazdenych 126000km skutocnych, je uz najvyssi cas alebo to este chvilku vydrzi? ak by sa nieco stalo stretnu sa pri tomto motore ventily s piestami? dakujem za pomoc
- fajry
- administrátor
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
- Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
- Kontaktovať používateľa:
Re: rozvody Avensis D4-D
stretnu a urcite je potrebne to vymenit. Zvlast na diesli.
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Re: rozvody Avensis D4-D
Podľa príručky je interval výmeny 105000km. tam dve kladky ,remeň cca150€ +vod. čerpadlo.
Re: rozvody Avensis D4-D
Takze vceraj som uspesne vymenil rozvody na motore 2.0 D4D 1CDFTV 81kW.
Pripajam navod keby sa to niekto rozhodol vymenit sam ako ja.
Remen som kupil Contitech a kladky NSK (kupovane ako Genuine Toyota) suma 156EUR. Dva klinove remene Contitech za 18EUR.
1.takze v prvom rade dole koleso,
2.odkrytovat spodny kryt.
3.v motorovom priestore odmontovat vrchny umelohmotny kryt (nedavat dole pojde az ked sa odmontuje zavesenie motora a motor sa pridvihne),
4.dat dole klinovy remen na posinovaci, klime atd.
5.podlozit motor, staci si dat dosku aby bola vacsia ploha a dat dvihak pod vanu.
6.odmontovat drziak motora, zospodu dve matice a z vrchu jedna plus cely ten dlhy srob sa musi vymontovat. Doporucujem odmontovat aj cele to uchytenie motora ktore je primontovane o karoseriu koli miestu.
7.spusit motor co najnizsie (aj tak nepadne nemusite sa bat) a dat dole klinovy remen od alternatora, inac dole nejde koli remenici a sroube na nej.
8.odkrytovat stredny kovovy kryt rozvodov a dal oba aj vrchny aj stredny dolu.(treba opatrne aby sa nemuselo davat nove tesnenia pod tymi umelohnotnymi krytmi)
9.odmontovat remenicu na klukovne (myslim ze je to 22mm) treba ju zaistit vpravo sa da do otvoru strcit nejaka gulatina pod jeden srob.
10. na stiahnutie remenice potrebujeme stahovat, to sa lahko povie ale ked ho clovek akurat nema tak mozes s vymenou rovno skoncit. V pivnici som nasiel pant ktory mal rozmer dier (61mm) ako je na remenici v strede, doporucujem prerezat zavit na remenici (8mm). Do tohoto pantu dat diery a namontovat na remenicu. Upevnovacim srobom potom staci otacat a remenica krasne vylezie. Upozornujem na remenicu nebuchat nakolko je to liatina a mohla by prasknut.
11. ked je remenica dole treba odmontovat spodny umelohmotny kryt.
12. mozeme parkrat rucne pretocit motorom a skontrolovat rysky na klukovne, cerpadle a vacke. Kazde koleso ma rysky a malo by to sediet, na kluke je mala bodka treba ocistit ak je to spinave, mala by byt vyrazena.
13. vidime rozvody, odmontujeme napinak a tym sa cely remen uvolni, odmontujeme kladky, vodiacu aj napinaciu. Zaistime si cerpadlo srobom, ako je na obrazku.
14. nasadime nove kladky, vodiacu a napinaciu. nastavime presne vacku na tu bodku jedine ta sa zvykne ponut.
14. napinak musime zatlacit dovnutra a zaistit, ide velmi tazko (doporucujem zverak a ist nato pomaly)
15. nasadime remen a odistime napinak.
16. motor mozeme pretocit rucne a skontrolovat rysky este raz. Potom kludne nastartovat a modlit sa Smile
17. vsetko poskladat tak ako sme to rozlozili
kladky boli po vymontovani ako nove, aj ich bolo luto vymenit ale poviem rovno robit toto este raz tak to asi za tu vymenu stoji. Remen by zniesol dalsich 60-80 tisic km si dovolim hovorit, tazke ked niekto presvihne vymenu o 10-20 tkm neni sa coho bat. Vodnu pumpu som nemenit, bola v poriadku, myslim ze bude dimenzovana tak na 200tkm, menit ju po 100tkm sa mi zda smiesne. Rovno hovorim je to fuska treba si nato vyhradit cely den a pomalicky to spravit.
snad to niekomu niekedy pomoze, fotiek mam aj viac.
[/url]
Pripajam navod keby sa to niekto rozhodol vymenit sam ako ja.
Remen som kupil Contitech a kladky NSK (kupovane ako Genuine Toyota) suma 156EUR. Dva klinove remene Contitech za 18EUR.
1.takze v prvom rade dole koleso,
2.odkrytovat spodny kryt.
3.v motorovom priestore odmontovat vrchny umelohmotny kryt (nedavat dole pojde az ked sa odmontuje zavesenie motora a motor sa pridvihne),
4.dat dole klinovy remen na posinovaci, klime atd.
5.podlozit motor, staci si dat dosku aby bola vacsia ploha a dat dvihak pod vanu.
6.odmontovat drziak motora, zospodu dve matice a z vrchu jedna plus cely ten dlhy srob sa musi vymontovat. Doporucujem odmontovat aj cele to uchytenie motora ktore je primontovane o karoseriu koli miestu.
7.spusit motor co najnizsie (aj tak nepadne nemusite sa bat) a dat dole klinovy remen od alternatora, inac dole nejde koli remenici a sroube na nej.
8.odkrytovat stredny kovovy kryt rozvodov a dal oba aj vrchny aj stredny dolu.(treba opatrne aby sa nemuselo davat nove tesnenia pod tymi umelohnotnymi krytmi)
9.odmontovat remenicu na klukovne (myslim ze je to 22mm) treba ju zaistit vpravo sa da do otvoru strcit nejaka gulatina pod jeden srob.
10. na stiahnutie remenice potrebujeme stahovat, to sa lahko povie ale ked ho clovek akurat nema tak mozes s vymenou rovno skoncit. V pivnici som nasiel pant ktory mal rozmer dier (61mm) ako je na remenici v strede, doporucujem prerezat zavit na remenici (8mm). Do tohoto pantu dat diery a namontovat na remenicu. Upevnovacim srobom potom staci otacat a remenica krasne vylezie. Upozornujem na remenicu nebuchat nakolko je to liatina a mohla by prasknut.
11. ked je remenica dole treba odmontovat spodny umelohmotny kryt.
12. mozeme parkrat rucne pretocit motorom a skontrolovat rysky na klukovne, cerpadle a vacke. Kazde koleso ma rysky a malo by to sediet, na kluke je mala bodka treba ocistit ak je to spinave, mala by byt vyrazena.
13. vidime rozvody, odmontujeme napinak a tym sa cely remen uvolni, odmontujeme kladky, vodiacu aj napinaciu. Zaistime si cerpadlo srobom, ako je na obrazku.
14. nasadime nove kladky, vodiacu a napinaciu. nastavime presne vacku na tu bodku jedine ta sa zvykne ponut.
14. napinak musime zatlacit dovnutra a zaistit, ide velmi tazko (doporucujem zverak a ist nato pomaly)
15. nasadime remen a odistime napinak.
16. motor mozeme pretocit rucne a skontrolovat rysky este raz. Potom kludne nastartovat a modlit sa Smile
17. vsetko poskladat tak ako sme to rozlozili
kladky boli po vymontovani ako nove, aj ich bolo luto vymenit ale poviem rovno robit toto este raz tak to asi za tu vymenu stoji. Remen by zniesol dalsich 60-80 tisic km si dovolim hovorit, tazke ked niekto presvihne vymenu o 10-20 tkm neni sa coho bat. Vodnu pumpu som nemenit, bola v poriadku, myslim ze bude dimenzovana tak na 200tkm, menit ju po 100tkm sa mi zda smiesne. Rovno hovorim je to fuska treba si nato vyhradit cely den a pomalicky to spravit.
snad to niekomu niekedy pomoze, fotiek mam aj viac.
[/url]
- liguere
- toyoťák
- Príspevky: 814
- Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
- Bydlisko: presov
- Kontaktovať používateľa:
Re: rozvody Avensis D4-D
hezkyyyyyyyy.
som taky rad ze mam v tom vvti retaz a toto nemusim absolvovat (akurat musim olej dolievat...)
som taky rad ze mam v tom vvti retaz a toto nemusim absolvovat (akurat musim olej dolievat...)
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
Re: rozvody Avensis D4-D
Konecne som nasiel ako menit rozvody na D4D. Diki Dido A mozem sa do toho pustit
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných