Ani som sa nenazdal

všetko o tomto modeli
koly3
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 17. Septembra 2007, 17:14

Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa koly3 » Pondelok, 17. Septembra 2007, 17:32

Tak páni, už aj ja som si kúpil jazdený Avensis D4D 2,0VVTi a to v Hornej Strede v bazári Toyota VVauto. Verím, že som urobil dobre aj keď to už má 200000km.

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 17. Septembra 2007, 17:54

Tak teda pekne vítam v klube a prajem veľa šťastných kilometrov...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

koly3
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 17. Septembra 2007, 17:14

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa koly3 » Pondelok, 17. Septembra 2007, 18:01

Ďakujem za privítanie. Má to servisnú knižku a bolo aj pravidelne servisované. Je potrebné na niečo dávať extra pozor?(sviečky rozvody atď) Ďakujem za odpovede.

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 17. Septembra 2007, 18:08

D4D su diesle a VVt-i "(4D)" su benzinaky, tak co mas teraz vlastne? rozvody treba vymienat pravidelne, ako na kazdom aute, sviecky len ak mas benzinak ;-) :D
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa fajry » Pondelok, 17. Septembra 2007, 18:30

Avensis 2.0 D4D = diesel
Avensis 2.0 D4 = benzin s technikou VVTi

Prajem vela stastnych km. Pokial mas diesel, tak treba pozriet v akom stave je turbo, v akom stave je prevodovka (idu rychlosti radit lahko? Spojka nie je prilis tvrda), ... Ja mam tiez diesel a zatial som maximalne spokojny - aj ked to neni benzin :-(
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 17. Septembra 2007, 19:51

Avensis 2.0 D4D = diesel
Avensis 2.0 D4 = benzin s technikou VVTi
-tu trosku nesuhlasim fajry, ze D4 je technika VVTi, teda je, ale aj bez D4 to je stale benzin s VVTi
vysvetlenie:

Avensis 2.0 D4D je diesel
Avensis 2.2 D4D je diesel

Avensis 1.6 16v VVT-i je benzin
Avensis 1.8 16v VVT-i je benzin
Avensis 2.0 16v VVT-i D4 je benzin
Avensis 2.4 16v VVT-i D4 je tiez benzin

TEDA TO D4 ZNAMENA NIECO INSIE A NIE ZE JE TO BENZIN
A D4D ZNAMENA PODLA VSETKEHO, ZE JE TO D4DIESEL

CO JE POTOM TO D4? AVENSIS-aci?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
fajry
administrátor
Príspevky: 3427
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
Kontaktovať používateľa:

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa fajry » Pondelok, 17. Septembra 2007, 20:12

D-4D
Motor D4D s přímým vstřikováním a společným rozvodem paliva od firmy Toyota je ohlašovatelem nové úžasné generace čistých a inteligentních dieselů. Jeho podstatou je využití vysokotlakých čerpadel a společného rozvodu paliva pod vysokým tlakem do všech jeho válců.
Vstřikování paliva pod vysokým tlakem zlepšuje rozptýlení paliva a zdokonaluje jeho spálení, což vede jak ke zvýšení výkonu motoru, tak ke zvýšení jeho účinnosti. Účinnost se zvyšuje i tím, že program počítače zajistí vstříknutí malého množství paliva do válce ještě před vznícením hlavní dávky paliva. Tento "pilotní zážeh" snižuje výbušnou sílu celého spalovacího procesu a výrazně snižuje hluk a vibrace, které byly dříve pro dieselové motory typické.
----------------------
D-4D technológia, čistý diesel
Pôvodne uvedený na trh v Európe v populárnom rade vozidiel Avensis je D-4D považovaný za jeden z technologicky najvyspelejších motorov, ktoré sú dnes na trhu. Toyota D-4D motory sú teraz k dispozícii aj u Toyoty Yaris, Yaris Verso, Corolla, Corolla Verso, Avensis, Avensis Verso, RAV4, Land Cruiser a Previa.

Až donedávna sa vznetové motory spoliehali na relatívne jednoduchú technológiu, keď nízkotlakový mechanický vstrekovač dodával palivo do predspaľovacej komory v hlave valca, kde sa odohralo jediné zapálenie – z intenzívnej horúčavy vysokého stlačenia.

Tento systém bol celkom efektívny, ale chýbala mu presnosť a vypracovanosť, čo viedlo k vibráciám a hluku. Spaľovanie paliva bolo nedokonalé, čo znamenalo, že sa do výfuku dostával dym a iné emisie.
----------------------
D-4D actually stands for direct Injection 4 Cylinder Common Rail Diesel Engine. Common rail diesels inject a fine mist of fuel into the engine at very high pressure. The result is the same power and refinement as a petrol engine, but with better fuel efficiency and lower emissions.

Toyota D-4D engines are not just noteworthy for their smooth, linear torque, though: that's a characteristic of most modern diesel engines. What D-4Ds are noteworthy for is their unusually high power outputs, equivalent to that of many competitors' similarly-sized petrol engines. The D-4D's rev range is also usefully wider than normal, further enhancing the driving experience.
---------------------
VVT-i = Systém proměnného časování ventilů s inteligencí

Motory Toyoty se systémem proměnného časování ventilů s inteligencí využívají moderní počítačovou techniku k přizpůsobení sání vzduchu momentálním provozním podmínkám a zatížení motoru. Pomocí řízení přesahu mezi zavřením výfukového a otevřením sacího ventilu se motor neustále ladí tak, aby dodával stálý točivý moment v celém rozsahu jeho otáček.
Systém VVT-i přináší výrazné výhody ve třech hlavních oblastech: umožňuje sportovní jízdu, snižuje výdaje za palivo a konečně i snižuje množství škodlivých emisí tím, že se palivo při vyšších teplotách spaluje dokonaleji.
---------------------
VVT-i D4 = Proměnné časování ventilů s inteligencí D4

Nový motor Toyoty VVT-i D4 (D4 je zkratka pro čtyřdobý motor s přímým - direct - vstřikováním) je významný malým, ale podstatným vylepšením, které o 8% zlepšuje účinnost motoru vzhledem k vavříny ověnčenému motoru VVT-i. Benzín se nyní vstřikuje do každého válce pomocí štěrbinové trysky, což motoru VVT-i D4 přináší následující výhody:
· Díky lepšímu rozptylu paliva se zlepšuje spalování
· Ani při startu za studena neulpívá benzín v trysce
Motory VVT-i D4 se vyznačují:
· Nižším objemem škodlivých spalin
· Nižší spotřebou paliva
· Vyšším výkonem motoru
----------------------
VVT-i D4 – technológia “priameho vstrekovania”
Oceňovaná technológia Toyota VVT-i bola ešte vylepšená drobným, ale veľmi efektívnym nápadom. Palivo je teraz vstrekované priamo do každého valca pomocou novej špeciálne tvarovanej trysky (pozrite si obrázok a fotografiu nižšie).
Perfektné rozmiestnenie paliva v každom valci
Iste si budete pamätať hry so záhradnou polievacou hadicou: stlačenie hadice znamenalo vejárovitý efekt a vystrekovanie vody pod veľkým tlakom. Nový motor VVT-i D využíva rovnaké vlastnosti na distribúciu paliva v každom valci. Výhody: Väčšia atomizácia paliva pre vyváženejšie spaľovanie Kompresný pomer je zvýšený na 11,0 (v porovnaní s 9,8 u motorov VVT-i) Palivo sa nelepí na vstrekovací kanál, ak je vstrekované za studena, čo znamená menej uhľovodíkov a čistejší, efektívnejší motor. Motor VVT-i D4 je o 8% efektívnejší než ocenený a veľmi efektívny Toyota VVT-i motor a čo je najdôležitejšie, VVT-i D znamená rozdiel, ktorý cítite!
----------------------
VVT-i D4 = Variable Valve Timing with Intelligence D4

viac info: http://alflash.com.ua/d4e.htm
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback

Používateľov profilový obrázok
chmelo
Toyota guru
Príspevky: 2360
Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa chmelo » Pondelok, 17. Septembra 2007, 22:45

Koly: tak vitaj a nič nepýtaj :D Mám rovnaký motórek ako ty, ale ty si pravdepodobne nafasoval vozítko s manuálom, však? Hmmm, úprimne závidím, ikeď som si už na ten štvorrýchlostný automat celkom zvykol. Ešteže tam je tá kvázi sekvenčná poloha S. Ale aj tak, manuál je manuál :roll:
Mohol by si sa viac rozpísať o tom, čo si vlastne prikúpil - karoséria, farba, či bola búraná z predu, alebo cez strechu a či je to vidno, prípadne iné vyfikundace :razz: Fotka by tiež nebola zlá ;-) Prvé pojmy a dojmy a tak ďalej.

Fajry: dík za technické info. Konečne som to videl všetko po kope a celkom pekne rozpísané a vysvetlené. V reklamných letákoch sa toho moc nedozvieš, teda okrem toho, že je to suprčupr.
Ináč, ako sme aj minule dišputovali s Drgim, tak mi furt nejde do hlavy, že prečo mala Carina s dvojlitrom bez D4 a VVTi nižšiu spotrebu? Váha? Odpor vzduchu? Drgi tvrdil, že v Japonsku im vychádza spotreba nižšia ako v Európe, možno majú aj tie japonské trysky šikmejšie očká ako tie európske :roll:
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Pondelok, 17. Septembra 2007, 23:43

takze D4 je vlastne oznacenie novinky, ktorou je triska noveho tvaru. Dikes Fajry ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

koly3
nula
Príspevky: 3
Dátum registrácie: Pondelok, 17. Septembra 2007, 17:14

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa koly3 » Utorok, 18. Septembra 2007, 06:32

Chalani, to jedno D som tam dal nejak naviac, ale inak, aj po predchádzajúcom vysvetlení, som pochopil o čo ide. Je to benzín(110kw) a keď šliapnem na plyn,tak nad 3500otč. začínam dostávať mierny strach. Po Fábii, ktorú som mal predtým(50kw), to však asi bude normálne. Koníky vystrelia, ako keby zacítili mladú kobylku a nie a nie ich zastaviť.

Používateľov profilový obrázok
Sokol
Toyota guru
Príspevky: 1075
Dátum registrácie: Utorok, 18. Októbra 2005, 00:39
Bydlisko: Košice
Kontaktovať používateľa:

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa Sokol » Utorok, 18. Septembra 2007, 14:52

Koly-vitaj v klube.
Tvoje pocity poznam,mam tiez 2-litrovy Avensis aj ked s predoslym motorom :D
U mna to fici nad 4000 tis,je to zazitok a 2-ka je brutalna :)
Toyota RAV4 2,0,1AZ-FE,112kW,r.v.07 AT
ex:Toyota Avensis Liftback 3S-FE,2.0,16V,94kW,r.v.98
ex:Toyota Corolla 5D,4E-FE,1,3,16V,55kW,r.v.96

Používateľov profilový obrázok
hanz
začiatočník
Príspevky: 254
Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa hanz » Utorok, 18. Septembra 2007, 17:01

D-4 je motor stary 7 rokov..
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Utorok, 18. Septembra 2007, 22:18

ten "D-4" nepoznam, len D4 alebo D-4D! :lol:
ano, inteligencia D4 sa zacala objavovat od roku 2000 a to: 2.0 16v VVT-i D4 110kW, do 2000 boli take, ake ma Sokolik ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
hanz
začiatočník
Príspevky: 254
Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Ani som sa nenazdal

Príspevok od používateľa hanz » Streda, 19. Septembra 2007, 05:18

ak chceme byt detailisti tak ja poznam D>4 a D>4D ;-)

pomlcka mala substituovat sipocku ...
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných