Ani som sa nenazdal
Ani som sa nenazdal
Tak páni, už aj ja som si kúpil jazdený Avensis D4D 2,0VVTi a to v Hornej Strede v bazári Toyota VVauto. Verím, že som urobil dobre aj keď to už má 200000km.
- Rasťo
- Vševed
- Príspevky: 3806
- Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
- Bydlisko: Ružomberok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ani som sa nenazdal
Tak teda pekne vítam v klube a prajem veľa šťastných kilometrov...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE
Re: Ani som sa nenazdal
Ďakujem za privítanie. Má to servisnú knižku a bolo aj pravidelne servisované. Je potrebné na niečo dávať extra pozor?(sviečky rozvody atď) Ďakujem za odpovede.
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Ani som sa nenazdal
D4D su diesle a VVt-i "(4D)" su benzinaky, tak co mas teraz vlastne? rozvody treba vymienat pravidelne, ako na kazdom aute, sviecky len ak mas benzinak
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- fajry
- administrátor
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
- Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ani som sa nenazdal
Avensis 2.0 D4D = diesel
Avensis 2.0 D4 = benzin s technikou VVTi
Prajem vela stastnych km. Pokial mas diesel, tak treba pozriet v akom stave je turbo, v akom stave je prevodovka (idu rychlosti radit lahko? Spojka nie je prilis tvrda), ... Ja mam tiez diesel a zatial som maximalne spokojny - aj ked to neni benzin
Avensis 2.0 D4 = benzin s technikou VVTi
Prajem vela stastnych km. Pokial mas diesel, tak treba pozriet v akom stave je turbo, v akom stave je prevodovka (idu rychlosti radit lahko? Spojka nie je prilis tvrda), ... Ja mam tiez diesel a zatial som maximalne spokojny - aj ked to neni benzin
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Ani som sa nenazdal
Avensis 2.0 D4D = diesel
Avensis 2.0 D4 = benzin s technikou VVTi -tu trosku nesuhlasim fajry, ze D4 je technika VVTi, teda je, ale aj bez D4 to je stale benzin s VVTi
vysvetlenie:
Avensis 2.0 D4D je diesel
Avensis 2.2 D4D je diesel
Avensis 1.6 16v VVT-i je benzin
Avensis 1.8 16v VVT-i je benzin
Avensis 2.0 16v VVT-i D4 je benzin
Avensis 2.4 16v VVT-i D4 je tiez benzin
TEDA TO D4 ZNAMENA NIECO INSIE A NIE ZE JE TO BENZIN
A D4D ZNAMENA PODLA VSETKEHO, ZE JE TO D4DIESEL
CO JE POTOM TO D4? AVENSIS-aci?
Avensis 2.0 D4 = benzin s technikou VVTi -tu trosku nesuhlasim fajry, ze D4 je technika VVTi, teda je, ale aj bez D4 to je stale benzin s VVTi
vysvetlenie:
Avensis 2.0 D4D je diesel
Avensis 2.2 D4D je diesel
Avensis 1.6 16v VVT-i je benzin
Avensis 1.8 16v VVT-i je benzin
Avensis 2.0 16v VVT-i D4 je benzin
Avensis 2.4 16v VVT-i D4 je tiez benzin
TEDA TO D4 ZNAMENA NIECO INSIE A NIE ZE JE TO BENZIN
A D4D ZNAMENA PODLA VSETKEHO, ZE JE TO D4DIESEL
CO JE POTOM TO D4? AVENSIS-aci?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- fajry
- administrátor
- Príspevky: 3427
- Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 13:45
- Bydlisko: Bratislava/Nove Zamky
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ani som sa nenazdal
D-4D
Motor D4D s přímým vstřikováním a společným rozvodem paliva od firmy Toyota je ohlašovatelem nové úžasné generace čistých a inteligentních dieselů. Jeho podstatou je využití vysokotlakých čerpadel a společného rozvodu paliva pod vysokým tlakem do všech jeho válců.
Vstřikování paliva pod vysokým tlakem zlepšuje rozptýlení paliva a zdokonaluje jeho spálení, což vede jak ke zvýšení výkonu motoru, tak ke zvýšení jeho účinnosti. Účinnost se zvyšuje i tím, že program počítače zajistí vstříknutí malého množství paliva do válce ještě před vznícením hlavní dávky paliva. Tento "pilotní zážeh" snižuje výbušnou sílu celého spalovacího procesu a výrazně snižuje hluk a vibrace, které byly dříve pro dieselové motory typické.
----------------------
D-4D technológia, čistý diesel
Pôvodne uvedený na trh v Európe v populárnom rade vozidiel Avensis je D-4D považovaný za jeden z technologicky najvyspelejších motorov, ktoré sú dnes na trhu. Toyota D-4D motory sú teraz k dispozícii aj u Toyoty Yaris, Yaris Verso, Corolla, Corolla Verso, Avensis, Avensis Verso, RAV4, Land Cruiser a Previa.
Až donedávna sa vznetové motory spoliehali na relatívne jednoduchú technológiu, keď nízkotlakový mechanický vstrekovač dodával palivo do predspaľovacej komory v hlave valca, kde sa odohralo jediné zapálenie – z intenzívnej horúčavy vysokého stlačenia.
Tento systém bol celkom efektívny, ale chýbala mu presnosť a vypracovanosť, čo viedlo k vibráciám a hluku. Spaľovanie paliva bolo nedokonalé, čo znamenalo, že sa do výfuku dostával dym a iné emisie.
----------------------
D-4D actually stands for direct Injection 4 Cylinder Common Rail Diesel Engine. Common rail diesels inject a fine mist of fuel into the engine at very high pressure. The result is the same power and refinement as a petrol engine, but with better fuel efficiency and lower emissions.
Toyota D-4D engines are not just noteworthy for their smooth, linear torque, though: that's a characteristic of most modern diesel engines. What D-4Ds are noteworthy for is their unusually high power outputs, equivalent to that of many competitors' similarly-sized petrol engines. The D-4D's rev range is also usefully wider than normal, further enhancing the driving experience.
---------------------
VVT-i = Systém proměnného časování ventilů s inteligencí
Motory Toyoty se systémem proměnného časování ventilů s inteligencí využívají moderní počítačovou techniku k přizpůsobení sání vzduchu momentálním provozním podmínkám a zatížení motoru. Pomocí řízení přesahu mezi zavřením výfukového a otevřením sacího ventilu se motor neustále ladí tak, aby dodával stálý točivý moment v celém rozsahu jeho otáček.
Systém VVT-i přináší výrazné výhody ve třech hlavních oblastech: umožňuje sportovní jízdu, snižuje výdaje za palivo a konečně i snižuje množství škodlivých emisí tím, že se palivo při vyšších teplotách spaluje dokonaleji.
---------------------
VVT-i D4 = Proměnné časování ventilů s inteligencí D4
Nový motor Toyoty VVT-i D4 (D4 je zkratka pro čtyřdobý motor s přímým - direct - vstřikováním) je významný malým, ale podstatným vylepšením, které o 8% zlepšuje účinnost motoru vzhledem k vavříny ověnčenému motoru VVT-i. Benzín se nyní vstřikuje do každého válce pomocí štěrbinové trysky, což motoru VVT-i D4 přináší následující výhody:
· Díky lepšímu rozptylu paliva se zlepšuje spalování
· Ani při startu za studena neulpívá benzín v trysce
Motory VVT-i D4 se vyznačují:
· Nižším objemem škodlivých spalin
· Nižší spotřebou paliva
· Vyšším výkonem motoru
----------------------
VVT-i D4 – technológia “priameho vstrekovania”
Oceňovaná technológia Toyota VVT-i bola ešte vylepšená drobným, ale veľmi efektívnym nápadom. Palivo je teraz vstrekované priamo do každého valca pomocou novej špeciálne tvarovanej trysky (pozrite si obrázok a fotografiu nižšie).
Perfektné rozmiestnenie paliva v každom valci
Iste si budete pamätať hry so záhradnou polievacou hadicou: stlačenie hadice znamenalo vejárovitý efekt a vystrekovanie vody pod veľkým tlakom. Nový motor VVT-i D využíva rovnaké vlastnosti na distribúciu paliva v každom valci. Výhody: Väčšia atomizácia paliva pre vyváženejšie spaľovanie Kompresný pomer je zvýšený na 11,0 (v porovnaní s 9,8 u motorov VVT-i) Palivo sa nelepí na vstrekovací kanál, ak je vstrekované za studena, čo znamená menej uhľovodíkov a čistejší, efektívnejší motor. Motor VVT-i D4 je o 8% efektívnejší než ocenený a veľmi efektívny Toyota VVT-i motor a čo je najdôležitejšie, VVT-i D znamená rozdiel, ktorý cítite!
----------------------
VVT-i D4 = Variable Valve Timing with Intelligence D4
viac info: http://alflash.com.ua/d4e.htm
Motor D4D s přímým vstřikováním a společným rozvodem paliva od firmy Toyota je ohlašovatelem nové úžasné generace čistých a inteligentních dieselů. Jeho podstatou je využití vysokotlakých čerpadel a společného rozvodu paliva pod vysokým tlakem do všech jeho válců.
Vstřikování paliva pod vysokým tlakem zlepšuje rozptýlení paliva a zdokonaluje jeho spálení, což vede jak ke zvýšení výkonu motoru, tak ke zvýšení jeho účinnosti. Účinnost se zvyšuje i tím, že program počítače zajistí vstříknutí malého množství paliva do válce ještě před vznícením hlavní dávky paliva. Tento "pilotní zážeh" snižuje výbušnou sílu celého spalovacího procesu a výrazně snižuje hluk a vibrace, které byly dříve pro dieselové motory typické.
----------------------
D-4D technológia, čistý diesel
Pôvodne uvedený na trh v Európe v populárnom rade vozidiel Avensis je D-4D považovaný za jeden z technologicky najvyspelejších motorov, ktoré sú dnes na trhu. Toyota D-4D motory sú teraz k dispozícii aj u Toyoty Yaris, Yaris Verso, Corolla, Corolla Verso, Avensis, Avensis Verso, RAV4, Land Cruiser a Previa.
Až donedávna sa vznetové motory spoliehali na relatívne jednoduchú technológiu, keď nízkotlakový mechanický vstrekovač dodával palivo do predspaľovacej komory v hlave valca, kde sa odohralo jediné zapálenie – z intenzívnej horúčavy vysokého stlačenia.
Tento systém bol celkom efektívny, ale chýbala mu presnosť a vypracovanosť, čo viedlo k vibráciám a hluku. Spaľovanie paliva bolo nedokonalé, čo znamenalo, že sa do výfuku dostával dym a iné emisie.
----------------------
D-4D actually stands for direct Injection 4 Cylinder Common Rail Diesel Engine. Common rail diesels inject a fine mist of fuel into the engine at very high pressure. The result is the same power and refinement as a petrol engine, but with better fuel efficiency and lower emissions.
Toyota D-4D engines are not just noteworthy for their smooth, linear torque, though: that's a characteristic of most modern diesel engines. What D-4Ds are noteworthy for is their unusually high power outputs, equivalent to that of many competitors' similarly-sized petrol engines. The D-4D's rev range is also usefully wider than normal, further enhancing the driving experience.
---------------------
VVT-i = Systém proměnného časování ventilů s inteligencí
Motory Toyoty se systémem proměnného časování ventilů s inteligencí využívají moderní počítačovou techniku k přizpůsobení sání vzduchu momentálním provozním podmínkám a zatížení motoru. Pomocí řízení přesahu mezi zavřením výfukového a otevřením sacího ventilu se motor neustále ladí tak, aby dodával stálý točivý moment v celém rozsahu jeho otáček.
Systém VVT-i přináší výrazné výhody ve třech hlavních oblastech: umožňuje sportovní jízdu, snižuje výdaje za palivo a konečně i snižuje množství škodlivých emisí tím, že se palivo při vyšších teplotách spaluje dokonaleji.
---------------------
VVT-i D4 = Proměnné časování ventilů s inteligencí D4
Nový motor Toyoty VVT-i D4 (D4 je zkratka pro čtyřdobý motor s přímým - direct - vstřikováním) je významný malým, ale podstatným vylepšením, které o 8% zlepšuje účinnost motoru vzhledem k vavříny ověnčenému motoru VVT-i. Benzín se nyní vstřikuje do každého válce pomocí štěrbinové trysky, což motoru VVT-i D4 přináší následující výhody:
· Díky lepšímu rozptylu paliva se zlepšuje spalování
· Ani při startu za studena neulpívá benzín v trysce
Motory VVT-i D4 se vyznačují:
· Nižším objemem škodlivých spalin
· Nižší spotřebou paliva
· Vyšším výkonem motoru
----------------------
VVT-i D4 – technológia “priameho vstrekovania”
Oceňovaná technológia Toyota VVT-i bola ešte vylepšená drobným, ale veľmi efektívnym nápadom. Palivo je teraz vstrekované priamo do každého valca pomocou novej špeciálne tvarovanej trysky (pozrite si obrázok a fotografiu nižšie).
Perfektné rozmiestnenie paliva v každom valci
Iste si budete pamätať hry so záhradnou polievacou hadicou: stlačenie hadice znamenalo vejárovitý efekt a vystrekovanie vody pod veľkým tlakom. Nový motor VVT-i D využíva rovnaké vlastnosti na distribúciu paliva v každom valci. Výhody: Väčšia atomizácia paliva pre vyváženejšie spaľovanie Kompresný pomer je zvýšený na 11,0 (v porovnaní s 9,8 u motorov VVT-i) Palivo sa nelepí na vstrekovací kanál, ak je vstrekované za studena, čo znamená menej uhľovodíkov a čistejší, efektívnejší motor. Motor VVT-i D4 je o 8% efektívnejší než ocenený a veľmi efektívny Toyota VVT-i motor a čo je najdôležitejšie, VVT-i D znamená rozdiel, ktorý cítite!
----------------------
VVT-i D4 = Variable Valve Timing with Intelligence D4
viac info: http://alflash.com.ua/d4e.htm
Subaru Forester (IV/SJ) 2.0 CVT
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
Toyota RAV4 II 2.0 D-4D
ex: Subaru Forester (III/SH) 2.0D
ex: Avensis T22 sedan 2.0 D4D
ex: Toyota Corolla 1.6 E11
ex: Toyota Celica st165 turbo 4x4
ex: Toyota Celica st162 2.0
ex: Toyota Corolla 1.6GTi E9 liftback
- chmelo
- Toyota guru
- Príspevky: 2360
- Dátum registrácie: Streda, 24. Januára 2007, 09:29
- Bydlisko: Žilina/Kysucké Nové Mesto
Re: Ani som sa nenazdal
Koly: tak vitaj a nič nepýtaj Mám rovnaký motórek ako ty, ale ty si pravdepodobne nafasoval vozítko s manuálom, však? Hmmm, úprimne závidím, ikeď som si už na ten štvorrýchlostný automat celkom zvykol. Ešteže tam je tá kvázi sekvenčná poloha S. Ale aj tak, manuál je manuál
Mohol by si sa viac rozpísať o tom, čo si vlastne prikúpil - karoséria, farba, či bola búraná z predu, alebo cez strechu a či je to vidno, prípadne iné vyfikundace Fotka by tiež nebola zlá Prvé pojmy a dojmy a tak ďalej.
Fajry: dík za technické info. Konečne som to videl všetko po kope a celkom pekne rozpísané a vysvetlené. V reklamných letákoch sa toho moc nedozvieš, teda okrem toho, že je to suprčupr.
Ináč, ako sme aj minule dišputovali s Drgim, tak mi furt nejde do hlavy, že prečo mala Carina s dvojlitrom bez D4 a VVTi nižšiu spotrebu? Váha? Odpor vzduchu? Drgi tvrdil, že v Japonsku im vychádza spotreba nižšia ako v Európe, možno majú aj tie japonské trysky šikmejšie očká ako tie európske
Mohol by si sa viac rozpísať o tom, čo si vlastne prikúpil - karoséria, farba, či bola búraná z predu, alebo cez strechu a či je to vidno, prípadne iné vyfikundace Fotka by tiež nebola zlá Prvé pojmy a dojmy a tak ďalej.
Fajry: dík za technické info. Konečne som to videl všetko po kope a celkom pekne rozpísané a vysvetlené. V reklamných letákoch sa toho moc nedozvieš, teda okrem toho, že je to suprčupr.
Ináč, ako sme aj minule dišputovali s Drgim, tak mi furt nejde do hlavy, že prečo mala Carina s dvojlitrom bez D4 a VVTi nižšiu spotrebu? Váha? Odpor vzduchu? Drgi tvrdil, že v Japonsku im vychádza spotreba nižšia ako v Európe, možno majú aj tie japonské trysky šikmejšie očká ako tie európske
Palculienka - Sienna, 3,5L 2GR-FE
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
Reiner - 4Runner, 2,4L 22R-E - v opatere:)
Anička Dušička - Honda CX500C
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Ani som sa nenazdal
takze D4 je vlastne oznacenie novinky, ktorou je triska noveho tvaru. Dikes Fajry
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: Ani som sa nenazdal
Chalani, to jedno D som tam dal nejak naviac, ale inak, aj po predchádzajúcom vysvetlení, som pochopil o čo ide. Je to benzín(110kw) a keď šliapnem na plyn,tak nad 3500otč. začínam dostávať mierny strach. Po Fábii, ktorú som mal predtým(50kw), to však asi bude normálne. Koníky vystrelia, ako keby zacítili mladú kobylku a nie a nie ich zastaviť.
- Sokol
- Toyota guru
- Príspevky: 1075
- Dátum registrácie: Utorok, 18. Októbra 2005, 00:39
- Bydlisko: Košice
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ani som sa nenazdal
Koly-vitaj v klube.
Tvoje pocity poznam,mam tiez 2-litrovy Avensis aj ked s predoslym motorom
U mna to fici nad 4000 tis,je to zazitok a 2-ka je brutalna
Tvoje pocity poznam,mam tiez 2-litrovy Avensis aj ked s predoslym motorom
U mna to fici nad 4000 tis,je to zazitok a 2-ka je brutalna
Toyota RAV4 2,0,1AZ-FE,112kW,r.v.07 AT
ex:Toyota Avensis Liftback 3S-FE,2.0,16V,94kW,r.v.98
ex:Toyota Corolla 5D,4E-FE,1,3,16V,55kW,r.v.96
ex:Toyota Avensis Liftback 3S-FE,2.0,16V,94kW,r.v.98
ex:Toyota Corolla 5D,4E-FE,1,3,16V,55kW,r.v.96
- hanz
- začiatočník
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ani som sa nenazdal
D-4 je motor stary 7 rokov..
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Ani som sa nenazdal
ten "D-4" nepoznam, len D4 alebo D-4D!
ano, inteligencia D4 sa zacala objavovat od roku 2000 a to: 2.0 16v VVT-i D4 110kW, do 2000 boli take, ake ma Sokolik
ano, inteligencia D4 sa zacala objavovat od roku 2000 a to: 2.0 16v VVT-i D4 110kW, do 2000 boli take, ake ma Sokolik
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- hanz
- začiatočník
- Príspevky: 254
- Dátum registrácie: Štvrtok, 14. Októbra 2004, 09:47
- Bydlisko: Bratislava
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ani som sa nenazdal
ak chceme byt detailisti tak ja poznam D>4 a D>4D
pomlcka mala substituovat sipocku ...
pomlcka mala substituovat sipocku ...
avensis T25 2AD-FTV
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
ex corolla E12 1CD-FTV
ex corolla E10 4E-FE
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných