Strana 1 z 1

Toyota a automat

Napísané: Nedeľa, 1. Júla 2018, 16:16
od používateľa tropi
Čaute. Máte niekto skúsenosti s automatom v Toyotach?? Ide o klasický stvorstupnovy automat s hydromenicom. Jedná sa o RAV4 ll. 2005. Za každé info ďakujem.

Re: Toyota a automat

Napísané: Nedeľa, 1. Júla 2018, 23:26
od používateľa AndyGTP
co konkretne potrebujes vediet? ved poloz otazku. Ja som dlhodobo jazdil na viacerych toyota automatoch.

Re: Toyota a automat

Napísané: Nedeľa, 1. Júla 2018, 23:54
od používateľa tropi
Ahoj Andy potrebujem vedieť či sú nejako výnimočne poruchove. Prípadne na čo dať pozor pri kúpe. Automat som nikdy nemal. Tak zisťujem predtým než do toho pôjdem.

Re: Toyota a automat

Napísané: Pondelok, 2. Júla 2018, 11:00
od používateľa smutok
Tieto starsie automaty u toyt su celkom bezproblemove. Treba ratat s tym, ze pri vacsom najazde uz mozu javit znamky opotrebenia ako je mensie sklbanie a mierne problemy s preradovanim v urcitych rezimoch. Bavime sa o najazdoch nad 200000-250000 km.
V zasadeautomat s hydromenicom ma preradovat plynule bez vyrazneho sklbnutia a a nema robit somariny pri preradovani akoby sa nevedel rozhodnut co zaradit. Samozrejme pri plnom plyne tam uzcite sklbnutia budu pri preradeni. Tazko sa to popisuje. Skratka ma byt plynuly a pocitovo pohodlnejsi ako manual, preradenia su citit ale nie vyrazne.
Treba skusat konkretny kus vo viacerych rezimoch a skontrolovat ci olej nie je prilis husty a cierny, co by znamenalo ze je zrely na vymenu a pri starych automatoch to uz moze byt problem. Pokial funguje na starom oleji tak nemusi uz korektne fungovat na novom ked uz su v nom poskodenia.

Re: Toyota a automat

Napísané: Pondelok, 2. Júla 2018, 23:20
od používateľa AndyGTP
Kirill to vyborne zhrnul, ja dodam uz len par veci a moj osobny pohlad. Uplne zbytocne sa obavas. Stara koncepcia automatov s hydromenicom je velmi spolahliva, toyota v tychto autach nerobila ziadne technicke revolucie a akykolvek stary 4 ci 5 rychlostny automat je koncepcne a konstrukcne velmi spolahlivy a v zasade jednoduchy. Na druhej strane, kazdy kus treba skontrolovat a pojazdit na tom a suhlasim s tymi najazdmi. Pri mestskych autach alebo divocinach by som zbystril aj okolo 200tis km a dokladne pojazdil a zameral sa presne na to, co pise smutok. Moja osobna skusenost je vsak taka, ze problemy (vek a opotrebenie) automatu sa mi prejavovali skor pri nizkych rychlostiach, jazde v zapche a pomalych preradovaniach, kde obcas doslo k efektu "prevodovka sa nevie rozhodnut" alebo miernemu trhaniu. Naopak, pri dynamickych rozjazdoch a kickdownoch zvykli vsetky predovoky makat na vybornu. Urcite vyskusaj oba rezimy jazdy. Pri tej ravke a 4rychl automate mozes byt (ale mozno som ja uz zaujaty) sklamany z nizsej dynamiky, ale mozno trepem a bude ti to v pohode stacit. Mne to na 1gen ravke vadilo, bolo to take komotne zvezenie, ale beznemu vodicovi a damam to bezproblemov staci. Ale stavalo sa mi potom, ze som sa mentalne prepol do pohodoveho rezimu a vyslovene som si uzival lazo plazo jazdu.

V prvom rade si vyziadaj informacie o udrzbe prevodovky. Ked povodny majitel nema o tom sajnu, tak budes vediet, ze sa tam moc olej nemenil, nehovoriac o filtri (strainer) ci pretesneni vane.