Toyota a automat
Moderátor: Elvis
- tropi
- začiatočník
- Príspevky: 253
- Dátum registrácie: Pondelok, 16. Augusta 2004, 19:34
- Bydlisko: Zohor
Toyota a automat
Čaute. Máte niekto skúsenosti s automatom v Toyotach?? Ide o klasický stvorstupnovy automat s hydromenicom. Jedná sa o RAV4 ll. 2005. Za každé info ďakujem.
Rozobrana-Toyota Corolla 1.3XL,liftback
rv.1990,E9
EX-Toyota Yaris 1.3vvti,rv.2008
Toyota Rav 4 ll ,2,0 vvti rv. 2005. AT
rv.1990,E9
EX-Toyota Yaris 1.3vvti,rv.2008
Toyota Rav 4 ll ,2,0 vvti rv. 2005. AT
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota a automat
co konkretne potrebujes vediet? ved poloz otazku. Ja som dlhodobo jazdil na viacerych toyota automatoch.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- tropi
- začiatočník
- Príspevky: 253
- Dátum registrácie: Pondelok, 16. Augusta 2004, 19:34
- Bydlisko: Zohor
Re: Toyota a automat
Ahoj Andy potrebujem vedieť či sú nejako výnimočne poruchove. Prípadne na čo dať pozor pri kúpe. Automat som nikdy nemal. Tak zisťujem predtým než do toho pôjdem.
Rozobrana-Toyota Corolla 1.3XL,liftback
rv.1990,E9
EX-Toyota Yaris 1.3vvti,rv.2008
Toyota Rav 4 ll ,2,0 vvti rv. 2005. AT
rv.1990,E9
EX-Toyota Yaris 1.3vvti,rv.2008
Toyota Rav 4 ll ,2,0 vvti rv. 2005. AT
- smutok
- Toyota guru
- Príspevky: 2145
- Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
- Bydlisko: BA
- Kontaktovať používateľa:
Re: Toyota a automat
Tieto starsie automaty u toyt su celkom bezproblemove. Treba ratat s tym, ze pri vacsom najazde uz mozu javit znamky opotrebenia ako je mensie sklbanie a mierne problemy s preradovanim v urcitych rezimoch. Bavime sa o najazdoch nad 200000-250000 km.
V zasadeautomat s hydromenicom ma preradovat plynule bez vyrazneho sklbnutia a a nema robit somariny pri preradovani akoby sa nevedel rozhodnut co zaradit. Samozrejme pri plnom plyne tam uzcite sklbnutia budu pri preradeni. Tazko sa to popisuje. Skratka ma byt plynuly a pocitovo pohodlnejsi ako manual, preradenia su citit ale nie vyrazne.
Treba skusat konkretny kus vo viacerych rezimoch a skontrolovat ci olej nie je prilis husty a cierny, co by znamenalo ze je zrely na vymenu a pri starych automatoch to uz moze byt problem. Pokial funguje na starom oleji tak nemusi uz korektne fungovat na novom ked uz su v nom poskodenia.
V zasadeautomat s hydromenicom ma preradovat plynule bez vyrazneho sklbnutia a a nema robit somariny pri preradovani akoby sa nevedel rozhodnut co zaradit. Samozrejme pri plnom plyne tam uzcite sklbnutia budu pri preradeni. Tazko sa to popisuje. Skratka ma byt plynuly a pocitovo pohodlnejsi ako manual, preradenia su citit ale nie vyrazne.
Treba skusat konkretny kus vo viacerych rezimoch a skontrolovat ci olej nie je prilis husty a cierny, co by znamenalo ze je zrely na vymenu a pri starych automatoch to uz moze byt problem. Pokial funguje na starom oleji tak nemusi uz korektne fungovat na novom ked uz su v nom poskodenia.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Toyota a automat
Kirill to vyborne zhrnul, ja dodam uz len par veci a moj osobny pohlad. Uplne zbytocne sa obavas. Stara koncepcia automatov s hydromenicom je velmi spolahliva, toyota v tychto autach nerobila ziadne technicke revolucie a akykolvek stary 4 ci 5 rychlostny automat je koncepcne a konstrukcne velmi spolahlivy a v zasade jednoduchy. Na druhej strane, kazdy kus treba skontrolovat a pojazdit na tom a suhlasim s tymi najazdmi. Pri mestskych autach alebo divocinach by som zbystril aj okolo 200tis km a dokladne pojazdil a zameral sa presne na to, co pise smutok. Moja osobna skusenost je vsak taka, ze problemy (vek a opotrebenie) automatu sa mi prejavovali skor pri nizkych rychlostiach, jazde v zapche a pomalych preradovaniach, kde obcas doslo k efektu "prevodovka sa nevie rozhodnut" alebo miernemu trhaniu. Naopak, pri dynamickych rozjazdoch a kickdownoch zvykli vsetky predovoky makat na vybornu. Urcite vyskusaj oba rezimy jazdy. Pri tej ravke a 4rychl automate mozes byt (ale mozno som ja uz zaujaty) sklamany z nizsej dynamiky, ale mozno trepem a bude ti to v pohode stacit. Mne to na 1gen ravke vadilo, bolo to take komotne zvezenie, ale beznemu vodicovi a damam to bezproblemov staci. Ale stavalo sa mi potom, ze som sa mentalne prepol do pohodoveho rezimu a vyslovene som si uzival lazo plazo jazdu.
V prvom rade si vyziadaj informacie o udrzbe prevodovky. Ked povodny majitel nema o tom sajnu, tak budes vediet, ze sa tam moc olej nemenil, nehovoriac o filtri (strainer) ci pretesneni vane.
V prvom rade si vyziadaj informacie o udrzbe prevodovky. Ked povodny majitel nema o tom sajnu, tak budes vediet, ze sa tam moc olej nemenil, nehovoriac o filtri (strainer) ci pretesneni vane.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných