Zemetrasenie s názvom WLTP

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Zemetrasenie s názvom WLTP

Príspevok od používateľa Rasťo » Sobota, 3. Februára 2018, 09:07

Neviem koľko toho máte načítaného o tom, akým spôsobom rôzne inštitúcie ovplyvňujú budúcnosť automobilového priemyslu, prichádza ale dosť dramatická zmena. Jednoducho povedané sa končí éra downsizingu a v konečnom dôsledku aj odrbov typu "dieselgate".
Od minulého septembra musia výrobcovia u nových vozidiel používať metodiku merania spotreby WLTP, ktorá merania výrazne zreálňuje. To znamená, že ak mal motor podľa starého systému merania spotreby NEDC malú spotrebu a tým pádom aj melé emisie, bude mať podľa WLTP spotrebu a tým pádom aj emisie vyššie. Možno viete alebo nie, ale automobilky podľa týchto meraní platia pri prekročení hodnôt "emisného štandardu" pokuty. A to za každé jedno predané vozidlo. Prakticky to navyšuje cenu vozidla pre zákazníka.
Momentálne platí do septembra tohto roka (2018) "buffer", kedy majú automobilky čas na zmenu zareagovať. Musia merať podľa WLTP, ale došlo k dočasnému upraveniu "emisného štandardu" smerom nahor, aby automobilový priemysel neskolaboval. Automobily vyrobené po septembri 2018 už ale budú nielen merané podľa WLTP, ale posudzované podľa pôvodného "emisného štandardu". Na automobily vyprodukované do septembra 2018 budú platiť navýšené "emisné štandardy", ktoré sa ale budú rok od roka sprísňovať a navýšenie sa úplne zruší v januári 2022. Zároveň EK limitovala pre jednotlivé automobilky počty aut, ktoré do septembra 2018 môžu vyrobiť "na sklad".
V praxi to znamená, že niektorým automobilkám už v septembri 2018 zmiznú z ponuky mnohé motory a motory z éry NEDC sa budú len rýchlo dopredávať. Týka sa to hlavne neduživých downsize-ingových maloobjemov, kde je rozdiel spotreby medzi NEDC a WLTP meraniami najdramatickejší. Najmenej postihnuté budú značky, ktoré boli v minulosti kritizované za to, že trend downsize-ingu nenasledovali (napr. Mazda). U motorov s väčším objemom je totiž rozdiel vo výsledkoch meraní minimálny.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných