Strana 1 z 2

Hybridy vs. EK

Napísané: Pondelok, 16. Októbra 2017, 11:07
od používateľa Rasťo
Aké mate skúsenosti s vašimi hybridmi na STK-čkach? (páni a žiadne trápne okecávacie teórie o tom že strýko počul od ujka čo sa rozprával v krčme s niekým čo má známeho na STK-čke, čo si niečo myslí...podeľte sa s reálnymi skúsenosťami).
Podelím sa teda s mojou nepíjemne - príjemnou skúsenosťou:
Keďže som bol nútený kúpiť auto na skutočné jazdenie - nie na blbnutie alebo dochádzanie pár km do roboty, tak asi viete že som kúpil od Dušana RX-ko. Super auto...všetko OK.
Keďže som limitovaný časom stráveným na Slovensku a celá kúpa bola celkom hektická, nedal som Dušanovi moc šancu všetko zariadiť...a STK-čku som si povedal zmáknem ľavou zadnou s tým, že tých 42€ + 5€ ma nezabije. To som netušil čo ma čaká... :?
Takže pôvodná STK+EK platila do dnes (16.10.). Celkom krkolomný datum, keďže auto mám dva týždne...našťastie mám dovolenky toľko, že nebol problem si ju naplánovať ad-hoc...a povedal som si že budem za frajera - vezmem si rovno na to dva pracovné dni...nech som aj s rodinou nejaký čas.
Vo štvrtok ráno idem za Ľubom, reku zbehnem na STK s človekom, ktorý vie kerá bije...to som netušil že mi povie že s hybridom to až take easy nebude a rozpovedal mi aké trable mali na STK-čke (vlastne len počas EK) s ich GS-kom v hybride. Že hoci bolo vidieť že emisie sú OK a motor robí čo má, nedokázali v servisnom mode udržať požadovaných 10 sekund motor vytočený na 2500 otáčok - proste otáčky plynule lietali od 2000 do 3000. Nepýtal som sa ako, ale nakoniec tú emisku urobili. Povedal mi nech sa idem opýtať a na dnešok nech rovno zabudnem, že je 7 ráno a že už tam bude na mraky aut. Tak som sa išiel opýtať...reku za opýtanie nič nedám. Zavolal som technika, ktorého trochu poznám a reku "by som potreboval komplet STK na Lexusa RX s hybridom"...len zalomil rukami, že zatiaľ sa im nepodaril normálne namerať ani jeden hybrid od toyoty a že sa im pred pár dňami podarilo práve jedno RX-ko "uvariť". Za chvíľu tam boli zhrčení ďalší traja "odborníci", čo do mňa hučali "čo za pixovinu ste si to kúpil?" a podobné žvásty. Keď jeden z nich zabil, že tým motorom praskajú sacie potrubia ako na bežiacom páse, otočil som sa a povedal som si že táto STK-čka nikdy viac - však nie sú jediná STK na planéte. Idem skúsiť tam kde to poznám - vedľajšie mesto. Típek nemal nikoho...!!!nikoho!!! pred obedom...reku "urobíte mi na toto komplet EK a STK?" A hneď že "Čo to kurva je? - hybrid? - choďte s tým preč"...fasa...návrat k Ľubovi...babo raď..."však skús XY...tam sú mladí chalani a celkom šikovní...tu máš čislo". Volám do XY..."dobrý deň, len sa chcem opýtať či ma nepošlete do prdele s hybridom"..."akože prečo by sme vás mali poslať do prdele? Však s tým zajtra ráno príďte...začíname robiť o šiestej ráno." Pán si vypýtal po telefóne údaje o aute a dohodli sme sa že ráno prídem.
Ráno o šiestej som bol už nejaký siedmy v poradí, ale šlo to prekvapivo rýchlo. O nejakej ôsmej som bol na rade, týpek si prišiel s papiermi po mňa a hovorí mi..."Včera sme sa spolu bavili po telefóne...tak poďme na to...ja som si včera večer o tom niečo našprtal a uvidíme...aspoň budem mať skúsenosť." Normálne som sa zľakol. Ešte sa celkom pohoršoval nad prístupom ostatných STK ktoré som navštívil, lebo som mu rozpovedal celú story. Vytiahol štós vytlačených papierov a v pohode dostal auto do servisného módu, kedy bol na pár minút hybrid vypnutý. Zmeral voľnobeh..."všetko ako má byť...a teraz bude asi sranda, lebo naša metodika merania moc na tieto autá nie je stavaná...ale keď to vytočíme, uvidíme či sú emisie OK, alebo nie" Vravím si - kua končne niekto kto vie čo robí... Vytočil to a mne inak zmrzol úsmev na tvári...otáčky presne ako hovoril Ľubo lietali od 2000 do 3000 - hýbali sa pravidelne mimo zelenej výseče. Toto meranie zopakoval dva krát - dva krát vypol a zapol servisný mód - robilo to furt to isté. Už som sa videl bez EK a s poriadnym problémom. Potom mi povedal "pozerajte na hodnoty keď otáčky rastú a klesajú - motor je OK a aj emisie sú v poriadku, len to proste naša meracia technika nevie namerať, lebo to neudržím na 2500 otáčkach tak dlho ako treba" - vravím si rozumná reč...povedal mi, že si musí kvôli tomuto meraniu zavolať...po chvíli sa vrátil, znovu to celé zmeral...neviem čo a ako urobil a po pravde ma to ani netrápi, ale dôležité je že EK mám. STK bola už v pohode v style "světla svítí, houkačka houká, stírače stíraj,...".
Výsledok - slovenské STK-čky nie sú v žiadnom prípade pripravené na moderné technológie.
Naschvál neuvádzam kde som nakoniec EK+STK (XY) robil, aby nemal nikto problem, keďže som si istý že to podľa šľahnutých Slovenských noriem nebolo celkom čisté.

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Pondelok, 16. Októbra 2017, 16:34
od používateľa ondrik
no moja skusenost je zial iba s administrativnou STK+EK, ked som kupil auto. Nahlasil som sa do STKmestecko.sk, objednal som sa tyzden vopred, na presnu hodinu, zobrali ma o 15 minut neskor. V online formulari maju iba benzin a benzin+lpg, co bol moj pripad. Pre istotu som tam zavolal ze teta, prius, hybrid... povedala ok, no problem.
kedze to bola iba administrativna, cakal som ze nebudu merat nist. merali, resp strkal sonddu do vyfuku, ale ziadny servisny mod nezapinal. Ci cosi nameral, tazko povedat, ale protokol som dostal s nejakymi nenulovymi hodnotami.
Pytam sa ho ze ked pridem na normalnu pravidelnu STK a EK, ci to robia, aj na hybridy s plynom. Povedal ze jasne, nie je problem... uvidime o rok...

nieco o tom pisali na czk fore, tu:
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... 05#p362204

tu je navod na aktivaciu Inspection mode (tam je tiez napisane ze otacky bezia medzi 1200 a 3000 :D
http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1450

Alebo sa spytam Matusa v japanese customs az tam pojdem konecne po celicu

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Pondelok, 16. Októbra 2017, 19:19
od používateľa Rasťo
Ondro ja som to počas EK v servisnom móde mal (FWD Maintenance Mode) - inak to nad 1500 otáčok ani náhodou nevytočíš...jedine na "P" sa pri plnom plyne otáčky odlepia trochu od voľnobehu a aj to len keď máš vybitú baťurku kým sa nenabije...potom môžeš s plynovým pedálom cvičiť koľko chceš... V servisnom móde tie otáčky šliapaním na pedál kontinuálne neudržíš - skúsil som si to...akokoľvek som s pedálom cvičil, tie otáčky sú buď voľnobežné, alebo proste samé kolíšu.
Problém s kolísaním otáčok je evidentne na STK-čkach známy, ale nevedia čo s tým urobiť, tak to proste odrbú...ono by bolo asi celkom blbé povedať majiteľovi hybridného lexusu, že jeho auto nesplňuje emisné kvóty...aj keď minimálne jedna STK, ktorú som navštívil s tým problém nemá...zato staré (ten dym ignoruj) škodovice a VW no problem - stačí keď prežijú krátke vytočenie do červeného...však áno...
No a ako čítam CZ fórum, je evidentné že sa tam na EK a STK odrbáva hádam ešte viac ako u nás - ak naozaj pri EK byť nemôžeš, ani nevieš čo sa Ti s autom deje a potom je to už len o tom, že vidia auto ktoré je priam stavané na to, aby bolo ekologické a nevedia ako ho poriadne odmerať...proste nastupuje "nemôžeme byť za idiotov, čo si s tým nedajú rady"...aj keď vravím - minimálne na jednej STK nemajú problém byť za neschopných idiotov...hold predpis je predpis...papier nepustí...ako keby som počul "isto máte prasknuté sanie, tak ako ostatní majitelia lexusov"...
No alebo je ešte jedna možnosť, že všetky Lexusy s ktorými majiteľmi som sa bavil (u nás behajú momentálne RX 400-vky tri a jedno GS 450), majú dodrbaný motor...čo teda ako sorry, ale bullshit...
A chalana z JapCustoms sa opýtaj - celkom som zvedavý na jeho názor...ak teda bude mať osobnú skúsenosť a nie len sprosterdkovanú, alebo vyčítanú z manuálov a fór...

EDIT1
Napadla ma ešte jedna možnosť...OBD2 je sviňa...pokiaľ si pamätám nie je externý konektor nijak izolovaný od ECU, teda akýkoľvek "bordel" sa zjaví na konektore, dokáže ovplyvňovať ECU - negatívne, alebo pozitívne - presne tak dokážu VW koncernové a iné dízle odrbať emisku - proste ECU uvidí napätie, ktoré je na OBD konektore a začne sa správať inak. Ja som si zatiaľ skúsil servisný mód len s pripojeným OBD k meraču počas EK...skúsim ho bez pripojenia OBD...ak budú otáčky kontinuálne, alebo udržaťeľne kontinuálne, máme jasného vinníka a v tom prípade je problém naozaj na strane spôsobu merania...idem to rovno skúsiť...

EDIT2
Takže po uvedení do servisného módu bez OBD to vie udržať samo pri plnom plyne asi 10 sekund jednotné vysoké otáčky (čert vie koľko, keďže to otáčkomer nemá) a potom začnú otáčky kolísať. Skúsil som to dva krát za sebou a takto sa veru to auto s pripojeným OBD počas EK nesprávalo - otáčky rovno kolísali...takže s najväčšou pravdepodobnosťou robí paseku meracia technika, ktorá ovplyvňuje ECU.

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Pondelok, 16. Októbra 2017, 23:06
od používateľa AndyGTP
velmi zaujimava tema, vo sne by mi nenapadlo, ze hybridy budu mat takyto prakticky problem s nasimi zariadeniami zvyknutymi na vylagrovane diesle. Ked budem mat prilezitost, spytam sa ti na to 2 odbornikov, co poznam. Sameho ma to teraz velmi zaujima.

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2017, 06:31
od používateľa smutok
No pokial bez obd udrzi 10s otacky, tak potom otacky snimat ako na autach bez obd2 conektora. Pokial si dobre pamatam tak nepouzivali snimac na kable ale nieco ine. Problem este je v tom, ze neviem ci je to podla metodiky okolo coho by sa mohli tvarit, ze je to problem kedze ma obd.

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2017, 08:46
od používateľa tofak
Ahojte mne sa stalo to iste z 4ZZ-FE pred 2 rokmy v pohode a teraz este lepsie namerane udaje ale tie otacky.
Stal som vedla auta a takze som to vsetko videl, obd2 si zapojil a na dekel motora nad cievky polozil pozdlzne nejaky tenky kablik, asi to tam vsade
srsi iskrou a uz netreba klieste.
Vsetko bolo super v zelenom uz na volnobeh, potom to prislo , nieco stisol na obrazovke nabehla zvisla ciara , spodok 2500, vrch 3000 otacok a odpocet 20 sekund.
Citujem metodycky pokyn SEKA na vykonanie EK:

Stlačením pedálu akcelerátora sa dosiahnu zvýšené otáčky zodpovedajúce predpísaným podľa 1.2.3.1 po ich dosiahnutí a
20 sekundovom zotrvaní v stanovenom rozsahu otáčok, sa zaznamenajú hodnoty nameraných otáčok, CO, hodnota
lambda, HC, CO2 a O2.
Ak sa počas 20 sekundového meraného časového úseku dostane hodnota otáčok mimo stanoveného rozsahu
otáčok podľa 1.2.3.1 meranie sa zopakuje. Ak nie je možné udržať otáčky motora v stanovenom rozsahu otáčok ani
pri opakovanom meraní, vozidlo sa hodnotí podľa 2.2.

a 2.2 je Vozidlo nesposobile.

No neni napisane kolko krat sa opakuje, asi som mal stastie ze za mnou necakalo dalsie auto a tak to spravil 4x a nic, ked mierne ubral pri 3000 otacky padli pod 2500 a test sa sam hned vypol a tak prislo na jeho ochotu a um, cize ked sa otacky blizili k 3000 najprv zapol svetla, potom postupne ventilator a ohrev okna, ale aj tak to nedal,
uz som bol pomaly zufaly a chcel som vytiahnut srobovak a nakrutit mu to srobom na klapke.

Potom to vytocil asi na brutalnych 10sekund na 5000-5500 a skusil, potom to uz udrzal a auto preslo s nameranymi hodotami 10nasobne nizsimy ako dovolene max. Skonstatovali sme ze asi to bude prvou lambdou , ktoru som este nemenil a uz to ma 160.000 km.

Mna napadlo este vifko co dviha kvalitu benzinu az niekde k 150-200 oktanom :-)

No uvidime za 2 roky, ale aspon Rasto vies ze to neni iba pri tvojom aute.

toto moze byt sranda: https://www.youtube.com/watch?v=6Strx9mLhUk
takze od 16:15 je to presne ono

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2017, 12:19
od používateľa radimm
Nie je potom lepšie, si na tú STK niekoho nájsť kto ju spraví? So ženou akurát rozmýšľame nad kúpou hybrida

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2017, 12:46
od používateľa Rasťo
Tak jasné že najschodnejšia cesta je dať niekomu kto sa tým "živí" dvacku a kľúče od auta do ruky.
Všetci tu dobre poznajú v svojom okolí niekoho, kto proste tú STK-čku za nejaké to € "zariadi"...ono to však nie je ono...ostáva pocit viny... :lol:

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2017, 13:29
od používateľa anitram
Mojko, aspoň tu sa dozviem všetky podrobnosti ohľadom nášho tátoša :D

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2017, 14:39
od používateľa ondrik
no vyskusam vecer pripojit obd/torque a otackomer a skusim to s tym plynom, kam vytlacim otacky
este ma napadlo, ci cez techstream sa neda zapnut nejaky mod, ktory udrzi otacky... nemam po ruke notebook kde mam TS, inak by som sral na robotu a pátral... :mrgreen:

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Utorok, 17. Októbra 2017, 16:42
od používateľa Ado
Budúci rok idem na stk v čr s mojim lexom tak som zvedaví čo mi povedia

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2017, 10:55
od používateľa robro
ak ho máš ok, neviem, prečo by mal mať niekto problém

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2017, 11:10
od používateľa ondrik
robro napísal: Štvrtok, 19. Októbra 2017, 10:55 ak ho máš ok, neviem, prečo by mal mať niekto problém
No comment.... :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Štvrtok, 19. Októbra 2017, 11:12
od používateľa ondrik
ondrik napísal: Utorok, 17. Októbra 2017, 14:39 no vyskusam vecer pripojit obd/torque a otackomer a skusim to s tym plynom, kam vytlacim otacky
takze skusal som to na priuse, podarilo sa mi udrzat otacky 2300-2400 nohou na plyne, ale asi len 10 sekund, potom otacky klesli na volnobeh, hoci som stal na plynovom pedali stale rovnako.
(btw, vytocil som ho do 4500 max) :mrgreen:

Re: Hybridy vs. EK

Napísané: Streda, 25. Októbra 2017, 21:44
od používateľa Bebo
Ja som musel kvoli prihlaseniu CT200h absolvovat aj STK aj EK. V Martine v tom case jedna STK nefungovala a druha mi dala uplne sialeny termin. Nakoniec som isiel do Ziliny a presiel obidvomi kontrolami - pri aute som nebol, tak neviem, ci EK nejako odrbali alebo to vedia normalne namerat. Technik sa na nic "nestazoval", len konstatoval, ze je vsetko ok, pytal sa ako to jazdi a pod. a isiel som. Danu temu to moc neriesi (sorry), ale chcel som napisat svoju skusenost.