Hybridy vs. EK
Napísané: Pondelok, 16. Októbra 2017, 11:07
Aké mate skúsenosti s vašimi hybridmi na STK-čkach? (páni a žiadne trápne okecávacie teórie o tom že strýko počul od ujka čo sa rozprával v krčme s niekým čo má známeho na STK-čke, čo si niečo myslí...podeľte sa s reálnymi skúsenosťami).
Podelím sa teda s mojou nepíjemne - príjemnou skúsenosťou:
Keďže som bol nútený kúpiť auto na skutočné jazdenie - nie na blbnutie alebo dochádzanie pár km do roboty, tak asi viete že som kúpil od Dušana RX-ko. Super auto...všetko OK.
Keďže som limitovaný časom stráveným na Slovensku a celá kúpa bola celkom hektická, nedal som Dušanovi moc šancu všetko zariadiť...a STK-čku som si povedal zmáknem ľavou zadnou s tým, že tých 42€ + 5€ ma nezabije. To som netušil čo ma čaká...
Takže pôvodná STK+EK platila do dnes (16.10.). Celkom krkolomný datum, keďže auto mám dva týždne...našťastie mám dovolenky toľko, že nebol problem si ju naplánovať ad-hoc...a povedal som si že budem za frajera - vezmem si rovno na to dva pracovné dni...nech som aj s rodinou nejaký čas.
Vo štvrtok ráno idem za Ľubom, reku zbehnem na STK s človekom, ktorý vie kerá bije...to som netušil že mi povie že s hybridom to až take easy nebude a rozpovedal mi aké trable mali na STK-čke (vlastne len počas EK) s ich GS-kom v hybride. Že hoci bolo vidieť že emisie sú OK a motor robí čo má, nedokázali v servisnom mode udržať požadovaných 10 sekund motor vytočený na 2500 otáčok - proste otáčky plynule lietali od 2000 do 3000. Nepýtal som sa ako, ale nakoniec tú emisku urobili. Povedal mi nech sa idem opýtať a na dnešok nech rovno zabudnem, že je 7 ráno a že už tam bude na mraky aut. Tak som sa išiel opýtať...reku za opýtanie nič nedám. Zavolal som technika, ktorého trochu poznám a reku "by som potreboval komplet STK na Lexusa RX s hybridom"...len zalomil rukami, že zatiaľ sa im nepodaril normálne namerať ani jeden hybrid od toyoty a že sa im pred pár dňami podarilo práve jedno RX-ko "uvariť". Za chvíľu tam boli zhrčení ďalší traja "odborníci", čo do mňa hučali "čo za pixovinu ste si to kúpil?" a podobné žvásty. Keď jeden z nich zabil, že tým motorom praskajú sacie potrubia ako na bežiacom páse, otočil som sa a povedal som si že táto STK-čka nikdy viac - však nie sú jediná STK na planéte. Idem skúsiť tam kde to poznám - vedľajšie mesto. Típek nemal nikoho...!!!nikoho!!! pred obedom...reku "urobíte mi na toto komplet EK a STK?" A hneď že "Čo to kurva je? - hybrid? - choďte s tým preč"...fasa...návrat k Ľubovi...babo raď..."však skús XY...tam sú mladí chalani a celkom šikovní...tu máš čislo". Volám do XY..."dobrý deň, len sa chcem opýtať či ma nepošlete do prdele s hybridom"..."akože prečo by sme vás mali poslať do prdele? Však s tým zajtra ráno príďte...začíname robiť o šiestej ráno." Pán si vypýtal po telefóne údaje o aute a dohodli sme sa že ráno prídem.
Ráno o šiestej som bol už nejaký siedmy v poradí, ale šlo to prekvapivo rýchlo. O nejakej ôsmej som bol na rade, týpek si prišiel s papiermi po mňa a hovorí mi..."Včera sme sa spolu bavili po telefóne...tak poďme na to...ja som si včera večer o tom niečo našprtal a uvidíme...aspoň budem mať skúsenosť." Normálne som sa zľakol. Ešte sa celkom pohoršoval nad prístupom ostatných STK ktoré som navštívil, lebo som mu rozpovedal celú story. Vytiahol štós vytlačených papierov a v pohode dostal auto do servisného módu, kedy bol na pár minút hybrid vypnutý. Zmeral voľnobeh..."všetko ako má byť...a teraz bude asi sranda, lebo naša metodika merania moc na tieto autá nie je stavaná...ale keď to vytočíme, uvidíme či sú emisie OK, alebo nie" Vravím si - kua končne niekto kto vie čo robí... Vytočil to a mne inak zmrzol úsmev na tvári...otáčky presne ako hovoril Ľubo lietali od 2000 do 3000 - hýbali sa pravidelne mimo zelenej výseče. Toto meranie zopakoval dva krát - dva krát vypol a zapol servisný mód - robilo to furt to isté. Už som sa videl bez EK a s poriadnym problémom. Potom mi povedal "pozerajte na hodnoty keď otáčky rastú a klesajú - motor je OK a aj emisie sú v poriadku, len to proste naša meracia technika nevie namerať, lebo to neudržím na 2500 otáčkach tak dlho ako treba" - vravím si rozumná reč...povedal mi, že si musí kvôli tomuto meraniu zavolať...po chvíli sa vrátil, znovu to celé zmeral...neviem čo a ako urobil a po pravde ma to ani netrápi, ale dôležité je že EK mám. STK bola už v pohode v style "světla svítí, houkačka houká, stírače stíraj,...".
Výsledok - slovenské STK-čky nie sú v žiadnom prípade pripravené na moderné technológie.
Naschvál neuvádzam kde som nakoniec EK+STK (XY) robil, aby nemal nikto problem, keďže som si istý že to podľa šľahnutých Slovenských noriem nebolo celkom čisté.
Podelím sa teda s mojou nepíjemne - príjemnou skúsenosťou:
Keďže som bol nútený kúpiť auto na skutočné jazdenie - nie na blbnutie alebo dochádzanie pár km do roboty, tak asi viete že som kúpil od Dušana RX-ko. Super auto...všetko OK.
Keďže som limitovaný časom stráveným na Slovensku a celá kúpa bola celkom hektická, nedal som Dušanovi moc šancu všetko zariadiť...a STK-čku som si povedal zmáknem ľavou zadnou s tým, že tých 42€ + 5€ ma nezabije. To som netušil čo ma čaká...
Takže pôvodná STK+EK platila do dnes (16.10.). Celkom krkolomný datum, keďže auto mám dva týždne...našťastie mám dovolenky toľko, že nebol problem si ju naplánovať ad-hoc...a povedal som si že budem za frajera - vezmem si rovno na to dva pracovné dni...nech som aj s rodinou nejaký čas.
Vo štvrtok ráno idem za Ľubom, reku zbehnem na STK s človekom, ktorý vie kerá bije...to som netušil že mi povie že s hybridom to až take easy nebude a rozpovedal mi aké trable mali na STK-čke (vlastne len počas EK) s ich GS-kom v hybride. Že hoci bolo vidieť že emisie sú OK a motor robí čo má, nedokázali v servisnom mode udržať požadovaných 10 sekund motor vytočený na 2500 otáčok - proste otáčky plynule lietali od 2000 do 3000. Nepýtal som sa ako, ale nakoniec tú emisku urobili. Povedal mi nech sa idem opýtať a na dnešok nech rovno zabudnem, že je 7 ráno a že už tam bude na mraky aut. Tak som sa išiel opýtať...reku za opýtanie nič nedám. Zavolal som technika, ktorého trochu poznám a reku "by som potreboval komplet STK na Lexusa RX s hybridom"...len zalomil rukami, že zatiaľ sa im nepodaril normálne namerať ani jeden hybrid od toyoty a že sa im pred pár dňami podarilo práve jedno RX-ko "uvariť". Za chvíľu tam boli zhrčení ďalší traja "odborníci", čo do mňa hučali "čo za pixovinu ste si to kúpil?" a podobné žvásty. Keď jeden z nich zabil, že tým motorom praskajú sacie potrubia ako na bežiacom páse, otočil som sa a povedal som si že táto STK-čka nikdy viac - však nie sú jediná STK na planéte. Idem skúsiť tam kde to poznám - vedľajšie mesto. Típek nemal nikoho...!!!nikoho!!! pred obedom...reku "urobíte mi na toto komplet EK a STK?" A hneď že "Čo to kurva je? - hybrid? - choďte s tým preč"...fasa...návrat k Ľubovi...babo raď..."však skús XY...tam sú mladí chalani a celkom šikovní...tu máš čislo". Volám do XY..."dobrý deň, len sa chcem opýtať či ma nepošlete do prdele s hybridom"..."akože prečo by sme vás mali poslať do prdele? Však s tým zajtra ráno príďte...začíname robiť o šiestej ráno." Pán si vypýtal po telefóne údaje o aute a dohodli sme sa že ráno prídem.
Ráno o šiestej som bol už nejaký siedmy v poradí, ale šlo to prekvapivo rýchlo. O nejakej ôsmej som bol na rade, týpek si prišiel s papiermi po mňa a hovorí mi..."Včera sme sa spolu bavili po telefóne...tak poďme na to...ja som si včera večer o tom niečo našprtal a uvidíme...aspoň budem mať skúsenosť." Normálne som sa zľakol. Ešte sa celkom pohoršoval nad prístupom ostatných STK ktoré som navštívil, lebo som mu rozpovedal celú story. Vytiahol štós vytlačených papierov a v pohode dostal auto do servisného módu, kedy bol na pár minút hybrid vypnutý. Zmeral voľnobeh..."všetko ako má byť...a teraz bude asi sranda, lebo naša metodika merania moc na tieto autá nie je stavaná...ale keď to vytočíme, uvidíme či sú emisie OK, alebo nie" Vravím si - kua končne niekto kto vie čo robí... Vytočil to a mne inak zmrzol úsmev na tvári...otáčky presne ako hovoril Ľubo lietali od 2000 do 3000 - hýbali sa pravidelne mimo zelenej výseče. Toto meranie zopakoval dva krát - dva krát vypol a zapol servisný mód - robilo to furt to isté. Už som sa videl bez EK a s poriadnym problémom. Potom mi povedal "pozerajte na hodnoty keď otáčky rastú a klesajú - motor je OK a aj emisie sú v poriadku, len to proste naša meracia technika nevie namerať, lebo to neudržím na 2500 otáčkach tak dlho ako treba" - vravím si rozumná reč...povedal mi, že si musí kvôli tomuto meraniu zavolať...po chvíli sa vrátil, znovu to celé zmeral...neviem čo a ako urobil a po pravde ma to ani netrápi, ale dôležité je že EK mám. STK bola už v pohode v style "světla svítí, houkačka houká, stírače stíraj,...".
Výsledok - slovenské STK-čky nie sú v žiadnom prípade pripravené na moderné technológie.
Naschvál neuvádzam kde som nakoniec EK+STK (XY) robil, aby nemal nikto problem, keďže som si istý že to podľa šľahnutých Slovenských noriem nebolo celkom čisté.