Vymena jednej gumy

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa scream » Streda, 14. Novembra 2012, 15:49

Mam trosku dilemu. Co sa tyka letnych gum tak mam jeden kus prerazeny a neviem teda, ci je nutne kupovat 1 par gum alebo ci staci len vymenit prerazenu gumu za novu. Totiz 2 kusy gum su zjazdene na 5mm - tie su v poriadku a 2 kusy maju vzorku dobrych 8-9mm - prave z tychto je jedna rupnuta. Co si o tom myslite? ...Ide o Matador MP46 225/45 R17, cize nie zrovna guma za par supov.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa smutok » Streda, 14. Novembra 2012, 15:55

Pokial nie su extremne rozdiely v zjazdeni medzi novou a starou gumou a vies zohnat rovnaky typ, tak staci jedna podla mna.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
sonnicek
Toyota guru
Príspevky: 1073
Dátum registrácie: Utorok, 9. Novembra 2010, 19:51
Bydlisko: Bratislava - Nove Mesto

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa sonnicek » Streda, 14. Novembra 2012, 16:15

no pokial vies zohnat taku istu gumu v stave tej druhej co neni prerazena tak by som to riskol, ale vyhlaska vravi ze musis menit obidve na jednej naprave,
Corolla 1.4 VVT-i, 71 kW, r.v. 2003, update 1.2.2012 priemerka na palubnom uz neukazuje nic :)

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa smutok » Streda, 14. Novembra 2012, 16:27

Vyhlaska vravi, ze musi byt rovnaky druh a vyrobca na jednej naprave ale nic nehovori o dezene.
Neviem kolko ma mm nova guma ale podla mna 8-9 mm je stav blizkej novej gume a preto by som sa novej vobec nebal, ale musis vediet zohnat presne taky isty typ co mas nahodeny zo vsetkymi parametrami ako rozmer nosnost rychlost
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Streda, 14. Novembra 2012, 16:48

ja by som bral dve nove, ale ziaden problem nevidim v jednej :-) hlavne nech je to taka ista znacka, ten isty typ.... na rozdiely vo vyske dezenu nezalezi a nevadi to fizlom...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa scream » Streda, 14. Novembra 2012, 18:40

No vezmem teda jednu, kedze sa da kupit. Dezen je fakt ako novy preto mi bolo luto kupovat 2 a tak, ci tak by jedna skoro nova guma skoncila nevyuzita. Ked to dam na predok, tak tych 190 koni ten dezen zrube za jednu sezonu na rovnaku uroven :)

Riesit fizlov by ma ani nenapadlo, skor mi slo o geometriu.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
drgi
Vševed
Príspevky: 2734
Dátum registrácie: Štvrtok, 10. Februára 2005, 21:50
Bydlisko: doma.
Kontaktovať používateľa:

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa drgi » Streda, 14. Novembra 2012, 21:35

na prednu napravu (resp. pohananu) daj rovnako opotrebovane pneumatiky, aby bol zachovany obvod pneu, a tym aj rovnaka rychlost otacania. Inac ta diferencial nebude mat rad.
'miatka' : Mazda MX-5 Sportive, 2001 (NBFL), 1.8, 128 000 km

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 15. Novembra 2012, 07:19

a nezabudni dat tie s najlepsim vzorom stale dozadu, bez rozdielu nahonu. Lepsie pneu musia byt stale vzadu. :!: ;-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
scream
toyoťák
Príspevky: 753
Dátum registrácie: Pondelok, 7. Marca 2011, 09:28
Bydlisko: Kosice

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa scream » Štvrtok, 15. Novembra 2012, 12:02

tak diferencial to snad prezije, ten rozdiel v primere bude max 4mm, co viac spravi aj podhustena pneumatika. Preco musia byt zjazdene gumy v predu a nezjazdene vzadu? To potom tie zadne skor zostarnu ako ich zjazdim a predne vymenim aj 2x.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Štvrtok, 15. Novembra 2012, 12:40

je to velmi jednoduche, lepsi dezen, lepsia prilnavost hlavne na vlhkej vozovke... a teraz hadaj, ktory smyk lepsie ukorigujes, zadny pretacavy alebo predny nedotacavy? zdoraznim v "krizovej" situacii... ked ti ustreli zadok, je to v piiip.... ked jednu napravu zoderies, kupis dve pneu a basta. :-)
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Thomas
Toyota guru
Príspevky: 1388
Dátum registrácie: Piatok, 11. Mája 2007, 15:25
Bydlisko: BA - Engerau

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa Thomas » Štvrtok, 15. Novembra 2012, 14:32

Tak tak...radšej nedotáčavý ako pretáčavý...preto sa aj výrobcovia snažia nové autá ladiť tak aby boli viac či menej nedotáčavé pretože je to pre 99% populácie bezpečnejšie.
Toyota Celica 2,0 16v 1993 turbo4wd with swap JDM 3S-GTE
Stock engine, no EGR, Blitz nur Spec + A-M-A + downpipe=1bar, Tial Bov

Toyota Corolla 1,4 VVTi 2004

ex: 2x Celica AT180

Používateľov profilový obrázok
liguere
toyoťák
Príspevky: 814
Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
Bydlisko: presov
Kontaktovať používateľa:

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa liguere » Štvrtok, 15. Novembra 2012, 23:53

som asi nejaky 1%ny, lebo nic neznasam viac ako ked zatocim a auto ide rovno....
vo fakt krizovej situacii si myslim ze je ti jedno aky smyk dostanes, potrebujes mat stastie.
ak mas pretacavy a nevies ho ukorigovat, urobis hodiny - ak mas stastie a nic nejde oproti resp. blizko za tebou, vpodstate sa nic nemusi stat
ak mas nedotacavy, opustis zakrutu po priamke - ak mas stastie, skoncis v poli a vpodstate sa nemusi nic stat. ak su tam zvodidla rozdrbes auto a ak je tam strom rozdrbes aj seba...
takze mne osobne vychadza lepsie ten pretacavy, a je to aj vacsia sranda
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti Obrázok
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Piatok, 16. Novembra 2012, 07:28

ale nedotacavy sa po chvilke "smykania sa" moze opat chytit, ale pretacavy vacsinou konci v hodinach, ktore vacsina z vodicou nezvladne.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
Srandista
Toyota guru
Príspevky: 1503
Dátum registrácie: Nedeľa, 26. Júla 2009, 13:46
Bydlisko: Brno

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa Srandista » Piatok, 16. Novembra 2012, 08:20

Gabriel Nagy napísal:ale nedotacavy sa po chvilke "smykania sa" moze opat chytit, ale pretacavy vacsinou konci v hodinach, ktore vacsina z vodicou nezvladne.
Po pretacavom smyku ma dojist kontra, ktora ho moze bezpecne vyriesit (ak je pouzita v spravnom rozsahu a rychlo), tu ale vacsina ludi nevie spravit, a az potom prichadzaju hodiny, ktore v podstate nezvlada nikto. Zato pri nedotacavom smyku ides po tecne von, a tam okrem nadeje, ze ak nespanikaris, zmiernis polomer zatacania a auto chyti grip toho vacsinou nespravis mnoho (ale aj tu mozu nasledovat spravne reakcie, vdaka ktorym grip chytis rychlejsie).

Ono to nastavenie tych aut na nedotacavy smyk nie je nastavene preto, lebo s nedotacavym vie vacsina vodicou nieco robit, ale preto, lebo po nom ked uz nasleduje havaria, tak skor cumakom, kde su najvacsie bezpecnostne zony, zatial co pri pretacavom sa caka skorej naraz z boku. Zas to ale dokazuje len to, ze sme pre automobilky banda blbych oviec, ktore az dojde na krizovu situaciu vedia len nezucastnene cumiet, a cakat, ze ESP to snad vyriesi, pretoze s obomi smykmi sa da nieco robit, len to chce vediet co a potom trening.
Hyundai i30 1.5 T-GDI 2022, cervena
Toyota Corolla 1.8 TS 2003, cervena
Ex: Toyota Corolla 1.3 G6 1998, cervena
Family: Toyota Yaris 1.3 2006, modra metaliza
Obrázok

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Vymena jednej gumy

Príspevok od používateľa smutok » Piatok, 16. Novembra 2012, 10:04

Odporucam spravit si zakladnu skolu smiku aby clovek pochopil co auto robi pri pretacavom a nedotacavom smiku a ktory sa lahsie zvlada.
Ale v skratke poviem, ze pomer zvladnutych nedotacavych a pretacavych smykov v premavke, na okruhu a na skole smyku u mna boli jednoznacne v prospech nedotacaveho a to v pomere asi viac ako 20 ku 1. A skoro vsetky boli ocakavane z mojej strany alebo dostatocne skoro rozoznane.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných