toy / lex s priamim vstrekom a LPG
Moderátor: Elvis
-
- začiatočník
- Príspevky: 323
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Marca 2007, 09:30
- Bydlisko: 90%BA - 10%Spisska Nova Ves
- Kontaktovať používateľa:
toy / lex s priamim vstrekom a LPG
Potrebujem riesit auto na caste dlhsie dialnicne presuny, cca 30 000km /rok. Dizlu by som sa rad vyhol, prakticky som sa uz rozhodol pre LEX IS250/350 s 4GR-FSE V6 rsp 2GR. Neskor som zistil, ze uz ma priame vstrekovanie, coz sa nekamarati s pouzitim LPG (pokial viem).
Problem je prave spolahlivost / zivotnost. Tie benzinove trisky sa nechladia dobre, takze sa to riesi konstatnym prisunom benzinu. Nuz a to uz potom ta uspora v cene na km nie je oproti benzinu 50%, ale niekde na urovni 25%.
Libor v gabkovom topicu spominal, ze no problem . Tak ak mate ine info, ako na to, budem velmi rad za nasmerovanie. Bol som sa cez weekend previest na 220d, a motor je to jedine, co ma odradza. Na rozhodnutie mam cca tyzden.
Ak sa to podari vyriesit, E11tka ostane cisto ako vozitko na vyblbnutie a salenie sa po meste. Konecne by na nu mal byt aj cas aj rozpocet
Problem je prave spolahlivost / zivotnost. Tie benzinove trisky sa nechladia dobre, takze sa to riesi konstatnym prisunom benzinu. Nuz a to uz potom ta uspora v cene na km nie je oproti benzinu 50%, ale niekde na urovni 25%.
Libor v gabkovom topicu spominal, ze no problem . Tak ak mate ine info, ako na to, budem velmi rad za nasmerovanie. Bol som sa cez weekend previest na 220d, a motor je to jedine, co ma odradza. Na rozhodnutie mam cca tyzden.
Ak sa to podari vyriesit, E11tka ostane cisto ako vozitko na vyblbnutie a salenie sa po meste. Konecne by na nu mal byt aj cas aj rozpocet
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
ale ked vstrekujes LPG, tak benzinove trisky nevstrekuju a teda nemaju dovod sa hriat a nieje treba ich chladit.. ci?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
-
- začiatočník
- Príspevky: 323
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Marca 2007, 09:30
- Bydlisko: 90%BA - 10%Spisska Nova Ves
- Kontaktovať používateľa:
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
na vsak prave, ze nevstrekuju a kedze to je direct-inject (su priamo v kontakte so spalovacim priestorom), tak prave preto to prehrievanie... .
Nasiel som cosi nove, co pouziva Prins http://www.prinsautogas.com/en/products ... ystem.html ,idem o tom zistovat dalej .
Inac, ten motor je riadne zaujimavost. Toyota's 2GR-FSE V6 uses a more advanced direct injection system, which combines both direct and indirect injection using two fuel injectors per cylinder, a traditional port fuel injector (low pressure) and a direct fuel injector (high-pressure) in a system known as D4-S. (teda ma aj priame vstreky aj klasicke vstrekovanie).
Nasiel som cosi nove, co pouziva Prins http://www.prinsautogas.com/en/products ... ystem.html ,idem o tom zistovat dalej .
Inac, ten motor je riadne zaujimavost. Toyota's 2GR-FSE V6 uses a more advanced direct injection system, which combines both direct and indirect injection using two fuel injectors per cylinder, a traditional port fuel injector (low pressure) and a direct fuel injector (high-pressure) in a system known as D4-S. (teda ma aj priame vstreky aj klasicke vstrekovanie).
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
nemam žádné extra info,jen ze zkušenosti vím že ty vstřiky pak mají životnost při LPG i 100000km a dají se sehnat nové kolem 1300kus
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
pchať do lexusu plyn mi príde barbarstvo. dlhodobú spotrebu na 250 mám 8 litrov, najazdím viac ako tých 30 tis. km a som spokojný.
RX 350 F-sport;-)
ex is250 f-sport
ex is250 f-sport
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
barbarstvo, nebarbarstvo objektivne posudit nevies, kedze LPG nemas... IS300 papka kludne aj 15litrov... tak preco platit za 100km 20eur, ked mozes 10??? a ziadny OPAKUJEM !!!ZIADNY!!! iny rozdiel nez to ze jazdis za polovicu necitim! Nekupoval som to s LPG, ale uz pred kupou som mal na LPG odlozene peniaze a uz som vedel, ze don LPG dam.
dalsia vec je, ze keby mam na 250tku -350tku tak asi mam aj na PHM, ale po tychto skusenostiach, ktore mam by som bol blb, ze vyhadzujem prachy do luftu za drahy benzin...
ako dokaz chystam sa na brzdu 98 vs LPG...
dalsia vec je, ze keby mam na 250tku -350tku tak asi mam aj na PHM, ale po tychto skusenostiach, ktore mam by som bol blb, ze vyhadzujem prachy do luftu za drahy benzin...
ako dokaz chystam sa na brzdu 98 vs LPG...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
Ta brzda by ma celkom zaujimala, to moze mnohym zatvorit usta. Alebo aj otvorit oci
Tiez som si zo srandy pocital LPG do ISka, prosta navratnost mi vysla okolo 3-5 rokov, ale zatial sa toho stranim (5 rokov je pri aute pomerne dlha doba - aspon dnes). Momentalne to dal bracho do svojho BMW a chodi celkom vysmiaty, no je tu zase druhy aspekt - mam lpg --> mam lacny plyn --> chodim viac a castejsie lebo --> mam lacny plyn a tak stale dokolecka Takze nakoniec je otazne kolko € usetri, samozrejme navratnost investicie je do plynu v tomto pripade velmi rychla. Akurat je otazka ci naozaj nieco usetri, myslim ze z financneho hladiska ani nie. Len predtym ked dal napr. 100€ za benzin tak presiel 600km, teraz ked da za 100€ tak prejde trebars 800km (to som strelil od brucha). Za mesiac minie rovnake prachy na benzin, takze neusetri nic, akurat si moze vyvazat castejsie prdelku. A takto tucnie spolocnost
Mat istotu, ze Lex so mnou ostane do dochodku tak nerozmyslam ani sekundu a ten plyn do neho dam. Samo nieco take ako ma Denis alebo Gabo, aby sa to dalo v pripade potreby demontovat a tie 4 dierky co ostali zavarit. Predsa len - origo stav je origo stav
Tiez som si zo srandy pocital LPG do ISka, prosta navratnost mi vysla okolo 3-5 rokov, ale zatial sa toho stranim (5 rokov je pri aute pomerne dlha doba - aspon dnes). Momentalne to dal bracho do svojho BMW a chodi celkom vysmiaty, no je tu zase druhy aspekt - mam lpg --> mam lacny plyn --> chodim viac a castejsie lebo --> mam lacny plyn a tak stale dokolecka Takze nakoniec je otazne kolko € usetri, samozrejme navratnost investicie je do plynu v tomto pripade velmi rychla. Akurat je otazka ci naozaj nieco usetri, myslim ze z financneho hladiska ani nie. Len predtym ked dal napr. 100€ za benzin tak presiel 600km, teraz ked da za 100€ tak prejde trebars 800km (to som strelil od brucha). Za mesiac minie rovnake prachy na benzin, takze neusetri nic, akurat si moze vyvazat castejsie prdelku. A takto tucnie spolocnost
Mat istotu, ze Lex so mnou ostane do dochodku tak nerozmyslam ani sekundu a ten plyn do neho dam. Samo nieco take ako ma Denis alebo Gabo, aby sa to dalo v pripade potreby demontovat a tie 4 dierky co ostali zavarit. Predsa len - origo stav je origo stav
-
- začiatočník
- Príspevky: 323
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Marca 2007, 09:30
- Bydlisko: 90%BA - 10%Spisska Nova Ves
- Kontaktovať používateľa:
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
Uz nebude origo stav .spider207 napísal:... a tie 4 dierky co ostali zavarit. Predsa len - origo stav je origo stav
Akokolvek, Lexus su pekne auta, ale vcelku odmietam nazor ze by to boli plosne "skvosty, legendy ci technicke pamiatky". V prvom rade to je pre mna este stale spotrebny material ktory bude za par rokov skoro uplne bezhodnotny. Ak by viem, ze auto predam za pol roka tak donho plyn nepojde, lebo mu tym skor znizim ako zvysim hodnotu. Dost offtopicu. Lexus obzeram preto, lebo mam auta a soferovanie rad a k tym japonskym mam vyrazne blizsie, ako napr k nemeckym.
Horny je klasicke port vstrekovanie, spodny D4 vstrek. Rozdiel je uplne jasny, komu by nebol, rad vysvetlim. Problem nie je v tom, ze by to na LPG volak nefongovalo. To vobec nie. Problem je v tom, ze sa relativne rychle poskoda trisky primeho vstrekovania benzinu. Toto by tiez nevadilo. Vadi to vsak preto, ze sa konvencne motory prerobene na LPG startuju na benzin. Az po dosihnuti prevadzkovej teploty RJ automaticky prepne na plyn. A bez nastartovania sa auto tazko rozbehne... .
EDIT: zas by ma ale zaujimalo, ako to riesia pri 2GR motore (is350). Tam je port aj priami vstrek naraz... .
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
ja mam navratnost uz v polovici
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
nemusím mať plyn aby som bol objektívny:-) keby výrobca chcel aby 250 jzdila na plyn, tak ho má priamo z výroby;-)
Ja nikomu neberiem, že chce jazdiť lacno resp. lacnejšie, akurát že potom si nekupujem auto so 6 a viac valcom, keď chcem jazdiť lacno tak si nekupujem drahú značku a potom riešim kde ušetriť.
V príncípe proti plynu nemám nič, považujem ho za určite lepšiu alternatívu ako naftu. Osobne mám ale rád systémy priamo od výrobcu.
Ja nikomu neberiem, že chce jazdiť lacno resp. lacnejšie, akurát že potom si nekupujem auto so 6 a viac valcom, keď chcem jazdiť lacno tak si nekupujem drahú značku a potom riešim kde ušetriť.
V príncípe proti plynu nemám nič, považujem ho za určite lepšiu alternatívu ako naftu. Osobne mám ale rád systémy priamo od výrobcu.
RX 350 F-sport;-)
ex is250 f-sport
ex is250 f-sport
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
blbost...
no a zase sme tam, kde sme nechceli byt...
a co ak chcem 8 valec a jazdit lacnejsie ked je to mozne? plno 6- 8 -10valcov jazdi na LPG... ved iba kokos by jazdil 20litrovu spotrebu na benzin, ked moze na LPG
to ze to vyrobca nedal od vyroby na LPG je kapitola uplne ina a nieje to zato, ze by na LPG jazdit nemohlo, nemalo alebo by to nejak nicilo motor.. to je uz ina politika... kto nevyskusal, nemoze vediet. Az by som bol manazerom nejakej prestiznej firmy, mozno sa na LPG vybodnem, firemny benzin... ale kedze manazerom niesom, to neznamena, ze musim jazdit na 1.33 za 8litrov, ked mozem totok...
532km som spravil za 39-40 eur... svizna jazda celkom ... nadhera
spet k teme, priami vstrek a LPG
no a zase sme tam, kde sme nechceli byt...
a co ak chcem 8 valec a jazdit lacnejsie ked je to mozne? plno 6- 8 -10valcov jazdi na LPG... ved iba kokos by jazdil 20litrovu spotrebu na benzin, ked moze na LPG
to ze to vyrobca nedal od vyroby na LPG je kapitola uplne ina a nieje to zato, ze by na LPG jazdit nemohlo, nemalo alebo by to nejak nicilo motor.. to je uz ina politika... kto nevyskusal, nemoze vediet. Az by som bol manazerom nejakej prestiznej firmy, mozno sa na LPG vybodnem, firemny benzin... ale kedze manazerom niesom, to neznamena, ze musim jazdit na 1.33 za 8litrov, ked mozem totok...
532km som spravil za 39-40 eur... svizna jazda celkom ... nadhera
spet k teme, priami vstrek a LPG
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
-
- začiatočník
- Príspevky: 323
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Marca 2007, 09:30
- Bydlisko: 90%BA - 10%Spisska Nova Ves
- Kontaktovať používateľa:
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
Z mojej strany co sa tyka IS250 uz temer uzavrete. Priame vstrekovanie kvapalnej fazy na toto auto este neriesil nik. Taktiez som nenasiel absolutne ziadnu funkncu prestavbu.
V podstate ide o to, ze vyrobca LPG systemu musi pre co najvacsiu efektivu zmerat prave casy, kedy je bezinova triska najviac zatazena. Nasledne podla toho pripravy prislusnu mapy tak, aby v tychto okamihoch motor fungoval na benzin. Vyrobca (vialle) udava, ze takto je pomer LPG k benzinu 90:10 Skor by som to videl niekde na urovni 80:20. Iny vyrobca (nespomenim si na nazov) rovno udava 70:30.
Nuz a tato mapa musi byt specificka pre kazdy konkretny druh motora. Nie je to ako flashlube, cez trisky nemozes kidat olej... .
Moje resume je take, ze primarne auto nebude teda toyota ani lex. Vyberam modru vrtulu (bmw) spalujucu ropne produkty. Benzinova mi ostane na blbnutie E11tka a mozno v buducnosti nejaky iny sportiak. Skoda ze nemam slabost pri IS200/300, to uz by mal Gabo vazneho zaujemca . Jedina co ma chytila za srdce bola IS200 ktoru predaval Elvis (modra TRD). Ale aj keby som cosi podobne nasiel, hned by s tym bolo roboty... . (kompresor, turbo, lpg..)
Fakt sa mi nerozhoduje lahko, tato komunita na fore je super a znacne ovplivnuje to, preco mam rad a uprednostnujem toyoty & lex.
V podstate ide o to, ze vyrobca LPG systemu musi pre co najvacsiu efektivu zmerat prave casy, kedy je bezinova triska najviac zatazena. Nasledne podla toho pripravy prislusnu mapy tak, aby v tychto okamihoch motor fungoval na benzin. Vyrobca (vialle) udava, ze takto je pomer LPG k benzinu 90:10 Skor by som to videl niekde na urovni 80:20. Iny vyrobca (nespomenim si na nazov) rovno udava 70:30.
Nuz a tato mapa musi byt specificka pre kazdy konkretny druh motora. Nie je to ako flashlube, cez trisky nemozes kidat olej... .
Moje resume je take, ze primarne auto nebude teda toyota ani lex. Vyberam modru vrtulu (bmw) spalujucu ropne produkty. Benzinova mi ostane na blbnutie E11tka a mozno v buducnosti nejaky iny sportiak. Skoda ze nemam slabost pri IS200/300, to uz by mal Gabo vazneho zaujemca . Jedina co ma chytila za srdce bola IS200 ktoru predaval Elvis (modra TRD). Ale aj keby som cosi podobne nasiel, hned by s tym bolo roboty... . (kompresor, turbo, lpg..)
Fakt sa mi nerozhoduje lahko, tato komunita na fore je super a znacne ovplivnuje to, preco mam rad a uprednostnujem toyoty & lex.
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
...neviem presne, ako to programovali mne... viem ze to tam vsetko nalozili, napojily a potom sme isli spolu s mechanikom natankovat LPG... dali sme plnu a vravel, ze teraz na chvilku skusi zapnut LPG, nech sa dostane do systemu. (reduktor ci ako sa to vola bol uz prednastaveny manualne skrutkou) Zapol to a hned to islo bez cuknutia. proste rychlovka. po par sekundach to vypol, lebo nevedel, aka zmes je nastavena... isli sme na computer, nastartoval, zapol plyn a lambda bola na 1.8... tak mnozstvo plynu stiahli na hodnotu blizsiu optymalnej lambdy ale tak, aby zmes nebola chudobna -pochopitelne. Riadenie tam mam stag 300... no nezda sa mi, ze by nejak extra mapy nahadzovali.. neviem. Moc ani prezradzat chalan nemohol...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
Sused ma avensis 1az-fse,tedy přímý vstřik a na benzin startoval naposledy pred 3 roky trysky na benzin maji už rozpadle plastove konektory
corolla ae92gti
celica ra61
celica ra61
Re: toy / lex s priamim vstrekom a LPG
C3rn0, neviem co sa Ti na tej elvisovej 200ke pacilo viac ako na inych, modra farba? Take auto sa da zohnat a jedine v com bolo odlisne bol predny naraznik TRD a to nie je neriesitelny problem. Vsetko je to len o prachoch kolko si ochotny do toho investovat, ci chces robit motorove/podvozkove upravy ci riesit TRD paket.. v kazdom pripade ked kupis ISko a pustis sa do uprav tak to zacne naskakovat kludne v tisickach €, ale myslim ze to dobre vies. (Inak bmwklub mi pride, ze za posledneho pol roka-rok isiel urovnou strasne dole, uz to nie je ta stara, pohodova skupina.)
inak suhlasim aj s eladom aj s gabom, z hladiska automobilky to je aj politika preco tam nedavali lpg, ale vyriesit sa to da. No je naozaj potom otazka naco kupovat take "dojne kravy" (8, 10, 12 valce) a potom hladam cestu ako usetrit, tu uz nastupuje skor muzske ego a pohodlnost. (samozrejme na 500km presuny si nekupim Lupo s litrovym motorom) Ja sa priznam, ze na moje potreby by som prezil bez problemov aj s Yariskou a urcite by to bola rozumovo vyhodnejsia volba, no z hladiska jazdnych zazitkov a s tym suvisiacej psychickej pohody bol Lex volba uplne spravna.
Inak LPG by mohla byt aj zaujimava volba namiesto 2 aut, ak niekto nechce mat jedno skor vikendove na zazitky a druhe nejake funkcne na nakupy a pod. Cenovo by asi bolo vyhodnejsie mat jedno auto a znizit mu spotrebu ako platit za dvoje. Len tak teraz uvazujem...
inak suhlasim aj s eladom aj s gabom, z hladiska automobilky to je aj politika preco tam nedavali lpg, ale vyriesit sa to da. No je naozaj potom otazka naco kupovat take "dojne kravy" (8, 10, 12 valce) a potom hladam cestu ako usetrit, tu uz nastupuje skor muzske ego a pohodlnost. (samozrejme na 500km presuny si nekupim Lupo s litrovym motorom) Ja sa priznam, ze na moje potreby by som prezil bez problemov aj s Yariskou a urcite by to bola rozumovo vyhodnejsia volba, no z hladiska jazdnych zazitkov a s tym suvisiacej psychickej pohody bol Lex volba uplne spravna.
Inak LPG by mohla byt aj zaujimava volba namiesto 2 aut, ak niekto nechce mat jedno skor vikendove na zazitky a druhe nejake funkcne na nakupy a pod. Cenovo by asi bolo vyhodnejsie mat jedno auto a znizit mu spotrebu ako platit za dvoje. Len tak teraz uvazujem...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných