Používané profily matíc na Japoncoch

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 24. Apríla 2011, 20:32

Kolegovia rozoberači, toto je otázka skôr na tých, ktorí majú dostatok aktívnych skúseností s rozoberaním Toyot prípadne iných Japoncov (napr. Rasťo, ĽubošRK, Gabo, Chmelo a iní). Riešime momentálne so Smútkom pár odborných otázok, keďže sme pozerali po nejakých sadách náradia a podobne:

- aké sú najpoužívanejšie profily hlavíc šróbov a matíc na našich autách?
- ktoré typy hlavíc vyslovene netreba kupovať?

existuje viac typov profilov, okrem klasického 6-hranu, resp. univerzálneho 12-hranu sa vyskytujú v sadách aj tzv. E-profily (podobajú sa trochu na 6 a 12 hran, ale sú iné), Torx, inbus, XZN, T-profil, Ribe....

Viem, že niektoré typy ako Torx alebo XZN či Ribe sa používajú najmä na šróby hlavy motorov a podobne, ale neviem, ktoré sú pre Japoncov a ktoré skôr pre VW Gruppe. XZN by malo byť určite na nemecké autá, ale na Japoncov som si nie istý.

Viete poradiť?

Tu je nieco z Wiki.
http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_squ ... ple_square
http://en.wikipedia.org/wiki/Torx

Typický príklad "neštandardnej" gola sady:
# TORX: 2 x T40 - T45 - T50 - 1 x T30 - T55 - T60 - T70 - T80 , TS 10 - 15 - 20 - 25 - 27 - 30 - 40 - 45 - 50
# RIBE: M7 - M8 - M9 - M10
# XZN: 9 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18
# inbus: 5 - 7- 10 - 11 - 13 - 14 - 17 - 19 - 22 - 24 mm.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa grexos » Nedeľa, 24. Apríla 2011, 20:51

Nebolo by lepsie kupit celu sadu nez to riesit po kusoch ? Ja co mam industial od proxxonu 65 dielnu sadu (ukazka http://www.prakticke-naradie.sk/product ... -a-12-794/) tak som s tym uz rozobral snad vsetko co som potreboval. ale ja zas nie som az tak skuseny
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 24. Apríla 2011, 21:07

no ja sa ani nepamatam, ze by som sa s Torx alebo XZN vobec na 5-6gen celice stretol....
Inbus ano a potom klasika 10, 12, 14, 16, 19, 30 sesthrany... ze klasika... klasika na 120tke je 13, 15 :-) no Japonec nie, ten 13, 15 hadam ani nema.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
AndyGTP
Vševed
Príspevky: 4415
Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
Bydlisko: Bratislava

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa AndyGTP » Nedeľa, 24. Apríla 2011, 21:36

grexos napísal:Nebolo by lepsie kupit celu sadu nez to riesit po kusoch ? Ja co mam industial od proxxonu 65 dielnu sadu (ukazka http://www.prakticke-naradie.sk/product ... -a-12-794/) tak som s tym uz rozobral snad vsetko co som potreboval. ale ja zas nie som az tak skuseny
nehovorim, ze to idem riesit po kusoch, polozil som konkretne otazky, tvoja sada je podobna tym, ktore uz mam aj ja, ale ako pisem vyssie, existuje X dalsich profilov hlavic. Pytal som sa najma na motor a niektore podvozkove speciality.

Gabo - ano, 13 a 15 je "komunizmus", ako hovoria nasi chalani. Ak najdes 13 na Japoncovi = nie je to original na 100%, cize opravovane a prerabane.

JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 24. Apríla 2011, 22:08

inak kto uz menil gumy stabilizatoru na T5 Transporterovi, tak tam je taky ten vonkajsi tisichran... doma som prehladal 4 gola sady a kazda konci na cisle 12... toto bolo na 14-tku.... nechapem, preco musi francuz, nemec aj talian vymyslat take blbosti...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa stefan-celica » Nedeľa, 24. Apríla 2011, 22:17

na sani ma Celica 13 matice aspon moja...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
Gabriel Nagy
Vševed
Príspevky: 7554
Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
Bydlisko: Želovce

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa Gabriel Nagy » Nedeľa, 24. Apríla 2011, 23:00

ee...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen :-)
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE? :-D

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa stefan-celica » Pondelok, 25. Apríla 2011, 09:04

beriem spat...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

tofak
Toyota guru
Príspevky: 1314
Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa tofak » Pondelok, 25. Apríla 2011, 20:52

13 by som urcite nekupoval, ani Toy ani Nissan nepouziva a na povolenie je vzdy najlepsi orech 6hran,kde preskoci akoze 1000 hran, 6 sa vzdy chyti.
A raz ked som daval dole hlavu na Nissane tak sroby vyzerali ako torx :D na nase prekvapenie to bol klasicky 1000 hran gola, len proste chytil kazdu hranu.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE

Používateľov profilový obrázok
Legon
Toyota guru
Príspevky: 1417
Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
Bydlisko: Jarok
Kontaktovať používateľa:

Re: Používané profily matíc na Japoncoch

Príspevok od používateľa Legon » Pondelok, 25. Apríla 2011, 22:36

Ahoj
ja mam Torx na uchytenie Airbacku vo volante na 5gen.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných