Používané profily matíc na Japoncoch
Moderátor: Elvis
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Používané profily matíc na Japoncoch
Kolegovia rozoberači, toto je otázka skôr na tých, ktorí majú dostatok aktívnych skúseností s rozoberaním Toyot prípadne iných Japoncov (napr. Rasťo, ĽubošRK, Gabo, Chmelo a iní). Riešime momentálne so Smútkom pár odborných otázok, keďže sme pozerali po nejakých sadách náradia a podobne:
- aké sú najpoužívanejšie profily hlavíc šróbov a matíc na našich autách?
- ktoré typy hlavíc vyslovene netreba kupovať?
existuje viac typov profilov, okrem klasického 6-hranu, resp. univerzálneho 12-hranu sa vyskytujú v sadách aj tzv. E-profily (podobajú sa trochu na 6 a 12 hran, ale sú iné), Torx, inbus, XZN, T-profil, Ribe....
Viem, že niektoré typy ako Torx alebo XZN či Ribe sa používajú najmä na šróby hlavy motorov a podobne, ale neviem, ktoré sú pre Japoncov a ktoré skôr pre VW Gruppe. XZN by malo byť určite na nemecké autá, ale na Japoncov som si nie istý.
Viete poradiť?
Tu je nieco z Wiki.
http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_squ ... ple_square
http://en.wikipedia.org/wiki/Torx
Typický príklad "neštandardnej" gola sady:
# TORX: 2 x T40 - T45 - T50 - 1 x T30 - T55 - T60 - T70 - T80 , TS 10 - 15 - 20 - 25 - 27 - 30 - 40 - 45 - 50
# RIBE: M7 - M8 - M9 - M10
# XZN: 9 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18
# inbus: 5 - 7- 10 - 11 - 13 - 14 - 17 - 19 - 22 - 24 mm.
- aké sú najpoužívanejšie profily hlavíc šróbov a matíc na našich autách?
- ktoré typy hlavíc vyslovene netreba kupovať?
existuje viac typov profilov, okrem klasického 6-hranu, resp. univerzálneho 12-hranu sa vyskytujú v sadách aj tzv. E-profily (podobajú sa trochu na 6 a 12 hran, ale sú iné), Torx, inbus, XZN, T-profil, Ribe....
Viem, že niektoré typy ako Torx alebo XZN či Ribe sa používajú najmä na šróby hlavy motorov a podobne, ale neviem, ktoré sú pre Japoncov a ktoré skôr pre VW Gruppe. XZN by malo byť určite na nemecké autá, ale na Japoncov som si nie istý.
Viete poradiť?
Tu je nieco z Wiki.
http://en.wikipedia.org/wiki/Triple_squ ... ple_square
http://en.wikipedia.org/wiki/Torx
Typický príklad "neštandardnej" gola sady:
# TORX: 2 x T40 - T45 - T50 - 1 x T30 - T55 - T60 - T70 - T80 , TS 10 - 15 - 20 - 25 - 27 - 30 - 40 - 45 - 50
# RIBE: M7 - M8 - M9 - M10
# XZN: 9 - 10 - 12 - 14 - 16 - 18
# inbus: 5 - 7- 10 - 11 - 13 - 14 - 17 - 19 - 22 - 24 mm.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- grexos
- Toyota guru
- Príspevky: 2461
- Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
- Bydlisko: Gbely
- Kontaktovať používateľa:
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
Nebolo by lepsie kupit celu sadu nez to riesit po kusoch ? Ja co mam industial od proxxonu 65 dielnu sadu (ukazka http://www.prakticke-naradie.sk/product ... -a-12-794/) tak som s tym uz rozobral snad vsetko co som potreboval. ale ja zas nie som az tak skuseny
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
no ja sa ani nepamatam, ze by som sa s Torx alebo XZN vobec na 5-6gen celice stretol....
Inbus ano a potom klasika 10, 12, 14, 16, 19, 30 sesthrany... ze klasika... klasika na 120tke je 13, 15 no Japonec nie, ten 13, 15 hadam ani nema.
Inbus ano a potom klasika 10, 12, 14, 16, 19, 30 sesthrany... ze klasika... klasika na 120tke je 13, 15 no Japonec nie, ten 13, 15 hadam ani nema.
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- AndyGTP
- Vševed
- Príspevky: 4415
- Dátum registrácie: Pondelok, 18. Apríla 2005, 07:53
- Bydlisko: Bratislava
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
nehovorim, ze to idem riesit po kusoch, polozil som konkretne otazky, tvoja sada je podobna tym, ktore uz mam aj ja, ale ako pisem vyssie, existuje X dalsich profilov hlavic. Pytal som sa najma na motor a niektore podvozkove speciality.grexos napísal:Nebolo by lepsie kupit celu sadu nez to riesit po kusoch ? Ja co mam industial od proxxonu 65 dielnu sadu (ukazka http://www.prakticke-naradie.sk/product ... -a-12-794/) tak som s tym uz rozobral snad vsetko co som potreboval. ale ja zas nie som az tak skuseny
Gabo - ano, 13 a 15 je "komunizmus", ako hovoria nasi chalani. Ak najdes 13 na Japoncovi = nie je to original na 100%, cize opravovane a prerabane.
JCE10L (2JZGE) // GSU35L (2GRFE) // EE111 (4EFE) // AE86L (4AGELK) // AE82L (4AGE) // AE92L (4AGE) // SXA11L (3SFE)
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
inak kto uz menil gumy stabilizatoru na T5 Transporterovi, tak tam je taky ten vonkajsi tisichran... doma som prehladal 4 gola sady a kazda konci na cisle 12... toto bolo na 14-tku.... nechapem, preco musi francuz, nemec aj talian vymyslat take blbosti...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
na sani ma Celica 13 matice aspon moja...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
ee...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
- stefan-celica
- Toyota guru
- Príspevky: 1669
- Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
- Bydlisko: Slovensko
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
beriem spat...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km
-
- Toyota guru
- Príspevky: 1314
- Dátum registrácie: Nedeľa, 29. Júna 2008, 21:22
- Bydlisko: Košťany nad Turcom (skoro MT)
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
13 by som urcite nekupoval, ani Toy ani Nissan nepouziva a na povolenie je vzdy najlepsi orech 6hran,kde preskoci akoze 1000 hran, 6 sa vzdy chyti.
A raz ked som daval dole hlavu na Nissane tak sroby vyzerali ako torx na nase prekvapenie to bol klasicky 1000 hran gola, len proste chytil kazdu hranu.
A raz ked som daval dole hlavu na Nissane tak sroby vyzerali ako torx na nase prekvapenie to bol klasicky 1000 hran gola, len proste chytil kazdu hranu.
0. od 24.11.2018 aj UFO - 1,8 i-Vtec 103kW
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
1. Corolla E11 - 4ZZ-FE
2. Carina TA62 (r.v.1982) - 3T
Ex: Starlet darca EP 82- 4E FE
Ex: Starlet EP82-2E E,swap 4E FE(62 kW)
Ex: Carina 2- 4A FE(74 kW)
Ex: Carina E- 4A FE(85 kW)
Ex: Corolla AE86- 4A GE
- Legon
- Toyota guru
- Príspevky: 1417
- Dátum registrácie: Nedeľa, 22. Júna 2008, 02:58
- Bydlisko: Jarok
- Kontaktovať používateľa:
Re: Používané profily matíc na Japoncoch
Ahoj
ja mam Torx na uchytenie Airbacku vo volante na 5gen.
ja mam Torx na uchytenie Airbacku vo volante na 5gen.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných