A co tak kompresor (supercharger)

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa shuster » Utorok, 12. Apríla 2011, 00:15

Na ebayi som nasiel kompresory za povedzme zaujimave ceny. Vyzera to na jednoduchu montaz a ma to vraj pridat aspon 10 koni. Aj mechanik mi vravel, ze by sa tym nemalo vela pokazit, ale nebol si isty. Predajcovia slubuju +10koni a usetrenie paliva. Mne zase mechanik to navysenie vykonu potvril, ale za cenu vyssej spotreby. Ja sa do toho prd rozumiem, ale teoreticky by sa malo len zlepsit spalovanie prisunom vacsieho mnozstva vzduchu pri rovnakej spotrebe. Neviem ci to s tym suvisi ale vahu vzduchu to nema - vraj.
Ma tu niekto skusenost? Najlepsie by bolo aby by sa nasiel taky vtipkar ako ja co si to dal na 5E-FE.

Nasiel som navod ako to vopchat na corollu: http://www.toyotacorollamodifications.c ... harger.htm

Btw: ohladne zvysenia vykonu mi mechanik radil dat sportovy filter (klasicky hranaty, nie hubku) a zrusit katalyzator. Co vy na to?
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa grexos » Utorok, 12. Apríla 2011, 08:36

pocitaj s tym ze vyssi vykon = vyssia spotreba a to je vzdy.
filter ja mam vymeneny za nahradu od K&N a je trosku citit rozdiel (nie siska)

do corolliek sa montovat supercharget a ten vyzeral sakra inak nez toto takze by som si dal pozor na tvojom mieste.

a hlavne stoji supercharger stoji zatracene vela
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 12. Apríla 2011, 08:44

Je to kravina ktorá tu bola už X krát omieľaná. Môžeš si rovno kúpiť ventilátor na chladenie PC, zapojiť ho cez poťák na škrtiacu klapku a za cca 10 euro máš presne ten istý psychoefekt ako toto.
Mechanika nakop do prdele, lebo žiadne priame sanie žiadnemu klasickému atmo motoru nepridá ani jediného králika. Jediné čo ucítiš (možno), bude rýchlejšia reakcia motora na stlačenie plynového pedála. Tu by som sa zas začal pohrávať s myšlienkou že budem o pár mesiacoch po aplikácií otvoreného sania meniť prevodovku, lebo budeš mať zdraté synchróny (zažil som).
Aby to malo zmysel musíš mať:
Ad1 objem poriadne nad 2 litre aby si vôbec niečo nameral
Ad2 vysokootáčkový motor a rezonančné sanie (to nehovorí dokopy nič 99% údržbárom aut)
K vyhodeniu katu asi toľko, že aby si aspoň zachoval pôvodný výkon, musíš upraviť tlmič+rezonátor a práve naopak než si myslíš - nie ho otvoriť. Atmo motory totiž fyzikálne potrebujú protitlaky aby fungovali efektívne - to je ale moc veľká fyzika na tuzzérov s lešenárskymi trubkami miesto výfukov.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

ToyoCarE

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Utorok, 12. Apríla 2011, 11:02

ak mas na mysli elektricku koninu,, tak ti to prida tak maximalne prievan v penazenke,, ak chces naozaj vykon,, tak si zozen origo kompresor z Corolly 2ZZ-GE motora,, ta mala 220PS,, alebo rovno cely ten motor,, je to uz upravene z vyroby,, netreba nic menit,, dorabat,, atd.... AJ ja som to chcel na 3S-GE motor,, ale nieje to jednoduche,, je toho vela,, a ktovie ci to naplni ocakavania,, ono ten kompresor nema az taku ucinnost ako si myslis,, v nizkych otackach to ide,, ale pri vyssich otackach to vyrazne straca ucinnost,, takze ideal je kombinacia kompresor-turbo,, a sme uz pri hard uprave,, poradim ti,, kupuj kvalitny benzin,, a nespekuluj,, :D

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa stefan-celica » Utorok, 12. Apríla 2011, 15:17

ToyoCarE napísal:ak mas na mysli elektricku koninu,, tak ti to prida tak maximalne prievan v penazenke,, ak chces naozaj vykon,, tak si zozen origo kompresor z Corolly 2ZZ-GE motora,, ta mala 220PS,, alebo rovno cely ten motor,, je to uz upravene z vyroby,, netreba nic menit,, dorabat,, atd.... AJ ja som to chcel na 3S-GE motor,, ale nieje to jednoduche,, je toho vela,, a ktovie ci to naplni ocakavania,, ono ten kompresor nema az taku ucinnost ako si myslis,, v nizkych otackach to ide,, ale pri vyssich otackach to vyrazne straca ucinnost,, takze ideal je kombinacia kompresor-turbo,, a sme uz pri hard uprave,, poradim ti,, kupuj kvalitny benzin,, a nespekuluj,, :D
Ktory je ten kvalitny benzin? :)
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

Používateľov profilový obrázok
shuster
panic
Príspevky: 140
Dátum registrácie: Štvrtok, 5. Júna 2008, 12:59
Bydlisko: PO
Kontaktovať používateľa:

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa shuster » Utorok, 12. Apríla 2011, 15:28

stefan-celica napísal:
ToyoCarE napísal:ak mas na mysli elektricku koninu,, tak ti to prida tak maximalne prievan v penazenke,, ak chces naozaj vykon,, tak si zozen origo kompresor z Corolly 2ZZ-GE motora,, ta mala 220PS,, alebo rovno cely ten motor,, je to uz upravene z vyroby,, netreba nic menit,, dorabat,, atd.... AJ ja som to chcel na 3S-GE motor,, ale nieje to jednoduche,, je toho vela,, a ktovie ci to naplni ocakavania,, ono ten kompresor nema az taku ucinnost ako si myslis,, v nizkych otackach to ide,, ale pri vyssich otackach to vyrazne straca ucinnost,, takze ideal je kombinacia kompresor-turbo,, a sme uz pri hard uprave,, poradim ti,, kupuj kvalitny benzin,, a nespekuluj,, :D
Ktory je ten kvalitny benzin? :)
Ja na slalom tankujem V-Power Racing, no mojim casom to nepomaha velmi :-D
Sašenka (Lexus IS 200)
Terezka (Toyota Paseo)
ex: Škoda Rapid 136L
HŇEŚKA JUTRE TOYOTA (abo LEXUŚ - ta ňe?)

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 12. Apríla 2011, 15:36

Pochopte ľudia konečne že kadejaké V-Power a Racing a podobné benále atmo motorom vo výkone nepomôžu - jedine znížia mieru ich opotrebenia a kvapku prečistia palivovú sústavu ak je KO.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
stefan-celica
Toyota guru
Príspevky: 1669
Dátum registrácie: Štvrtok, 25. Septembra 2008, 20:07
Bydlisko: Slovensko

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa stefan-celica » Utorok, 12. Apríla 2011, 15:48

Rasťo napísal:Pochopte ľudia konečne že kadejaké V-Power a Racing a podobné benále atmo motorom vo výkone nepomôžu - jedine znížia mieru ich opotrebenia a kvapku prečistia palivovú sústavu ak je KO.
Ved prave preto som podpichol, ktory je ten kvalitny benzin uz som vyskusal vsetky od Carery 100 po Shell V-Power a vsetky na jedno kopyto mozno ide tichsie motor a to je asi vsetko...
Toyota Celica T20 ST202 129kw 3SGE McPherson :) 376 916km, Evans Coolants, K&N, PUR 80Sh
Renault Trafic 2.0dci M9R L2H1 toto auto my bol čert dlžný
Subaru Legacy AWD 2.0 boxer EJ20 318 000km

ToyoCarE

Re: A co tak kompresor (supercharger)

Príspevok od používateľa ToyoCarE » Utorok, 12. Apríla 2011, 15:55

ja som mal na mysli kvalitny benzin na zahranicnych benzinkach,, nie kadeake lacne humusy napr co ma Carrefour v Ziline,, takze moja rada je, ze ak chces vacsi vykon,, tak kup motor s vacsim objemom,, ostane ti zivotnost,, a zvysis vykon bez velkych investicii......

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 46 neregistrovaných