Prémiové palivá
Moderátor: Elvis
Re: Prémiové palivá
Tak ja si v prvom rade nie som isty co je definiciou slova "medziplyn" Je mozne ,ze to robim ani o tom neviem
Toyota Corolla E12, 4ZZ-FE
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
3,5 l/100km (Najnovší rekord na trase Zilina - Terchova s palivom Shell FuelSave)
6-7 l/100km (Pri bežnom jazdení)
- Samuel
- začiatočník
- Príspevky: 459
- Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
- Bydlisko: Nitra
- Kontaktovať používateľa:
Re: Prémiové palivá
Nadrz FuelSave padla so spotrebou 8,5l/100 ziadna zmena..
Teraz som nahodil MaxMotion od OMV, je nakazene drahy, takze za obvyklych 50€ vydalo len nieco cez 32 litrov tusim..
Po prvych priblizne 100km, predchadzajucu nadrz som vycerpal az do dna rezervy, je motor tichsi na volnobehu a celkovo sa mi zda pokojnejsi a ochotnejsi. Spotreba 8,4l/100 takze tam tiez nevidim ziadnu vedu..
Teraz som nahodil MaxMotion od OMV, je nakazene drahy, takze za obvyklych 50€ vydalo len nieco cez 32 litrov tusim..
Po prvych priblizne 100km, predchadzajucu nadrz som vycerpal az do dna rezervy, je motor tichsi na volnobehu a celkovo sa mi zda pokojnejsi a ochotnejsi. Spotreba 8,4l/100 takze tam tiez nevidim ziadnu vedu..
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB
Re: Prémiové palivá
Tak len strucne fakty.
Nadrz FS padla, 95% mimo mesta, 80% civilna jazda, 20% svizna jazda a vysledna priemerka 9,82 l/100km
Nasledne natankovana Agip 98ma, 66% mimo mesta 33% mesto, cca 70% civilne, 30% svizne a vysledna priemerka 9,37 l / 100km co je zaroven moj rekord s tymto autom. Navyse zivsie auto, lepsie ide za plynom, lahsie udrzuje rychlost v nizkych otackach...
Ako som uz pisal, goodbye Shell
Nadrz FS padla, 95% mimo mesta, 80% civilna jazda, 20% svizna jazda a vysledna priemerka 9,82 l/100km
Nasledne natankovana Agip 98ma, 66% mimo mesta 33% mesto, cca 70% civilne, 30% svizne a vysledna priemerka 9,37 l / 100km co je zaroven moj rekord s tymto autom. Navyse zivsie auto, lepsie ide za plynom, lahsie udrzuje rychlost v nizkych otackach...
Ako som uz pisal, goodbye Shell
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
Re: Prémiové palivá
Kuki ty mas co za auto, dopln si to do podpisu
Toyota Auris TS Hybrid 2016
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
Re: Prémiové palivá
Ved to tam je napisaneGabo napísal:Kuki ty mas co za auto, dopln si to do podpisu
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
Re: Prémiové palivá
Ze ma to nenapadlo
Toyota Auris TS Hybrid 2016
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
Re: Prémiové palivá
neviem teda, ci to je cerstvou vymenou oleja ale vzhladom na najazd kilometrov a cenu som sa rozhodol natankovat opat OMV super 95.
Povedal som si, ze tuto nadrz vyjazdim ostrejsim rezimom, pri povolenej 50tke som radil 3, predtym 4, do prace po vypadovke som siel na 5tke okolo 3000rpm namiesto 2500rmp. Ak bol motor zohriaty tak sa radilo vyssie okolo 4tis, samozrejme niekedy aj viac:) 80% mesto, tych 20% mimo sa slo vacsinou for fun:)
no a spotreba 8,89l/100km ... dlhodoby priemer (cez 3tis km) mam 9,04 takze som dost prekvapeny.
Povedal som si, ze tuto nadrz vyjazdim ostrejsim rezimom, pri povolenej 50tke som radil 3, predtym 4, do prace po vypadovke som siel na 5tke okolo 3000rpm namiesto 2500rmp. Ak bol motor zohriaty tak sa radilo vyssie okolo 4tis, samozrejme niekedy aj viac:) 80% mesto, tych 20% mimo sa slo vacsinou for fun:)
no a spotreba 8,89l/100km ... dlhodoby priemer (cez 3tis km) mam 9,04 takze som dost prekvapeny.
Swift Sport ZC32S
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
Mazda 626 2002 1.8
ex:Accord Cl9 2.4 Vtec-i
ex:Celica 7A-FE
ex: Felicia 1.3 1999
- KLingO
- začiatočník
- Príspevky: 407
- Dátum registrácie: Streda, 1. Júla 2009, 16:29
- Bydlisko: KE
- Kontaktovať používateľa:
Re: Prémiové palivá
ponovom jazdim kazdy den trasu KE-VT zatial vyjazdene 3 nadrze - slovnaft 95, OMV maxxmotion95, LUKoil 98, a teraz som natankoval Shell fuelsave 95
a musim zodpovedne prehlasit:
- slovnaft - hlucnejsi chod, netaha, spotreba 6.85
- OMV - tichsi chod, taha aj v nizkych otackach (1600), spotreba 6.93 (ale kedze taha tak som mu viac slapal na krk)
- lukoil - tichy chod, taha fajne, vo vysokych otackach (5000) kludnejsi, spotreba 6.99 (kedze je vo vysokych otackach kludny tak som mu este viac prikuroval ako na OMV)
- shell - zatial 3 jazdy, ale tah pocitovo nie je vobec horsi od OMV alebo LUK - spotrebu uvidime nakonci nadrze
ceny OMV a LUK 1.525 E, cena SNaft 1,48 (vtedy), cena Shell 1.449 - takze ak bude shell tahat ako omv a spotreba bude v poho tak ostavam u shellu
a musim zodpovedne prehlasit:
- slovnaft - hlucnejsi chod, netaha, spotreba 6.85
- OMV - tichsi chod, taha aj v nizkych otackach (1600), spotreba 6.93 (ale kedze taha tak som mu viac slapal na krk)
- lukoil - tichy chod, taha fajne, vo vysokych otackach (5000) kludnejsi, spotreba 6.99 (kedze je vo vysokych otackach kludny tak som mu este viac prikuroval ako na OMV)
- shell - zatial 3 jazdy, ale tah pocitovo nie je vobec horsi od OMV alebo LUK - spotrebu uvidime nakonci nadrze
ceny OMV a LUK 1.525 E, cena SNaft 1,48 (vtedy), cena Shell 1.449 - takze ak bude shell tahat ako omv a spotreba bude v poho tak ostavam u shellu
______________________
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi
Auris Hybrid TS 2013 Style
EX:Auris 2009 1,6Vmatic M/T ExNavi
Re: Prémiové palivá
No zaujimave porovnanie KlingO. Nie je vsak u Aurisa doporucena 98-icka?
Toyota Auris TS Hybrid 2016
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
ex: Toyota Corolla e10 1995
ex: Honda Accord Tourer 2007
Re: Prémiové palivá
Nee nieje. Minimálne je doporučená 95-ka a viac. Ale určite by mu chutila 98,100 viac.
Auris 1.6,MT5
Re: Prémiové palivá
ktoremu autu nie no aj ked.. oki, vynechajme stare historicke auticka
Re: Prémiové palivá
No prave ze nie kazdemu. Ako som uz pisal, mojej Corolle 100vka uskodila a hoci to je uz stare auto, historickym by som ho nenazval. A co sa oktanoveho cisla tyka, tak driviva vacsina aut je aj v dnesnej dobe stavana na 95ku. 98mu odporucaju vyrobcovia iba do vyrazne sportovych modelov, ktorych motory su ju schopne zuzitkovat. Na druhej strane, urcite z nej profituju aj motory nastavne na 95ku. Len nie az tak vyrazne. A 100vka je podla mna uz len marketing, ako megapixely u fotakov...
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
- Gabriel Nagy
- Vševed
- Príspevky: 7554
- Dátum registrácie: Streda, 8. Novembra 2006, 17:05
- Bydlisko: Želovce
Re: Prémiové palivá
nesuhlasim. kazdy motor s vyssim kompresnym pomerom (3S-GE, 2ZZ-GE,...) potrebuju palivo s cim vyssim oktanovym cislom... minimalna je 95-ka, ale 98 nic nepokazi... a 100oktan je 100 oktan, ciuz je to marketing, alebo nie, tych 100oktanov mat musi ...a taku S2000-ku, ci TypeR a dalsie vysokootackove/ vysokokompresne motory to musi potesit
ja spoznam, ked natankujem 75percent 95-ky a 25 percent 110oktanoveho spiritusu...
ja spoznam, ked natankujem 75percent 95-ky a 25 percent 110oktanoveho spiritusu...
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 90
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
ex: Toyota Celica 2.0 Gti 92
ex: 6gen 3s-ge 3gen
IS300 2JZ-GE dream car
swap to 1JZ-GTE?
Re: Prémiové palivá
chapem, preco uvadzas spojitost medzi kompresnym pomerom a oktanovym cislom benzinu. Je to logicke. Ale (napriek tomu, ze s tebou suhlasim) toto asi nebude hlavny dovod pre vyssie oktanove cislo. Ako priklad dam moj motor. Ten ma z celej palety benzinovych motorov, ktore sa do Focusu montovali, najnizsi kompresny pomer (9.0:1). 1.4ka ma pre porovnanie 11.0:1. A takisto ako pre vsetky ostatne motory, aj pre tento Ford udava min. 95ku. Ale sam vyrobca priznal (oficialne!) ze toto je JEDINY motor v ponuke Ford-u, do ktoreho ma zmysel liat 98micku. Cize prave ten s najnizsim kompresnym pomerom je ten, kde 98micka urobi uzitok. Podla vyrobcu (resp. integratora, motor je od Volva), nie podla marketingoveho letaku. Myslim, ze by to mohlo mat nieco spolocne s litrovym vykonom. Zhruba mi to vychdza tak, ze okolo 100 koni na liter uz vyrobca zacne udavat min. 98. Ale do motorov sa nevyznam a len tak tipujem podla aut, ktore poznam a viem o nich, ake palivo vyrobca odporuca. To, ze 100vka neurobila ziadny uzitok ako v Corolle tak vo Focuse, to viem na vlastnej kozi. Prave naopak... A to, ze 98micka urobila vo Focuse obrovsky uzitok, to viem tiez na vlastnej kozi. Vyrobca neklamal...
auto: Fun Or Racing Daily in STyle with More Power 260 - 267hp a 398Nm bratm
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
priblizovadlo: Honda City 1.4 Cool
predtym: dlllho dlllllllho Corolla E10 5D : 1,3 16V EFI : KS-One
- liguere
- toyoťák
- Príspevky: 814
- Dátum registrácie: Pondelok, 30. Júla 2007, 22:54
- Bydlisko: presov
- Kontaktovať používateľa:
Re: Prémiové palivá
kuki a ty mas vo focuse atmosferu? neporovnavaj oturbeny motor s atmosferickym. to nejde. vyssi kompresny pomer ma svoje vyhody (ucinnost), aj nizsi kompresny pomer ma svoje vyhody (pruznost). u turba sa robi s nizsim a ked treba, natlaci sa do valca kolko chces a je to....
terazky avensis combi t25 1.8vvti
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
ex: RIP avensis combi t22 1.8vvti
ex: e11 1.3 G6, UK = s vyrobnou chybou, volant na blbej strane
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 62 neregistrovaných