Otázka k Hybridom ...

Fórum o všetkom, čo vás zaujíma ...

Moderátor: Elvis

Používateľov profilový obrázok
mimo
Mimo prevádzky
Príspevky: 948
Dátum registrácie: Utorok, 28. Júna 2005, 21:00
Bydlisko: Bratislava a okolie :-)
Kontaktovať používateľa:

Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa mimo » Pondelok, 6. Septembra 2010, 11:02

čaute

nedávno mi moja manželka dala otázku ohľadne áut , presnejšie Lex-Toy , a na moje prekvapenie som jej nevedel odpovedať :? :mrgreen:
A čo sa ma spýtala ? stále jej máta v hlave nejaký hybrid z produkcie Lex-Toy , ked sme sa dostali ku konkrétnemu autu ,RX400h , prekvapilo ma ( nie moc , len trochu :D ) že životnosť tých batérii resp. zásobníkov energie , je cca 10rokov ... a teraz otázka : čo sa stane ked tie "baterky" nevymeníme ? bude takéto auto bez problémov jazdiť len na benzín alebo sa niečo blokne a jednoducho ich treba vymeniť ? dôvod nevýmeny je celkom jasný - financie...
Pýtal som sa už zopár ľudí z fóra ale v podstate sme sa laicky len zhodli že by to malo fungovať aj potom , ale nejaké " oficiálne " info nemám ...

P.S. neriešte tu prosím to že ked niekto kúpi také auto že má mať aj na takú výmenu " batérii "
Toyota RAV 4 2,0 VVT-i (112 kW) Obrázok
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (48 kW) Obrázok
ex:
Toyota Carina E 1.8 SW Obrázok
Corolla E10 1.4 XLi combi
Corolla E9 1.6 GTi

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa grexos » Pondelok, 6. Septembra 2010, 11:15

Myslim ze ked ich nevymenis nic sa nestane pokial to neni nejak osetrene softwarom ze ti bude pindat na vecne casy ze vymen baterky. toyo a lex pouzivaju nimh a tie maju prirodzenu schopnost straty kapacity ovela vacsiu ako ktorekolvek ine takze takze si myslim ze to akurat bude viac zrat a strati zmysel ta hybridnost vozidla :) kazdopadne za 10 rokov moze vyvoj ist takdobredu ze kupis nahradne baterie za par susnov alebo skor v rozumnych cenach lebo budu masovejsie rozsirene v au. priemysle
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa smutok » Pondelok, 6. Septembra 2010, 11:24

Co som niekde cital, tak tie baterie by sa mali dat vymeniat po castiach, nie cely set ale len jednotlive clanky ktore sa pokazili.
Realne u baterii nastava strata kapacity, otazka je len ako sa s tym vyrobca vysporiada. Bud to necha tak a bude sa to diagnostikovat v servise alebo tam da softwerovy mechanizmus, ktory ti po urcitom pocte cyklov zacne pindat, ze ich treba menit alebo ti moze az zablokovat ich pouzivanie.
Osobne si myslim, ze by to mohlo fungovat dalej aj s pokazenymi clankami pokial ni su fakt KO. Ale keby sa ti cely system zablokoval len kvoli pokazeniu sa baterie bolo by to celkom nebezpecne podla mna.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 6. Septembra 2010, 11:34

Tak ako píše grexoš. Presne kvôli životnosti akumulátorov hybridnej časti pohonu, sú teraz na trhu s ojetinami postaršie priusy za pár šlupiek.
Navyše NiMH a LiPolymer doslova nenávidia mráz. Dá sa povedať že v súčasnosti ani jednému z moderných typov aku neprospievajú vysoké (nad 70 stupňov) a nízke teploty (pod nulou) - brutálne skracujú životnosť aku. No a akosi u nás sú tieto extrémy dva - v lete je teplota v odparkovanom aute pri slnečnom dni dobre vyššia ako 70 stupňov a keďže sú baterky pod podlahou a v kufri, nemajú šancu ... no a v zime stačí pár fajných chladných nocí s mrazom + parkovanie vonku a baterky Ti ani náhodou neudržia svoju kapacitu ani 3 roky. Po 10 rokoch sa budú furt len dobíjať a režim eco jazdy sa zapne tak na pár minút...
Samozrejme technológia ide dopredu...ale ropáci majú vždy v zásobe dosť peňazí na kúpu nejakých tých "nebezpečných" eko-patentov...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Ado
Toyota guru
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Streda, 27. Júla 2005, 09:10
Bydlisko: Tábor

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa Ado » Pondelok, 6. Septembra 2010, 17:00

takže zatiaľ žiadna odpoveď k veci
Lexus RX 400h,2008
Ex:RAV 4 II (XA2) 2.0 VVTi 4WD,r.v.2004
Ex:Celica AT200,r.v.96
1.8,85kw
Ex:Celica AT180,r.v.92
1.6Sti,74kw

Používateľov profilový obrázok
Samuel
začiatočník
Príspevky: 459
Dátum registrácie: Utorok, 20. Mája 2008, 18:30
Bydlisko: Nitra
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa Samuel » Pondelok, 6. Septembra 2010, 18:28

Nebude zalezat aj od zaruky k bateriam ? Ta je btw. kolko ? Rovnako 10 rokov ? V tom pripade ak baterie stratia znacnu cast svojej kapacity tak by ich mal vyrobca vymienat. Alebo sa mylim ?
Toyota Auris 1,6 Valvematic: 1ZR-FAE 6 M/T Navi Exclusive
Hyundai Accent 97 1,5 12V HB

Používateľov profilový obrázok
mimo
Mimo prevádzky
Príspevky: 948
Dátum registrácie: Utorok, 28. Júna 2005, 21:00
Bydlisko: Bratislava a okolie :-)
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa mimo » Pondelok, 6. Septembra 2010, 19:22

kašlať na záruku , či čo ... ide o to či to bude jazdiť ďalej alebo nie ... ked batéria už nebude mať žiadnu kapacitu a bude sa len do nekonečna nabíjať , či to može motor resp. auto poškodiť ?
nedajú sa tie batérie odpojiť ? samozrejme že si to nepredstavujem tak že odpojím jeden kábel a je to :lol:

myslel som že to niekto bude vedieť ...
Toyota RAV 4 2,0 VVT-i (112 kW) Obrázok
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (48 kW) Obrázok
ex:
Toyota Carina E 1.8 SW Obrázok
Corolla E10 1.4 XLi combi
Corolla E9 1.6 GTi

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa Rasťo » Pondelok, 6. Septembra 2010, 21:14

Bude sa na tom dať jazdiť aj s totálne odídenými aku. Akurát bude svietiť o jednu neónku Las Vegas viac a bude to viac žrať...
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Používateľov profilový obrázok
Elvis
Toyota guru
Príspevky: 1989
Dátum registrácie: Pondelok, 26. Júla 2004, 12:30
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa Elvis » Pondelok, 6. Septembra 2010, 21:34

hosi prave riesim nieco podobne, mam totiz ponuku na Prius 2.gen za VELMI dobry peniaz. Auto ma 5 rokov (necelych) a 150 000km. Toyota dava zaruku tusim 6-7 rokov na baterie alebo 160 000 km. Udajne km nerobia az taky problem. Je tu ale jedno nebezpecenstvo - hybrid by NEMAL stat nenastartovany viac ako 2 mesiace vkuse. po tejto dobe sa s velkou pravdepodobnostou mozete rozlucit s bateriami (su tam dva typy, male a velke). Novy set stoji u nas cca 6 000 euro. Cize cena ojazdeneho priusa.
otazka teda je, stoji to za to vyskusanie? Co som sa pytal kadetade, tak na stav bateriek vas upozorni samotny palubak, teda kym nic podozrive nehlasi, tak len jazdite. ale bojim sa predstavy, ze sa jedneho dna zobudim a auto sa hodi do servisneho modu "navstivte PPC team" :)
Obrázok
Autá, ľudia, príbehy. Vyberáme tie najlepšie témy, príbehy a živé prenosy z motoršportu. volant.tv

Používateľov profilový obrázok
mimo
Mimo prevádzky
Príspevky: 948
Dátum registrácie: Utorok, 28. Júna 2005, 21:00
Bydlisko: Bratislava a okolie :-)
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa mimo » Utorok, 7. Septembra 2010, 09:21

tak teda Elvis táto hláška by ma desila viac ako cena nových akumulátorov
Elvis napísal:auto sa hodi do servisneho modu "navstivte PPC team" :)
:lol: :lol:

tá cena nových batérii sa mi zdá neúmerná cene auta , myslím všeobecne , nikto nevie čo bude za 5 rokov , možno keď bude viac hybridov tak aj tie ceny by mohli klesnúť ... a na druhej strane hybrid pred dožitím bude absolútne nepredajný , takže by s tým mali niečo vymyslieť
Toyota RAV 4 2,0 VVT-i (112 kW) Obrázok
Toyota Yaris 1.0 VVT-i (48 kW) Obrázok
ex:
Toyota Carina E 1.8 SW Obrázok
Corolla E10 1.4 XLi combi
Corolla E9 1.6 GTi

Používateľov profilový obrázok
grexos
Toyota guru
Príspevky: 2461
Dátum registrácie: Štvrtok, 8. Marca 2007, 10:27
Bydlisko: Gbely
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa grexos » Utorok, 7. Septembra 2010, 09:24

stymto tu asi nikto z nas nema skusenosti navrhoval by som vyslat niekoho na zahranicne fora kde sa tymto veciam viac venuju. predsalen u nas sme 100 rokov pozadu v pouzivani hybridov. pamatam si z nejakeho clanku ze v nejakej severnejsie polozenej krajine je mesto kde je vbeha mrte priusov tak skusit sa popytat tam by nebolo odveci asi budu mat lepsi prehlad :)
Corolla TE71 GT 2T-G
Previa TCR1 2TZ-FE
Yaris 2 1.3
Mazda 5 2i
Ex: Ford Cortina MK3, AE111L, H Stream 2.0, AE92L GTi

Používateľov profilový obrázok
smutok
Toyota guru
Príspevky: 2145
Dátum registrácie: Štvrtok, 13. Marca 2008, 15:12
Bydlisko: BA
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa smutok » Utorok, 7. Septembra 2010, 09:25

Elvis, skus zistit, ale podla mna sa nemusi menit komplet cely set baterii.
Ako varianta pri doziti bateriek, je vykocaht odtial hybridny pohon aby si nevozil zbytocne kila a nechat si benzin, ale na to sa asi nikto len tak nepodujme.
EE111 4EFE ATM3FC, LXH12 2L MTM, SCP10 1NZFE MTM5F, ACV30 2AZFE ATM, ZZE120 4ZZFE MTM5F, KSP90 1KRFE MTM5F, AE111 4AGE MTM6F, NDE180 1NDTV MTM6F, NSP130 1NRFE MTM6FS, ZRE181 1ZRFAE CVT, NHP130 1NZFXE CVT

Používateľov profilový obrázok
Rasťo
Vševed
Príspevky: 3806
Dátum registrácie: Streda, 7. Marca 2007, 17:45
Bydlisko: Ružomberok
Kontaktovať používateľa:

Re: Otázka k Hybridom ...

Príspevok od používateľa Rasťo » Utorok, 7. Septembra 2010, 10:13

Osobne by som si hybrid isto nekupoval a už duplom nie ojazdený.
Viete si predstaviť v BA ako sa rozbiehate na semafóroch a jazdíte v režime len na batérie??? - :lol: :lol: :lol:
Pri dlhých jazdách zas hybrid pracuje v režime len na klasický spaľovací motor - nulová úspora oproti klasickému autu.
V súčasnosti je to eko-frajerina za priveľa peňazí - čakám na full elektromobil, alebo na niekoho kto prejde autorizáciou na montáž LPG/CNG do Toyoty.
Howgh.
Na čase nezáleží...záleží pouze na životě

Lexus RX400h, ´08, 1MZ-FE
Toyota MR-2 W3, ´00, 1ZZ-FE
Toyota Corolla AE92, ´88, 4A-GE 16V
Ex : Toyota Yaris XP10, ´01-´05, 1SZ-FE
Ex : Toyota Celica RA61. ´85, 21R-C
Ex : Toyota Corolla E11, ´98, 4E-FE

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 48 neregistrovaných